Je wil toch ook TV gaan kijken, en je hebt digitale TV van Ziggo. Welnu, kies dan in ieder geval voor een toestel met een ingebouwde DVB-C tuner en een CI+ slot, dan heb je geen losse decoder nodig en kun je ook meteen HDTV ontvangen. 2010 wordt het jaar van de doorbraak van HDTV in Nederland, dus het is bepaald onverstandig om daar geen rekening mee te houden als je nu een nieuwe TV aanschaft. Een aangezien in Nederland is gekozen voor 1080i moet je dan kiezen voor een toestel met een paneelresolutie van 1920x1080 pixels als je geen kwaliteitsverlies wil hebben als gevolg van de anders noodzakelijke interpolatie.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:24 schreef Easy_genius het volgende:
[..]
Oftewel? Een dure TV is niet nodig en zo'n MM aanbieding is dan wel voldoende? Of toch weer net niet dan
Klopt , ik was niet zo wakker.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Normaalste zaak van de wereld bij plasma's met 1024x768.
En waar moet ik die tv van 200 euro meer (dus rond de 600 euro) kopen? TIPS?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:33 schreef RRGJL het volgende:
Het is gewoon geen verstandige en toekomstgerichte keuze. Spaar 200 euro erbij en haal een fatsoenlijke TV.
Films kijken in HD wordt sowieso al leuker, naar mijn mening. Als je toch met nieuwsgroepen bezig bent; die zijn daar ook te vinden.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:58 schreef Easy_genius het volgende:
[..]
En waar moet ik die tv van 200 euro meer (dus rond de 600 euro) kopen? TIPS?
@ Riparius: ik heb digicam KPN
Hebbie al op de link geklikt die ik gaf? Of op de tweakers pricewatch gekeken? Ik vind zon 10 tv's van 42inch full hd en onder de 600 euro. Een philips 42pfl nog wat, zijn best goede tv's. Kwestie van goed zoeken. Genoeg vergelijkingssites op das internet waar je tv's kunt selecteren tot een bepaalde grootte en prijs. Maar als je nog geen eens zin hebt om te gaan zoeken, en alleen af zit te wachten in dit topic tja....quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:10 schreef Easy_genius het volgende:
[..]
Bedoel je met rips DVD's van nieuwsgroepen? Dat doe ik veel, lees: altijd.
Meer tips/suggesties welkom
Dat wel, maar zoek een mooie aanbiedingquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:25 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Hebbie al op de link geklikt die ik gaf? Of op de tweakers pricewatch gekeken? Ik vind zon 10 tv's van 42inch full hd en onder de 600 euro. Een philips 42pfl nog wat, zijn best goede tv's. Kwestie van goed zoeken. Genoeg vergelijkingssites op das internet waar je tv's kunt selecteren tot een bepaalde grootte en prijs. Maar als je nog geen eens zin hebt om te gaan zoeken, en alleen af zit te wachten in dit topic tja....
Ik heb inderdaad digitenne van KPN.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:11 schreef Riparius het volgende:
[..]
![]()
Je bedoelt ongetwijfeld Digitenne ...
In dat geval zou ik serieus gaan nadenken over digitale televisie via de kabel, want Digitenne ziet er echt niet uit op zo'n groot scherm, daarvoor is de bitrate te laag. En Digitenne levert geen HD signalen, dus heb je in feite niets aan een HDTV voor televisie bij Digitenne.
Mwa, Heb zelf een 32"lg Full HD, En het is niet heel erg mooi of zo, Maar het is beter dan het beeld wat ik had met Digitenne ICM met een Philips Matchline uit 1812,quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:11 schreef Riparius het volgende:
[..]
![]()
Je bedoelt ongetwijfeld Digitenne ...
In dat geval zou ik serieus gaan nadenken over digitale televisie via de kabel, want Digitenne ziet er echt niet uit op zo'n groot scherm, daarvoor is de bitrate te laag. En Digitenne levert geen HD signalen, dus heb je in feite niets aan een HDTV voor televisie bij Digitenne.
En het feit dat de resolutie niet breedbeeld is, is behoorlijk belangrijk, want je krijgt allejezus ranzige pixelmapping als je een breedbeeldfilms e.d. gaat kijken op die tv.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Breedbeeld is een formaat voor schermen, niet voor pixels.
Dus, NEE, de resolutie is niet breedbeeld, maar JA, de tv is wel breedbeeld...
Want?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:35 schreef Easy_genius het volgende:
Ik wacht wel op een mooie aanbieding
Aha oke! Maar ik heb er geen haast meequote:Op woensdag 10 februari 2010 10:54 schreef RRGJL het volgende:
Bedoelde eigenlijk meer dat je voor een prima tv niet hoeft te wachten op een aanbieding. Natuurlijk is het altijd beter, maar mij zou dat het wachten niet waard zijn. Het is sowieso het verstandigst om te kijken wat nou een goede tv is in jouw prijsklasse. De kans dat die tv ook nog eens toevallig in de aanbieding komt is vrij klein natuurlijk.
Oke, en dan heb je een aanbieding gevonden, ga je hier weer vragen of het iets is?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:35 schreef Easy_genius het volgende:
Ik wacht wel op een mooie aanbieding
Precies. TS wacht gewoon tot de volgende folder in schreeuwende kleuren van een of andere dozenschuiver in de bus valt en komt dan weer hier vragen of het wat is - met voorspelbaar resultaat.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:00 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Oke, en dan heb je een aanbieding gevonden, ga je hier weer vragen of het iets is?
Verandert niets aan het feit dat je dan waarschijnlijk niet de best - bij jou passende - tv hebt, maar doe wat je wil.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:17 schreef Easy_genius het volgende:
[..]
Aha oke! Maar ik heb er geen haast meeEr komt deze maand vast wel een leuke aanbieding langs.... hoop ik!
Tja...wat is een best bij mij passende TVquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:12 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Verandert niets aan het feit dat je dan waarschijnlijk niet de best - bij jou passende - tv hebt, maar doe wat je wil.
Volgens mij heeft die LG dat ook hoor , een CI+slot ... ik zie hem zitten iig... (wij hebben hem als slaapkamertv) .quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:34 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je wil toch ook TV gaan kijken, en je hebt digitale TV van Ziggo. Welnu, kies dan in ieder geval voor een toestel met een ingebouwde DVB-C tuner en een CI+ slot, dan heb je geen losse decoder nodig en kun je ook meteen HDTV ontvangen. 2010 wordt het jaar van de doorbraak van HDTV in Nederland, dus het is bepaald onverstandig om daar geen rekening mee te houden als je nu een nieuwe TV aanschaft. Een aangezien in Nederland is gekozen voor 1080i moet je dan kiezen voor een toestel met een paneelresolutie van 1920x1080 pixels als je geen kwaliteitsverlies wil hebben als gevolg van de anders noodzakelijke interpolatie.
Agja, 37 inch is groot genoeg in principe. Maar jij kijkt waarschijnlijk alleen maar naar heel groot voor heel weinig geld. En dan heb je niet de tv die je wilt, omdat de kwaliteit slecht is ofzo...quote:Op donderdag 11 februari 2010 07:48 schreef Easy_genius het volgende:
[..]
Tja...wat is een best bij mij passende TV
Nu overigens een leuke Ibood, maar is helaas 'maar' 94 cm...
Erg slim ben je niet bezig in ieder geval.quote:Op donderdag 11 februari 2010 07:48 schreef Easy_genius het volgende:
[..]
Tja...wat is een best bij mij passende TV
Nu overigens een leuke Ibood, maar is helaas 'maar' 94 cm...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |