Ik speel de volgende instrumenten:
- drums
- gitaar
- bas
- piano (heel klein beetje)
Ben zelf opgegroeid in een ontzettend muzikale familie (meer dan 3/4 is muzikant) en ik ben van nature erg nieuwsgierig. Toen ik in bandjes ging spelen en merkte dat je als drummer (mijn #1 instrument) soms moeilijk melodische ideetjes uit kunt leggen aan je mede-bandleden wilde ik andere instrumenten leren bespelen. Ben daarom gitaar en bas gaan oefenen, zodat ik in de band ook complete thema's aan kon dragen.
blabla
rob
...dus wat doe ik eigenlijk in dit topic...
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 21:04 schreef killingcupid het volgende:
muad'dib is een Duitse noisecore band
Maar ik ben trouwens wel multi-lucht-instrumentalist
mijn familie is wel muzikaal, zelf speel ik omdat ik het leuk vind.
quote:Gitaar is niet zo heel moeilijk om zelf te leren.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:18 schreef Vork het volgende:
ik zou graag willen, ik speel nu alleen keyboard.. en ik wil nog (bas)gitaar, drums, saxofoon etc. etc. kortom: erg veel. .alleen het geld is er niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Schorpioen op 07-05-2002 21:22]
quote:Ik kan t wel van m'n vader leren, de basis dan, dat zal verder niet zo'n punt zijn, alleen moet ik dan wel een gitaar hebben en bijkomend probleem: ik ben linkshandig.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:20 schreef Vava het volgende:
Gitaar is niet zo heel moeilijk om zelf te leren.
quote:Linkshandig is wel lastig ja, dan heb je zeker een omgekeerde gitaar nodig (net als die ene van de Beatles) die zullen wel zeldzamer en dus duurder zijn.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:22 schreef Vork het volgende:[..]
Ik kan t wel van m'n vader leren, de basis dan, dat zal verder niet zo'n punt zijn, alleen moet ik dan wel een gitaar hebben en bijkomend probleem: ik ben linkshandig.
quote:Jah electrisch wel. die zijn gevormd enzo.. acoustische voldoen geloof ik ook wel als je de snaren omdraait. Ik weet niet hoe dat p'cies zit maar t zal in elk geval allemaal niet zo goedkoop zijn, die linkshandige instrumenten (en rechtshandig aanleren zit er echt niet in, ik vind keyboard al lastig, vanwege mijn linkshandigheid, ik kan niet zoveel vingervluggekunstjes zoals trillertjes enzo met rechts, (wel met links).. er frustrerend).
Op dinsdag 07 mei 2002 21:27 schreef Vava het volgende:
Linkshandig is wel lastig ja, dan heb je zeker een omgekeerde gitaar nodig (net als die ene van de Beatles) die zullen wel zeldzamer en dus duurder zijn.
Ikzelf heb een eenvoudige akoustische gitaar gekocht, die was niet zo duur. Maar ik ben wel rechtshandig.
quote:trompet niet stoer??? luister eens naar tower of power!!!!
Op dinsdag 07 mei 2002 21:21 schreef Schorpioen het volgende:
Ik speel trompet vanaf mijn 8e, op mijn 17e vond ik dat niet stoer genoeg meer en ben ik ook gitaar gaan spelen, en sinds kort ben ik begonnen met drummen.
Mijn familie was overigens niet echt muzikaal, dus geen flauw idee waar ik het vandaan heb.
En klooi een beetje met
- Sax
- Mondharmonica
- Drums
- Toetsen
quote:Als je sneller bent met je linkerhand moet je misschien JUIST rechtshandig gitaar leren spelen. Want in principe zit je vingervlugheid in je linkerhand, met rechts doe je alleen de slag. Als je linkshandig wil gaan spelen, is dit precies andersom.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:29 schreef Vork het volgende:[..]
Jah electrisch wel. die zijn gevormd enzo.. acoustische voldoen geloof ik ook wel als je de snaren omdraait. Ik weet niet hoe dat p'cies zit maar t zal in elk geval allemaal niet zo goedkoop zijn, die linkshandige instrumenten (en rechtshandig aanleren zit er echt niet in, ik vind keyboard al lastig, vanwege mijn linkshandigheid, ik kan niet zoveel vingervluggekunstjes zoals trillertjes enzo met rechts, (wel met links).. er frustrerend).
quote:Ja je hebt helemaal gelijk, trompet is idd echt wel stoer. Maar toen ik 17 was vond ik zowat alleen extreme metal leuk, ik liet mijn haar groeien, en werd een "stoere" metalhead
Op dinsdag 07 mei 2002 22:52 schreef tim-f het volgende:[..]
trompet niet stoer??? luister eens naar tower of power!!!!
quote:Het is juist de slag waar ik met rechts moeite mee zou hebben.. probeer maar eens andersom gitaar te spelen, kijk maar hoe verrot de slag gaat... rechts werkt daarin totaal niet mee, kan ik lastiger de maat mee houden.
Op woensdag 08 mei 2002 00:10 schreef Tijn het volgende:
Als je sneller bent met je linkerhand moet je misschien JUIST rechtshandig gitaar leren spelen. Want in principe zit je vingervlugheid in je linkerhand, met rechts doe je alleen de slag. Als je linkshandig wil gaan spelen, is dit precies andersom.
Volgens jou beredenatie zouden rechtshandigen dus ook beter linkshandig gitaar kunnen gaan spelen... weinig mensen die dat doet.
Wat betreft vingerzettingen e.d. tis niet zo dat ik helemaal niets kan, Ik speel ook al jaren keyboard en aan dat instrument van weinig te wijzigen, dus met rechts speel ik daar ook gewoon melodie e.d. mee.
Maargoed ik heb wel eens een gitaar vastgehouden, geprobeerd er geluid uit te krijgen en vooralsnog volet het linkshandig voormezelf veel natuurlijker aan dan rechtshandig.
quote:Een beetje sgele redenatie, heb je wel een linkshandig gitaar gespeelt (ikveronderstel dat je regts bent) dat wl dus EGT niet... haha, aanslaan met je verkeerde hand kan voor geen reet. Anders zou iedere regtshandige wle zo spelen...
Op woensdag 08 mei 2002 00:10 schreef Tijn het volgende:[..]
Als je sneller bent met je linkerhand moet je misschien JUIST rechtshandig gitaar leren spelen. Want in principe zit je vingervlugheid in je linkerhand, met rechts doe je alleen de slag. Als je linkshandig wil gaan spelen, is dit precies andersom.
quote:ZO kan ik het ook. Als je nog minder goed drumt en piano speelt, dan dat je gitaar speelt, dan speel ik alle instrumenten die er bestaan.
Op maandag 13 mei 2002 20:25 schreef LenL het volgende:
Ik speel zelf gitaar (klassiek, electrisch, acoustisch, bas) en een heeeeel klein beetje piano/keyboard, heb alleen geen keyboard thuis en een net zon klijn beetje drums.
quote:Zo kan ik het ook, dan speel ik blokfluit, uit een dwarsfluit of saxofoon krijg ik ook nog wel een toon dus dat kan ik dan ook, en over een viool strijken kan ik ook en dat kan toch niet zo veel anders zijn dan gitaar?
Op maandag 13 mei 2002 20:25 schreef LenL het volgende:
Ik speel zelf gitaar (klassiek, electrisch, acoustisch, bas) en een heeeeel klein beetje piano/keyboard, heb alleen geen keyboard thuis en een net zon klijn beetje drums.
verder rommel ik wel es wat aan op keyboard, blokfluit, drums en mondharmonica.
drums heb ik helaas zelf niet dus dat kan alleen maar door de drummer vanachter zn drumstel vandaan te kicken tijdens bandpractices
als ik es geld teveel heb wil ik echt een trompet of trombone ofzo, dat lijkt me erg cool
iedereen kan op zijn minst wel een beetje gitaar bespelen!
ik overigens ook.
Maar goed, het is wel een van de redenen waarom ik er niet veel aan vind om zelf te doen.
Goed, nu dan mijn opsomming:
- Klarinet
- Saxofoon
- Zingen (en niet gaan zeggen iedereen kan zingen, ik heb het over zingen in de zin van mensen die op zangles zitten en/of enigszins goede kwaliteit bezitten)
- Gitaar (een beetje, ben geen gitaarmaster en vind er ook niet veel aan om het zelf te spelen, een beetje accoorden spelen is dan ook alles wat ik kan)
- piano (inmiddels heb ik een jaar les, ben daar dus nog niet echt zo goed in, maar ik les met plezier en ga er zeker mee door (ook al zal ik nooit een virtuoos worden)
ik zou verder ooit nog wel een keyboard of orgel wil spelen.
Gitaar (als oppermachtigste )
Bas (vanuit gitaar niet super moeilijk)
Piano (simpele acoordjes en melodietjes)
Acoordeon/Trekzak (simpele accoordjes en melodietjes)
Ik wil nog trompet of sax leren zodat ik zelf in mn eentje ska kan bouwen
eerst speelde ik ook nog accordeon en een beetje piano maar dat vond ik niet zo leuk meer na een tijdje.
quote:Met je andere hand aanslaan kan wel voor een reet... een vriend van mij is linkshandig en heeft een rechtshandige gitaar... slaat dus aan met zijn andere hand... nou hij kan het prima.
Op maandag 13 mei 2002 20:23 schreef LenL het volgende:[..]
Een beetje sgele redenatie, heb je wel een linkshandig gitaar gespeelt (ikveronderstel dat je regts bent) dat wl dus EGT niet... haha, aanslaan met je verkeerde hand kan voor geen reet. Anders zou iedere regtshandige wle zo spelen...
Ontopic:
Ik speel gitaar, drums en keyboard...
quote:Ooit gehoord van Jimmy Hendrix? Die had een rechtshandige elektrische gitaar en gewoon de snaren omgedraaid. Dat kan best, als je maar neit TE kieskeurig bent.
Jah electrisch wel. die zijn gevormd enzo.. acoustische voldoen geloof ik ook wel als je de snaren omdraait. Ik weet niet hoe dat p'cies zit
-on topic-
Ik speel piano, saxofoon (elke die je kan bedenken), klarinet beetje viool en drums
quote:Maar ondertussen speel ik wel basgitaar in een band. nouja uit pure nood dan en linkshandig. Daarnaast kan ik nu ook een klein beetje drummen, dus inmiddels ben ik ook een soortemet van multi-instrumentalist
Op dinsdag 7 mei 2002 21:18 schreef Vork het volgende:
ik zou graag willen, ik speel nu alleen keyboard.. en ik wil nog (bas)gitaar, drums, saxofoon etc. etc. kortom: erg veel. .alleen het geld is er niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |