Hoi Moonwalk,
Ik had inderdaad voor het eerst in tijden weer eens iets in MUZ geplaatst.
Het was een poging van mij om mensen eens kritisch te laten nadenken en hun mening te vragen. Helaas werd er maar nauwelijks inhoudelijk op gereageerd. Ik vond het zelf een hele normale vraag, die mij en vele (believers) met mij nogal bezighoudt de laatste tijd.
Dit was de vraag:
====================================================================
Wat is dat toch met die dr. Murray en al die foto's en filmpjes de afgelopen 1,5 jaar van hem op TMZ.
Het begon met een bizar Youtube-filmpje waarin hij zijn excuses aan zijn patiënten aanbood ("The truth wil prevail") ...

(Merkwaardige manier op patiënten te benaderen lijkt mij trouwens. Een brief zou nog logisch zijn.)
Daarna zagen we hem o.a. op vakantie, we zagen hem joggen aan het strand, we zagen hem relaxed een krantje lezen, koffie drinken en in de parkeergarage, we zagen hem winkelen, we zagen hem met zijn advocaat relaxed achter een Coco Cola-reclamebord op straat staan te babbelen, we zagen een hele serie foto's van hem op Forrest Lawn.
We lazen ook dat hij een passagier had gered tijdens een vlucht en afgelopen weekend zagen we hoe hij alweer voor de camera's van TMZ (National Photo Group) een ballon kocht voor zomaar een meisje op straat. (Doet trouwens denken aan de Balloon Boy-hoax van vorig jaar ...

)
Gaat wel ver met het charme-offensief van de dokter die de grootste artiest ter wereld zo slecht lijkt te hebben behandeld dat de dood erop volgde.
Mijn vraag aan jullie is: Vinden jullie het normaal dat hij zich zo vrij in het openbaar kan bewegen en dit alles vast laat leggen door de vaste fotograaf van TMZ?
Hij schijnt ook nooit belaagd te worden door boze fans, terwijl die er in US toch ook meer dan genoeg zijn.
Stellen jullie jezelf deze kritische vraag eens en ik ben benieuwd naar jullie visie hierover.
====================================================================
Verder maakt het mij niet uit wie hier allemaal reageren, discussies houd ik wel van en zijn vaak ook leerzaam. In een goede discussie kan het ook zover komen dat je zelf anders tegen iets gaat aankijken.
Echter, mensen zoals b.v. Robijn gaan nergens inhoudelijk op in en komen alleen maar even voor de zoveelste keer zeggen dat het allemaal onzin is. Dat is jammer, maar helaas. Nogal onbeschoft ook n.m.m. Ik laat mensen liever in hun waarde of ga inhoudelijk de discussie aan op een beleefde manier en het liefst nog met een dosis humor. In MUZ worden ook alleen maar de TMZ-artikelen geplaatst die geen vraagtekens oproepen. TMZ voedt de hoax, dag in dag uit bijna. TMZ speelt gewoon een rol, welke rol zal de tijd leren ...

Feit is wel dat niemand ooit van TMZ had gehoord voor de "dood" van Michael. TMZ is niets meer dan een tabloid, maar alles wat er wordt geplaatst wordt als de waarheid aangenomen. Michael was zelf degene die iedereen altijd waarschuwde voor de roddelpers. "Burn all tabloids" zei hij altijd. Ik houd het niet voor onmogelijk dat Michael juist dit keer wel een tabloid gebruikt om zijn hoax te verspreiden en dat Harvey (baas TMZ) wel degelijk in het complot zit. In zijn dagelijkse updates (filmpjes) heeft hij ook de meest merkwaardige toespelingen gemaakt.
Verder over jouw vraag wat momenteel een hot item is.
Bovenstaande bijvoorbeeld over het gedrag van Murray die zo'n beetje als een "ster" wordt neergezet door TMZ. Andere media nemen de TMZ-artikelen klakkeloos over. In Nederland zie je de TMZ-artikelen b.v. altijd terug bij de Telegraaf-pagina. Journalistiek is tegenwoordig een copy and paste-beroep geworden lijkt wel.
Soms duiken er in de buitenlandse pers artikelen op die aan de hoax zijn gewijd, zoals kort geleden in Le Soir, een belgische (serieuze) krant. Daar werd gespeculeerd dat Michael zijn rentree zal maken bij Ophra Winfrey. Het bleek natuurlijk om een fictief artikel te gaan, maar toch is het opmerkelijk dat er uberhaupt over wordt geschreven. Ik denk dat veel journalisten ook hun twijfels hebben, maar dat de serieuze kranten het nog niet aandurven er echt inhoudelijk over te schrijven.
Le Soir deed in ieder geval wel een poging (maar hield het bewust fictief). Er is een filmpje van gemaakt wat ik eventueel hier kan plaatsen ...
Sommige vreemde dingen zijn zo moeilijk uit te leggen, omdat het dan weer een puzzelstukje in het geheel betreft. Connecting the dots noemen de believers dat ...

Ik kan dan niet over dat ene puzzelstukje gaan beginnen zonder de vorige erbij te halen, wat dan een enorm lang verhaal wordt. De hoax is eigenlijk alleen nog te volgen voor mensen die er vanaf het begin bij betrokken zijn geraakt.
Ik ga even de keuken in nu ...
[ Bericht 7% gewijzigd door piepie op 22-01-2011 20:31:12 ]