quote:
Van femfatale - 07 April 2000 @ 11:30.
Ludo mag ik je er even op wijzen dat Jop volgens de berichten is getraft voor mishandeling en niet voor
openlijke geweldpleging.
(even ter uitleg voor jou: openlijke geweldpleging houdt in dat meerdere personen met verenigde krachten
geweld plegen tegen personen of goederen)
En aangezien jij of wij niet helemaal op de hoogte zijn wat er werkelijk gebeurd is, moet je toch wel even
indimmen.
Want er zit een duidelijk verschil in het plegen, medeplegen of het doen plegen.
quote:
Van hobbes - 07 April 2000 @ 11:30.
* hobbes is zwaar teleurgesteld in het fokforum.
een voorwaarde om deel te kunnen nemen aan de bus, is een blanco strafblad. jop heeft ONTKENT
dattie een strafblad had.bovendien is hij veróórdeeld wegens geweldpleging. dat gebeurt niet als je iemand over zijn voorhoofd
aait. als de klap verkeerd was aangekomen, zoals bij daniël, had die jongen hartstikke dood kunnen zijn!
begrijpelijk dus dat die moeder er mee zit dat jop opeens de populaire randdebiel loopt uit te hangen.dat het in elkaar slaan van iemand, wie dan ook en waarom dan ook, wordt vergeleken met op iemands
tenen staan of andere onbetekenende misstappen maakt me diep droevig.nogmaals: er is gevraagd of jop een veroordeling had en daar heeft ie nee op gezegd. dat is inderdaad
geen strenge screening, maar jop heeft gelogen en had dus niet in de bus moeten zitten. terecht dat hij
eruit moet!dag jop! leer er maar wat van: handjes thuis voortaan
* hobbes is tegen zinloos geweld.
[Dit bericht is gewijzigd door Ludo (Datum 07 April 2000).]
Jop is ook nog eens aangewezen als hoofdverdachte en ook dat is niet voor niets.
Jop had idd nooit de Bus in moeten komen natuurlijk. En dan die olijke vader van 'm op z'n Piano. Hij heeft een speciaal welkomstlied geschreven voor Jop, dat had 'ie natuurlijk al, omdat het iedere keer weer feest is als Jop uit de gevangenis komt.
Overigens misschien maar goed ook, dat niet iedere mallotige programmamaker in jouw eventuele strafblad kan koekeloeren. Dat zou een mooie boel worden, zeker met zo'n organisatie als SBS6.
Het is gewoon een raar programma, waarvan de makers een beetje vergeten dat ze met mensen te doen hebben.
Maar ik houd me in, want je ziet maar dat dit je hele leven als een schaduw achter je blijft hangen.
bogus.
quote:
op 04-07-2000 om 11:43 AM schreef Buss het volgende:
kom nou, die gozer heeft wel laten zien dat hij normaal is.LOL
Ga lekker bij SBS werken.
mail me op bigludo@hotmail.com
"ik moest wel, hij viel mijn vriendin lastig"
kom nou!
maar het gaat er om: mensen met een strafblad worden afgewezen om deel te nemen aan de bus
EN JOP IS VEROORDEELD!
quote:
op 04-07-2000 om 12:09 PM schreef hobbes het volgende:
Hobbes zegt nog een keer: daniël van cotthem, joes kloppenburg, enz. enz.]"ik moest wel, hij viel mijn vriendin lastig"
kom nou!maar het gaat er om: mensen met een strafblad worden afgewezen om deel te nemen aan de bus
EN JOP IS VEROORDEELD!
Laat jij je vriendin lekker in elkaar slaan, bang om veroordeeld te worden, Hobbes, lafbek!
quote:
op 04-07-2000 om 11:43 AM schreef Buss het volgende:
....maar Jop? kom nou, die gozer heeft wel laten zien dat hij normaal is.
* hobbes zet hier een mega-vraagteken bij.
[Dit bericht is gewijzigd door hobbes (Datum 07 April 2000).]
wie zegt dat die vriendin
'in elkaar geslagen werd?'
de term is: lastig gevallen!
reden om iemand met drie man in elkaar te slaan?
* hobbes slaat niet zo snel iemand in elkaar.
* hobbes lost het wel op een andere manier op.
* hobbes heeft geen strafblad en niemand ongelukkig of dood geslagen.
[Dit bericht is gewijzigd door hobbes (Datum 07 April 2000).]
ik zou er niet over liegen als ik een strafblad had
* hobbes mag dus wél in de bus (maar wil niet)!.
quote:
op 04-07-2000 om 12:18 PM schreef Hawkwind het volgende:
[QUOTE]op 04-07-2000 om 12:12 PM schreef hobbes het volgende:
hawkwind! troll!wie zegt dat die vriendin
'in elkaar geslagen werd?'de term is: lastig gevallen!
reden om iemand met drie man in elkaar te slaan?
[/quote]
quote:
Moet je Hawk zijn vriendin eens lastig vallen, dan sla ik je kop eraf, dan blijft er geen spaan van je heel, dan pas ik zinvol geweld toe!
Maar dat kun je niet alleen af?
quote:
op 04-07-2000 om 12:53 PM schreef Quenda® het volgende:
Of je leert je vriendin praten, kan ze het zelf oplossen
quote:
op 04-07-2000 om 12:47 PM schreef Ludo het volgende:
Maar dat kun je niet alleen af?
Ik wel, maar ik ben twee koppen groter dan Job
quote:
op 04-07-2000 om 12:42 PM schreef hobbes het volgende:
[Hobbes vindt hawkwind eng]maar
Hobbes was ook bang van seki]
quote:
op 04-07-2000 om 01:03 PM schreef Von het volgende:
WAY TO GO HAWKWIND!!!
quote:
Moet je Hawk zijn vriendin eens lastig vallen, dan sla ik je kop eraf, dan blijft er geen spaan van je heel, dan pas ik zinvol geweld toe!
Aziz en Jop:
- We waren beiden onzeker (over vroeger vriendinnetje)
- Ja , dan vul je elkaar aan he..., dan vul je elkaar echt aan
Seki:Ik kom van de straat, ik doe alles fysiek, praten is voor de politiek
- Nog 1 keer een grote muil en ik geef iemand een optater dat 'ie echt de komende 3 weken met zo'n kop loopt....
- Dan is heel die godverdommese kankerbus te klein!
Jop:- Ik wou graag een klein beetje privacy houden
- En dat kleine deeltje nemen ze ook nog van me af
- En nou moet je je dus helemaal blootgeven".
- En dat is dus het begin van het einde
-Ze proberen de poten onder me weg te zagen
-We hebben gekozen voor die camera's 24 per dag en ik heb een voordeel met m'n spraakgebrek, mij kunnen ze toch niet verstaan
-Ik heb een lijn en als je daar overheen gaat , dan ben je voor mij
-Wij zijn gescreend. Wij zijn media- en camerabewust. Wij zijn het neusje van de zalm
- Die jongen was heel bang voor dat assendanten onderzoek hoor (antecedenten
Ik ben gewoon Street, dets mie!
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 07 April 2000).]
Wat het een schandaal maakt, is de hypocriete wijze, waarop e.e.a. in de openbaarheid wordt gebracht.
Die mevrouw, die Privé gebeld heeft, verdenk ik er sterk van, dat ze naast wraak ook geld gezocht heeft. Privé betaalt zgn. tipgevers niet slecht. (kijk op www.prive.nl)
SBS6 slaat er op een onbeschofte manier geld uit door met onfrisse leuzen de special op TV rond Jop's vertrek aan te kondigen. (Hij was maar een clown!!!!!). Het prijskaartje voor een minuutje reclametijd zal wel verdubbeld zijn.
Aan de andere kant mogen "bekende Nederlanders" politie-agenten in elkaar slaan zonder dat dat hun ook maar in de geringste wijze een verkorting van zendtijd oplevert.
Voeg daaraan toe, dat mevrouw Tineke de Nooij uitgebreid in Privé verslag mag doen van de onheuze behandeling, die zij door een politie-agent heeft ondergaan en men beseft, dat mediawereld Nederland zich eens te meer het etiket "bescherming van eerbaarheid" wenst op te plakken om te bewijzen, dat zij het recht hebben om aanklager en rechter tegelijk te zijn. Daarmee stront wrijvend in de ogen van de argeloze toeschouwer.
Het onrustige gevoel in het geval Jop wordt simpelweg veroorzaakt door het besef, dat men voor geld, bereid is om over lijken te gaan. Aangezien dit min of meer de opzet van De Bus is, is het juist niet aan De Bus gelegen om over "eerbaarheid" te oordelen.
In goed Nederlands heet dit: schijnheiligheid.
[Dit bericht is gewijzigd door fondaco (Datum 07 April 2000).]
Hoe dan ook:
quote:
Leuk zo'n familiefoto, heb je er nog meer?
Tja... krijg je met een rasechte groninger...
mmmooOOOOOoohhh
quote:
op 04-07-2000 om 02:25 PM schreef Fannetje het volgende:
De mensen die nu nog in de bus zitten (en Jop ook) hebben toch wel bewezen niet geweldaardig van aard te zijn, of niet soms..??!!
Dat zal allemaal best, maar bij de selectie moesten ze aangeven of ze een strafblad hadden, Jop zei van niet.....dus wel....gevolg, uit de bus. De manier waarop (NSbs) is natuurlijk beneden alle maat...
Hoofdverdachte zaak Daniel van Cotthem ontkent
Uitgegeven: 7-4-2000 10:25
Laatst gewijzigd: 7-4-2000 14:46
ROTTERDAM - De rechtszaak tegen de vier verdachten van het doodslaan van de student Daniel van Cotthem is vrijdagochtend voor de rechtbank in Rotterdam begonnen.
De behandeling van de rechtszaak tegen alle vier verdachten in de zaak-Van Cotthem zal in het openbaar plaatsvinden. Er wordt geen uitzondering gemaakt voor de 16-jarige Rita D., de eerste die terechtstaat, zo bepaalde de rechtbank in Rotterdam vrijdagochtend.
Gewoonlijk worden zaken tegen minderjarige verdachten achter gesloten deuren behandeld. Rechtbankpresidente Van Breukelen-Van Arnhem gaf niet aan waarom hiervan in dit geval wordt afgeweken. Rita D. staat vrijdag als eerste terecht. Daarna volgen Arnoud B., zijn broer Remi en Mike H.
Het Openbaar Ministerie (OM) heeft in dit geval uit onder meer praktische overwegingen de rechtbank gevraagd de vier zaken tegelijk te behandelen.
Remi B., de derde verdachte die vrijdag in de zaak-Van Cotthem werd gehoord, zegt met eigen ogen te hebben gezien dat Mike H. de 17-jarige Vlaardinger heeft geslagen. Zijn verklaring is veel stelliger dan die van twee eerdere verdachten.
"Hij sloeg hem hard tegen de linkerkant van zijn hoofd", aldus de 23-jarige Remi B. vrijdag voor de rechtbank in Rotterdam. Eerst zou er een scheldpartij zijn ontstaan, waarna Mike H. de student een duw gaf.
Remi B.'s beschrijving van de aanloop naar het incident sloot aan bij de versie die zijn broer Arnoud en de 16-jarige Rita D. eerder al gaven. Hij voegde eraan toe dat hij en de andere twee mannen Daniel van Cotthem en zijn vriendin op het perron hadden ingesloten. Verder beschreef hij Mike H.'s gedrag op dat moment als agressief.
Rita D. zei eerder te vermoeden dat Mike H. de fatale klap heeft uitgedeeld. Arnoud B. zei dat hij Mike H. een slaande beweging had zien maken.
Hoofdverdachte Mike H. ontkent de klap te hebben uitgedeeld die Daniel van Cotthem begin januari het leven kostte. Voor de rechtbank in Rotterdam beschuldigde hij medeverdachte Remi B. van het slaan van de Vlaardinger. Zelf zou hij alleen een duw hebben gegeven.
Kort na het incident op 7 januari heeft Mike H. zelf tegenover de politie verklaard dat hij Van Cotthem een klap had gegeven. Later trok hij bij de rechter-commissaris die verklaring weer in.
De 17-jarige Vlaardinger Van Cotthem kreeg 7 januari op het station Vlaardingen-Oost een klap tegen zijn hoofd. Twee dagen later overleed hij.
-----------------------
vervolgens het artikel over Jop:
Passagier moet De Bus verlaten wegens strafblad
Uitgegeven: 7-4-2000 10:27
AMSTERDAM - Passagier Jop heeft donderdag De Bus van het gelijknamige tv-programma moeten verlaten omdat hij een strafblad heeft. Dat heeft een woordvoerder van SBS6 vrijdag bevestigd.
Jop werd in 1995 veroordeeld na een vechtpartij in een Zaandamse discotheek. De rechter legde hem destijds honderd uur dienstverlening en een geldboete op.
"Hij had iemand klappen gegeven", aldus een woordvoerder van SBS, die benadrukt dat de programmamakers Jop niet nog een keer willen straffen. "Maar tijdens de selectieprocedure is de kandidaten duidelijk gevraagd of ze ooit met justitie in aanraking zijn gekomen. Hij heeft het toen niet verteld omdat hij zich schaamt voor het voorval."
Eerder vertrok passagier Seki uit De Bus nadat er geruchten ontstonden over een duister verleden. SBS6 kreeg toen een tip uit justitiële kringen, maar hoefde geen onderzoek in te stellen. Seki vertrok voor die tijd vrijwillig uit het voertuig.
quote:
op 04-07-2000 om 04:23 PM schreef Hawkwind het volgende:
Het enige wat jullie doen is zaken erbij halen waarvan jullie vinden dat het dezelfde zijn als waar Job destijds mee te maken had.Ik wil jullie toch verzoeken verder te kijken dan jullie neus lang is.
Job wordt hier namelijk wel even dubbel
gestraft, en dat hij een strafblad heeft weet niemand hier.
En zo van ik ken het type wel..... tuurlijk joh, iedereen met een tatoo is een aso en nog meer van dat soort bagitalisme.
We zijn lekker bezig hieroFinito
[Dit bericht is gewijzigd door Hawkwind (Datum 07 April 2000).]
Het enige waar ik bij Seki ooit over viel, was iets wat men in de uitzending sterk naar voren haalde, een zoenende Seki, en een Pascal die daarbij voor piet snot stond...
voor de rest nix dus...
ANP/238 BIN/3 7/4/2000, 15:49 RB07 COTTHEM+AF; ROTTERDAM-COTTHEM-VADER
--------------------------------------------------------------------------------
ZAAK-VAN COTTHEM
Vader Van Cotthem wil schadevergoeding van verdachten
ROTTERDAM (ANP) - De vader van Daniel van Cotthem wil 15.000 gulden schadevergoeding van degenen die verdacht worden van betrokkenheid bij de dood van zijn zoon. Iedere dag moeten ze van dat bedrag een klein deel overmaken naar de Stichting Zinloos Geweld, zodat ze lang aan het fatale incident herinnerd zullen blijven.
Van Cotthem zei dit vrijdag in een korte verklaring, uitgegeven tijdens de rechtszaak tegen de verdachten in Rotterdam.
,,Wij voelen voor de rest van ons leven grenzeloos verdriet'', aldus Van Cotthem verder in de verklaring. ,,Onze toekomst ligt letterlijk in het graf. Onze doelstelling in ons leven is ons ontnomen. Wij hopen dat de rechtbank andere Nederlanders zolang mogelijk beschermt tegen deze verdachten.''
* hobbes zegt nogmaals: jop zou de bus helemaal niet in hebben gemogen als ie niet gelogen had over het feit dattie geen strafblad had!.
UNQUOTE
Precies! Ze hadden naast 6000 gulden borg ook een bewijs van goed gedrag moeten vragen. Dat heb je met een telefoontje naar een of ander ministerie zo in huis. Dat weten ze bij SBS6 ook wel, ik denk dat zij en John de Mol bewust een paar delinquenten er in hebben gezet.
Dank jullie wel voor de nieuwsberichten uit het archief trouwens erg nuttig voor het bredere beeld.
Trouwens dat de bus steeds leger wordt maakt het programma steeds saaier vrees ik. Moeten ze er niet een bubbelbad neerzetten net als op het laatst bij BB?
Die gozers die Daniël dood sloegen zijn niet goed wijs. De jongen deed niets anders dan op het perron staan. Het groepje branieschoppers wilde alleen maar een matpartij uitlokken. Een passieve onschuldige passant werd daar het slechtoffer van.
Jop was, voor zover de feiten nu bekend zijn, betrokken bij een ordinaire ruzie buiten een kroeg over een meisje, waarbij de 'tegenpartij' zelf uitlokte danwel haar/zijn steentje bijdroeg. Zinloos geweld zeker, maar onvergelijkbaar met het zomaar om geen reden iemand dood beuken, omdat je stoer wilt zijn.
Kortom alle vergelijkingen hierboven tussen Jop en de extreme, dodelijke voorbeelden van zinloos geweld vind ik onzinnig.
En geen recht doen aan de jongen zelf.
"Tjeezus, delinquent! Jop is inmiddels al een delinquent! Please....."
Art, iemand in elkaar slaan mag niet hoor. Zelfs niet een beetje. Dat heet delinquent gedrag. Maar misschien ben ik te eloquent voor dit forum
Groetjes, Tijl (snel kijken nu!)
quote:
op 04-07-2000 om 05:48 PM schreef ART het volgende:
Jop was, voor zover de feiten nu bekend zijn, betrokken bij een ordinaire ruzie buiten een kroeg over een meisje, waarbij de 'tegenpartij' zelf uitlokte danwel haar/zijn steentje bijdroeg.
Alsof je zomaar 100 uur dienstverlening krijgt. Feit is dat Job etgen de regels in zijn verleden verzweeg omdat hij er dacht mee weg te komen. Nou, niet dus. Das hetzelfde als zwart rijden in de trein, je kan het proberen, maar als je gepakt wordt, wees dan ook zo sportief om de consequenties te aanvaarden.
Ach, Job heeft afgelopen zaterdag al een goede generale repeitie gehouden.
Als ik de uitzending zo bekijk, dan is Jop écht hét prototype van een delinquent.
quote:
op 04-07-2000 om 07:19 PM schreef Danny het volgende:
Ik vind 't nogal een hoerenstreek van SBS moet ik zeggen..
Juist een meeesterlijke zet. Dit gaat scoren. Enne, zijn alle bussasiers niet inwisselbaar. Job's verwijdering vind ik nu niet echt een kwalijke zaak.
Jop moet uit de bus...en waarom?
Zinloos geweld, is geen excuses dat je iedere keer kunt gebruiken. Ooit ruzie gehad? OOOOH Zinloos geweld. Ooit iemand uitgescholden...OOOOH zinloos geweld.
Kijk als de vechtpartij een dode als gevolg had...ja dan zou ik zeggen Jop eruit.
Maar in dit geval was de ruzie uitgelokt, waar twee vechten hebben twee schuld is mij altijd geleerd.
(klopt niet weet ik, maar in dit geval wel)
Er wordt op dit forum veel te snel iets al "Zinloos Geweld" genoemd.
Jop mag gerust in de bus blijven, hij had namelijk geen agresieve houding en kwam niet over als een agressieve jongen, moet ik iedereen eraan herineren wat seki was?
Deze was WEL agressief in de bus, en heeft zelfs iemand met de dood bedreigt tijdens de bus (Ik heb nog wel een plekkie voor 'em....onder de bus)
Je kunt Jop dus nooit met Seki vergelijken. Iedereen schaamt zich wel ergens voor, maar niemand verteld die dingen.
Waarom wordt jop nu weggestuurd? omdat hij loog of omdat hij een "strafblad"/met justitie in aanraking is geweest?
Lijkt mij ook! Maar iemand die vijf jaar geleden zijn straf heeft uitgezeten (in dit geval gevervangendestraft) voegt naar mijn mening toch wel iets toe aan zo'n programma. Zoals hijzelf zegt het is maar een spelletje! (En dit is maar een chatforum) Maar het helpt als er gehuild en gelachen wordt!
Daarom hoop ik dat SBS6 Jop weer terugplaatst maandag live, want nieuwe kandidaten vinden ze nu niet meer nu iedereen met een strafblad opeens niet blijkt mee te mogen doen.
En als Jop maandag terugkomt zit hij voorlopig niet meer op de bank.
Bye the way, Aziz heeft ooit een kip geslacht... Daarom is hij net op tijd weggestemd.
Art, I love you!
quote:
op 04-07-2000 om 07:19 PM schreef Danny het volgende:
Ik vind 't nogal een hoerenstreek van SBS moet ik zeggen.. Iemand doet 5 jaar geleden iets stoms, zoals iedereen op 17-18 jarige leeftijd. Jop lijkt mij geen vechtersbaas en persoonlijk denk ik dat SBS gewoon heeft zitten zoeken naar mogelijkheden om het programma een beetje op te peppen. Natuurlijk moet Jop eruit van SBS. Huilen scoort en het opbreken van stelletjes ook. Deze streek is gewoon een lage manier van SBS om iemand die geboet heeft voor een fout weer finaal de grond in te trappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |