Trollface, heldquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <div id="1">1</div> <div id="2">2</div> <div id="3">3</div> <div id="4">4</div> <div id="5">5</div> </div> |
1 2 3 4 5 6 7 | if($(this).attr('id')) { $(this).mouseover(function() { checkPlaats($(this).attr('id')); } ) ; } } ) ; |
Heb nu wel iets voor jequote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:00 schreef wobbel het volgende:
[..]
Je wilde onmouseover als advies geven?
Ik kan me vergissen, maar volgens mij levert $('div#plattegrond') altijd maar 1 div op.quote:
In mijn ervaring doet het bij id's ook de onderliggende elementen selecteren... ik kan me ook vergissen though.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:08 schreef Light het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij levert $('div#plattegrond') altijd maar 1 div op.
En een id mag niet beginnen met een cijfer.
Ik weet het niet, maar ik zou het onlogisch vinden.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:13 schreef Trollface. het volgende:
[..]
In mijn ervaring doet het bij id's ook de onderliggende elementen selecteren... ik kan me ook vergissen though.
Bij CSS selectors is het iig zo dat je bijquote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:15 schreef Light het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar ik zou het onlogisch vinden.
1 |
Nee, met a#test selecteer je de a-elementen met id "test". In jouw voorbeeld doet a#test dus niets. Dan moet je #test a gebruiken, voor alle a's in #test.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:17 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Bij CSS selectors is het iig zo dat je bij
[ code verwijderd ]
gewoon a#test kunt selecteren... in een CSS selector dan, weet niet in hoeverre een jQuery selector daarvan afwijkt?
Oeps.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:22 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, met a#test selecteer je de a-elementen met id "test". In jouw voorbeeld doet a#test dus niets. Dan moet je #test a gebruiken, voor alle a's in #test.
Zie de aangepaste post van Trollface.quote:Op woensdag 16 juni 2010 08:30 schreef wobbel het volgende:
Maar hebben jullie al iets concreets voor mij te melden?
quote:Op woensdag 16 juni 2010 09:10 schreef Light het volgende:
[..]
Zie de aangepaste post van Trollface.
jQuery vind ik persoonlijk het fijnste framework dat er is, zeker vergeleken met mootools of prototype, als schijnt deze laatste veel meer te kunnen oid.quote:Op woensdag 16 juni 2010 09:34 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Dat Jquery is wel handig zeg, moet er ook maar eens wat meer naar kijken
Sja zo'n afweging is het altijd... en als de functies groter worden, is het de vraag of je nog wel met het framework uit de voeten kunt. Ik heb zelf tot nu toe nog nooit een framework of library gebruikt. Vooral omdat ik er nog nooit een toepassing voor gehad heb.quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:34 schreef Darkomen het volgende:
Ik heb er al veel van gezien, maar ik schrijf vrij veel zelf, en voor kleine functies wil ik niet gelijk een library erin gooien als is 24kb niet groot.
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | function makesure() { if (confirm('Weet u het zeker? ')) { return true; } else { return false; } } </script> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | function makesure() { if (confirm('Weet u het zeker? ')) { return true; } else { return false; } } </script> <script language="Javascript"> <!-- function OnButton1() { document.Form1.action = "wijzig.php" document.Form1.submit(); // Submit the page return true; } function OnButton2() { document.Form1.action = "delete.php" document.Form1.submit(); // Submit the page return true; } --> </script> |
Ow geniaal! zo had ik het niet geprobeerd. Werkt goed!quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:52 schreef Darkomen het volgende:
onclick="functie1();functie2();" geen probleem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |