Als het daarom gaat had je die inleiding in je verhaal niet hoeven neerzetten, dan krijg je dat soort reactiesquote:Op maandag 8 februari 2010 20:45 schreef TjilpTjilp het volgende:
Het gaat erom dat ik er recht op heb, toch?Nodig of niet...
Dat is waar, maar ik heb het eigenlijk wel keihard nodigquote:Op maandag 8 februari 2010 20:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als het daarom gaat had je die inleiding in je verhaal niet hoeven neerzetten, dan krijg je dat soort reacties
Hoelang duurde het bij jou ongeveer voordat je het had?quote:Op maandag 8 februari 2010 22:47 schreef denkjedat het volgende:
Heb dit ook een keer gehad, maar gelukkig eerder opgemerkt. Bleek dat de administratie van de gemeente niet juist gelinkt was met de (toen) Ib-groep. Zolang jij kan bewijzen dat je sinds augustus uitwonend bent, kan dit met terugewerkende kracht worden verrekend.
wel leuke meevaller zo ineens. 6 x ¤ 200! Zonder dat je het eigenlijk miste.
Reken je niet te rijk TS...quote:Op maandag 8 februari 2010 22:47 schreef denkjedat het volgende:
Heb dit ook een keer gehad, maar gelukkig eerder opgemerkt. Bleek dat de administratie van de gemeente niet juist gelinkt was met de (toen) Ib-groep. Zolang jij kan bewijzen dat je sinds augustus uitwonend bent, kan dit met terugewerkende kracht worden verrekend.
wel leuke meevaller zo ineens. 6 x ¤ 200! Zonder dat je het eigenlijk miste.
De grap is nou juist dat ik ook voor augustus al als uitwonend geregistreerd stond, maar dat ik kennelijk met een adreswijziging gelijk weer als thuiswonend in het systeem ben opgenomen. In mijn optiek is het dus volledig hun fout!quote:Op maandag 8 februari 2010 23:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Reken je niet te rijk TS...
De GBA is alleen voor controle. Wanneer er geen wijziging is binnengekomen bij DUO dan gaat je uitwonende beurs in per 1 februari. Dit betekent dat de voorgaande maanden niet met terugwerkende kracht alsnog worden toegekend als uitwonend.
Als je er nou niet van uit gaat dat je het met terugwerkende kracht krijgt, kan het alleen maar meevallenquote:Op maandag 8 februari 2010 23:27 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
De grap is nou juist dat ik ook voor augustus al als uitwonend geregistreerd stond, maar dat ik kennelijk met een adreswijziging gelijk weer als thuiswonend in het systeem ben opgenomen. In mijn optiek is het dus volledig hun fout!
Nee, dat niet, maar ik heb mezelf ook nooit op ' thuiswonend' gezet. Zoals ik al eerder vermelde heb ik hiervoor wel een uitwonendenbeurs gehad, heb ik later een adreswijziging doorgevoerd en zo ben ik kennelijk automatisch weer als ' thuiswonend' geregistreerd...quote:Op maandag 8 februari 2010 23:30 schreef Targapower het volgende:
Sta je op mijnibgroep als uitwonende?
quote:Op maandag 8 februari 2010 20:48 schreef Leigh het volgende:
Krijg je normaal geen bevestiging van een aangebrachte wijziging?
Wanneer je een adreswijziging doorgeeft, wordt niet automatisch je woonsituatie aangepast. Dus wanneer je uitwonend stond en nu inwonend dan heb je of je woonsituatie aangepast of je hebt je wijziging niet doorgegeven aan DUO en hebt hierdoor een sanctie. Dit betekent dat je voor straffe op inwonend bent gezet.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:27 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
De grap is nou juist dat ik ook voor augustus al als uitwonend geregistreerd stond, maar dat ik kennelijk met een adreswijziging gelijk weer als thuiswonend in het systeem ben opgenomen. In mijn optiek is het dus volledig hun fout!
Dit was inderdaad het geval. Ik moet een bezwaarschrift indienen, en dan gaat het vanaf mei waarschijnlijk pas weer goed! Dat wordt 2 maanden niet eten...quote:Op maandag 8 februari 2010 23:58 schreef _amber_ het volgende:
[..]
Altijd ontvang je een bevestiging en onderaan staan de wijzigingen met ingangsdatum.
[..]
Wanneer je een adreswijziging doorgeeft, wordt niet automatisch je woonsituatie aangepast. Dus wanneer je uitwonend stond en nu inwonend dan heb je of je woonsituatie aangepast of je hebt je wijziging niet doorgegeven aan DUO en hebt hierdoor een sanctie. Dit betekent dat je voor straffe op inwonend bent gezet.
Het beste is morgen even te bellen.
Wat was nu het geval? Dat je adressen niet overeen kwamen? En welke was niet in orde, DUO of de gemeente?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 10:49 schreef TjilpTjilp het volgende:
[..]
Dit was inderdaad het geval. Ik moet een bezwaarschrift indienen, en dan gaat het vanaf mei waarschijnlijk pas weer goed! Dat wordt 2 maanden niet eten...
Nou, het zit zo: Tot december heb ik gewoon die uitwonendenbeurs ontvangen. Omdat ik mijn adres echter niet heb gewijzigd, hebben ze me ' voor straf' met terugwerkende kracht weer op inwonend gezet. En nu heb ik dus een kortlopende studieschuld, ik heb namelijk in hun ogen tussen september en december teveel (namelijk een uitwonendenbeurs) ontvangen. Dat geld betaal ik terug door helemaal geen stufi te ontvangen. En daar kaan ze pas iets aan doen als mijn bezwaarschrift is verwerkt...quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:39 schreef Targapower het volgende:
Je kan nu toch direct als uitwonend inschrijven op mijnibgroep? Je krijgt dan vanaf maart een uitwonende beurs.
Dat bezwaarschrift is voor het geld dat je hebt gemist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |