abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 februari 2010 @ 22:47:35 #1
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_77790218
Ja, ik weet het...het is lelijk! Maar ik ben het gemiep over onderzetters spuugzat! Een paar jaar geleden was ik een stuk makkelijker en mocht alles er 'geleefd' uitzien, maar helaas heb ik nu een meubelset i.p.v. een bij elkaar geraapt zooitje. En deze meubelset is van ongelakt hout en vooral de salontafel dreigt me tot waanzin! Ik heb al een paar flinke krassen en ook vocht trekt er behoorlijk in. Dus ik heb vaak, vooral als er vrienden langskomen, tafelzeil op de salontafel liggen. Dat ziet er natuurlijk niet uit.

So for de inleiding. Nu de vraag:

Wie weet hoe ik aan een op maat gemaakte glasplaat voor mijn salontafel kan komen? Kan ik daarvoor gewoon bij de bouwmarkt terecht? Heeft iemand hier ook zo'n glasplaat? Hoeveel zou zoiets kosten? Want zijn jouw ervaringen hiermee (scherpe hoekjes, breekbaarheid, e.d.)?
You were born as an original. Don't die as a copy.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 00:08:19 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_77793560
Je kunt een heleboel halen bij de lokale glashandel. Ook glas met afgeronde hoeken is niet zo'n probleem.
Zaak is wel hoe je de glasplaat gaat bevestigen aan je tafel. Het lijkt me niet handig er een glasplaat gewoon op te leggen, dan schuift 'ie er zo af bij stoten enzo. Hij moet goed vast blijven liggen.
Heb je een fotootje van je tafel?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 00:10:02 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_77793606
Ik kan wel iets regelen voor weinig, echter zul je dan wel ooit in de buurt van Eindhoven moeten komen.
pi_77793786
Gewoon op maat laten maken bij de lokale glashandel....beetje dikke plaat wel nemen voor de veiligheid (en die schuift ook absoluut niet door het gewicht ) en de randen uiteraard laten slijpen zodat ze niet scherp zijn....heb al jaren een glasplaat op mijn tafel liggen met afgeronde hoeken...ideaal !
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 9 februari 2010 @ 00:29:00 #5
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_77794067
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 00:16 schreef trovey het volgende:
(en die schuift ook absoluut niet door het gewicht )
Dan ken je mijn onhandige vriend nog niet
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_77794204
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 00:29 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Dan ken je mijn onhandige vriend nog niet

Ik heb een heel onhandige broer maar die plaat van mij blijft liggen waar die ligt maar ik heb het dan ook over een plaat van bijna 1 cm dik ...kost even wat geld maar dan heb je ook een GLASPLAAT
Optimist tot in de kist
pi_77798952
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:47 schreef Judeljuud het volgende:
Ja, ik weet het...het is lelijk! Maar ik ben het gemiep over onderzetters spuugzat! Een paar jaar geleden was ik een stuk makkelijker en mocht alles er 'geleefd' uitzien, maar helaas heb ik nu een meubelset i.p.v. een bij elkaar geraapt zooitje. En deze meubelset is van ongelakt hout en vooral de salontafel dreigt me tot waanzin! Ik heb al een paar flinke krassen en ook vocht trekt er behoorlijk in. Dus ik heb vaak, vooral als er vrienden langskomen, tafelzeil op de salontafel liggen. Dat ziet er natuurlijk niet uit.

So for de inleiding. Nu de vraag:

Wie weet hoe ik aan een op maat gemaakte glasplaat voor mijn salontafel kan komen? Kan ik daarvoor gewoon bij de bouwmarkt terecht? Heeft iemand hier ook zo'n glasplaat? Hoeveel zou zoiets kosten? Want zijn jouw ervaringen hiermee (scherpe hoekjes, breekbaarheid, e.d.)?
Bel gewoon even naar twee glashandels bij je in de buurt, en geef door wat je hebben wilt, en waarvoor het is, dan kunnen ze aangeven hoe dik het glas moet worden. Zij vragen dan even een prijs op bij de leverancier, duurt 1,5 week ofzo voordat je een prijsje hebt. Dan kijk je wie het goedkoopste is, daarmee ga je akkoord dan bestellen ze de ruit en staan ze een weekje of 3 later bij je op de stoep met een glasplaat.

KKDWD
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:23:27 #8
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77799093
Lokale glashandel en vraag ook meteen naar de prijs van de variant in gehard glas.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_77799533
Je kan de tafel ook laten behandelen
pi_77803588
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:23 schreef error_404 het volgende:
Lokale glashandel en vraag ook meteen naar de prijs van de variant in gehard glas.
een glasplaat voor een tafel zou ik sowieso altijd gehard doen. Beetje lullig als je een keertje struikelt en je hebt een glasscherf van 30cm in je nek hangen.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:04:44 #11
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_77807001
gewoon je tafeltje meenemen naar de lokale glas boer. Die legt m op een glasplaat, tekent de boel dan netjes af.

Na het snijden van het glas zal hij de randen afronden (facet). Nee'm een mm of 5 qua dikte. gehard glas hoeft helemaal niet als de plaat echt compleet op een tafelblad ligt.

De plaat zal zeker niet gaan schuiven door de zuiging. Sterker nog, als je de plaat eraf wilt halen zul je best even kracht moeten zetten.

Waar je wel dondergoed op moet letten is als er een glas met vloeistof omgaat. Water/cola etc. zal dan van de tafel aflopen en zich TUSSEN de glasplaat en het tafel blad wringen. Heeft met de vloeistof eigenschappen te maken. Dan moet je die plaat er wel ff aftillen en de voel droogmaken anders gaat je tafel blad eraan.

oh ja, de kosten zijn met een 10-15 euro wel gedaan. Tenzij je een MEGA tafel hebt.

Wrom dat tafeltje meenemen ipv opmeten ?
Omdat je dan de exacte maat hebt, maar eenvoudiger, je glasplaat plak je met tape ff op de tafel vast. Dan is de kans dat de glasplaat heelhuids thuiskomt groter dan dat je een losse glasplaat mee neemt.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_77834039
Goed idee om je tafel mee te nemen als het tenminste een tafeltje is....mijn massief grenen salontafel is niet te tillen ....zeker niet de trap af wat helaas wel zal moeten met mijn bovenwoning
Optimist tot in de kist
pi_77834400
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 02:30 schreef trovey het volgende:
Goed idee om je tafel mee te nemen als het tenminste een tafeltje is....mijn massief grenen salontafel is niet te tillen ....zeker niet de trap af wat helaas wel zal moeten met mijn bovenwoning
Als je óok een glasplaat wil... dan kun je een mal maken van (inpak) karton.
Bv. de tafel op zijn kop kantelen en aftekenen.
pi_77840274
quote:
[b]Op dinsdag 9 februari 2010 14:04 schreef
Na het snijden van het glas zal hij de randen afronden (facet). Nee'm een mm of 5 qua dikte. gehard glas hoeft helemaal niet als de plaat echt compleet op een tafelblad ligt.
Wat een ontiegelijke cork ben jij zeg, ik zou het risico niet durven nemen en zeker het glas laten harden! Lekker als je er een keer doorheen valt o.i.d. Gehard glas is flink stuk duurder inderdaad (3 tot 4x) maar het is het zeker waard, als je in de buurt van rotterdam woont kan ik je wel even nummer geven van een glasfabriek. Heeel groot stuk goedkoper dan de glashandel
pi_77871528
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 04:45 schreef AnneX het volgende:

[..]

Als je óok een glasplaat wil... dan kun je een mal maken van (inpak) karton.
Bv. de tafel op zijn kop kantelen en aftekenen.
Heb er al jaren eentje op liggen (zie wat verder naar boven in dit topic )
Optimist tot in de kist
  donderdag 11 februari 2010 @ 04:07:51 #16
174925 Judeljuud
pi_77871716
Super joh! Al die reacties! Thanks!

Foto van mijn salontafel:

@leolinedance & Fes1-2 : Ik woon in Almere, maar bedankt voor het aanbod!

Verder: de tafel is (iig voor mij) niet te tillen en ik heb geeb (geschikt) vervoer, dus meenemen naar zo'n zaak is geen optie. Ik denk dat ik maar gewoon héél precies de tafel ga opmeten en wat glashandels ga bellen deze week. Dan laat ik me ook direct adviseren over de dikte van het glas. Dan moet ik alleen nog een manier vinden om de diepe krassen, die inmiddels al in het tafelblad zitten, wat te verdoezelen.
pi_77872361
Er aan de onderkant dat doorzichtige raamplastic tegenaan plakken is een manier om de krassen te verdoezelen....krijg je een beetje een frosted glas look mee
Optimist tot in de kist
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:39:27 #18
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_77875240
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:59 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Wat een ontiegelijke cork ben jij zeg, ik zou het risico niet durven nemen en zeker het glas laten harden! Lekker als je er een keer doorheen valt o.i.d. Gehard glas is flink stuk duurder inderdaad (3 tot 4x) maar het is het zeker waard, als je in de buurt van rotterdam woont kan ik je wel even nummer geven van een glasfabriek. Heeel groot stuk goedkoper dan de glashandel
cork ???

oh , dat is jou manier om te zeggen dat je er anders over denkt

Een glasplaat die op een blad ligt waar geen gaten in zitten, in jou beeldvorming, het is dus een blad dat de glasplaat overal ondersteund, is weinig zinvol in geharde uitvoering.

Als jij er in je onhandigheid op valt, val je op de tafel en niet door de glasplaat heen. Zou je er nog onhandiger opvallen waardoor de glasplaat eraf schuift, dan breekt ook gehard glas in stukken....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:40:20 #19
174925 Judeljuud
pi_77886049
Okay, eerste glashandel vraagt voor een glasplaat van 6mm dik ¤75 euro. Voor 5 mm ¤65. Bezorgen is gratis.

Lijkt me een beetje duur...ff verder bellen...

Edit: Betrapt! Ik kreeg voor de tweede keer dezelfde aan de telefoon! Hihi! Hij heeft 6 websites met verschillende nummers. Maar goed...hij was wel relaxed, want het was hem al veel vaker gebeurd.

Hij vraagt voor gewoon glas (5 mm) ¤60,26 en voor gehard glas (6 x sterker) ¤71,31. Bezorgen is daar ook gratis.

[ Bericht 61% gewijzigd door Judeljuud op 11-02-2010 15:53:02 ]
pi_77886591
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 00:10 schreef leolinedance het volgende:
Ik kan wel iets regelen voor weinig, echter zul je dan wel ooit in de buurt van Eindhoven moeten komen.
Ja hoi, heb je niet een stukie veiligheids glas van 60cm x 180cm voor weinig?
pi_77887261
Met zo'n rechthoelige tafel kan je het wel gewoon afmeten en blijft ze wel op haar plaats liggen en als het echt moet kan er ook een paar gaatje in laten boren en vastschroeven (al komt dat het zicht niet echt ten goede.
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:37:06 #22
174925 Judeljuud
pi_77888068
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:14 schreef mrPanerai het volgende:
Met zo'n rechthoelige tafel kan je het wel gewoon afmeten en blijft ze wel op haar plaats liggen en als het echt moet kan er ook een paar gaatje in laten boren en vastschroeven (al komt dat het zicht niet echt ten goede.
De tweede glashandel raadde me aan om 'siliconendruppels' (van die kleine ronde plastic dopjes/stickertjes) te kopen en die op de hoekjes te doen om schuiven te voorkomen.
pi_77888488
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:37 schreef Judeljuud het volgende:

[..]

De tweede glashandel raadde me aan om 'siliconendruppels' (van die kleine ronde plastic dopjes/stickertjes) te kopen en die op de hoekjes te doen om schuiven te voorkomen.
Kan ook...maar die plaat op mijn tafel ligt al jaren muurvast...inderdaad iets met vacuum.
Optimist tot in de kist
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:56:42 #24
174925 Judeljuud
pi_77888806
Ja, hij zei dat het 'voor de zekerheid' was, maar dat het niet noodzakelijk is. Het is vooral belangrijk dat de glasplaat 1-2 mm korter is dan de tafelrand zodat je als eerst tegen de tafel aanstoot. Superlogisch natuurlijk, maar ik vond het wel een goede tip.
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:17:49 #25
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_77901311
Die druppels is idd een prima manier om verschuiven te voorkomen. ander voordeel is dat ook vocht van bijvoorbeel een omgevallen glas niet helemaal tussen je plaat en tafelblad kruipt. ( iets met adhesie en cohesie van vloeistoffen )

het heeft echter wel een redelijk nadeel. Als je die druppels gebruikt om schuiven te voorkomen, zweeft je glasplaat dus 1-2 mm boven het tafeloppervlak. De glasplaat word dus nu maar op een paar plekken ondersteunt.
Zet iemand nu net ff te hard iets op je glasplaat neer dan is er redelijke kans op breuk. Dus heb je dan wel gehard glas nodig.
Zonder die druppels blijft de plaat, idd door vacuum, ook prima liggen en hoef je geen veiligheidsglas te nemen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')