Hallo,
Zoals de TT al aangeeft heb ik sinds een tijd last van selectief luisteren. Dit viel mij voor het eerst op tijdens de kerstborrel van afgelopen jaar. 350 man in 1 kantine en de mensen waar ik mee stond te praten kon ik moeilijk verstaan. Terwijl ze op nog geen meter van me afstonden.
Hier heb ik nooit last van gehad, maar wat me vooral opviel was dat het geroezemoes net zo "hard" klinkt als de stem van de persoon waar ik mee stond te praten.
Ik ben hiervoor naar de dokter geweest omdat ik in eerste instantie dacht dat mijn oren misschien uitgespoten moesten worden, maar dat was niet het geval. Mijn oren waren eerder wel eens uitgespoten maar toen merkte ik duidelijk dat alles om mij heen behoorlijk "dof" klonk. Dat was nu ook niet het geval, zoals de dokter mij bevestigde.
De beste man heeft me wel een doosje pillen voorgeschreven die verband houden met eventueel hooikoorts. Ik merk er eerlijk gezegd weinig van tot op heden maar het kuurtje eerst maar even afmaken

En om maar af te sluiten met een leuk woord garpje :
Klinkt dit iemand bekend in de oren? *Note*
Ik ga niet iedere week naar een concert waar de muziek achterlijk hard staat, of naar een discotheek waar de decibelen om je oren vliegen.
Ook werk ik niet in een ruimte met verschrikkelijk veel lawaai.