Dan ken je mijn onhandige vriend nog nietquote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:16 schreef trovey het volgende:
(en die schuift ook absoluut niet door het gewicht)
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:29 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Dan ken je mijn onhandige vriend nog niet
Bel gewoon even naar twee glashandels bij je in de buurt, en geef door wat je hebben wilt, en waarvoor het is, dan kunnen ze aangeven hoe dik het glas moet worden. Zij vragen dan even een prijs op bij de leverancier, duurt 1,5 week ofzo voordat je een prijsje hebt. Dan kijk je wie het goedkoopste is, daarmee ga je akkoord dan bestellen ze de ruit en staan ze een weekje of 3 later bij je op de stoep met een glasplaat.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:47 schreef Judeljuud het volgende:
Ja, ik weet het...het is lelijk!Maar ik ben het gemiep over onderzetters spuugzat! Een paar jaar geleden was ik een stuk makkelijker en mocht alles er 'geleefd' uitzien, maar helaas heb ik nu een meubelset i.p.v. een bij elkaar geraapt zooitje. En deze meubelset is van ongelakt hout en vooral de salontafel dreigt me tot waanzin!
Ik heb al een paar flinke krassen en ook vocht trekt er behoorlijk in. Dus ik heb vaak, vooral als er vrienden langskomen, tafelzeil op de salontafel liggen. Dat ziet er natuurlijk niet uit.
So for de inleiding. Nu de vraag:
Wie weet hoe ik aan een op maat gemaakte glasplaat voor mijn salontafel kan komen? Kan ik daarvoor gewoon bij de bouwmarkt terecht? Heeft iemand hier ook zo'n glasplaat? Hoeveel zou zoiets kosten? Want zijn jouw ervaringen hiermee (scherpe hoekjes, breekbaarheid, e.d.)?
een glasplaat voor een tafel zou ik sowieso altijd gehard doen. Beetje lullig als je een keertje struikelt en je hebt een glasscherf van 30cm in je nek hangen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:23 schreef error_404 het volgende:
Lokale glashandel en vraag ook meteen naar de prijs van de variant in gehard glas.
Als je óok een glasplaat wil... dan kun je een mal maken van (inpak) karton.quote:Op woensdag 10 februari 2010 02:30 schreef trovey het volgende:
Goed idee om je tafel mee te nemen als het tenminste een tafeltje is....mijn massief grenen salontafel is niet te tillen....zeker niet de trap af wat helaas wel zal moeten met mijn bovenwoning
Wat een ontiegelijke cork ben jij zeg, ik zou het risico niet durven nemen en zeker het glas laten harden! Lekker als je er een keer doorheen valt o.i.d. Gehard glas is flink stuk duurder inderdaad (3 tot 4x) maar het is het zeker waard, als je in de buurt van rotterdam woont kan ik je wel even nummer geven van een glasfabriek. Heeel groot stuk goedkoper dan de glashandelquote:[b]Op dinsdag 9 februari 2010 14:04 schreef
Na het snijden van het glas zal hij de randen afronden (facet). Nee'm een mm of 5 qua dikte. gehard glas hoeft helemaal niet als de plaat echt compleet op een tafelblad ligt.
Heb er al jaren eentje op liggen (zie wat verder naar boven in dit topicquote:Op woensdag 10 februari 2010 04:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Als je óok een glasplaat wil... dan kun je een mal maken van (inpak) karton.
Bv. de tafel op zijn kop kantelen en aftekenen.
cork ???quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:59 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Wat een ontiegelijke cork ben jij zeg, ik zou het risico niet durven nemen en zeker het glas laten harden! Lekker als je er een keer doorheen valt o.i.d. Gehard glas is flink stuk duurder inderdaad (3 tot 4x) maar het is het zeker waard, als je in de buurt van rotterdam woont kan ik je wel even nummer geven van een glasfabriek. Heeel groot stuk goedkoper dan de glashandel
Ja hoi, heb je niet een stukie veiligheids glas van 60cm x 180cm voor weinig?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:10 schreef leolinedance het volgende:
Ik kan wel iets regelen voor weinig, echter zul je dan wel ooit in de buurt van Eindhoven moeten komen.
De tweede glashandel raadde me aan om 'siliconendruppels' (van die kleine ronde plastic dopjes/stickertjes) te kopen en die op de hoekjes te doen om schuiven te voorkomen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:14 schreef mrPanerai het volgende:
Met zo'n rechthoelige tafel kan je het wel gewoon afmeten en blijft ze wel op haar plaats liggen en als het echt moet kan er ook een paar gaatje in laten boren en vastschroeven (al komt dat het zicht niet echt ten goede.
Kan ook...maar die plaat op mijn tafel ligt al jaren muurvast...inderdaad iets met vacuum.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:37 schreef Judeljuud het volgende:
[..]
De tweede glashandel raadde me aan om 'siliconendruppels' (van die kleine ronde plastic dopjes/stickertjes) te kopen en die op de hoekjes te doen om schuiven te voorkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |