abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83991100
Nou vorige week dinsdag was het dan zover, met het studentenhuis ff wat geld gelapt en naar het horecacentrum geweest om een fust te halen. Had weer eens een gelukje want een kerel die daar werkte had een beetje een handeltje in taponderdelen ook, ik kocht een fust van 20 liter jupiler en ik kreeg van hem gratis een reinigingskoppelstuk (om kraan op aan te sluiten) met inbev koppeling (had ie nog liggen en met inbev deed hij niet zo veel). Na wat gefruts het fust in de koelkast gekregen (had al uitgemeten en wist dat het ongeveer zou passen).

Ik kan zeggen, het was een doorslaand succes! Hele avond genoten van perfecte biertjes van de tap, iedereen helemaal kogel en het fust was leeg aan het eind van de avond, daarna natuurlijk nog de stad in geweest om de finaleplek te vieren, en de volgende dag niemand een vuile kater!

Conclusie, als je een fust leegtapt kan je prima met luchtdruk werken!
pi_83991663
Toch zou ik voortaan koolzuur gebruiken, ik heb te vaak klanten die ook vergeten de koolzuur aan te doen en die biertjes zijn lang zo lekker niet als ze zouden moeten en op een gegeven moment is je fust dood en krijg je er geen normaal bier meer uit en dat is zonde.
pi_83991744
Als je vergeet de koolzuur aan te doen heb je geen druk en ook geen bier

Anyway, voor de lol is dit best goed te doen, voor die één of twee keer per jaar dat het apparaat gebruikt gaat worden vind ik het best, daar ga ik me geen dure CO2 spullen voor aanschaffen als dit net zo prima werkt, zoals ik al zei hebben we tot het laatste biertje uit het fust prima bier gehad, het heeft geen moment onder gedaan voor een lekker tapje uit het café. Je zal ongetwijfeld gelijk hebben met doodslaan van bier maar als je in een x aantal uren leeg tapt is dat totaal geen issue. Sterker nog, we hadden het fust nog niet helemaal leeg gemaakt, toen we uren later terugkwamen uit de stad hebben we het leeg gemaakt en het was echt nog uitstekend te drinken.
pi_84000432
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:40 schreef insanejochem het volgende:
Als je vergeet de koolzuur aan te doen heb je geen druk en ook geen bier

Anyway, voor de lol is dit best goed te doen, voor die één of twee keer per jaar dat het apparaat gebruikt gaat worden vind ik het best, daar ga ik me geen dure CO2 spullen voor aanschaffen als dit net zo prima werkt, zoals ik al zei hebben we tot het laatste biertje uit het fust prima bier gehad, het heeft geen moment onder gedaan voor een lekker tapje uit het café. Je zal ongetwijfeld gelijk hebben met doodslaan van bier maar als je in een x aantal uren leeg tapt is dat totaal geen issue. Sterker nog, we hadden het fust nog niet helemaal leeg gemaakt, toen we uren later terugkwamen uit de stad hebben we het leeg gemaakt en het was echt nog uitstekend te drinken.
je kunt even op moederdruk tappen, maar niet te lang, maar als het werkt zeker blijven doen
onnodig kosten maken, wordt niemand vrolijk van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')