abonnement Unibet Coolblue
pi_77907228
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:00 schreef Marokkaanse18 het volgende:

[..]

Dat staat er niet?
dat ga ik er zelf wel bij vertellen..
Ik ben een pure Turk.
pi_77907240
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 00:59 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

ze was eenzaam en zielig en op school werd ze gepest.
dus vriendloos
Voeg dan even toe dat niemand thuis met de thee zat te wachten om haar verhalen te horen zodat ze DUS bij niemand haar hart kon luchten.

Ze had gewoon moeten gaan FOK! en
  vrijdag 12 februari 2010 @ 01:02:58 #228
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77907271
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 00:50 schreef Marokkaanse18 het volgende:
We hebben het over jouw broertje

Ok, leuk man.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_77907305
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:01 schreef Rookert het volgende:

[..]

Voeg dan even toe dat niemand thuis met de thee zat te wachten om haar verhalen te horen zodat ze DUS bij niemand haar hart kon luchten.

Ze had gewoon moeten gaan FOK! en
1. Als Nilgun Yerli in Nederland komt wonen, is ze de enige Turkse op haar school. Op school werd ze gepest, Turk zijn was nog erger dan een Surinamer of Egyptenaar zijn.


2. In Nederland voelde Nilgun zich eenzaam en zielig, maar thuis waren er genoeg problemen, ze kon zich dus bij niemand uiten, want op school had ze nog geen echte vrienden.

4. Het was lastig voor het gezin om aan Nederland te wennen. Haar moeder deed het huishouden, dat was niet anders dan in Turkije, maar hier had ze geen gezelschap. In Turkije ziet de familie elkaar dagelijks. Ook zie je een duidelijk verschil in het delen van speciale gerechten. Toen ze Borek bracht naar haar Nederlandse buren, namen ze het niet aan. Later begrepen ze dat ze het niet aannamen omdat ze dachten dat haar moeder het wilde verkopen. Van Sinterklaas op school begreep ze niets, ze vond hem op de kerstman uit Turkije lijken, maar hier was er ook een kerstman, toen begreep ze er helemaal niets meer van.


maar het probleem is dat ik me afvraag of ik ook haar ontwikkeling moet uitleggen, want de kenmerken verschillen wel, maar ik noem maar een paar voorbeelden en die zijn toevallig uit het begin van het boek.
Ik ben een pure Turk.
pi_77907323
Vond je het boek leuk of goed?

Vertel gewoon eerlijk wat je ervan vindt, volgens mij komt dat oprecht en goed over
pi_77907336
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:06 schreef Rookert het volgende:
Vond je het boek leuk of goed?

Vertel gewoon eerlijk wat je ervan vindt, volgens mij komt dat oprecht en goed over
ja, maar dat is de bedoeling niet

je moet de kenmerken uitleggen
Ik ben een pure Turk.
pi_77907362
Als je nou vertelt ipv presenteert, maar wel met die punten erin verweven vindt iedereen het leuk. De beste presentaties worden verteld, niet gepresenteerd
pi_77907373
een zo'n kenmerk is "verlies van identiteit"
ik weet eigenlijk niet wat ik hier kan vertellen

een deel in het boek gaat over geloof en daar stelt ze haar moeder steeds meer vragen en haar moeder zegt dat het komt doordat ze het geloof nu kan vergelijken en dat er zo verwarring kan ontstaan, want als ze in Turkije hadden geleefd, was de verwarring minder snel ontstaan

kan ik dit als voorbeeld gebruiken?
Ik ben een pure Turk.
pi_77907383
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:08 schreef Rookert het volgende:
Als je nou vertelt ipv presenteert, maar wel met die punten erin verweven vindt iedereen het leuk. De beste presentaties worden verteld, niet gepresenteerd
nee, je moet je hieraan houden..
Ik ben een pure Turk.
pi_77907407
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:09 schreef Bilmiyorem het volgende:
een zo'n kenmerk is "verlies van identiteit"
ik weet eigenlijk niet wat ik hier kan vertellen

een deel in het boek gaat over geloof en daar stelt ze haar moeder steeds meer vragen en haar moeder zegt dat het komt doordat ze het geloof nu kan vergelijken en dat er zo verwarring kan ontstaan, want als ze in Turkije hadden geleefd, was de verwarring minder snel ontstaan

kan ik dit als voorbeeld gebruiken?
Ja, je zou kunnen zeggen dat ze haar oorspronkelijke Turkse identiteit, of iig hoe haar moeder die voor ogen had (is dat zo?), kwijtraakt doordat ze wordt geprikkeld door alle invloeden hier.
pi_77907423
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:11 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ja, je zou kunnen zeggen dat ze haar oorspronkelijke Turkse identiteit, of iig hoe haar moeder die voor ogen had (is dat zo?), kwijtraakt doordat ze wordt geprikkeld door alle invloeden hier.
haar ouders zijn wel vrij liberaal, maar zeggen wel altijd dat er maar 1 God is.. hmm
Ik ben een pure Turk.
pi_77907740
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:12 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

haar ouders zijn wel vrij liberaal, maar zeggen wel altijd dat er maar 1 God is.. hmm
Dat hoeft niet erg te zijn, maar schaadt de Nederlandse cultuur die relatie met haar God dan volgens haar ouders? Dan verliest ze wel identiteit namelijk
pi_77907784
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:30 schreef Rookert het volgende:

[..]

Dat hoeft niet erg te zijn, maar schaadt de Nederlandse cultuur die relatie met haar God dan volgens haar ouders? Dan verliest ze wel identiteit namelijk
hmm niet echt..
Ik ben een pure Turk.
pi_77907811
Ach, elke verandering die ze is ondergaan in NL kan je al aandragen als argument voor verandering van identiteit
pi_77907818
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:35 schreef Rookert het volgende:
Ach, elke verandering die ze is ondergaan in NL kan je al aandragen als argument voor verandering van identiteit
Ik ben een pure Turk.
pi_77907845
Logisch toch
pi_77907861
Je bent perfectionistisch als je eindelijk werkt
pi_77907873
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:40 schreef Rookert het volgende:
Je bent perfectionistisch als je eindelijk werkt
nee, alle informatie kan er nu nog bij, ik kan niets meer verzinnen..
Ik ben een pure Turk.
pi_77907898
Ach je hebt het boek gelezen, dat is al beter dan gemiddeld
pi_77907906
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:44 schreef Rookert het volgende:
Ach je hebt het boek gelezen, dat is al beter dan gemiddeld
ja maar daar heb ik niets aan
ik zit nu pas op 2 min
nog 2 min te gaan..
Ik ben een pure Turk.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 01:47:04 #246
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_77907936
hoi
pi_77907961
Zet er wat verhalende zinnen bij in je kenmerken, zoals "toen nilgun blabla deed en naar blabla ging kan je zien dat *kenmerk*"

Ik wil je nog wel helpen, maar ik MOET slapen, ben al sinds half 7 op en actief bezig, ik trek dat niet meer...

Je kan het Emel, slaap lekker
pi_77907988
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 01:49 schreef Rookert het volgende:
Zet er wat verhalende zinnen bij in je kenmerken, zoals "toen nilgun blabla deed en naar blabla ging kan je zien dat *kenmerk*"

Ik wil je nog wel helpen, maar ik MOET slapen, ben al sinds half 7 op en actief bezig, ik trek dat niet meer...

Je kan het Emel, slaap lekker
thanks.

ik ga ook vroeg opstaan en nu slapen.
Ik ben een pure Turk.
pi_77909906
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:56 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Alsof je moeder dat wel ok gaat vinden... Dan kan je nog beter met 'Big Wick' thuiskomen denk ik
Hé, niet roddelen.
Cool story, Hansel.
pi_77911945
Slapen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')