abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77897104
Ik en mijn vriendin hebben vrij vroeg kinderen gekregen, misschien dat daarom onze normen en waarden anders zijn dan die van de ouders van de kinderen die bij ons kind in de klas zitten. Onze dochter kwam deze zomer naar ons toe dat ze heel graag een tongpiercing wilde. Ze zou toen net naar groep 8 gaan.

In eerste instantie vond ik dit misschien wat te vroeg, maar mijn vriendin had ook al vrij vroeg een tongpiercing en heeft er nooit spijt van gehad. Ik heb haar toen gezegd dat ze er een week goed over na moest denken en als ze het dan nog zou willen we der serieus over na zouden denken.

Zo gezegd zo gedaan. Ze wilde het nog steeds en in overleg met een piercingzetter hebben wij bij haar een tongpiercing laten zetten. Dit was nog vrij moeilijk, omdat er maar weinig piercingzetters dat doen bij kinderen onder de 12. Maar goed ze heeft hem nu ruim een half jaar en is er nog steeds blij mee.

Echter deze week werd ik opgebeld door school. Er schijnen veel ouders van kinderen die bij haar in de klas zitten er veel moeite mee te hebben. Ze zeggen dat hun kinderen het nu ook willen, maar zij vinden dit absoluut niet kunnen. Vanmiddag hadden we met een aantal ouders afgesproken hierover te praten op school en het verbaasde me wat men daar zei. Zo hadden ze het over de kinderbescherming erbij halen en dergelijke.

Als verweer heb ik aangevoerd dat oorpiercings wel heel normaal zijn. Daarnaast als ze het nu niet zou krijgen, dan neemt ze er wel 1 over een aantal jaar, wat is het verschil? Daarbij staat het Deborah ook nog eens goed. Ik snap dat mensen tongpiercings niet mooi vinden, maar om er zo'n probleem van te maken vind ik ongehoord. Vooral als men 'dreigt' de kinderbescherming te benaderen.
pi_77897207
Dit moet wel een trol zijn..
pi_77897322
Ik ben wel geen ouder.
Maar heb zelf 21 piercings.
En op weg om piercer te worden

Maar ik vind groep 8 wel erg jong voor een tongpiercing.
Zelf vind ik het ook raar dat de betreffende piercingstudio ook de tongpiercing heeft gezet
Want 12 is daar nog veelste jong voor.

en het is dus vrij logisch dat de school daar zo op reageerd
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_77897341
12 is jong.. ik liet pas een piercing zetten toen ik 16 was en vind dit sowieso ook een goede leeftijdsgrens.
Alleen al vanwege de groei. Een kindersnoetje van 12 is heeeel anders dan een snoet van 16.

Verder: mensen zijn bekrompen deal with it
pi_77897418
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:00 schreef Pixie. het volgende:
Ik ben wel geen ouder.
Maar heb zelf 21 piercings.
En op weg om piercer te worden

Maar ik vind groep 8 wel erg jong voor een tongpiercing.
Zelf vind ik het ook raar dat de betreffende piercingstudio ook de tongpiercing heeft gezet
Want 12 is daar nog veelste jong voor.

en het is dus vrij logisch dat de school daar zo op reageerd
We hebben ook wel een aantal zaken moeten afbellen in Amsterdam, pas na 6 keer proberen kwamen we iemand tegen die het wel wilde doen.

En of ze te jong is, ik weet het niet. Het is een meisje met een eigen wil, die ook precies weet wat ze wil. Ik denk als ik het nu niet had gedaan, dat het sowieso binnen 3 jaar zou zijn gebeurd
pi_77897503
Ja maar er is altijd een risico dat dingen fout gaan.
En ik vind dat meisjes uit groep 8 willen allerlei dingen.
Als ze een tattoo zou willen zou je het dus ook toegeven omdaat het een meisje is met een eigen wil.

In iedergeval vind ik het heel slecht van de piercingstudio.
Want dit is eigenlijk gewoon verboden
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_77897516
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:01 schreef Pieter-utd het volgende:

[..]

We hebben ook wel een aantal zaken moeten afbellen in Amsterdam, pas na 6 keer proberen kwamen we iemand tegen die het wel wilde doen.

En of ze te jong is, ik weet het niet. Het is een meisje met een eigen wil, die ook precies weet wat ze wil. Ik denk als ik het nu niet had gedaan, dat het sowieso binnen 3 jaar zou zijn gebeurd
Dan had ik het 3 jaar later acceptabeler gevonden. Ze is 12, een kind.
Ik wist ook al van jongs af aan wat ik wilde, maar wat ik toen wilde, wil ik nu niet meer (of andersom). Ze hoeft er geen spijt van te krijgen ofcourse.. maar 12 O_o
Nja.. goed.. ik was ook 12 dat ik een lippiercing wilde :p maar heb toch maar gewacht tot ik 16 was. Achteraf gezien een zeer verstandige keus
pi_77897527
Wow, wtf.
In groep 8 had ik ook mijn eerste piercing. Een neuspiercing. Niemand die er ooit een probleem van heeft gemaakt.
pi_77897571
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:04 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Wow, wtf.
In groep 8 had ik ook mijn eerste piercing. Een neuspiercing. Niemand die er ooit een probleem van heeft gemaakt.
neus en oor zijn over het algemeen beter geaccepteerd dan overige piercings
pi_77897624
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:05 schreef Pluis_Konijn het volgende:

[..]

neus en oor zijn over het algemeen beter geaccepteerd dan overige piercings
Dat klopt inderdaad, maar het blijft een piercing.
pi_77897682
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:07 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, maar het blijft een piercing.
Absoluut mee eens .
En gezeik zul je altijd krijgen ¬.¬
2010.. sommige mensen leven nog steeds in het jaar 0.
Piercings
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:08:23 #12
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77897683
Ik vind het echt te jong, als m'n dochter/zoon nou met z'n 15 jaar aankomt voor een tongpiercing zou ik het best overwegen maar 12 jaar?
Dat is een leeftijd dat ze gaan huilen als Nickelodeon afgezet wordt en ruilen ze nog schattig voetbalplaatjes met elkaar, nee dat zou mij echt te ver gaan.

Al is dat puur een gevoelsmatig iets, aangezien ik minder bezwaren zie bij een oorpiercing.
pi_77897808
Piercing aan je oor is oke.
pi_77897809
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:54 schreef Pieter-utd het volgende:
Daarbij staat het Deborah ook nog eens goed.
Want ze steekt de hele dag haar tong uit?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ōk wir.
pi_77897818
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:03 schreef Pixie. het volgende:
Ja maar er is altijd een risico dat dingen fout gaan.
En ik vind dat meisjes uit groep 8 willen allerlei dingen.
Als ze een tattoo zou willen zou je het dus ook toegeven omdaat het een meisje is met een eigen wil.

In iedergeval vind ik het heel slecht van de piercingstudio.
Want dit is eigenlijk gewoon verboden
Nee tattoo doen we pas na 14 jaar, daar zijn duidelijke afspraken over gemaakt in huis. Daar zou je snel kunnen hebben dat ze iets wat ze op hun 12de leuk vinden later niet meer leuk vinden. Alhoewel een naam van ouders of broertje misschien wel acceptabel zou zijn
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:12:39 #16
25865 Bill_E
vijf plus 98!
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:13:16 #17
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77897901
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:11 schreef Troll het volgende:

[..]

Nee tattoo doen we pas na 14 jaar, daar zijn duidelijke afspraken over gemaakt in huis. Daar zou je snel kunnen hebben dat ze iets wat ze op hun 12de leuk vinden later niet meer leuk vinden. Alhoewel een naam van ouders of broertje misschien wel acceptabel zou zijn
12 - tongpiercing.
14 - tattoo.
16 - ?
pi_77897951
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:13 schreef Lastpost het volgende:

[..]

12 - tongpiercing.
14 - tattoo.
16 - ?
Na alleen als ze er zelf mee komen, wil mijn naam niet op hun lichaam aandringen. Dus alleen als ze er zelf mee komen is er over te praten
pi_77897982
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:11 schreef Pieter-utd het volgende:

[..]

Een tattoo als ze nog maar 14 is en wat als ze er spijt van krijgt?
Maarja dat is nou eenmaal jullie manier van opvoeden.
Maar ik zou dat zelf nooit doen
pi_77898006
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:01 schreef Pieter-utd het volgende:
Ik vind dat echt zo'n vreemd argument. Het vreemdste eraan vind ik dat het helemaal niet altijd opgaat. Geldt het bijvoorbeeld ook als het om roken of blowen gaat?
pi_77898045
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:11 schreef Pieter-utd het volgende:

[..]

Ik ga ook de naam/geboortedatum van mijn broertje laten tatoėren.
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:18:33 #22
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77898126
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:16 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik ga ook de naam/geboortedatum van mijn broertje laten tatoėren.
Dat vind ik wel tof, ik heb zelf de namen van m'n broertjes op m'n lijf staan en die van me vorige vriendin (niet haar broertjes dus hehe).
pi_77898227
Ik zeg niet dat we dat doen, ik zeg alleen als zij dat graag zou willen er over te praten valt. Waar wij vandaan komen is het niet vreemd om namen of data te tattooeren. Maar nogmaals het moet haar eigen wil zijn, ik ga het niet opdringen
pi_77898274
Ik heb 18 jaar nagedacht voor ik een tattoo nam.
Daar ben ik nog heel blij om, toen ik het deed, wist ik ook waarom.
Ik vind het flauwekul om te zeggen dat je normen en waarden misschien anders zijn, omdat je jong kinderen kreeg.
Je hebt al jaren gehad om over die normen en waarden na te denken.
Ik ben opgevoed met hele duidelijke en misschien volgens jou ouderwetse normen en waarden. Ik waardeer het als volwassene heel erg, dat ik niet alles mocht.
Als volwassene heb ik andere keuzes gemaakt. Maar ik heb iig geleerd om na te denken, of mijn wens wel echt een goed idee is.

[ Bericht 92% gewijzigd door krakkemieke op 11-02-2010 21:28:59 ]
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:24:45 #25
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_77898428
mensen die serieus op de OP ingaan.. komop:
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:54 schreef Pieter-utd het volgende:
... Daarbij staat het Deborah ook nog eens goed....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')