abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 mei 2002 @ 13:39:41 #26
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_4111163
in het leven moet je soms hard zijn en weten wanneer je hard en niet hard moet zijn:)

maarre vooral eerlijk zijn en als je hard bent er een goeie reden of goeie bedoeling achter hebben

keep up the good work!
  woensdag 8 mei 2002 @ 13:55:35 #27
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_4111465
Hard zijn of desinteresse is een verschil. Ik ben van oorsprong nogal meelevend, maar uit zelfbescherming heb ik een schild van botte & grappige opmerkingen om me heen gelegd voor zaken die me niet direct aangaan.
Dan is hardheid/botheid wel nuttig. Maar je moet natuurlijk niet nodeloos kwetsen.
En ook nuttig om onverwerkbaar grote emoties op te knippen in kleinere verwerkbare brokken.
Voorbeeld:
Een familielid van me is laatst van één hoog afgesproken. Ik heb het dan maar over "een suicidal failure", "als je het dan doet, doe het dan goed", "een proefvlucht", en "gelukkig is hij niet op een stoel of zo geland: de stoel had wel kapot kunnen gaan", "het vliegen lukt al aardig, alleen het landen valt nog wat tegen"
Maar dit is dus een manier om er mee om te gaan. En uiteraard zeg ik zoiets niet tegen de persoon in kwestie zelf -dat zou het alleen maar erger maken.

Kortom: hard zijn hoeft niet erg te zijn, zolang je maar niet harteloos bent.

I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
  woensdag 8 mei 2002 @ 18:13:09 #28
27696 Xantippe
:: broken::
pi_4115209
Thnx!

Nou harteloos ben ik zeker niet.
En misschien hebben jullie ook wel gelijk: hard zijn is zo erg nog niet.
Wat is nou gevaarlijker dan jezelf kwetsbaar opstellen in deze maatschappij. Mensen maken misbruik van je er komen steeds nieuwe dingen bij.
En ik weet dat het niet hetzelfde is, maar door hard zijn sta je ook sterker in je schoenen. En dat is zeker belangrijk in zo'n tijdperk als nu, waarin veel geexperimenteerd wordt met drugs.
Ik merk dat mijn vrienden er aan onder door gaan en ik ben er nog steeds van af gebleven.
Hard zijn, voor veel mensen is dit moeilijk te bereiken, voor veel mensen is het moeilijk te evenaren.
Wat er al eerder genoemd is: stoer doen met opgevoerde brommertjes. Ze doen alsof niks ze kan raken, terwijl ze bagger schijten van 1 blik van de economie leraar.
Ik denk dat als je echt hard bent, het een hele sterke eigenschap is, maar dan moet het wel uit nature zijn.

:: A new beginning always starts at the end ::
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')