quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:59 schreef Greys het volgende:
Ja maar ik klaag graag!
Dan doe je dat lekker in één van die tig andere topics in ESF!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2010 17:18:46 ]
Doe het hem maar eens naquote:De single kwam op nummer 1 in de Top 40 en bleef 17 weken in die hitlijst. Kartner maakte tevens een aantal platen met de smurfen, die hij ook in Duitsland aan de man bracht. Onder de naam Lied der Schlümpfe haalde 't Smurfenlied ook daar de eerste plaats in de hitlijsten. In 2005 bracht Vader Abraham zijn smurfenlied opnieuw uit in België, samen met de groep Dynamite. Het nummer werd een succes en kwam tot de dertiende plaats in de Belgische hitparade. Een Duitse poging in 2006, Lied der Schlümpfe 2006 onder de naam Vader Abraham feat. Attention-X haalde de hitlijsten niet.
quote:Rechts
Ook in de jaren zeventig bleek overigens al dat Kartner bij een bepaald deel van de smaakmakers op tv en pers niet erg geliefd was, namelijk toen hij uitspraken deed over de hoge Nederlandse belastingen. In 1974 maakte hij een carnavalsliedje "Den Uyl is in den olie", waarin hij kritiek leverde op Joop den Uyl, in 1975 gevolgd door "Wat Moeten We Met De Arabieren Hier" en in 1976 door "Het Leger Der Werkelozen". Aan "Den Uyl is in den Olie" werkte het rechtse tweedekamerlid Boer Koekoek mee. Kartner werd als een 'rechtse' artiest gezien en dat was in de gepolariseerde jaren zeventig al snel aanleiding tot kritiek binnen de over het algemeen 'linkse' kleinkunstwereld. Zo kwam op 16 februari 2002 de single "Wimmetje gaat, Pimmetje komt"[2] uit waarin Kartner samen met Pim Fortuyn een duet zingt. Het werd een bescheiden hit en kwam tot positie 88 in de Single Top 100.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:29 schreef Loveless85 het volgende:
En de verklaring van de haat. Het is een hetze van Links
[..]
Best eeuuhh apartquote:Op donderdag 11 februari 2010 17:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Kijk ze gaan met zijn tweeën in het begin van het filmpje.
Zélfs jij bent aan het jubelen?quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:00 schreef yvonne het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon omdat
quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:19 schreef Ole het volgende:
Heeft hij ook dat nummer voor de Zangeres zonder Naam geschreven. over die neger?
Dat accordeon meisjequote:Op donderdag 11 februari 2010 18:31 schreef Dirkh het volgende:
Hij heeft ons aller Maes gegeven:
[ afbeelding ]Meneer Kartner
Ouwe relnicht!
quote:Kartner is geboren op het station van Elst, als zoon van de stationschef. Hij werkte in een chocoladefabriek als chocoladegieter in Hoboken (Antwerpen), een baan waarmee hij zo weinig verdiende, dat hij soms chocolade morste op zijn overall om er thuis hagelslag van te maken voor zijn zoontje.[bron?] Verder werkte hij als banketbakker en had een frietkraam.
In de jaren zestig deed Kartner ervaring op als artiest in het trio The Lettersets. Na het uiteenvallen van die groep was Pierre een tijdje plugger voor platenmaatschappij Negram. Vervolgens werkte hij vanaf omstreeks 1967 voor die maatschappij als producer.
Onder namen als Pierre, Lord Wanhoop, The Headlines, The Lettersets, Het Rood-Wit-Blauw Trio, De Aardmannetjes, Los Vastos, Pierre en zijn Pietjes, Nol en Marie, De Uilen en Duo X (samen met Annie de Reuver) produceerde hij talloze platen voor het Dureco- en Elf Provinciën-label waarop hij vaak zelf de zang verzorgde. Ook probeerde hij artiesten als Willemien, Joke en Ben en De Kermisklanten aan een doorbraak te helpen. Het leverde enkele bescheiden succesjes op, maar de grote klapper maakte hij pas in 1970 toen de door hem ontdekte Corry en de Rekels wekenlang in de hoogste regionen van de hitlijst stonden met zijn compositie Huilen is voor jou te laat.
Na het succes van Huilen is voor jou te laat lijkt elke plaat waarmee Pierre zich als producer, tekstschrijver of componist bemoeit onvermijdelijk tot succes te leiden. In de loop van de jaren zeventig was hij de man achter onder meer Ben Cramer (De clown), Jacques Herb (Manuela) en Wilma (Zou het erg zijn lieve opa). Kartner schreef ook de Nederlandse inzending voor het Eurovisiesongfestival van 1973, De oude muzikant, gezongen door Ben Cramer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |