abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 april 2010 @ 22:40:35 #76
291933 JackyWalker
you what? you what?!
pi_80207496
Imo beetje zonde om zoveel geld in een FWD te pompen
Als je dan toch bezig gaat, waarom geen B18C5?
Hopelijk ga je er geen turbo in bouwen? (slaat op de eerste opmerking)
-sinds het tot je 3de versnelling wheelspin zal worden
En als laatst waarom een sedan en geen hatchback civic dit ivm kg?

Al met al, als import liefhebber een leuk uitziend project
Keep posting.
You know what i do when i do what i do.
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win youre still retarded."
pi_80210847
Mwa, ik vind het niet zonde om het in FWD te stoppen eigenlijk. driften is leuk maar ik hou liever alle wielen goed op de weg

Een b18c5 is in Europa niet geleverd, deze zou dan weer geimporteerd moeten worden, terwijl ik met een paar simpele mods ook het zelfde vermogen kan halen.

Turbo? nee, wel zit ik te denken aan een supercharger. Een 200/250 pk is een leuk vermogen op de voorwielen(tevens ook aardig de max) en aangezien ik op Semi slicks rij is grip geen probleem

Het is een Coupé btw geen sedan
En die is gewoon veel cooler als een Hatch
  maandag 12 april 2010 @ 00:26:29 #78
291933 JackyWalker
you what? you what?!
pi_80212241
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:43 schreef bietelboer het volgende:
Mwa, ik vind het niet zonde om het in FWD te stoppen eigenlijk. driften is leuk maar ik hou liever alle wielen goed op de weg

Een b18c5 is in Europa niet geleverd, deze zou dan weer geimporteerd moeten worden, terwijl ik met een paar simpele mods ook het zelfde vermogen kan halen.

Turbo? nee, wel zit ik te denken aan een supercharger. Een 200/250 pk is een leuk vermogen op de voorwielen(tevens ook aardig de max) en aangezien ik op Semi slicks rij is grip geen probleem

Het is een Coupé btw geen sedan
En die is gewoon veel cooler als een Hatch

Ik vind een goedgetunde hatch weer wat cooler dan coupe, maar dat is maar mijn mening.
En je einddoel is een circuitbak of street legal?

Btw mijn auto

1996 Supra TT

Heb voorheen een 3th gen lude gehad met 2.3jdm (vtec) blok gehad, geïmporteerd dus(blok).
Veel leuks; Skunk2 nokkenassen, Exedy race koppelingset, afgedraaid vliegwiel, msd ontsteking, invidia/srs uitlaat,skunk2 inlaat enzovoort, vtec kicks in yoo.. nooit een turbo erop gewild ivm de wheelspin (street-legal) Nog steeds gigantisch fan van Vtec, maar ben voor het grotere werk gegaan, zoals je wel ziet

Hks hypermax3 suspension
Brembo 6pot voor/ 4pot achter
Blitz Nur spec R demper
Rota antraciet Gtr velgen..nu

Zal er binnenkort wel een project topic over openen,wanneer er binnen een paar maanden een stroker in liggen 2jz-gte 3.4 bi-turbo zijn de plannen
You know what i do when i do what i do.
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win youre still retarded."
pi_80212303
Mijn eind doel is een streetlegal circuit bak

Ik wil eigenlijk gewoon een stock uitziende auto waar ik ook lekker mee het circuit over kan knallen, en bij het stoplicht lease bakken kan pesten

Ik ben benieuwd naar je project topic! ziet er goed die spy pic
  maandag 12 april 2010 @ 00:33:25 #80
291933 JackyWalker
you what? you what?!
pi_80212401
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:29 schreef bietelboer het volgende:
Mijn eind doel is een streetlegal circuit bak



Je bent van civicclubholland lid?
kwam laatst nog een lid tegen met een rode Honda NSX supercharged,
Zijn vermogen maakte geen indruk, maar wat is die auto mooi zeg. In mijn ogen is een NSX zeer uniek., mooi en geil tegelijk.
You know what i do when i do what i do.
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win youre still retarded."
pi_80223428
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:33 schreef JackyWalker het volgende:

[..]



Je bent van civicclubholland lid?
kwam laatst nog een lid tegen met een rode Honda NSX supercharged,
Zijn vermogen maakte geen indruk, maar wat is die auto mooi zeg. In mijn ogen is een NSX zeer uniek., mooi en geil tegelijk.
Vermogen geen indruk? Wat vlieg jij dan? Een Jumbojet?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 12 april 2010 @ 15:42:25 #82
291933 JackyWalker
you what? you what?!
pi_80228831
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:32 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Vermogen geen indruk? Wat vlieg jij dan? Een Jumbojet?


Nee, waar ik op doelde was een V6 vtec met supercharger. en dan rond de 400 pk.
Was dan voor de turbo gegaan
Dan had je er sowieso wel een 100 meer uit kunnen halen als het niet meer zou zijn.
You know what i do when i do what i do.
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win youre still retarded."
pi_80228966
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:42 schreef JackyWalker het volgende:

[..]



Nee, waar ik op doelde was een V6 vtec met supercharger. en dan rond de 400 pk.
Was dan voor de turbo gegaan
Dan had je er sowieso wel een 100 meer uit kunnen halen als het niet meer zou zijn.
Waarom?
Mijn plan is ook maar met een L6 2.5l 250PK uit te persen met Supercharger, tot de 300 is het veilig, maar niet nodig.. Iets met betrouwbaarheid en veilige marges e.d.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 12 april 2010 @ 15:47:05 #84
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_80228999
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:46 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Waarom?
Mijn plan is ook maar met een L6 2.5l 250PK uit te persen met Supercharger, tot de 300 is het veilig, maar niet nodig.. Iets met betrouwbaarheid en veilige marges e.d.
Alleen jammer dat er nog nooit wat van je plannen terecht is gekomen .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_80229162
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:47 schreef fathank het volgende:

[..]

Alleen jammer dat er nog nooit wat van je plannen terecht is gekomen .
He gut ja das lang geleden
  maandag 12 april 2010 @ 15:54:36 #86
291933 JackyWalker
you what? you what?!
pi_80229279
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:46 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Waarom?
Mijn plan is ook maar met een L6 2.5l 250PK uit te persen met Supercharger, tot de 300 is het veilig, maar niet nodig.. Iets met betrouwbaarheid en veilige marges e.d.
Hoe bedoel je veilig? Om te rijden ? Voor het blok? Voor de andere weggebruikers? of..
You know what i do when i do what i do.
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win youre still retarded."
pi_80229519
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:54 schreef JackyWalker het volgende:

[..]

Hoe bedoel je veilig? Om te rijden ? Voor het blok? Voor de andere weggebruikers? of..
Voor het blok natuurlijk.. (in mijn geval ook direct me versnellingsbak ivm. automaat)..
Je kunt op 300PK runnen of op 400PK, stel je luchtdruk eventjes bij en je brandstof druk omhoog, kijk hoe lang je nog rijd...

En een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje die ineens in je rug een harde duw geeft na 3.000RPM ofzo, terwijl een SC al met stationair mee draait

Al met al wil ik je ook geen ongelijk geven, 100PK is 100PK, maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 12 april 2010 @ 16:08:16 #88
291933 JackyWalker
you what? you what?!
pi_80229739
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:01 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Voor het blok natuurlijk.. (in mijn geval ook direct me versnellingsbak ivm. automaat)..
Je kunt op 300PK runnen of op 400PK, stel je luchtdruk eventjes bij en je brandstof druk omhoog, kijk hoe lang je nog rijd...

En een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje die ineens in je rug een harde duw geeft na 3.000RPM ofzo, terwijl een SC al met stationair mee draait

Al met al wil ik je ook geen ongelijk geven, 100PK is 100PK, maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit..
Regel 1; Automaat en tunen is not done imo
Regel 2; Een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje, als je gaat tunen gaat het er toch niet om hoe relaxt je rijdt? , +meningen zijn er over verdeeld maar een turbo is beter dan een supercharger..dat is een feit. Of je gebruikt een supercharger waarmee ze draggen maar dan heb een meter inlaat/charger boven je motorkap en krijg je dus nooit op de normale weg
Regel 3; maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit, /care tunen gaat over; Push it to the limit!
gaat ie kapot? sparen en een nieuw blok halen

Ik ken een aantal Supra's/Skylines die al een aantal tienduizenden kilometer met stock blok/bak rijden rond de 600/700 pk niets mis mee.

Wij hebben dus duidelijk een verschillende mening wat betreft het tunen/kietelen van een blok
You know what i do when i do what i do.
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win youre still retarded."
pi_80230048
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:08 schreef JackyWalker het volgende:

[..]

Regel 1; Automaat en tunen is not done imo
Regel 2; Een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje, als je gaat tunen gaat het er toch niet om hoe relaxt je rijdt? , +meningen zijn er over verdeeld maar een turbo is beter dan een supercharger..dat is een feit. Of je gebruikt een supercharger waarmee ze draggen maar dan heb een meter inlaat/charger boven je motorkap en krijg je dus nooit op de normale weg
Regel 3; maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit, /care tunen gaat over; Push it to the limit!
gaat ie kapot? sparen en een nieuw blok halen

Ik ken een aantal Supra's/Skylines die al een aantal tienduizenden kilometer met stock blok/bak rijden rond de 600/700 pk niets mis mee.

Wij hebben dus duidelijk een verschillende mening wat betreft het tunen/kietelen van een blok
Ik sta ook in princiepe achter je ideeën maar het feit is gewoon dat ik dat schakelen zat ben, niet dat ik het niet kan, maar puur vanwege het feit dat ik lekker een sigaretje wil opsteken tijdens het rijden en me arm op het armsteun kan leggen en de gas met me tenen kan bedienen.. Geen lompe bewegingen als schakelen of koppelen oid..

En het mooie is ook dat mijn BMW officieel mijn daily is, maar omdat daar de blok van was opgeblazen (samen met me versnellingsbak) komt er een 2.5l blok in met een 5 bak automaatbak ICM. StepTronic zodat ik toch zelf kan schakelen (al is het zonder koppeling)..

Me Z'tje wat dus hierna hoort te komen die blijft handgeschakeld (met een 335d blokkie )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 12 april 2010 @ 16:23:20 #90
291933 JackyWalker
you what? you what?!
pi_80230293
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:16 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik sta ook in princiepe achter je ideeën maar het feit is gewoon dat ik dat schakelen zat ben, niet dat ik het niet kan, maar puur vanwege het feit dat ik lekker een sigaretje wil opsteken tijdens het rijden en me arm op het armsteun kan leggen en de gas met me tenen kan bedienen.. Geen lompe bewegingen als schakelen of koppelen oid..

En het mooie is ook dat mijn BMW officieel mijn daily is, maar omdat daar de blok van was opgeblazen (samen met me versnellingsbak) komt er een 2.5l blok in met een 5 bak automaatbak ICM. StepTronic zodat ik toch zelf kan schakelen (al is het zonder koppeling)..

Me Z'tje wat dus hierna hoort te komen die blijft handgeschakeld (met een 335d blokkie )
Kan ik inkomen, maar dan met een Cayenne ofzo

335 = nice
You know what i do when i do what i do.
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win youre still retarded."
pi_80579784
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:42 schreef JackyWalker het volgende:

[..]



Nee, waar ik op doelde was een V6 vtec met supercharger. en dan rond de 400 pk.
Was dan voor de turbo gegaan
Dan had je er sowieso wel een 100 meer uit kunnen halen als het niet meer zou zijn.
Turbo is leuk, maar de NSX is zo gebouwd dat zelfs jou oma er mee kan rijden(en ik zweer je ik heb een wat oudere vrouw ooit eens in een nsx zien stappen en weg zien rijden ), als je er dan een turbo(lees turbo gat) op gaat zetten verneuk je wel een beetje de finesse van die auto.

Ik weet niet meer precies wat Dimer zijn redenen waren om SC te nemen ipv Turbo, zal het eens op zoeken.

Dit is de NSX die jij dus gezien hebt.




Ook als track auto gebruikt


En dit is de motor

Engine

V6 3.0 liter
Comptech Supercharger
Gruppe M carbon/kevlar intake
Comptech Supertrapp / DC Sports exhaust
Comptech headers
Comptech testpipes
Comptech fuel pressure regulator
NSX-R final gears
Exedy ceramic clutch

373 hp @ 6300 rpm
367 Nm @ 7500 rpm
pi_80580017
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:08 schreef JackyWalker het volgende:

Regel 1; Automaat en tunen is not done imo
Regel 2; Een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje, als je gaat tunen gaat het er toch niet om hoe relaxt je rijdt? , +meningen zijn er over verdeeld maar een turbo is beter dan een supercharger..dat is een feit. Of je gebruikt een supercharger waarmee ze draggen maar dan heb een meter inlaat/charger boven je motorkap en krijg je dus nooit op de normale weg
Regel 3; maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit, /care tunen gaat over; Push it to the limit!
gaat ie kapot? sparen en een nieuw blok halen
R1: helemaal mee eens.
R2: dat is niet helemaal waar, ze hebben bijde hun nadelen maar voor normaal dagelijks gebruik heb je meer aan een goeie supercharger dan een turbo met turbo gat(welke je weer niet hebt met een SC, alleen heb je daar weer snel een max vermogen wat je kan draaien(welke met turbo weer sneller te verhogen is)
R3: dat is tunen idd, en daar stel je je op in. Anders moet je er helemaal niet aan beginnen.
pi_80581298
Front in de primer



Front in BG29P
pi_80581383
Even weer een foto update:




Morgen verder.

Tevens zijn er 282mm klauwen deze kant op weg
pi_80590363
Gaaf hoor, niet meteen je kleppendeksel in een leuk kleurtje nu alles toch nog open ligt en niet draait?
(Y)
pi_80591007
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:21 schreef chiren het volgende:
Gaaf hoor, niet meteen je kleppendeksel in een leuk kleurtje nu alles toch nog open ligt en niet draait?
Vtecje ... niet spuiten maar poedercoaten
Calm down, please!
  donderdag 22 april 2010 @ 11:49:50 #97
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_80591383
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:28 schreef bietelboer het volgende:
Vandaag een puntlas apparaat opgehaald

[ afbeelding ]
Oeh, dit had ik nog niet gezien. Leuk spul!
M'n pa is een ster met autogeen, en we gaan binnenkort met TIG/MMA beginnen.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_80592695
Vet
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_80593089
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Vtecje ... niet spuiten maar poedercoaten
Wie heeft het over spuiten ?
(Y)
pi_80593581
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:38 schreef chiren het volgende:

[..]

Wie heeft het over spuiten ?
"Nu toch alles open ligt" ... kleppendeksel is zo los (herbruikbare pakking) dus kan op elk willekeurig moment.
Ik ging er dus van uit dat je bedoelde 'omdat je nu toch met kleur bezig bent' ... spuiten dus
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')