Gat in de onderkant slaan, met een slangetje omhoog richtenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:59 schreef Mr.Robert het volgende:misschien weet iemand hoe je iets op druk naar boven kan laten stromen;)
Denk jij dat je groothandel een deal gaan sluiten met iemand die een paar fustjes op jaarbasis afneemt?quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:26 schreef ROG het volgende:
En de beste aanrader is inderdaad Heineken's David systeem, als je daar een tweedehandsje van koopt en thuis wat moois mee bouwt én met je slijter een afspraakje maakt voor David fustjes dan ben je spekkoper.
Een slijter kan gerust gewoon David fustjes bestellen bij Heineken, het ging erom dat TS even wist dat zoiets natuurlijk niet standaard bij iedere slijterij klaar staat. Gewoon een kwestie van aanvinken op de bestellijst, heeft niks te maken met deals, jaarbasis of whatever.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Denk jij dat je groothandel een deal gaan sluiten met iemand die een paar fustjes op jaarbasis afneemt?
OK, ik dacht dat je korting wilde afsprekenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:59 schreef ROG het volgende:
[..]
Een slijter kan gerust gewoon David fustjes bestellen bij Heineken, het ging erom dat TS even wist dat zoiets natuurlijk niet standaard bij iedere slijterij klaar staat. Gewoon een kwestie van aanvinken op de bestellijst, heeft niks te maken met deals, jaarbasis of whatever.
Hehe, dan moet je wel een héle aardige slijter hebben.quote:Op donderdag 11 februari 2010 08:47 schreef Blik het volgende:
[..]
OK, ik dacht dat je korting wilde afspreken
Ik weet niet hoe makkelijk die zolder te bereiken is, maar om nou steeds een vat van 50L naar boven te slepen lijkt me niet zo handig.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:51 schreef Mr.Robert het volgende:
ik wou graag een biertap voor bij onz op zolder
Ik was trouwens net even bij ONZ en ze kijken erg uit naar een biertap op zolder. Een deur verder KLB schijnen ze er al een te hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:51 schreef Mr.Robert het volgende:
ik wou graag een biertap voor bij onz op zolder;)
1000? bij de buren gaan de oude verhuurtaps zo de schredder inquote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:06 schreef DuTank het volgende:
Je wilt fucking veel moeite gaan doen, terwijl je het gewoon zo kunt kopen? 1000 euro, klaar.
...en toen dacht je: "dat is zo geniaal, daar moet ik een topic van een half jaar oud voor omhoog schoppen"?quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:45 schreef insanejochem het volgende:
Ik weet nog dat ik bij de studentenvereniging wel eens met de groep een fust bestelde als het druk was, kreeg je er een fustaansluiting met een kromme hals bij en een handpompje, werkte uitstekend, paar keer knijpen en je kon tappen.
zonder Co2 wordt je bier gewoon sneller gaarquote:Op donderdag 10 juni 2010 01:56 schreef KomtTijd... het volgende:
Zit bij die 10 euro ook een drukvat, reduceerventiel en luchtfilter in?
Zo niet kun je beter gewoon gelijk een beertender kopen.
Bovendien twijfel ik ernstig aan de kwaliteit van het bier als je er buitenlucht doorheen blaast ipv CO2. Het soort gas heeft echt aanzienlijke invloed op de smaak en structuur van het bier. Om over hygiene nog maar niet te spreken.
Voor die prijs laat je ook een 10KG fles vullen, waar je met gemak een paar jaar mee vooruit kunt. Waarom zou je het wiel opnieuw uit willen vinden?quote:Op zondag 13 juni 2010 23:12 schreef insanejochem het volgende:
ik heb nog eens wat onderzoek gedaan, misschien is het een idee om iets te fabriceren met simpele CO2 patronen? misschien zo'n fietspompje ombouwen o.i.d.? in principe moet je dan wel een aantal keer de patronen wisselen wanneer je aan het tappen bent maar in principe is het niet veel duurder dan werken met een fles met vulling, zeker niet omdat ik niet van plan was heel vaak het gevaarte te gebruiken, je hebt al 20 patronen voor 15 eur en dan heb je al meer gram CO2 dan wanneer je een fles haalt. Iemand die hier suggesties voor heeft?
ja maar juist omdat je geen koolzuur aan het bier toe hoeft te voegen zou het met luchtdruk ook wel kunnen toch? en een fust kan je best in een koelkast hebben, (zie biertap.com dacht ik, en dan ff bij tapinstallaties kijken, de "walking fridge". en bij een feestje kan je toch van te voren het fust koud zetten?quote:Op maandag 14 juni 2010 00:11 schreef ForumGek het volgende:
Ben bang dat je je verkijkt op het druk/koolzuur gedeelte. Koolzuurdruk heb je nodig om de druk IN het fust op het juiste niveau te houden (om het bier uit het fust te drukken). Je voegt geen koolzuur aan het bier toe, dat zit er standaard al in.
Ook lijkt het mij lastig om een heel fust koud te krijgen, de temperatuur heeft ook invloed op de druk in het fust. De leiding koelen is dus veel verstandiger dan het hele fust. Helemaal wanneer je een nieuw fust erin moet doen en je x aantal uren moet wachten tot je fust gekoeld is. Maar daar is eigenlijk je hele principe omheen gebouwd, dus dat is lastig
tis zo jammer dat je als normaal gezin een 50l fust niet normaal leeg krijgt :/quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:02 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
Biertapjes zijn best goedkoop te halen.
Ik heb er onlangs 2 gekocht voor ieders ca 450 euro.
Op zolder is niet ideaal, want fusten zijn zwaar.
Waar je op moet letten is dat de koelcapaciteit goed is
er zijn ook 20 liter fustjes hequote:Op woensdag 7 juli 2010 19:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tis zo jammer dat je als normaal gezin een 50l fust niet normaal leeg krijgt :/
die zijn in verhouding wel veel duurderquote:Op woensdag 7 juli 2010 19:21 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
[..]
er zijn ook 20 liter fustjes he
dan moet je dus harder doordrinken en gewoon een 50 liter fust nemenquote:Op woensdag 7 juli 2010 21:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die zijn in verhouding wel veel duurder
je kunt even op moederdruk tappen, maar niet te lang, maar als het werkt zeker blijven doenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:40 schreef insanejochem het volgende:
Als je vergeet de koolzuur aan te doen heb je geen druk en ook geen bier
Anyway, voor de lol is dit best goed te doen, voor die één of twee keer per jaar dat het apparaat gebruikt gaat worden vind ik het best, daar ga ik me geen dure CO2 spullen voor aanschaffen als dit net zo prima werkt, zoals ik al zei hebben we tot het laatste biertje uit het fust prima bier gehad, het heeft geen moment onder gedaan voor een lekker tapje uit het café. Je zal ongetwijfeld gelijk hebben met doodslaan van bier maar als je in een x aantal uren leeg tapt is dat totaal geen issue. Sterker nog, we hadden het fust nog niet helemaal leeg gemaakt, toen we uren later terugkwamen uit de stad hebben we het leeg gemaakt en het was echt nog uitstekend te drinken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |