quote:Op zondag 11 april 2010 23:43 schreef bietelboer het volgende:
Mwa, ik vind het niet zonde om het in FWD te stoppen eigenlijk. driften is leuk maar ik hou liever alle wielen goed op de weg
Een b18c5 is in Europa niet geleverd, deze zou dan weer geimporteerd moeten worden, terwijl ik met een paar simpele mods ook het zelfde vermogen kan halen.
Turbo? nee, wel zit ik te denken aan een supercharger. Een 200/250 pk is een leuk vermogen op de voorwielen(tevens ook aardig de max) en aangezien ik op Semi slicks rij is grip geen probleem
Het is een Coupé btw geen sedan
En die is gewoon veel cooler als een Hatch![]()
quote:Op maandag 12 april 2010 00:29 schreef bietelboer het volgende:
Mijn eind doel is een streetlegal circuit bak![]()
Vermogen geen indruk? Wat vlieg jij dan? Een Jumbojet?quote:Op maandag 12 april 2010 00:33 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
![]()
Je bent van civicclubholland lid?
kwam laatst nog een lid tegen met een rode Honda NSX supercharged,
Zijn vermogen maakte geen indruk, maar wat is die auto mooi zeg. In mijn ogen is een NSX zeer uniek., mooi en geil tegelijk.
quote:Op maandag 12 april 2010 13:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vermogen geen indruk? Wat vlieg jij dan? Een Jumbojet?
Waarom?quote:Op maandag 12 april 2010 15:42 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
![]()
Nee, waar ik op doelde was een V6 vtec met supercharger. en dan rond de 400 pk.
Was dan voor de turbo gegaan![]()
Dan had je er sowieso wel een 100 meer uit kunnen halen als het niet meer zou zijn.
Alleen jammer dat er nog nooit wat van je plannen terecht is gekomenquote:Op maandag 12 april 2010 15:46 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Waarom?
Mijn plan is ook maar met een L6 2.5l 250PK uit te persen met Supercharger, tot de 300 is het veilig, maar niet nodig.. Iets met betrouwbaarheid en veilige marges e.d.
He gut ja das lang geledenquote:Op maandag 12 april 2010 15:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Alleen jammer dat er nog nooit wat van je plannen terecht is gekomen.
Hoe bedoel je veilig? Om te rijden ? Voor het blok? Voor de andere weggebruikers? of..quote:Op maandag 12 april 2010 15:46 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Waarom?
Mijn plan is ook maar met een L6 2.5l 250PK uit te persen met Supercharger, tot de 300 is het veilig, maar niet nodig.. Iets met betrouwbaarheid en veilige marges e.d.
Voor het blok natuurlijk.. (in mijn geval ook direct me versnellingsbak ivm. automaat)..quote:Op maandag 12 april 2010 15:54 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
Hoe bedoel je veilig? Om te rijden ? Voor het blok? Voor de andere weggebruikers? of..
Regel 1; Automaat en tunen is not done imoquote:Op maandag 12 april 2010 16:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Voor het blok natuurlijk.. (in mijn geval ook direct me versnellingsbak ivm. automaat)..
Je kunt op 300PK runnen of op 400PK, stel je luchtdruk eventjes bij en je brandstof druk omhoog, kijk hoe lang je nog rijd...
En een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje die ineens in je rug een harde duw geeft na 3.000RPM ofzo, terwijl een SC al met stationair mee draait
Al met al wil ik je ook geen ongelijk geven, 100PK is 100PK, maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit..
Ik sta ook in princiepe achter je ideeën maar het feit is gewoon dat ik dat schakelen zat ben, niet dat ik het niet kan, maar puur vanwege het feit dat ik lekker een sigaretje wil opsteken tijdens het rijden en me arm op het armsteun kan leggen en de gas met me tenen kan bedienen.. Geen lompe bewegingen als schakelen of koppelen oid..quote:Op maandag 12 april 2010 16:08 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
Regel 1; Automaat en tunen is not done imo![]()
Regel 2; Een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje, als je gaat tunen gaat het er toch niet om hoe relaxt je rijdt?, +meningen zijn er over verdeeld maar een turbo is beter dan een supercharger..dat is een feit. Of je gebruikt een supercharger waarmee ze draggen maar dan heb een meter inlaat/charger boven je motorkap en krijg je dus nooit op de normale weg
![]()
Regel 3; maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit, /care tunen gaat over; Push it to the limit!
gaat ie kapot? sparen en een nieuw blok halen![]()
Ik ken een aantal Supra's/Skylines die al een aantal tienduizenden kilometer met stock blok/bak rijden rond de 600/700 pk niets mis mee.![]()
Wij hebben dus duidelijk een verschillende mening wat betreft het tunen/kietelen van een blok
Kan ik inkomen, maar dan met een Cayenne ofzoquote:Op maandag 12 april 2010 16:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik sta ook in princiepe achter je ideeën maar het feit is gewoon dat ik dat schakelen zat ben, niet dat ik het niet kan, maar puur vanwege het feit dat ik lekker een sigaretje wil opsteken tijdens het rijden en me arm op het armsteun kan leggen en de gas met me tenen kan bedienen.. Geen lompe bewegingen als schakelen of koppelen oid..
En het mooie is ook dat mijn BMW officieel mijn daily is, maar omdat daar de blok van was opgeblazen (samen met me versnellingsbak) komt er een 2.5l blok in met een 5 bak automaatbak ICM. StepTronic zodat ik toch zelf kan schakelen (al is het zonder koppeling)..
Me Z'tje wat dus hierna hoort te komen die blijft handgeschakeld(met een 335d blokkie
)
Turbo is leuk, maar de NSX is zo gebouwd dat zelfs jou oma er mee kan rijden(en ik zweer je ik heb een wat oudere vrouw ooit eens in een nsx zien stappen en weg zien rijdenquote:Op maandag 12 april 2010 15:42 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
![]()
Nee, waar ik op doelde was een V6 vtec met supercharger. en dan rond de 400 pk.
Was dan voor de turbo gegaan![]()
Dan had je er sowieso wel een 100 meer uit kunnen halen als het niet meer zou zijn.
R1: helemaal mee eens.quote:Op maandag 12 april 2010 16:08 schreef JackyWalker het volgende:
Regel 1; Automaat en tunen is not done imo![]()
Regel 2; Een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje, als je gaat tunen gaat het er toch niet om hoe relaxt je rijdt?, +meningen zijn er over verdeeld maar een turbo is beter dan een supercharger..dat is een feit. Of je gebruikt een supercharger waarmee ze draggen maar dan heb een meter inlaat/charger boven je motorkap en krijg je dus nooit op de normale weg
![]()
Regel 3; maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit, /care tunen gaat over; Push it to the limit!
gaat ie kapot? sparen en een nieuw blok halen![]()
Vtecje ... niet spuiten maar poedercoatenquote:Op donderdag 22 april 2010 11:21 schreef chiren het volgende:
Gaaf hoor, niet meteen je kleppendeksel in een leuk kleurtje nu alles toch nog open ligt en niet draait?
Oeh, dit had ik nog niet gezien. Leuk spul!quote:Op zondag 28 februari 2010 17:28 schreef bietelboer het volgende:
Vandaag een puntlas apparaat opgehaald![]()
[ afbeelding ]
Wie heeft het over spuitenquote:Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Vtecje ... niet spuiten maar poedercoaten
"Nu toch alles open ligt" ... kleppendeksel is zo los (herbruikbare pakking) dus kan op elk willekeurig moment.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |