abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77783224
Hey,
Toen ik vandaag bezig was om mijn financien recht te zetten, kwam ik tot de schokkende ontdekking dat ik al sinds augustus structureel veel te weinig studiefinanciering ontvang. Ik woon namelijk al een tijdje op mezelf, heb dat ook zeker doorgegeven bij de IB-Groep, maar krijg alleen de thuiswonendenbeurs. Die fout begint mij aardig de das om te doen. Natuurlijk ga ik er morgenochtend direct achteraan bellen, maar weet iemand hier toevallig of het mogelijk is om dat verschil met terugwerkende kracht toch nog te krijgen? Ik heb dat geld namelijk echt nodig!
pi_77783736
Ehh, je komt er pas nu achter dat je al een half jaar zo'n kleine 200 euro per maand te weinig krijgt? Als je dat geld echt zo hard nodig hebt had je daar wel eens eerder aan mogen denken.

Maar goed, als het goed is kan je dat met terugwerkende kracht krijgen. Als het een fout van jou is (dus niet goed doorgegeven) kan dat volgens mij niet, maar daarvoor moet je toch even bellen. Kan het antwoord op de site ook niet zo snel vinden.
pi_77783743
als de wijziging goed is doorgekomen komt alles goed, krijg je vanzelf een correctie
  maandag 8 februari 2010 @ 20:40:32 #4
160693 Me.
"Normale" user
pi_77783745
Als je er recht op had krijg je het gewoon alsnog met terugwerkende kracht. Reken er alleen niet op dat je dit binnen korte tijd al krijgt.
Not guilty by reason of insanity
pi_77783794
Maar die maanden dat je het niet kreeg had je het niet nodig en gemerkt omdat? Als je er recht op hebt gehad zul je het uiteindelijk gewoon ontvangen, mits het bij de ibg ook bekend is (vanaf dat je belt dus waarschijnlijk).
pi_77783987
Het gaat erom dat ik er recht op heb, toch? Nodig of niet...

Maar ik begrijp dus dat ik het waarschijnlijk nog wel terugkrijg... dat zou zeer lekker zijn!
pi_77784027
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:45 schreef TjilpTjilp het volgende:
Het gaat erom dat ik er recht op heb, toch? Nodig of niet...
Als het daarom gaat had je die inleiding in je verhaal niet hoeven neerzetten, dan krijg je dat soort reacties
pi_77784119
Krijg je normaal geen bevestiging van een aangebrachte wijziging?
Liej
pi_77784442
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:46 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als het daarom gaat had je die inleiding in je verhaal niet hoeven neerzetten, dan krijg je dat soort reacties
Dat is waar, maar ik heb het eigenlijk wel keihard nodig . Het punt is gewoon dat ik dacht dat het allemaal supergoed geregeld was, alle mijn inkomsten en uitgaven waren helemaal doordacht, en daarom leek het me niet erg dat ik even twee maandjes geen internet had om te internetbankieren . Dat bleek dus fout gedacht!

Maarja, ik heb direct alles gewijzigd, per maart moet het nu goed gaan, en ik hoop dat ' DUO' mij morgen verder kan helpen met het terugkrijgen van dat geld.
pi_77790190
Heb dit ook een keer gehad, maar gelukkig eerder opgemerkt. Bleek dat de administratie van de gemeente niet juist gelinkt was met de (toen) Ib-groep. Zolang jij kan bewijzen dat je sinds augustus uitwonend bent, kan dit met terugewerkende kracht worden verrekend.

wel leuke meevaller zo ineens. 6 x ¤ 200! Zonder dat je het eigenlijk miste.
pi_77790856
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:47 schreef denkjedat het volgende:
Heb dit ook een keer gehad, maar gelukkig eerder opgemerkt. Bleek dat de administratie van de gemeente niet juist gelinkt was met de (toen) Ib-groep. Zolang jij kan bewijzen dat je sinds augustus uitwonend bent, kan dit met terugewerkende kracht worden verrekend.

Hoelang duurde het bij jou ongeveer voordat je het had?
  Licht Ontvlambaar maandag 8 februari 2010 @ 23:21:37 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77791816
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:47 schreef denkjedat het volgende:

Reken je niet te rijk TS...

De GBA is alleen voor controle. Wanneer er geen wijziging is binnengekomen bij DUO dan gaat je uitwonende beurs in per 1 februari. Dit betekent dat de voorgaande maanden niet met terugwerkende kracht alsnog worden toegekend als uitwonend.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_77792039
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Reken je niet te rijk TS...

De GBA is alleen voor controle. Wanneer er geen wijziging is binnengekomen bij DUO dan gaat je uitwonende beurs in per 1 februari. Dit betekent dat de voorgaande maanden niet met terugwerkende kracht alsnog worden toegekend als uitwonend.
De grap is nou juist dat ik ook voor augustus al als uitwonend geregistreerd stond, maar dat ik kennelijk met een adreswijziging gelijk weer als thuiswonend in het systeem ben opgenomen. In mijn optiek is het dus volledig hun fout!
  Licht Ontvlambaar maandag 8 februari 2010 @ 23:28:15 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77792076
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:27 schreef TjilpTjilp het volgende:

[..]

De grap is nou juist dat ik ook voor augustus al als uitwonend geregistreerd stond, maar dat ik kennelijk met een adreswijziging gelijk weer als thuiswonend in het systeem ben opgenomen. In mijn optiek is het dus volledig hun fout!
Als je er nou niet van uit gaat dat je het met terugwerkende kracht krijgt, kan het alleen maar meevallen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_77792156
Sta je op mijnibgroep als uitwonende?
pi_77792253
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:30 schreef Targapower het volgende:
Sta je op mijnibgroep als uitwonende?
Nee, dat niet, maar ik heb mezelf ook nooit op ' thuiswonend' gezet. Zoals ik al eerder vermelde heb ik hiervoor wel een uitwonendenbeurs gehad, heb ik later een adreswijziging doorgevoerd en zo ben ik kennelijk automatisch weer als ' thuiswonend' geregistreerd...
pi_77792915
Ga je ze morgen bellen?
pi_77792946
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:48 schreef Targapower het volgende:
Ga je ze morgen bellen?
Ja
pi_77793234
Zelf denk ik dat je helemaal niets met terugwerkende kracht krijgt. Omdat je zoals je zelf al zegt op nworend staat, Iedereen kan wel mooi gaan vertellen dat je toch echt wel uitwonend bent, en dat je het zelf niet veranderd hebt. Denk niet dat je die 1200 euro (makkelijk) gaat krijgen.
Heb schijt aan de dingen die je wel hebt gedaan, in plaats van spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.
pi_77793272
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:48 schreef Leigh het volgende:
Krijg je normaal geen bevestiging van een aangebrachte wijziging?

Altijd ontvang je een bevestiging en onderaan staan de wijzigingen met ingangsdatum.
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:27 schreef TjilpTjilp het volgende:

[..]

Wanneer je een adreswijziging doorgeeft, wordt niet automatisch je woonsituatie aangepast. Dus wanneer je uitwonend stond en nu inwonend dan heb je of je woonsituatie aangepast of je hebt je wijziging niet doorgegeven aan DUO en hebt hierdoor een sanctie. Dit betekent dat je voor straffe op inwonend bent gezet.

Het beste is morgen even te bellen.
pi_77799845
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:58 schreef _amber_ het volgende:

[..]

Altijd ontvang je een bevestiging en onderaan staan de wijzigingen met ingangsdatum.
[..]

Wanneer je een adreswijziging doorgeeft, wordt niet automatisch je woonsituatie aangepast. Dus wanneer je uitwonend stond en nu inwonend dan heb je of je woonsituatie aangepast of je hebt je wijziging niet doorgegeven aan DUO en hebt hierdoor een sanctie. Dit betekent dat je voor straffe op inwonend bent gezet.

Het beste is morgen even te bellen.
Dit was inderdaad het geval. Ik moet een bezwaarschrift indienen, en dan gaat het vanaf mei waarschijnlijk pas weer goed! Dat wordt 2 maanden niet eten...
pi_77822349
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:49 schreef TjilpTjilp het volgende:

[..]

Dit was inderdaad het geval. Ik moet een bezwaarschrift indienen, en dan gaat het vanaf mei waarschijnlijk pas weer goed! Dat wordt 2 maanden niet eten...
Wat was nu het geval? Dat je adressen niet overeen kwamen? En welke was niet in orde, DUO of de gemeente?
pi_77833138
Je kan nu toch direct als uitwonend inschrijven op mijnibgroep? Je krijgt dan vanaf maart een uitwonende beurs.
Dat bezwaarschrift is voor het geld dat je hebt gemist.
pi_77836502
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:39 schreef Targapower het volgende:
Je kan nu toch direct als uitwonend inschrijven op mijnibgroep? Je krijgt dan vanaf maart een uitwonende beurs.
Dat bezwaarschrift is voor het geld dat je hebt gemist.
Nou, het zit zo: Tot december heb ik gewoon die uitwonendenbeurs ontvangen. Omdat ik mijn adres echter niet heb gewijzigd, hebben ze me ' voor straf' met terugwerkende kracht weer op inwonend gezet. En nu heb ik dus een kortlopende studieschuld, ik heb namelijk in hun ogen tussen september en december teveel (namelijk een uitwonendenbeurs) ontvangen. Dat geld betaal ik terug door helemaal geen stufi te ontvangen. En daar kaan ze pas iets aan doen als mijn bezwaarschrift is verwerkt...
pi_77846702
Ah ik snap het. Ik hoop dat je ouders je kunnen helpen of dat je een bijbaantje hebt.
Succes he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')