abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77746978
Hoi,

Ik krijg woensdag de sleutel van mijn nieuwe huurhuis.
Dit is allemaal snel gegaan en ik heb dus nog geen kans gehad om me eerder aan te melden bij essent voor stroom en gas. Nu is het zo dat ik me online kan aanmelden en men schrijft dat het dan ongeveer 2 a 3 weken duurt voor dat je bent aangesloten op het netwerk.

Is dit echt zo? Of gaat dat normaal gesproken sneller? (of is er en manier om dit sneller voor elkaar te krijgen). Klussen in een donker en koud huis is nl niks
pi_77747116
Als het goed is ben je al aangesloten en sluiten ze het niet standaard af als er bewoners uit het huis gaan. Zorg ervoor dat als je de sleutel ontvangt je meteen de meterstanden opneemt om die door te kunnen geven (telefonisch of via internet)
pi_77747284
Ook niet als die persoon is overleden en de fam alles heeft opgezegd?
  zondag 7 februari 2010 @ 22:06:19 #4
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_77747335
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:05 schreef akadoenka het volgende:
Ook niet als die persoon is overleden en de fam alles heeft opgezegd?
ook dan
  zondag 7 februari 2010 @ 22:08:51 #5
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77747518
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:01 schreef akadoenka het volgende:
Hoi,

Ik krijg woensdag de sleutel van mijn nieuwe huurhuis.
Dit is allemaal snel gegaan en ik heb dus nog geen kans gehad om me eerder aan te melden bij essent voor stroom en gas. Nu is het zo dat ik me online kan aanmelden en men schrijft dat het dan ongeveer 2 a 3 weken duurt voor dat je bent aangesloten op het netwerk.

Is dit echt zo? Of gaat dat normaal gesproken sneller? (of is er en manier om dit sneller voor elkaar te krijgen). Klussen in een donker en koud huis is nl niks
Standaard is alles aangesloten, je moet jezelf als klant aanmelden bij het energiebedrijf, watermaatschappij.
Op dat moment komen de rekeningen ook. Afsluiten zullen ze echter niet doen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_77747670
Ohhh oke dus als ik morgen bel dan zou het eventueel eind van de week ofzo al geregeld kunnen zijn met gas / stroom? Ook al hebben hun een andere leverancier gehad en dit bij hem afgezegd toen persoon X is overleden.

Wat bedoeld essent dan met twee weken wachttijd?
Aanmelden - overeenkomst krijgen - meterstand doorgeven en dan pas stroom of gas krijgen.
Is dat bij nieuwbouw dan ofzo?
pi_77747694
Tis wel wat anders als toen bij mij. Ik was nieuwe huurder en had zelfs niet eens een stoppenkast, gasmeter en watermeter... maarja dat kwam omdat de vorige bewoner hier uit huis is gehaald door een arrestatie team wegens hennepteelt
pi_77747839
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:10 schreef akadoenka het volgende:
Ohhh oke dus als ik morgen bel dan zou het eventueel eind van de week ofzo al geregeld kunnen zijn met gas / stroom? Ook al hebben hun een andere leverancier gehad en dit bij hem afgezegd toen persoon X is overleden.

Wat bedoeld essent dan met twee weken wachttijd?
Aanmelden - overeenkomst krijgen - meterstand doorgeven en dan pas stroom of gas krijgen.
Is dat bij nieuwbouw dan ofzo?
2 weken zal het misschien duren voor je een contract in handen heb vanaf het moment dat je je hebt aangemeld. Bij de sleuteloverdracht controleer aub je meterstanden samen met diegene die de sleutel overhandigd. Dit om problemen te voorkomen dat als jij je aanmeldt bij het energiebedrijf en de vorige bewoners niet de juiste stand hebben doorgegeven
pi_77748090
Ja zo staat het er van het contract inderdaad. Ohhh maar het kan dus allemaal vrij snel geregeld zijn (dus het contract hoeft niet binnen te zijn voor het te krijgen) als ik het goed begrijp?

Thanks!
pi_77748798
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:15 schreef akadoenka het volgende:
Ja zo staat het er van het contract inderdaad. Ohhh maar het kan dus allemaal vrij snel geregeld zijn (dus het contract hoeft niet binnen te zijn voor het te krijgen) als ik het goed begrijp?

Thanks!
Nope idd, je kan gewoon al gebruik maken van de diensten. Tis alleen van belang dat je wel binnen enkele dagen je aanmeldt bij een energiebedrijf met de meterstanden van de dag dat je je sleutels hebt ontvangen. Zelfde geldt voor je water.
Houdt wel rekening ermee dat het voorschotbedrag wat de energieleverancier aan jou berekent gebaseerd is op het maandbedrag van de vorige huurder. Na een jaarrekening als jij weer de meterstanden moet opgeven zullen ze het teveel betaalde bedrag met je verrekenen. Gezien een bejaard persoon de vorige bewoner is ka je er van uit gaan eigenlijk dat er redelijk wat verstookt is en dus je maandbedrag hoger zal uitvallen. Ook kan je vragen om een verlaging van het maandbedrag maar daar kan je energiemaatschappij van alles over vertellen
pi_77777356
Ik zou naast het noteren van de meterstanden even een foto van de meter maken met de krant van die dag ernaast (datum duidelijk zichtbaar) mocht er ooit een meningsverschil zijn dan kan een foto van de gelijke meterstand met een datum duidelijk zichtbaar het voordeel in jouw stand laten omslaan

Met de huidige camera's al dan niet in een telefoon is dat tegenwoordig een fluitje van een cent.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:07:45 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_77779244
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:06 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

ook dan
Niet per sé. Als over een langere tijd geen contractant zich meldt, wordt de boel afgesloten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')