Deze stap volg ik al niet, want b kan ook negatief zijn. Ik zou beginnen om twee gevallen te onderscheiden. Je hebt zoals je zelf al opmerkt |b| = b of |b| = -b, aangenomen dat b reëel is uiteraard.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:46 schreef Hanneke12345 het volgende:
Ik moet bewijzen dat |b|≤a dan en slechts dan als -a ≤ b ≤ a,
Ik heb nu:
Stel |b| ≤ a
0 ≤ b ≤ a, dus 0 ≤ a
Oh, ik ben daar absoluutstrepen vergeten. Maar de andere kant op bewijzen is net gelukt, dus ik ga een nieuwe poging wagen!quote:Op zondag 7 februari 2010 15:55 schreef Riparius het volgende:
[..]
Deze stap volg ik al niet, want b kan ook negatief zijn. Ik zou beginnen om twee gevallen te onderscheiden. Je hebt zoals je zelf al opmerkt |b| = b of |b| = -b, aangenomen dat b reëel is uiteraard.
volgt niet direct uit de axioma's.quote:
Als 0 ≤ b, dan |b| = b, als b ≤ 0, dan |b| = -b, b ≤ 0 of 0 ≤ b, dus ..quote:Op zondag 7 februari 2010 16:19 schreef GlowMouse het volgende:
Het klopt allemaal wel, maar
[..]
volgt niet direct uit de axioma's.
quote:Op zondag 7 februari 2010 16:23 schreef Hanneke12345 het volgende:
[..]
Als 0 ≤ b, dan |b| = b, als b ≤ 0, dan |b| = -b, b ≤ 0 of 0 ≤ b, dus ..
Dat moet ik echt zo uitschrijven, ja?
Daar staat |b| <= |a-b| + |a| ofwel |a|-|b| >= -|a-b|.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:58 schreef Hanneke12345 het volgende:
Ik kom deze echt niet uit.
Te bewijzen: ||a|-|b|| ≤ |a-b|
Het antwoordenmodel zegt dat ik gebruik kan maken van dat wat ik eerder aangetoond heb, |b|≤a desda -a ≤ b ≤ a.
Aan te tonen: -|a-b| ≤ |a|-|b|≤|a-b|, oké zover snap ik het.
Vervolgens doen ze:
|b|=|(b-a)+a|≤|b-a|+|a|=|a-b|+|a|. which implies the first inequality. Ik heb echt geen idee waarom.
Dat hangt ervan af wat je oorspronkelijke functie is, dat vertel je er niet bij.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:02 schreef Joewy het volgende:
n(x) = 1 - 2 cos x
' De grafiek ontstaat door de vermenigvuldiging t.o.v. de x-as met factor -2 gevolgd door de verschuiving 2 omhoog '
Waarom is het 2 omhoog en niet 1 ?
Dan moet het een fout zijn in je boek.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:30 schreef Joewy het volgende:
De standaard f(x) = cos x, sorry.
http://forum.allaboutcircuits.com/showthread.php?t=8234quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:27 schreef gias het volgende:
Staat ie standaard op.
Docent weet het ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |