abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77867682
Ik heb vandaag een nokia 5230 gekocht. Bevalt in principe prima, alleen het internet is rete langzaam. Er zou 3g op dit toestel moeten zitten, maar gezien de traagheid van de internetverbinding lijkt het met dat de 3g het niet doet. Ik zie ook geen 3g in beeld.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Zou het kunnen dat de 3g module kapot is, maar gprs het nog doet? Of zou het misschien toch aan de instellingen liggen? Iemand ervaringen of tips?
pi_77867824
Welke provider?
UMTS staat aan bij instellingen?
Hoe is het 3G bereik, ervaring mee?
pi_77867966
Ik zou zeggen dat er geen UMTS-mast nabij is oftewel 3G bereik.
Feyenoord Rotterdam
pi_77868048
Ik heb vodafone. Ik kan hier altijd volop gebruik maken van 3G/UMTS. Dus het ligt niet aan de locatie...
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:31:01 #5
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_77868108
Even in je instellingen kijken of 'ie op dual mode staat. Zo ja, dan is er waarschijnlijk gewoon geen 3G basestation bij jou in de buurt. Je kunt ook altijd even 3G only aanzetten en buiten gaan staan.
pi_77868152
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:22 schreef Gulo het volgende:
Zou het kunnen dat de 3g module kapot is, maar gprs het nog doet? Of zou het misschien toch aan de instellingen liggen? Iemand ervaringen of tips?
Jammer hoor, je hebt er zo te horen de ballen verstand niet van dus "zal het wel kapot zijn".

NEE, je snapt het gewoon niet, je moet zoiets eerst instellen!!

Oh, en als je nou even post wat je provider is, kan iemand je ff de instellingen geven of een linkje sturen hoe je het instelt.

Vodafone dus:
Stuur een SMS met de tekst internet naar 1300 en je ontvangt automatisch de juiste instellingen. Na ontvangst van de instellingen vraagt je mobiel of je de instellingen wilt accepteren. Deze instellingen hebben per merk toestel een andere naam. Je ziet bijvoorbeeld de volgende tekst: 'Wilt u de dienstinstellingen opslaan?' of 'Wilt u de webbrowser accepteren?'. Kies JA of Opslaan. Na het accepteren van de instellingen kun je gebruik maken van internet op je mobiel.
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:38:19 #7
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_77868427
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:31 schreef J0HAN het volgende:

[..]

Jammer hoor, je hebt er zo te horen de ballen verstand niet van dus "zal het wel kapot zijn".

NEE, je snapt het gewoon niet, je moet zoiets eerst instellen!!

Oh, en als je nou even post wat je provider is, kan iemand je ff de instellingen geven of een linkje sturen hoe je het instelt.

Vodafone dus:
Stuur een SMS met de tekst internet naar 1300 en je ontvangt automatisch de juiste instellingen. Na ontvangst van de instellingen vraagt je mobiel of je de instellingen wilt accepteren. Deze instellingen hebben per merk toestel een andere naam. Je ziet bijvoorbeeld de volgende tekst: 'Wilt u de dienstinstellingen opslaan?' of 'Wilt u de webbrowser accepteren?'. Kies JA of Opslaan. Na het accepteren van de instellingen kun je gebruik maken van internet op je mobiel.

Internetinstellingen zijn providerafhankelijk en hebben niks te maken met de generatie van het netwerk waar je mee verbonden bent (2,5 of 3G).
pi_77868919
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:38 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Internetinstellingen zijn providerafhankelijk en hebben niks te maken met de generatie van het netwerk waar je mee verbonden bent (2,5 of 3G).
Dacht is ook, maar ik heb een iPhone zonder APN in te stellen doodleuk zien verbinden via GPRS terwijl 3G niet werkte. (stond wel aan)
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:56:04 #9
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_77869158
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:50 schreef J0HAN het volgende:

[..]

Dacht is ook, maar ik heb een iPhone zonder APN in te stellen doodleuk zien verbinden via GPRS terwijl 3G niet werkte. (stond wel aan)
Daar noem je ook wel een rotapparaat

TS heeft een apparaat dat in elk opzicht superieur is.
pi_77869348
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:56 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Daar noem je ook wel een rotapparaat

TS heeft een apparaat dat in elk opzicht superieur is.
Tot een paar maanden terug moest ik er ook niets van hebben. (jaren Windows Mobile gebruikt, lekker custom ROM's flashen)
Maar sinds ik een iPhone heb wil ik niet meer zonder.
pi_77869355
Dank voor de replies. Het lag dus toch aan de locatie. 2 straten verder op functioneert 3g wel. Opzich vreemd omdat ik hier voorheen ook altijd 3g had (ben gewoon thuis).

Het sneeuwt hier redelijk heftig, misschien dat dat er iets mee te maken heeft. (misschien zeg ik nu iets heel doms )
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 00:02:58 #12
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77869448
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:00 schreef Gulo het volgende:
Dank voor de replies. Het lag dus toch aan de locatie. 2 straten verder op functioneert 3g wel. Opzich vreemd omdat ik hier voorheen ook altijd 3g had (ben gewoon thuis).

Het sneeuwt hier redelijk heftig, misschien dat dat er iets mee te maken heeft. (misschien zeg ik nu iets heel doms )
Ik heb dat soms gewoon op dezelfde locatie. Thuis is soms G en soms 3G
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')