klopt. ik zie mijn schoonzusje als goed voorbeeld; buikpijn, echo, had een op zichzelfstaande cyste, verder was er niets te zien en nergens last van. letterlijk 1 week later lag ze in het ziekenhuis ... de rest ken jequote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:25 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En niet alles is te zien op zo'n scan, natuurlijk
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:33 schreef golfer het volgende:
En ook dove mensen snappen een omhooggestoken middelvinger best hoor.
Wat maak je?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:36 schreef Sunnythesun het volgende:geloof dat mijn eten een beetje aan het mislukken is en daar kan ik zoooo niet tegen
Er viel weinig te mislukken voor mij aan het opwarmen van een tokomaaltijd van de lekkerste buurtToko uit Hoofddorp.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:36 schreef Sunnythesun het volgende:geloof dat mijn eten een beetje aan het mislukken is en daar kan ik zoooo niet tegen
MRIquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:28 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Maar wat voor scan is het? Wordt je dan niet ieder jaar blootgesteld aan allerlei straling? Is het al bekend wat de gevolgen van die stralingen doen met je lijf op de lange termijn?
gevulde courgette zonder de champignons. Maar het is nog niet gaar en ik vind het veel te nat geworden.. Nu nog eens 10 minuten maar met magnetron er bij, hopen dat het dan beter gaat..quote:
en als ze dat nu elke keer aanpassen?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:39 schreef Stereotomy het volgende:
Full Body Scans zijn geldklopperij. MRI apparaten kunnen heel specifiek afgesteld worden als je naar iets speciaals op zoek bent, zoals vaak het geval is. Als je naar iets in de hersenen op zoek bent, moet dat ding heel anders afgesteld worden dan wanneer je in de botten naar iets zoekt, simpelweg omdat het ander materiaal is. Derhalve geeft een 'algemene' instelling voor zo'n Full Body Scan wel een leuk plaatje van je hele lichaam, maar is er een hele lage kans dat je er iets in vindt.
Hoeveel verschillende weefsels denk je dat je in je lichaam hebtquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:42 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
en als ze dat nu elke keer aanpassen?
Hmmm weet je, het ziet er wel lekker uit, maar eigenlijk vind ik de recepten van Aschwin vaak wat tegenvallenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
gevulde courgette zonder de champignons. Maar het is nog niet gaar en ik vind het veel te nat geworden.. Nu nog eens 10 minuten maar met magnetron er bij, hopen dat het dan beter gaat..
hoeft niet perse. maar laat ook jaarlijks bloedonderzoek etc doen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoeveel verschillende weefsels denk je dat je in je lichaam hebt
http://en.wikipedia.org/wiki/Full_body_scan
Waarom wil je een FBS? Om jezelf gerust te stellen?
Ook ja. Plus het is natuurlijk onbekend wat het met je lijf doet als je elk jaar een full body MRI scan laat doen. Ik meen een keer gehoord te hebben dat er een toename is in Amerika in het aantal mensen met aan straling gerelateerde kankers. Omdat er zoveel mensen regelmatig een full body scan laat doen. Maar pin me er niet op vast.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:39 schreef Stereotomy het volgende:
Full Body Scans zijn geldklopperij. MRI apparaten kunnen heel specifiek afgesteld worden als je naar iets speciaals op zoek bent, zoals vaak het geval is. Als je naar iets in de hersenen op zoek bent, moet dat ding heel anders afgesteld worden dan wanneer je in de botten naar iets zoekt, simpelweg omdat het ander materiaal is. Derhalve geeft een 'algemene' instelling voor zo'n Full Body Scan wel een leuk plaatje van je hele lichaam, maar is er een hele lage kans dat je er iets in vindt.
Je kan toch een keer pauze nemen met zwanger zijn? Denk ik?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:53 schreef freecell het volgende:
Ogen checken
Oja!
Maar metingen zijn toch niet betrouwbaar als je zwanger bent of bv geeftDus ik kan nooit laten checken of mijn brillie nog goed is
Nou, kind hoorde anders uitstekend. Luisteren was echter een heel ander verhaal....quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:33 schreef golfer het volgende:
En ook dove mensen snappen een omhooggestoken middelvinger best hoor.
Ik had net mijn zwangere schoonzusje aan de lijn en ooooh wat is het toch heerlijk om met een zwangere vrouw te praten! Heerlijk allerlei verhalen ophalen........... Vrouwen die niet zwanger zijn of (nog) geen kinderen hebben begrijpen je vaak niet of zijn je snel beu. Maar met zwangere vrouwen kun je tenminste kneuterig klessebessen! Over pijntjes, kreetjes, bevallingsverhalen, praktische zaken, emo etc. etc.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:53 schreef freecell het volgende:
Ogen checken
Oja!
Maar metingen zijn toch niet betrouwbaar als je zwanger bent of bv geeftDus ik kan nooit laten checken of mijn brillie nog goed is
Ik ook. Ze doen pijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:58 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb geen kinderen, maar ik weet wel wat weeen zijn......
Met een beetje mazzel/devine intervention zit er meer ruimte tussen nummer 2 en 3. Misschien wel genoeg om zelfs even geen bv te gevenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:53 schreef freecell het volgende:
Ogen checken
Oja!
Klinkt erg lekker! Goed hoor, voor jezelf zorgen is helemaal niets mis mee op deze manier!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:47 schreef DarkElf het volgende:
ik ga een zeer gezonde maaltijd bereiden: gerookte zalm/gele paprika/zwarte olijven/bleekselderij/ sjalotje/tomaatjes/wortel/avocado .. samengebonden met een dressing van olijfolie en mosterdwat knoflookbrood erbij..
jaja ik zou voor mezelf zorgen he?
Ik ook, dacht ik. Totdat ik een kind moest baren, toen wist ik pas echt waar ze het altijd over hadden...quote:
mja, maar vanaf dec. 2007 is het toch of zwanger of borstvoedingquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:55 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Je kan toch een keer pauze nemen met zwanger zijn? Denk ik?
Ja, leuk hè?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:57 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik had net mijn zwangere schoonzusje aan de lijn en ooooh wat is het toch heerlijk om met een zwangere vrouw te praten! Heerlijk allerlei verhalen ophalen........... Vrouwen die niet zwanger zijn of (nog) geen kinderen hebben begrijpen je vaak niet of zijn je snel beu. Maar met zwangere vrouwen kun je tenminste kneuterig klessebessen! Over pijntjes, kreetjes, bevallingsverhalen, praktische zaken, emo etc. etc.
Wullusquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:03 schreef Stereotomy het volgende:
Freecelletje, jullie doen niet aan anticonceptie he?
Voor mij een heerlijke bloemkoolschotel met creme fraiche/ger kaas/eggsquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:38 schreef golfer het volgende:
Er viel weinig te mislukken voor mij aan het opwarmen van een tokomaaltijd van de lekkerste buurtToko uit Hoofddorp.![]()
Nog lekker veel over, dus morgen weer.
In principe is 5 pond geen drama. De vraag is alleen: waarom is het ukkie maar 5 pond. En wrs maken ze zich daar zorgen omquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:11 schreef Stereotomy het volgende:
Onze toneelregisseur had wat minder nieuws gister, haar baby woog 2500 g en ze is over twee weken uitgerekend. Maar dit is toch niet heel ernstig te noemen? Beetje ondergewicht?
Oehquote:
Naaaaaaaais vormpjequote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:23 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Naaaaaaaais vormpje* Stereotomy snoept de lente-ui ervanaf
Is het ratatoullie ofzo?
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:47 schreef DarkElf het volgende:
ik ga een zeer gezonde maaltijd bereiden: gerookte zalm/gele paprika/zwarte olijven/bleekselderij/ sjalotje/tomaatjes/wortel/avocado .. samengebonden met een dressing van olijfolie en mosterdwat knoflookbrood erbij..
jaja ik zou voor mezelf zorgen he?
Uiteindelijk was het goed gelukt gelukkig! Alleen volgende keer het gehakt iets meer smaak mee geven. Ik doe er altijd al meer smaakmakers bij dan hij aangeeft idd, het is anders wat flauw/vlak soms. Maar de basisrecepten die ik tot nu toe gemaakt heb vind ik erg lekker eigenlijkquote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hmmm weet je, het ziet er wel lekker uit, maar eigenlijk vind ik de recepten van Aschwin vaak wat tegenvallenWeinig smaak! Ik ben benieuwd of je 't nog kunt redden.
Ik ben ook wel een Aschwin-fan! Maar ik volg recepten nooit helemaal letterlijk, dus ik gooi er wel eens wat extra's doorheen hier en daar.... \quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Uiteindelijk was het goed gelukt gelukkig! Alleen volgende keer het gehakt iets meer smaak mee geven. Ik doe er altijd al meer smaakmakers bij dan hij aangeeft idd, het is anders wat flauw/vlak soms. Maar de basisrecepten die ik tot nu toe gemaakt heb vind ik erg lekker eigenlijk
Tja, hij zegt toch dat ie zijn ogen moet laten testen....quote:
Wat Tezz zegtquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:27 schreef Tezz het volgende:
[..]
Tja, hij zegt toch dat ie zijn ogen moet laten testen....
doe die ogencheck maar snel, want volgens mij is het bieslook bovenopquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:23 schreef Stereotomy het volgende:
* Stereotomy snoept de lente-ui ervanaf
hihiquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:35 schreef Sunnythesun het volgende:
doe die ogencheck maar snel, want volgens mij is het bieslook bovenop
arme advocaatquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat Tezz zegt
Zo grappig, ik zat naar zo'n groen dingetje te kijken, en ik dacht: is dat nou advocado of bleekselderij. Blijken ze allebei erin te zitten.
Bij zoiets subtiels als spinazie zou ik kruidenboullion gebruiken, da's een stuk minder overheersend.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:38 schreef Tezz het volgende:
Mijn risotto viel erg tegen (te lang gestaan). Ik had geen kippebouillon en heb het met een blokje rundvleesbouillon gemaakt. Was niet zo'n succes.
* Leintjeuh neuriet: advocaatje ging op reis, tierelierelierequote:
NFP toch?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:06 schreef freecell het volgende:
Wullus
Anders was Leander er al veel eerder geweest gok ik zo
Oh, dat ken ik helemaal niet!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:32 schreef LieLie het volgende:
Op het station in Groningen zit nu ook een Julia's.. Kent iemand dat?
Verse pasta's om mee te nemen..
Volgende week even een keer proberen denk ik.. Moet een paar keer tot laat naar school en vind het altijd erg irritant dat ik dan niet een beetje normaal kan eten.. Een keertje een sandwich of iets is niet erg, maar als ik drie dagen in de week tot laat moet......
Het zit daarbij dat infohokje van de NS, waar eerst een bloemenzaakje zat...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:46 schreef Duderella het volgende:
[..]
Oh, dat ken ik helemaal niet!
Ik haal wel eens pasta bij http://www.gigis.nl/gigis/gigis.html Dan proef je Italië.![]()
Als dat Julia's een keten is, dan hou ik mijn hart wel een beetje vast.
Ik ben benieuwd! Als het bevalt, moet je even een gil geven hoor!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:50 schreef LieLie het volgende:
[..]
Het zit daarbij dat infohokje van de NS, waar eerst een bloemenzaakje zat...
Tja, het is wel een keten.. maar ze zeggen dat ze verse en goede ingrediënten gebruiken en dat alles vers bereid wordt.. Keertje proberen maar! 't is snel beter dan de Burger King
Komt goed!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:51 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd! Als het bevalt, moet je even een gil geven hoor!
Op Amsterdam CS zit het ook, best wel lekkerquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:32 schreef LieLie het volgende:
Volgende week even een keer proberen denk ik.. Moet een paar keer tot laat naar school en vind het altijd erg irritant dat ik dan niet een beetje normaal kan eten.. Een keertje een sandwich of iets is niet erg, maar als ik drie dagen in de week tot laat moet......
Ik heb een keer Julia's genomen. Vond het niet bijzonder, en al helemaal niet voor die prijs.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:32 schreef LieLie het volgende:
Ik verwacht ook geen hoogstaande, traditionele italiaanse kwaliteitquote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:02 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik heb een keer Julia's genomen. Vond het niet bijzonder, en al helemaal niet voor die prijs.
Gazpacho maken en een grote beker meenemen. Apart bijvoorbeeld eigengemaakt croutons erbij of een stuk lekker brood. Daar eventueel apart verpakt wat lekkere oude kaas voor meenemen en nog een fruitsalade of zo. Volgens mij kom je dan een heel eind.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:18 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik verwacht ook geen hoogstaande, traditionele italiaanse kwaliteit
Maar een oké pasta als alternatief voor Burger King of brood zou prettig zijn![]()
Ben regelmatig meerdere keren in de week om negen uur pas thuis, en zo laat wil ik niet eten eigenlijk..
Zit alleen nog met de donderdag.. dan heb ik 's avonds nog les.. en op school eten....![]()
Maar weet niet zo goed wat ik nou mee kan nemen waardoor je toch een beetje 'avondeten' gevoel hebt en dat na een hele dag in een bakje in de tas nog lekker is..
Of een couscoussalade met een stukje naan en tzaziki!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:20 schreef Duderella het volgende:
[..]
Gazpacho maken en een grote beker meenemen. Apart bijvoorbeeld eigengemaakt croutons erbij of een stuk lekker brood. Daar eventueel apart verpakt wat lekkere oude kaas voor meenemen en nog een fruitsalade of zo. Volgens mij kom je dan een heel eind.
Of een lekkere gevulde omelet maken en meenemen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:25 schreef LieLie het volgende:
Ben alleen nie zo'n fan van gazpacho.... of ei![]()
Al wordt ei al beter! Dus dat kan ik wel eens testen
Dat klinkt ook wel lekker!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:25 schreef Tezz het volgende:
[..]
Of een couscoussalade met een stukje naan en tzaziki!
Fijn dat de mr het goed heeft daar!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:49 schreef DarkElf het volgende:
net nog even gezellig met de mr gebeld, die heerlijk Japans gegeten had ergens. Vanmiddag ook al lekker geluncht ergens (de kok schreef kookboeken, de mr had wel interesse voor mij maar tis enkel in Hebreeuwsvond t lief dat ie eraan dacht
) ...
morgenavond komt hij alweer naar huis![]()
Ik ga zo mijn bed eens opzoeken
Aaaaaaah! Ze haten me in Cul!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:05 schreef Bluezz het volgende:
Doorgestoken smurf, heb je het gehoord krakkelalie krakkelala
Het is allemaal de schuld van jouw Koor!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:05 schreef Bluezz het volgende:
Doorgestoken smurf, heb je het gehoord krakkelalie krakkelala
nee, serieus.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:28 schreef krakkemieke het volgende:
Ik word weer in de maling genomen......
Ik neem jou wel serieus. Maar het is laat en de tijd voor geintjes.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:29 schreef Mirjam het volgende:
waarom word ik niet serieus genomen door krak
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:34 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik neem jou wel serieus. Maar het is laat en de tijd voor geintjes.![]()
En bedankt voor de tip Steer en Mirjam, maar houd niet van comedy.
Ik houd van engelse humor, dat zie ik ook in House. En van humor dmv muziek. In de aflevering van House van vanavond zat een intro wat ik kende... Hard nadenken, was Highway to hell, acdc.
Sterkte morgen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:07 schreef krakkemieke het volgende:
Dat nummer draaiden we op de crematie van mijn zus.
Morgen is het zeven jaar geleden.
Ik ben gek op accenten, maar ik hoor niet dat ozzy accent.quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:13 schreef Bluezz het volgende:
Die stem van Brian Johnson is geweldigAussie he
Met Metallica heb ik weer associaties met het trouwen van mijn nichtje.
nee, tuurlijk nietquote:Op woensdag 10 februari 2010 00:23 schreef krakkemieke het volgende:
Enne jij ook sterkte Mirjam, gaat nog niet goed he.
*klaag*quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:33 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ken wel meer mensen in CUL met klachten. Doe nou eens klagen!
je bent lievquote:Op woensdag 10 februari 2010 00:33 schreef krakkemieke het volgende:
Och, ik heb ook nog pijn.Dat mag je best zeggen hoor!
Ik kan verdorie tenminste nog fietsen.
Mirjam, je mag hier ook wel klagen als het kut is. Dat doet iedereen wel eens.
Mijn vader had kanker.Hij voelde zich kut. Ik kwam elke week eten en dan 'klaagde' hij tegen mij. Het kam erop neer dat hij dingen vertelde. Ik heb 2 oren, het ging het ene oor in en het andere oor uit.
Ik ken wel meer mensen in CUL met klachten. Doe nou eens klagen!
Doe maar niet. Anders wordt het slakje bolletje van Sunchaser Stefan weer jaloers.quote:
Nee!!!!!! Gelukkig niet. Ik ben de sneeuw helemaal beu en wacht op de krokusjes.quote:
Juhquote:
niewaquote:
!aai!quote:
\quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:21 schreef DarkElf het volgende:
Tis ook meteen een pak sneeuw, ipv een paar vlokjes..Vooral het Midden van het land zeiden ze. Nou ik woon in het absolute midden (Amersfoort) en er ligt geen vlokjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik woon net in Vlaanderen, zie nederland liggen zowat zeg maar en hier ligt t echt vrij dik ..quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:26 schreef Windigo het volgende:
[..]
Vooral het Midden van het land zeiden ze. Nou ik woon in het absolute midden (Amersfoort) en er ligt geen vlokje
Misschien moet ie dan in Brussel landen?quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:29 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik woon net in Vlaanderen, zie nederland liggen zowat zeg maar en hier ligt t echt vrij dik ..
de mr zegt net: dat ik jouw kant op kom zal wel maar waar zal ik landen?
ja waar ook van alles omgeleid en afgelast wordt nu enzo...quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:33 schreef Windigo het volgende:
[..]
Misschien moet ie dan in Brussel landen?
Lieve MR heb jijquote:Op woensdag 10 februari 2010 08:42 schreef DarkElf het volgende:
als t slecht is ga ik er mooi niet uit natuurlijk. Sowieso is dan de vraag waar de mr landt maar ik ga niet middenin de nacht door de sneeuw ploeteren, dan neemt hij wel een taxi . Hij heeft me net al verbodente gaan rijden vannacht als t er niet goed uitziet
das wel heel goedkoop, ik kom nooit onder de 40 euroquote:Op woensdag 10 februari 2010 10:15 schreef Windigo het volgende:
Ga ik naar buiten, gaat het opeens keihard sneeuwen. Komt mn bus niet, moet ik dus toch boodschappen doen bij de albert heijn in plaats van de lidlMaar ben er toch in geslaagd voor 18 euro voor de hele week boodschappen te halen!
Het scheelt wel als je geen vlees kooptquote:Op woensdag 10 februari 2010 10:29 schreef Braamyo het volgende:
das wel heel goedkoop, ik kom nooit onder de 40 euro
das waar, zowiezo ben ik wel afhankelijk van de defensie keteraar, en dan kun je wel op je portomonee gaan letten maar dan vind ik eten toch belangrijker dan de paar cent die ik zou sparen op iedere maaltijd.....quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:30 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Het scheelt wel als je geen vlees koopt
Ik ook, maar sinds ik nauwelijks vlees eet en vrijwel geen dingen koop die voorgesneden of voorverpakt zijn, kom ik net als Windigo aan bijzonder lage boodschappenbonnetjes!quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:31 schreef Braamyo het volgende:
[..]
maar dan vind ik eten toch belangrijker dan de paar cent die ik zou sparen op iedere maaltijd.....
is er nog een reden waarom je weinig vlees eet. Als militair neem ik altijd extra's voor de spieropbouwende voedingstoffen die er in vlees zittenquote:Op woensdag 10 februari 2010 10:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik ook, maar sinds ik nauwelijks vlees eet en vrijwel geen dingen koop die voorgesneden of voorverpakt zijn, kom ik net als Windigo aan bijzonder lage boodschappenbonnetjes!
Nou, ik heb het idee dat ik de aarde er wellicht een piepklein beetje mee help én het zorgt ervoor dat ik creatiever kook en bovendien vijf keer zoveel groente eet.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:38 schreef Braamyo het volgende:
[..]
is er nog een reden waarom je weinig vlees eet. Als militair neem ik altijd extra's voor de spieropbouwende voedingstoffen die er in vlees zitten
Vis is zowiezo echt lekker, probeer ik ook 1 keer per week mee te pakken, maar verder vroeg ik me het hoe en was gewoon ff afquote:Op woensdag 10 februari 2010 10:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, ik heb het idee dat ik de aarde er wellicht een piepklein beetje mee help én het zorgt ervoor dat ik creatiever kook en bovendien vijf keer zoveel groente eet.
Het is geen heftig principe ofzo, er komt hier een paar keer per maand wel gewoon een lamsbout of een gebraden kip op tafel.
Oh, en één keer per week vis.
Spierballen heb ik niet nodig.![]()
Echt? Ik ben nog altijd bakken met geld kwijt aan de boodschappen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik ook, maar sinds ik nauwelijks vlees eet en vrijwel geen dingen koop die voorgesneden of voorverpakt zijn, kom ik net als Windigo aan bijzonder lage boodschappenbonnetjes!
Ha ja, ik had het vooral ook over het deel van de boodschappen dat bedoeld is voor de concrete maaltijden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Echt? Ik ben nog altijd bakken met geld kwijt aan de boodschappen.
Misschien drinken wij teveel
Ja, ik kan me voorstellen dat je door zo heftig fysiek bezig te zijn in het leger überhaupt heel moeilijk zonder vlees kan, dus dan maar gewoon lekker opeten.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:47 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Vis is zowiezo echt lekker, probeer ik ook 1 keer per week mee te pakken, maar verder vroeg ik me het hoe en was gewoon ff af![]()
Ik vind zelf ook dat ik geen spierballen nodig heb, maar mijn Peletons Comandant denkt daar toch sterk anders over
Ik heb ook een goede vooraadkast, dat scheelt, en ik koop geen voorgesneden voorgewassen voorbewerkte onzin. En ik let op wat bij het seizoen past.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:29 schreef Braamyo het volgende:
[..]
das wel heel goedkoop, ik kom nooit onder de 40 euro
Ja! Maar dan wel écht appelsapquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:08 schreef DarkElf het volgende:
heel soms drink ik appelsap, omdat ik daar dan ineens zin in heb. Dat hebben we wel in huis want mijn neefje drinkt dat. Maar appelsap met een goeie scheut stoli is nog lekkerder
Mijn lief en ik zijn een beetje te gewend geraakt aan wijn bij het eten, vrees ik.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:11 schreef Stereotomy het volgende:
Alcohol drink ik zelf niet, alleen als er bezoek komt. Okee, en soms als er een goede merlot in de aanbieding is.
Mhua ik ben het op zich wel met je eens dat het leger eigenlijk niet nodig zou moeten zijn, maar de 100'000 man die bij defensie werken zouden in het economische klimaat gewoon de banenmarkt overspoelen tot het punt waar we slechter af zouden zijn zonder dan met.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, ik kan me voorstellen dat je door zo heftig fysiek bezig te zijn in het leger überhaupt heel moeilijk zonder vlees kan, dus dan maar gewoon lekker opeten.![]()
Dit los van het feit dat ik met mijn pacifistische inslag vooral vind dat legers vrij akelige dingen zijn en ik in die zin geen voorstander van militaire spierballenkwekerij ben, maar het geldt natuurlijk net zo goed voor een vriendinnetje van me dat acrobate is, al vanaf haar elfde vegetariër is, maar vorig jaar de resultaten van haar snoeiharde training omhoog zag schieten nadat ze toch eens een biefstukje had geprobeerd.
Ik glug een glas water weg onder de maaltijdquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Mijn lief en ik zijn een beetje te gewend geraakt aan wijn bij het eten, vrees ik.
M'n Duutser is vegetarisch. En dat vind ik best lastig soms. Maar, vanaf morgen ga ik met liefde een week lang vegetarisch eten!quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:42 schreef Stereotomy het volgende:
Vlees is lekker
Moet deze donderdag vegetarisch koken voor vriendendenk dat ik gewoon Gado Gado maak.
Inderdaad, weinig frisdrank en alchol scheelt enorm, denk dat naast eten uitgaan (en dus alcohol) mijn grootste uitgavenpost is, ehm mischien zelfs wel groter dan etenquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:09 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik heb ook een goede vooraadkast, dat scheelt, en ik koop geen voorgesneden voorgewassen voorbewerkte onzin. En ik let op wat bij het seizoen past.
Ik koop wel frisdrank, maar die had ik nog over van vorige week. En ik drink geen alcohol (zéér zelden) dus dat scheelt ook nogal in de kosten.
neuh hoor, die is wel lekker maar als ik gewoon pakjes in de koelkast heb dan die. Na 1 pakje heb ik er weer genoeg van voor weken, krijg vaak buikpijn vanquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja! Maar dan wel écht appelsapZelfgemaakt of van de natuurwinkel of van de markt ofzo.
Klinkt bekendquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Mijn lief en ik zijn een beetje te gewend geraakt aan wijn bij het eten, vrees ik.
Ja, vleeseters missen op de een of andere manier dat vlees toch wel een beetje. Die combi van eiwitten met vet, hmmmquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:15 schreef AKnynke het volgende:
[..]
M'n Duutser is vegetarisch. En dat vind ik best lastig soms. Maar, vanaf morgen ga ik met liefde een week lang vegetarisch eten!![]()
![]()
Ik denk dat je dat 'misschien' wel achterwege kunt laten - hulp op plekken in de wereld waar écht alles in de soep loopt is vanzelfsprekend een groter nut van defensie dan het op peil houden van werkgelegenheid in Nederland.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:14 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Mhua ik ben het op zich wel met je eens dat het leger eigenlijk niet nodig zou moeten zijn, maar de 100'000 man die bij defensie werken zouden in het economische klimaat gewoon de banenmarkt overspoelen tot het punt waar we slechter af zouden zijn zonder dan met.
En misschien nog wel belangrijker dat als er geen legers zouden zijn in de westerse landen dan zouden we nu heel anders leven, en ook landen die onder een verkeerd regime staan niet kunnen helpen.
ik zou vlees echt zo enorm missen, kwee niet of ik dat zou doen....quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:15 schreef AKnynke het volgende:
[..]
M'n Duutser is vegetarisch. En dat vind ik best lastig soms. Maar, vanaf morgen ga ik met liefde een week lang vegetarisch eten!![]()
![]()
Gelukkig ga ik ook een dag naar m'n ouders, in m'n eentje. Ik denk dat m'n moeder me wat heeeel erg lekkers voor gaat zetten!quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:17 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, vleeseters missen op de een of andere manier dat vlees toch wel een beetje. Die combi van eiwitten met vet, hmmm
Poehee, dat zou toch wel even wennen zijn als ik er nog eens een kind uit wil gaan wurmen!quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:17 schreef freecell het volgende:
[..]
Klinkt bekend
En nu ik zwanger ben drinkt TARA rustig mijn glas er bij op zeg maar
In Nederland een rauwmelks kaasje krijgen is vrij moeilijkquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Poehee, dat zou toch wel even wennen zijn als ik er nog eens een kind uit wil gaan wurmen!
Hoe ga jij eigenlijk om met dingen als franse kazen en rauw vlees en -vis? Hou je daar rekening mee, denk je 'de pot op!' of at je dat toch al niet?
Kaasjes zijn net over de grens in België vrij eenvoudig te vinden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:26 schreef freecell het volgende:
[..]
In Nederland een rauwmelks kaasje krijgen is vrij moeilijkSupermarkt-brie en dergelijke mag je dus gewoon. Je mag het alleen niet als er au lait cru op staat. En geloof me, dat is écht zoeken...
Rauw vlees eet ik nietIk mis filet en biefstuk ook echt. Idem cakebeslag (rauw ei) Vis mag meestal wel eigenlijk : alleen gerookte zalm ed niet en dat mis ik idd ook wel...
Maar het meeste mis ik toch af en toe een goed glas wijn of whisky
das helemaal niet veelquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:23 schreef minilot het volgende:
Wij (twee volwassenen) zitten samen zo tussen de 100,- en 160,- per maand, inclusief de tandpasta en weeceerollen. Fluctuatie is sterk afhankelijk van hoeveelheden wijn en vlees.
Snacken doen we niet, ik geloof dat ik al minstens anderhalf jaar geen koekjes, snoep of chips heb gekocht. Wij stoppen ons geld gewoon in drie schitterende maaltijden per dag.
In mijn eentje ben ik ook ongeveer 100 euro per maand kwijt aan eten en verzorgingsproducten als tandpasta en wc papier meestal, maar ik snack welquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:23 schreef minilot het volgende:
Wij (twee volwassenen) zitten samen zo tussen de 100,- en 160,- per maand, inclusief de tandpasta en weeceerollen. Fluctuatie is sterk afhankelijk van hoeveelheden wijn en vlees.
Snacken doen we niet, ik geloof dat ik al minstens anderhalf jaar geen koekjes, snoep of chips heb gekocht. Wij stoppen ons geld gewoon in drie schitterende maaltijden per dag.
Neuh, klopt. Wat ook scheelt is dat er zelden iets in mijn boodschappenwagentje ligt met een A-merkverpakking, omdat ik bijna nooit voorverpakte, voorbewerkte dingen koop.quote:
Zo word dat bij mij ook later, als ik ruimte heb voor een fatsoenlijke oven en vriezer. Woon nu in een antikraak pand, en de keuken is iniminie en ik heb geen geld voor een combimagnetron. Dus ik kook nu op twee campingpitjes en ik heb een magnetron en verder niks.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Neuh, klopt. Wat ook scheelt is dat er zelden iets in mijn boodschappenwagentje ligt met een A-merkverpakking, omdat ik bijna nooit voorverpakte, voorbewerkte dingen koop.
Ik maak mijn sausjes, mayonaises en marinades zelf, broodjes bak ik heel vaak zelf (bloem krijg je bijna gratis!), pizza's maak ik from scratch en over mijn pasta gaat geen Bertolliprut, maar gewoon één van de huisgemaakte pastasauzen uit mijn vriezer.
Inderdaad alleen de zachte.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:30 schreef ColdFeet het volgende:
Freecell, het gaat toch alleen om de zachte kazen? Volgens mij zijn bijvoorbeeld parmezaanse kaas en aanverwanten ook rauwmelks.
Da's inderdaad heel lastig! Ik weet zelf ook zeker dat het allemaal nog makkelijker zou gaan hier als ik meer vriesruimte had dan het vak boven mijn koelkast, maar ik heb in elk geval wél een oventje en vier stoere gaspitten.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:37 schreef Windigo het volgende:
[..]
Zo word dat bij mij ook later, als ik ruimte heb voor een fatsoenlijke oven en vriezer. Woon nu in een antikraak pand, en de keuken is iniminie en ik heb geen geld voor een combimagnetron. Dus ik kook nu op twee campingpitjes en ik heb een magnetron en verder niks.
Ja dat scheelt idd enorm, heb wel eens van die buien maar heb er gewoon vaak geen tijd voor, groenten en dergelijk koop ik wel onbewerkt in, dat scheelt ook alweer en je doet er meerdere dagen mee.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Neuh, klopt. Wat ook scheelt is dat er zelden iets in mijn boodschappenwagentje ligt met een A-merkverpakking, omdat ik bijna nooit voorverpakte, voorbewerkte dingen koop.
Ik maak mijn sausjes, mayonaises en marinades zelf, broodjes bak ik heel vaak zelf (bloem krijg je bijna gratis!), pizza's maak ik from scratch en over mijn pasta gaat geen Bertolliprut, maar gewoon één van de huisgemaakte pastasauzen uit mijn vriezer.
Tsja, je moet toch goed voor jezelf zorgen en er is best wat van te maken als je je best doet. Maar ik zou nog goedkoper uit kunnen zijn als ik ook nog eigen brood enzo kon bakken, en meer opslagruimte had. Hopelijk komt die dag binnenkort, want dat lijkt me fantastisch. Gewoon ook hardstikke leuk.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Da's inderdaad heel lastig! Ik weet zelf ook zeker dat het allemaal nog makkelijker zou gaan hier als ik meer vriesruimte had dan het vak boven mijn koelkast, maar ik heb in elk geval wél een oventje en vier stoere gaspitten.
Ik vind het sowieso al cool dat je zo lekker kookt onder deze caravan-omstandigheden!
Ja daar wil ik weer tijd voor hebben. Die ene keer dat ik dat gedaan heb smaakte naar meer, maar iets met tijd enzoquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik maak mijn sausjes, mayonaises en marinades zelf, broodjes bak ik heel vaak zelf (bloem krijg je bijna gratis!), pizza's maak ik helemaal from scratch en over mijn pasta gaat geen Bertolliprut, maar gewoon één van de huisgemaakte pastasauzen uit mijn vriezer.
En dan merk je al gauw dat je probleemloos een goede parmezaan of een paar ons pastrami kunt kopen zonder dat je boodschappenbudget daarvan de lucht in schiet.
Ik eet ook graag heel goed, maar op deze manier kost het me gewoon niet zoveel.
Tijd maken! Eten is belangrijk!quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:57 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja daar wil ik weer tijd voor hebben. Die ene keer dat ik dat gedaan heb smaakte naar meer, maar iets met tijd enzo. Tevens een grotere pan aanschaffen
.
Heb ik net ook gedaan, was lekker hoor!quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Tijd maken! Eten is belangrijk!![]()
Zo. Eindelijk sneeuwt het niet meer! Gauw lunch opeten (bordje met oude kaas en verse vijgen), dan enkele truien, jas, sjaal en twee paar handschoenen aan. Boodschappen! Te voet!
Meh, hou niet van kou. Ik hou van warme zon en van buiten zijn zonder jas en ijsjes en blote voeten.quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:07 schreef Windigo het volgende:
[..]
Heb ik net ook gedaan, was lekker hoor!
Eten is de beste uitvinding ooit !quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:07 schreef Windigo het volgende:
[..]
Heb ik net ook gedaan, was lekker hoor!
Zeker als je oude brokkelkaas en plakkerige vijgen hebt.quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:09 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Eten is de beste uitvinding ooit !
Grote pan + twee mensen + enthousiasme = altijd teveel pastasaus!quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:11 schreef freecell het volgende:
Pastasaus maak ik altijd zelf, maar eigenlijk nooit uit de vriezer
Haha, herkenbaar !quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Grote pan + twee mensen + enthousiasme = altijd teveel pastasaus!
http://en.wikipedia.org/wiki/Cambozolaquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:30 schreef ColdFeet het volgende:
Freecell, het gaat toch alleen om de zachte kazen? Volgens mij zijn bijvoorbeeld parmezaanse kaas en aanverwanten ook rauwmelks.
Dan is het hier meestal: teveel pasta in het algemeenquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Grote pan + twee mensen + enthousiasme = altijd teveel pastasaus!
Eten is goed, maar koken is beterquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:09 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Eten is de beste uitvinding ooit !
Dat geven wij per week uit. Inclusief whisky en wijn, dat wel.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:23 schreef minilot het volgende:
Wij (twee volwassenen) zitten samen zo tussen de 100,- en 160,- per maand, inclusief de tandpasta en weeceerollen.
nehquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:17 schreef Windigo het volgende:
[..]
Eten is goed, maar koken is beter
JAquote:Op woensdag 10 februari 2010 08:13 schreef freecell het volgende:
Zijn er nog mensen die er wel zin in hebben vandaag?
*Offert zich op als goed doel voor donaties*quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat geven wij per week uit. Inclusief whisky en wijn, dat wel.![]()
En dan wonen we ook nog eens in de 1 na duurste gemeente van Nederland volgens pagina 109 van Teletekst.
Zou ik ook uitgeven als we het hadden hoorquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:54 schreef golfer het volgende:
[..]
En dan wonen we ook nog eens in de 1 na duurste gemeente van Nederland volgens pagina 109 van Teletekst.
Wij ook bijna hier, ik schat ong. 80.- 90.- Euries per weekquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, of met ketchup. En aldi-brood met lidl-pindakaas?quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:06 schreef Stereotomy het volgende:
100 EUR per maand? : o
Elke avond spaghetti met namaakkaas zeker
Nee, helaas niet. ben echtquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:01 schreef freecell het volgende:
[..]
Enthousiasteling
Hebben jullie daar niet al 2 maanden fulltime sneeuw in den haag dan?
Ik leef meestal van 80 euro per maand als het op eten alleen aankomt. En ik eet er nog goed van, maar moet wel goed opletten ja. Maar meer ruimte heb ik ook echt niet, mijn bestedingsruimte per maand voor álles behalve vaste lasten is zo'n 120 euro. Je moet gewoon creatief zijn als je weinig geld hebt.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:06 schreef Stereotomy het volgende:
100 EUR per maand? : o
Elke avond spaghetti met namaakkaas zeker
Lidl brood is lekkerquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:07 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja, of met ketchup. En aldi-brood met lidl-pindakaas?
weinig te besteden hebben is soms wel klote maar je kan er enorm creatief door wordenquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:10 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik leef meestal van 80 euro per maand als het op eten alleen aankomt. En ik eet er nog goed van, maar moet wel goed opletten ja. Maar meer ruimte heb ik ook echt niet, mijn bestedingsruimte per maand voor álles behalve vaste lasten is zo'n 120 euro. Je moet gewoon creatief zijn als je weinig geld hebt.
Knap hoor als je dat kunt. In mindere tijden moest ik ook van dat soort budgetten rondkomen, maar dat lukte mij echt niet zonder schulden te maken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:10 schreef Windigo het volgende:
Ik leef meestal van 80 euro per maand als het op eten alleen aankomt. En ik eet er nog goed van, maar moet wel goed opletten ja. Maar meer ruimte heb ik ook echt niet, mijn bestedingsruimte per maand voor álles behalve vaste lasten is zo'n 120 euro. Je moet gewoon creatief zijn als je weinig geld hebt.
Het scheelt wel dat ik alleen ben natuurlijk, dat maakt dat ik makkelijker met minder geld kan leven. En ik heb nog steeds een aantal a-merken die ik altijd heb want die vind ik gewoon de lekkerste. Ik heb bijvoorbeeld permanent heinz tomatenketchup en calvè yofresh in huis omdat ik dat gewoon de lekkerste mayo en ketchup vind. Ik bespaar weer op andere dingen, door geen voorgesneden of bewerkte producten te kopen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:10 schreef freecell het volgende:
[..]
Lidl brood is lekker
Qua pindakaas gaat er hier per week meer dan een pot calvé dor, dat dan weer wel(mijn beide mannen weigeren andere
)
Dat verklaartquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:09 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. ben echtop sneeuw
wordt er gewoon blij van.
Geef denk ik 60-80 euro per week uit aan eten
ik heb het ook een tijd gedaan, na alle vaste lasten had ik zo een 100 gulden over... daar ben ik flink mee onderuit gegaan zeg maarquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Knap hoor als je dat kunt. In mindere tijden moest ik ook van dat soort budgetten rondkomen, maar dat lukte mij echt niet zonder schulden te maken.
Tsja ik heb een credit card omdat niet alles op dezelfde tijd gestort en afgeschreven word, maar schulden heb ik niet. Ja ik sta nu 200 euro in de min vanwege een onverwachte aanslag van de gemeente, en daardoor moet ik dus leven van 80 ipv 100 euro de komende twee maanden om daar weer uit te komen. Maar da's geen ''echte'' schuld.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Knap hoor als je dat kunt. In mindere tijden moest ik ook van dat soort budgetten rondkomen, maar dat lukte mij echt niet zonder schulden te maken.
Ik ga gewoon consequent geen leningen aan, en gelukkig heb ik een vader die me voorziet van winterjassen, schoenen etc als het echt nodig is want dat kan ik niet betalen want ik kan niet sparen op dit budget en ik leef er al zo'n 2 jaar op.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik heb het ook een tijd gedaan, na alle vaste lasten had ik zo een 100 gulden over... daar ben ik flink mee onderuit gegaan zeg maar
Ik heb er een potje van gemaakt in die tijd, ik was in die tijd niet zo verstandig als ik later wel geworden benquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:17 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik ga gewoon consequent geen leningen aan, en gelukkig heb ik een vader die me voorziet van winterjassen, schoenen etc als het echt nodig is want dat kan ik niet betalen want ik kan niet sparen op dit budget en ik leef er al zo'n 2 jaar op.
Wij eten eigenlijk voornamelijk brood van de bakker en afbakbroodjesquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:10 schreef freecell het volgende:
Lidl brood is lekker
Qua pindakaas gaat er hier per week meer dan een pot calvé dor, dat dan weer wel(mijn beide mannen weigeren andere
)
echt niet, ik vind het nog steeds hardstikke fijn...En hier ligt er al sneeuw sinds begin december...quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:14 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat verklaartNa 2 maanden ben je er écht zat van
Want ik vind het normaal ook wel tof
grote pot, normaalquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:18 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Wij eten eigenlijk voornamelijk brood van de bakker en afbakbroodjes
Maar dé vraag is natuurlijk: calvé bruin (normale) of calvé geel (met stukjes)? En: medium pot of grote pot?
Tsja, van schade en schande word men wijsquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:18 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik heb er een potje van gemaakt in die tijd, ik was in die tijd niet zo verstandig als ik later wel geworden bennu zou ik er anders mee omgaan
quote:
*Jaloers is*quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:28 schreef Den_Haag het volgende:
[..]![]()
ik leef ook een beetje decadent2x per week buiten de deur eten, nog vaker uitgebreid lunchen
Dat scheelt een slok op een borrel jaquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:24 schreef Bluezz het volgende:
Weet je wat het is? Als je het niet hebt, geef je het ook niet uit.
Nu ik het sinds een paar jaar wat ruimer heb, leef je er ook naar. Zo simpel is het echt![]()
Al is boodschappen doen in Bloemendaal wel veul duurder dan het ooit in Utreg was
en ik ben flink aan het besparen, want ik drink veel minder wijn sinds 2 weken![]()
Hebben jullie geen Lidl in Bloemendalequote:Op woensdag 10 februari 2010 13:24 schreef Bluezz het volgende:
Weet je wat het is? Als je het niet hebt, geef je het ook niet uit.
Nu ik het sinds een paar jaar wat ruimer heb, leef je er ook naar. Zo simpel is het echt![]()
Al is boodschappen doen in Bloemendaal wel veul duurder dan het ooit in Utreg was
en ik ben flink aan het besparen, want ik drink veel minder wijn sinds 2 weken![]()
Rookt Lein nog? Dat tikt ook snel aan.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat scheelt een slok op een borrel ja![]()
We zouden ook wel met minder uit kunnen komen. Maja ik vind 't ook gewoon oké dat er lekkere dingen in de koelkast en voorraadkast liggen.
Wijn en vlees zijn idd nogal van invloed op de kosten, ik denk als snel 30% van het weekbudget
Ik ben gestopt met roken een jaar geleden omdat het onmogelijk werd om te betalen met een budget van 100 euro per maand. Goede motivatie! Ik kan hem aanraden voor iedereen die wil stoppenquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Rookt Lein nog? Dat tikt ook snel aan.
Maarja, flesje wijn van 5-10 EUR, met z'n tweeën op één of twee avonden op, dat tikt aan.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:41 schreef Bluezz het volgende:
Één fles wijn met 2 pers. in 2 avonden steer![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat had ik vorige weekquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:30 schreef Windigo het volgende:
[..]
*Jaloers is*
Ach, dat valt ook wel weer mee hoor. Ik ben inmiddels gewend aan mijn budget en ik heb echt niet het gevoel dat ik tekort kom, behalve soms wanneer ik geen geld heb om nieuwe kleding te kopen als oude kleding kapot gaat.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:41 schreef Bluezz het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja dat dacht ik ookquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:41 schreef Bluezz het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ohhh! iets in mij gelooft er niets vanquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:44 schreef ColdFeet het volgende:
Ik zal maar niets meer vertellen over ons budget-experimentLaten we zeggen dat Belgie echt heel duur is
Ja maar mijn peuken gaan niet van het boodschappengeld.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:36 schreef Stereotomy het volgende:
Rookt Lein nog? Dat tikt ook snel aan.
Maarja, flesje wijn van 5-10 EUR, met z'n tweeën op één of twee avonden op, dat tikt aan.
belgie is idd heel duurquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:44 schreef ColdFeet het volgende:
Ik zal maar niets meer vertellen over ons budget-experimentLaten we zeggen dat Belgie echt heel duur is
Ah toe?quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:44 schreef ColdFeet het volgende:
T valt mij tegen hoe duur Nederland is..Maar ja dat ligt natuurlijk aan mijn inkomen dat zelfs officieel 200 euro onder de armoedegrens ligt.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:46 schreef DarkElf het volgende:
[..]
belgie is idd heel duurdaarom doen wij in Nederland boodschappen
![]()
als we het in Vlaanderen doen zijn we altijd veel meer geld kwijt ineens...
(t kan natuurlijk wel goedkoper, je kan naar de colruyt of naar de aldi of de lidl)
Sinds een tijdje hebben wij één grote hoop, alles bij elkaar gegooid en nog maar 1 rekening. Wij vinden het ideaal, anders blijf je in jouw en mijn geld denken en dat vonden wij erg vermoeiend.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:45 schreef Leintjeuh het volgende:
Ja maar mijn peuken gaan niet van het boodschappengeld.
Ach, jullie beginnen bij het 8 uur journaal en voordat Erwin Kroll komt zijn jullie al aan de 3e fles?quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:41 schreef Bluezz het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je zegt A, en nu willen we Bquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:44 schreef ColdFeet het volgende:
Er stond al een antwoord. golfer drinkt geen wijn, behalve als we uit eten gaanquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:49 schreef Stereotomy het volgende:
Ach, jullie beginnen bij het 8 uur journaal en voordat Erwin Kroll komt zijn jullie al aan de 3e fles?
Wij overwegen om de poetsvrouw naar de Colruyt te sturenquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:46 schreef DarkElf het volgende:
[..]
belgie is idd heel duurdaarom doen wij in Nederland boodschappen
![]()
als we het in Vlaanderen doen zijn we altijd veel meer geld kwijt ineens...
(t kan natuurlijk wel goedkoper, je kan naar de colruyt of naar de aldi of de lidl je hoeft niet naar die overprijsde delhaize natuurlijk)
Nou ja, we zetten onzelf op een budget van 100 euro per week, voor twee weken, en dat was echt een hopeloze failquote:
waardoor je ook mee rgeld uitgeeft (is mijn ervaringquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wij overwegen om de poetsvrouw naar de Colruyt te sturen
Ik vind het wel echt beter hoor, de Vlaamse supermarkt. De keuze aan goeie kazen is echt puik, bijvoorbeeld (behalve Nederlandse!), en mayo, en olijfolie, Italiaanse gedroogde pasta's...
Zo jammer hè dat er in Nederland kennelijk zo weinig markt is voor luxe producten.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wij overwegen om de poetsvrouw naar de Colruyt te sturen
Ik vind het wel echt beter hoor, de Vlaamse supermarkt. De keuze aan goeie kazen is echt puik, bijvoorbeeld (behalve Nederlandse!), en mayo, en olijfolie, Italiaanse gedroogde pasta's...
Gedroogde boleten met een roomsaus en goede spaghettiquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:53 schreef ColdFeet het volgende:
DE, gedroogde paddestoelen ook!Extravagante chocolade!
AOC-producten!
Mooie vleeswarenquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:53 schreef ColdFeet het volgende:
DE, gedroogde paddestoelen ook!Extravagante chocolade!
AOC-producten!
De enige goede roomboter croissants hier in de buurt kun je volgens mij halen bij Delifrance, en daar ga ik dus wel eens op zondagochtend heen voor twee croissantjes die ik dan thuis op eet met een glaasje sap.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Mooie vleeswarenen stukken vlees die ze in nederland niet in de super verkopen: everzwijn en hert en verschillende soorten gevogelte enzo... Maar ook gewoon vlees met bot etc... De vlamingen waarderen eten veel meer
Kijk alleen al de belegde broodjes bij slagers en bakkers.. zoveel lekkerder dan in NederlandDan moet je naar Bakker bart ofzo hier haal je t gewoon bij de bakker. (bakkertje in de buurt hier heeft goddelijke roomboter croissants, kan je op zondagochtend heen en dan hebben ze ook heerlijke boeren hesp erbij bijvoorbeeld
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |