abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 februari 2010 @ 19:38:01 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77739012
Bij onze jongste dochter van 1.5 jaar is een van haar voortandjes afgebroken vanavond.
Er is een flink stuk af en we gaan morgen naar de tandarts.

Maar wat kan ik nu verwachten?
Neem aan dat ze er verders niks cosmetisch aan doen ivm dat het melktandjes zijn.
Zie geen zenuw blootliggen dus dat valt gelukkig mee.
Wel is haar riempje, wat van tandvlees naar bovenlip loopt zeg maar aan de tandkant doorgescheurd Maar volgens de hap maakt dat niks uit en groeit dat vanzelf weer vast.

Maar er zullen vast veel ervaringsdeskundigen zijn hier.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 7 februari 2010 @ 22:38:46 #2
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77750114
ben toen met Maud naar de spoedtandarts geweest. Tandje zat toen los, klein hoekje af. Maar die is nu nog steeds mooi. Staat een beetje scheef, maar verder niets. hopelijk bij die kleine van jullie ook!
pi_77750296
Oh, wat sneu voor je meisje . Hopelijk heeft ze verder geen pijn aan haar tandje? Misschien zullen ze de scherpe randjes weg vijlen? Ik heb als peuter ook een keer dat riempje gescheurd en dat bloed vreselijk maar geneest wel snel weer.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 7 februari 2010 @ 23:06:17 #4
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77751834
het bloedde inderdaad verschrikkelijk, nou weet ik gelukkig wel dat het er dan vaak erger uit ziet dan het daadwerkelijk is maar toen ik zag dat dat riempje gescheurd was schrok ik wel flink, gelukkig wist de dokter me gerust te stellen en valt het mee.

Tandje zit gelukkig niet los, ben net bij haar wezen kijken en ze slaapt lekker gelukkig.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_77752032
Ik heb dat ook eens gehad Snakelady, ik was toen alleen wel iets ouder en bij mij was het geen melktandje meer.
De tandarts heeft toen gekeken hoe scherp het afgebroken stukje was, en heeft het iets bijgeslepen zodat het weer mooi glad was en ik niet steeds wondjes zou hebben er door.
Ik weet niet of ze dat kunnen/zullen doen bij een melktandje eerlijk gezegd.
  zondag 7 februari 2010 @ 23:15:11 #6
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77752228
nee denk het ook niet, lijkt me ook niet verstandig bij zo'n klein hummeltje.
tuurlijk is het een minder leuk gezicht, maar liever dat dan dat ze trauma's oploopt bij de tandarts.
pi_77759250
michelle was ook 1,5 toen ze van haar beide voortanden een stuk afbrak. De tandarts heeft er niks aan gedaan, de drama die het is om het te trekken/er weer aan te zetten is vele malen groter als een paar jaar met afgebroken tandjes lopen. Ze konden wat bruin/zwart worden maar dat valt ook reuze mee. Ze is nu bijna 5 en pas 1 tandje begint ietsjes te kleuren(valt op omdat je het weet)
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_77759343
ach wat sneu! ik heb geen ervaring gelukkig. ik begrijp dat het hele tandje is afgebroken?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 8 februari 2010 @ 10:35:22 #9
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77761081
Niet haar hele tandje maar wel een flink stuk, ongeveer vanaf waar de tand het tandvlees ingaat tot aan de helft van de onderkant een halve maantje dus.

Vanmiddag gaan we om twee uur naar de tandarts, de dandarts wil wel even kijken of er iets beschadigd is zoals haar kaakje of zenuw, ik denk zelf van niet aangezien ze gewoon alles doet, ze eet, lacht en doet zoals altijd, ze lijkt er totaal geen last van te hebben.

Zolang ze er geen pijn aan heeft laten we er ook echt niks aan doen, wat je al schrijft hestria, en dat is het me niet waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')