abonnement Unibet Coolblue
pi_257861
telegraaf 7 April 2000

AMSTERDAM - SBS heeft passagier Jop gisteravond uit het televisieprogramma De Bus gezet omdat hij een strafblad blijkt te hebben.

Na Seki, die twee weken geleden vrijwillig het veld ruimde, is Jop de tweede deelnemer die vanwege zijn strafrechtelijk verleden in opspraak is geraakt. In tegenstelling tot wat hij de programmamakers wilde laten geloven, heeft de Noord-Hollander allerminst een blanco strafblad.

Jop is in 1995 in aanraking geweest met justitie wegens openlijke geweldpleging (artikel 141 van het Wetboek van Strafrecht), zo blijkt uit politiegegevens waarop deze krant gisteren de hand wist te leggen.

De SBS-directie, die na Seki's vertrek volhield dat de kandidaten goed waren gescreend, zit behoorlijk met de nieuwe affaire in de maag. Toen de omroep gisteren om commentaar werd gevraagd, kwam programmadirecteur Bart in 't Hout met de mededeling dat Jop uit de bus zou worden gezet.

"Voor die jongen vinden we het dramatisch", aldus In 't Hout. "Hij heeft het incident verzwegen omdat hij zich er verschrikkelijk voor schaamt. Jop had tijdens de rechtszaak de indruk gekregen dat hij geen vermelding in het strafregister zou krijgen. Hij kreeg ook een verklaring van goed gedrag, waar wel bij stond dat die alleen geldig was voor deelname aan een televisie-uitzending. Dat was voor ons voldoende. Maar nu we dit weten, is er geen andere beslissing mogelijk, omdat we alleen kandidaten van onbesproken gedrag willen."

Nu de ene na de andere passagier in opspraak raakt ook de deze week opgestapte Aziz zou in Lelystad wegens (poging tot) inbraak met de politie in aanraking zijn geweest is de Amsterdamse politie allerminst gelukkig met het feit dat de hoofdstedelijke politieagent Büllent nog steeds aan boord van de 'crimi-bus' verblijft.

"Dit is vervelend, maar Büllent mocht ervan uit gaan dat de programmaleiding de kandidaten naar behoren had gescreend", stelt politiewoordvoerder K. Wilting. "De huidige situatie is de schuld van SBS. Ik vind overigens dat onze collega met kop en schouders boven de andere kandidaten uitsteekt."

Ciao

pi_257862
wat moet ik me hierbij voorstellen, Is Azis blijven hangen in een raampje of kon hij niet hard genoeg wegrennen.
  vrijdag 7 april 2000 @ 12:32:00 #3
1535 Hawkwind
Rory fan....
pi_257863
quote:
op 04-07-2000 om 12:27 PM schreef IoMichello het volgende:
wat moet ik me hierbij voorstellen, Is Azis blijven hangen in een raampje of kon hij niet hard genoeg wegrennen.

Het was poging tot inbraak, hij had de verkeerde sleutels bij zich

Ik ben online
  vrijdag 7 april 2000 @ 12:36:00 #4
1542 Ludo
Still YF&S
pi_257864
Aziz, Jop en Seki kunnen mooi dat programma van Steve Brown overnemen.
<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
  vrijdag 7 april 2000 @ 12:37:00 #5
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_257865
De gedachtengang was te smal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')