abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91671042
Je kunt hooguit gewoon een history.go(-1) doen, maar zou alleen werken als de bezoeker vanuit een webmail client op de link heeft geklikt.

-edit- nee ook niet, aangezien die vrijwel altijd target=blank toevoegen aan url's...
  vrijdag 21 januari 2011 @ 19:54:09 #277
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_91673597
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 18:58 schreef KomtTijd... het volgende:
Je kunt hooguit gewoon een history.go(-1) doen, maar zou alleen werken als de bezoeker vanuit een webmail client op de link heeft geklikt.

-edit- nee ook niet, aangezien die vrijwel altijd target=blank toevoegen aan url's...
En zijn er eventueel andere methoden om de browser te minimaliseren of naar de achtergrond te verplaatsen zodat de aandacht weer op de mail applicatie te vestigen? Andere ideeën en suggesties zijn ook welkom :)

Tot zover iig weer bedankt!
pi_91675419
Browsers kunnen ook voorkomen dat een venster naar de voor- of achtergrond verplaatst wordt, dus betrouwbaar wordt het zoiezo niet.

Als het voor een (client-side) webapplicatie bedoeld waarbij alle PC's die hier toegang tot hebben zelf beheerd, dan zou je bv. een ActiveX object kunnen maken (programmeren), en via dat ActiveX object het venster kunnen minimaliseren (IE-only).
Een andere manier kan ik mij zo niet bedenken.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:00:15 #279
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_91677155
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:30 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Browsers kunnen ook voorkomen dat een venster naar de voor- of achtergrond verplaatst wordt, dus betrouwbaar wordt het zoiezo niet.

Als het voor een (client-side) webapplicatie bedoeld waarbij alle PC's die hier toegang tot hebben zelf beheerd, dan zou je bv. een ActiveX object kunnen maken (programmeren), en via dat ActiveX object het venster kunnen minimaliseren (IE-only).
Een andere manier kan ik mij zo niet bedenken.
Was er al een beetje bang voor :) iig bedankt!

Vroeger ... vroeger toen het nog wel kon ;(
pi_91764780
Heeft iemand een idee of (en hoe) het mogelijk is om via javascript elke link op een pagina een andere "target=" waarde mee te geven zodat klikken op een link niet steeds resulteert in het overschrijven van de content?

Ik heb het eerst geprobeerd in php (preg_match), maar die gooit dan in elke target dezelfde waarde. Misschien werkt javascript dan toch beter.
Tempus fugit et nos fugimus in illus
- Ovid Fasti
pi_91765008
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:14 schreef Sempiterna het volgende:
Heeft iemand een idee of (en hoe) het mogelijk is om via javascript elke link op een pagina een andere "target=" waarde mee te geven zodat klikken op een link niet steeds resulteert in het overschrijven van de content?

Ik heb het eerst geprobeerd in php (preg_match), maar die gooit dan in elke target dezelfde waarde. Misschien werkt javascript dan toch beter.
Je kunt gewoon target="_blank" gebruiken. Of geen target, dan leg je de keuze bij de bezoeker (die kan altijd zelf iets als open in nieuwe tab kiezen).
pi_91765298
quote:
Je kunt gewoon target="_blank" gebruiken. Of geen target, dan leg je de keuze bij de bezoeker (die kan altijd zelf iets als open in nieuwe tab kiezen).
Target="_blank", of target="" heeft als resultaat dat elke klik het nieuwe venster (of tab)overschrijft. Het is juist de bedoeling dat elke nieuwe link ook echt in een eigen nieuw scherm of tab opent.
- Ovid Fasti
pi_91765897
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:23 schreef Sempiterna het volgende:

[..]

Target="_blank", of target="" heeft als resultaat dat elke klik het nieuwe venster (of tab)overschrijft. Het is juist de bedoeling dat elke nieuwe link ook echt in een eigen nieuw scherm of tab opent.
Nee, als je target op _blank zet (en dus niet op een lege string) dan wordt de link in een nieuw venster (of nieuwe tab, afhankelijk van de instellingen van de bezoeker) geopend. Iedere link krijgt z'n eigen nieuwe scherm.
pi_91766078
quote:
Nee, als je target op _blank zet (en dus niet op een lege string) dan wordt de link in een nieuw venster (of nieuwe tab, afhankelijk van de instellingen van de bezoeker) geopend. Iedere link krijgt z'n eigen nieuwe scherm.
Wat ik heb getest in verschillende browsers is dat _blank het scherm of de tab gewoon overschrijft. Wat wel werkt, onafhankelijk van browser instellingen, is elke link een unieke target waarde mee te geven.
- Ovid Fasti
pi_91766132
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:33 schreef Sempiterna het volgende:

[..]

Wat ik heb getest in verschillende browsers is dat _blank het scherm of de tab gewoon overschrijft. Wat wel werkt, onafhankelijk van browser instellingen, is elke link een unieke target waarde mee te geven.
Dat is met recht het meest domme idee dat ik in de internetkunde gehoord heb.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_91766616
quote:
Dat is met recht het meest domme idee dat ik in de internetkunde gehoord heb.
<sarcasme>Lol, bedankt voor deze intelligente opmerking </sarcasme>
- Ovid Fasti
pi_91773284
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:33 schreef Sempiterna het volgende:

[..]

dan is imho je test situatie niet gestandaardiseerd
pi_91773668
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:00 schreef mschol het volgende:

[..]

dan is imho je test situatie niet gestandaardiseerd
Ik had gewoon beter moeten weten dan mijn vraag op fok te stellen. My bad. :')
- Ovid Fasti
pi_91773924
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:05 schreef Sempiterna het volgende:

[..]

Ik had gewoon beter moeten weten dan mijn vraag op fok te stellen. My bad. :')
:')
feit is dat target='_blank" een link altijd in een nieuw tab of venster opent, doettie dat niet wijken de kennelijk de browser instellingen af van standaard..

[ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 24-01-2011 11:05:35 ]
pi_91774015
Volgens mij hadden we het over target="_blank".
- Ovid Fasti
pi_91774370
Ja, over target = "_blank". Dat wordt door FOK! kennelijk automatisch veranderd in rel="ext". Verder worden links met target _blank al zeker 15 jaar in een nieuw venster geopend (toen had je nog geen tabs). Als dat bij jouw browser niet het geval is, heb je met de instellingen zitten spelen.
pi_91774588
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:14 schreef Light het volgende:
Ja, over target = "_blank". Dat wordt door FOK! kennelijk automatisch veranderd in rel="ext". Verder worden links met target _blank al zeker 15 jaar in een nieuw venster geopend (toen had je nog geen tabs). Als dat bij jouw browser niet het geval is, heb je met de instellingen zitten spelen.
target="_blank" wordt de eerste keer ook in een nieuw venster of tab geopend. Maar als je een volgende link op diezelfde parent pagina aanklikt, dan overschrijft die nieuwe tab of pagina met die nieuwe content.
- Ovid Fasti
pi_91775895
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:17 schreef Sempiterna het volgende:

Maar als je een volgende link op diezelfde parent pagina aanklikt, dan overschrijft die nieuwe tab of pagina met die nieuwe content.
Dat heb ik nog nooit gehad. Net getest, zelfs als ik dezelfde link twee keer open, krijg ik twee tabs met die link. Enige wat ik nog kan bedenken ik dat je target="blank" gebruikt ipv target ="_blank", want in dat geval zou het gedrag wel kloppen :)
pi_91776894
Als je target="blank" gebruikt krijg je exact hetzelfde. Daarom wil ik elke link een eigen unieke target waarde meegeven. Dat is gedeeltelijk gelukt waarbij elke post de links een eigen target waarde hebben.. alleen de links binnen die post niet. Dat is me met php helaas niet gelukt, dus vandaar de vraag of het misschien met javascript wel wil.

Trouwens, in IE is er wel een setting waarmee je elke link in een eigen tab/window kan laten openen. Maar ik wil gebruikers die moeite besparen. In firefox heb ik die opti eniet kunnen ontdekken.
- Ovid Fasti
pi_92503711
Ok ik zit nu zelf met een probleempje,
ben bezig met Jquery aan het leren , heb al aardig wat maar nu kom ik met een lastigere aan waar ik niet aan kwam.

De bedoeling is als volgt; Je hebt een knop Reageren.
Als je daarop klikt laad hij een TR op Visible zetten deze heeft de classe 'onzichtbaarreageren'.
Alleen werkt het allemaal nog niet :p.

jquerysite.js
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
//werkt.
$(document).ready(function() {
    $(".onzichtbaarreageren").hide();
}

//snap ik niet helemaal :P.
function reageren(){
        $(this).toggleClass('onzichtbaarreageren');
        $(this).parent().next().toggle();
}
script.php
1
2
3
4
<?php
<a href='' onclick='reageren();'>reageren<a/>
<
tr class='onzichtbaarreageren'>Input en de rest.</tr>
?>

Als het een enkele was had ik het met een unique id opgelost. maar dat wil niet hierbij :D .

Poging #2

classes ipv een functie.
1
2
3
4
5
6
<?php
$('.reply_show').click(function(e){
        $(
'.onzichtbaarreageren').show(); 

e.preventDefault();
        });
?>
werkt om alles zichtbaar te maken maar nog niet individueel :D

1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$(".reply_show").click(function(e){
        $(
"tr").next(".onzichtbaarreageren").toggle();

//$('.onzichtbaarreageren').show(); 

e.preventDefault();
        });
});
?>
niemand jquery? :o

[ Bericht 8% gewijzigd door cablegunmaster op 09-02-2011 08:48:19 ]
Redacted
pi_92591632
Werkt met jQuery niet

$("tr.onzichtbaarreageren").show()

Waar hij alle tr's pakt met die klasse en die toont?
Ben geen held in jQuery, maar staat me iets van bij dat je heel simpel alle elementen kon selecteren. Correct me if I am wrong :@
pi_92592050
Als je alleen de volgende tr zichtbaar wilt maken moet je denk ik $(this).next(".onzichtbaarreageren").show(); doen :) Oftewel, het volgende element met die klasse na this (de link die geklikt werd).
pi_92629621
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:03 schreef Intrepidity het volgende:
Als je alleen de volgende tr zichtbaar wilt maken moet je denk ik $(this).next(".onzichtbaarreageren").show(); doen :) Oftewel, het volgende element met die klasse na this (de link die geklikt werd).
Oplossing was een beetje laat maar even hier typen wat mijn oplossing was :).
ik heb bij elke een ID meegegeven en vervolgens de ID klasse verwijderd. (onzichtbaar op toggle).

1
2
3
4
5
6
<?php
function reagerenTonen(id) {
    $(
"#onzichtbaarreageren-" id).removeClass('.onzichtbaarreageren')
            .
toggle();
}
?>

Omdat het id toch werd opgehaald uit de DB wil dit :P
Redacted
pi_92630609
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:03 schreef Intrepidity het volgende:
Dat werkte niet ! :P weet je ook al waarom? heeft met de functie next te maken.
hij kan alleen de eerst volgende vinden niet als er nog wat code voor staat.
Redacted
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')