abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77761645
Hi allemaal,

Ik ben vorige week geslaagd voor spw3 kinderopvang en ben nu druk aan het solliciteren.
Veel vacatures zijn er niet op dit moment in mijn regio (oost NL) dus ik zal veel open sollicitaties moeten sturen.

Natuurlijk zijn er meer mensen die zo denken, dus ik wil graag dat mijn brief er uitspringt

Wat is een goede openingszin voor een sollicitatiebrief, kan iemand me helpen?

Dankjewel!!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 8 februari 2010 @ 11:01:05 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77761701
Ls,

Via deze weg wil ik u graag vermaken met de inhoud van deze brief.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_77761706
quote:
Op maandag 8 februari 2010 10:59 schreef Floor-Sofie het volgende:
Hi allemaal,

Ik ben vorige week geslaagd voor spw3 kinderopvang en ben nu druk aan het solliciteren.
Veel vacatures zijn er niet op dit moment in mijn regio (oost NL) dus ik zal veel open sollicitaties moeten sturen.

Natuurlijk zijn er meer mensen die zo denken, dus ik wil graag dat mijn brief er uitspringt

Dankjewel!!
"Hi allemaal!"
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_77761715
haha ja die zal ik onthouden
  maandag 8 februari 2010 @ 11:03:06 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77761752
Kwaliteit verhogen én geld besparen? Dat kan! Lees verder...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77761777
Nooit met "Ik" beginnen
  maandag 8 februari 2010 @ 11:10:35 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_77761967
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:03 schreef Dichtpiet. het volgende:
Nooit met "Ik" beginnen
Ook al zo'n afgezaagde schoolregel.

In praktijk maakt het niet zoveel uit. Wanneer je de kans loopt 1 uit velen te zijn, dan moet je extra zorgen dat je sollicitatiebrief opvalt door iets grappigs ofzo.
Voor de rest moet het inhoudelijk natuurlijk wel goed zijn maar das logisch.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:15:50 #8
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_77762126
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:03 schreef eleusis het volgende:
Ik vind deze eigenlijk wel erg sterk. Mits je beide punten verder goed uitwerkt in je brief natuurlijk.
It's about being boss, not being the boss...
pi_77762131
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:10 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ook al zo'n afgezaagde schoolregel.
Tja, afgezaagd of niet, regel of niet, mensen kijken er naar.
pi_77762148
Geachte mijnheer/mevrouw,

Creatief, zorgzaam, enthousiast, flexibel.
Mijn naam is *** , ik ben 22 jaar en zojuist geslaagd voor de opleiding SPW 3 Kinderopvang.

Deze opleiding heb ik in de BBL richting gevolgd; 1 dag school, en 4 dagen werken. Op diverse peuterspeelzalen in Deventer heb ik werkervaring opgedaan.

op school leer je inderdaad de standaard sollicitatiebrief schrijven, maar heb liever iets wat opvalt
pi_77762160
Naar aanleiding van dit en dat
There are only 151 Pokémon.
pi_77762173
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:15 schreef T3rr0r het volgende:

[..]

Ik vind deze eigenlijk wel erg sterk. Mits je beide punten verder goed uitwerkt in je brief natuurlijk.
Ligt er een beetje aan. Als het voor een of andere serieuze functie is in een of ander stijf bedrijf, dan niet.

Is het voor een creatief beroep, dan wel doen.
pi_77762188
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:03 schreef eleusis het volgende:

hij is inderdaad leuk, maar in de branche waar ik ga solliciteren (kinderopvang) niet echt van toepassing denk ik..
  maandag 8 februari 2010 @ 11:20:49 #14
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_77762275
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:01 schreef Netsplitter het volgende:
Ls,

Via deze weg wil ik u graag vermaken met de inhoud van deze brief.
Hoi ik ben FLoor-Sofie en ik zeok een baan.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_77762330
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:20 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Hoi ik ben FLoor-Sofie en ik zeok een baan.

dankje
pi_77762425
Zet er in elk geval in: Graag maak ik op korte termijn een afspraak om toe te lichten waarom ik van waarde kan zijn voor uw bedrijf.

En dat moet je mondeling dan wel kunnen beargumenteren
pi_77762524
hoi

ik ben floor-sofie en ik ben egt heel goed!!! ben 22 jaar en eindeljik klaar met mn studie. vond mn studie egt nie leuk meer, hep maar 1 dag in de weke steeds naar me studie gegaan, rest werken. zo niet leuk vont ik het. wil nu graag iets met kinderen doen of zo, maakt me niet zo veel uit wat. ben al bij diverse mensen in deventer al weggestuurd omdat ik niets met kinderen zou hebben maar dat is niet zo hoor!!! o ja, mijn studie heet trouwens spw.

xxx floorsofie

ps: hep referensies in mijn cv gezed maar bel ze anders maar niet. beter van niet, ze hebben het misschien wel heel druk :-S
pi_77762560
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:28 schreef Dichtpiet. het volgende:
hoi

ik ben floor-sofie en ik ben egt heel goed!!! ben 22 jaar en eindeljik klaar met mn studie. vond mn studie egt nie leuk meer, hep maar 1 dag in de weke steeds naar me studie gegaan, rest werken. zo niet leuk vont ik het. wil nu graag iets met kinderen doen of zo, maakt me niet zo veel uit wat. ben al bij diverse mensen in deventer al weggestuurd omdat ik niets met kinderen zou hebben maar dat is niet zo hoor!!! o ja, mijn studie heet trouwens spw.

xxx floorsofie
Haha bedankt he,
waar ik nu al een uur over doe, zet jij ff in 2 minuten in elkaar
pi_77762700
Hoi ik ben Floor en hou van stierengevechten,

enz ...
pi_77762860
quote:
hoi

xxx floorsofie

ps: hep referensies in mijn cv gezed maar bel ze anders maar niet. beter van niet, ze hebben het misschien wel heel druk :-S

en verder staat er info op me hyves enso!!
pi_77762902
Aanhef:

Geachte heer/mevrouw* <naam>, * doorhalen wat niet van toepassing is

Naar aanleiding van ons telefoongesprek van <datum> stuur ik u deze brief.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:44:38 #22
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_77763071
quote:
Op maandag 8 februari 2010 10:59 schreef Floor-Sofie het volgende:
Hi allemaal,

Dankjewel!!
Allereerst: GEFELICITEERD!

Wat betreft je sollicitatiebrief: tja, ik weet niet echt wat de stijl is binnen je beroepsgroep, maar ik *kan* me zo voorstellen dat ze niet echt heel erg formeel zijn.
Een intro als "Graag zou ik informeren naar de mogelijkheid..." lijkt me dan niet helemaal passend, maar eerder inderdaad iets speelsers, iets dat bij je toekomstige werkgever past. Woorden als 'spontaan, open en flexibel' komen dan bij mij naar voren, en dat zou zich kunnen vertalen naar iets als "Kan ik iets bijdragen aan uw organisatie? Nou en of: <vul sterke punten in>".

De "slagzin"-voorbeelden hierboven vind ik ook erg goed. Echte blikvangers, en dat moet je hebben.
Heel veel succes!!!
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
  maandag 8 februari 2010 @ 11:46:46 #23
270206 54cm
Groot, groter, grootst!
pi_77763135
quote:
hoi

ik ben floor-sofie en ik ben egt heel goed!!! ben een gekkke meid van 22 jaar en eindeljik klaar met mn studie. vond mn studie egt nie leuk meer, hep maar 1 dag in de weke steeds naar me studie gegaan, rest werken. zo niet leuk vont ik het. wil nu graag iets met kinderen doen of zo, maakt me niet zo veel uit wat. ben al bij diverse mensen in deventer al weggestuurd omdat ik niets met kinderen zou hebben maar dat is niet zo hoor!!! o ja, mijn studie heet trouwens spw.

xxx floorsofie

Al die meiden vinden zichzelf altijd een beetje gek, dus dat hoort er ook nog bij.
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_77763237
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:46 schreef 54cm het volgende:

[..]

Al die meiden vinden zichzelf altijd een beetje gek, dus dat hoort er ook nog bij.

al die meiden..? hoe bedoel je..?
pi_77763256
haaai!

IK ben Floor-sofie en ik wil graag met kindertjes werken!
kan dat bij u?

al mijn info staat op mijn hyvez!

later.
Tis un kwestie van geduld,
Rustig wachten op de dag,
Dat heel Holland Limburgs lult!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')