abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77628506
Even afgezien van de smaak van jullie

Alle hamburgers die ik koop van verschillende merken, hebben een overeenkomstige smaak.
Maar die van de Mac Donalds (puur het vlees), zijn heel anders... En die vind ik nou juist het lekkerst.

Wat voor hamburgers zijn dat? Kan ik die ook kopen?
pi_77628657
Dat zijn gewone hamburgers maar dan strak af met smaakstoffen.
Als je die smaakstoffen in je hamburgervlees doet, heb je die smaak ook. Het lijkt mij overigens niet verstandig.
pi_77629044
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:08 schreef IBAZ het volgende:
Dat zijn gewone hamburgers maar dan strak af met smaakstoffen.
Als je die smaakstoffen in je hamburgervlees doet, heb je die smaak ook. Het lijkt mij overigens niet verstandig.
Voor eens en altijd, de hamburgers bij de McDonald's zijn 100% rundvlees. Kijk anders voor de gein de keuringsdienst van waarde over hamburgers maar eens.
pi_77629580
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:18 schreef Remzz het volgende:

[..]

Voor eens en altijd, de hamburgers bij de McDonald's zijn 100% rundvlees. Kijk anders voor de gein de keuringsdienst van waarde over hamburgers maar eens.
Daar verbaas ik mij iedere keer weer over. Ze moeten toch iets bij de bereiding erbij doen dan?
en dat ze zn lage prijs kunnen hanteren met 100% rundvlees vind ik ook opmerkelijk.
pi_77631336
Volgens mij worden de burgers gemaakt met grotendeels biefstuk vlees, wat de smaak en structuur beter maakt dan bijvoorbeeld zo een pak burgers die je koopt bij de supermarkt. Dat vlees in de burgers van de supermarkt is om te huilen en meestal van afvalvlees gemaakt of iig vlees dat ik persoonlijk ranzig vind. Echte burgers maak je zelf van biefstuk die je door de gehaktmolen haalt.
  Milf donderdag 4 februari 2010 @ 15:21:32 #6
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_77631380
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:33 schreef Platina het volgende:

[..]

Daar verbaas ik mij iedere keer weer over. Ze moeten toch iets bij de bereiding erbij doen dan?
en dat ze zn lage prijs kunnen hanteren met 100% rundvlees vind ik ook opmerkelijk.
Volgens de reclame alleen peper en zout.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_77631384
100% rundvlees betekent alleen maar dat er geen andere soorten vlees in zitten. Natuurlijk zit het wel bomvol smaakstoffen zoals zout, peper en nog veel meer.
Life is too short not to have fun
pi_77631418
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:20 schreef Prometus het volgende:
Volgens mij worden de burgers gemaakt met grotendeels biefstuk vlees, wat de smaak en structuur beter maakt dan bijvoorbeeld zo een pak burgers die je koopt bij de supermarkt. Dat vlees in de burgers van de supermarkt is om te huilen en meestal van afvalvlees gemaakt of iig vlees dat ik persoonlijk ranzig vind. Echte burgers maak je zelf van biefstuk die je door de gehaktmolen haalt.
Ja, McDonalds burgers worden van biefstuk gemaakt. Denk dat ik voor het eerst deze smiley maar eens ga gebruiken. .
pi_77631564
Geldt dat voor de hamburger van de Mac? Ik dacht dat de hamburger (die van een euro) 10% rundvlees is en voor de rest vulling (maar wel kwalitatief goed (wat dat dan moge zijn... )) en de Quarter Pounder 100% puur rundvlees is. Daar adverteren ze ook mee (QP, 100% rundvlees).

Of dit waar is, geen idee, ik vind met Google alleen maar artikelen die bevestigen dat alles vlees 100% rundvlees is, maar dan begrijp ik niet waarom ze dat alleen bij de Quarter Pounder erbij zetten.

Ok, site van Mac zelf geeft aan dat alle rundvleesburgers bestaan uit 100% puur rundvlees. Vroeger stond het iig expliciet vermeld bij de Quarter Pounder (reclamebord in de winkel zelf, kom vandaag voor het eerst op de website van de Mac).
pi_77631725
Elke hamburger heeft vulling. Er is namelijk altijd iets nodig om het spul te binden zodat het niet uit elkaar valt bij het bakken. Bij de McDonalds burgers slaat 100% rundvlees dus alleen maar op het vlees gedeelte van de hamburger, en niet op de totale hamburger. Zolang al het vlees in een hamburger rundvlees is mogen ze het "100% rundvlees" noemen, ook al zou het gedeelte vlees maar (een lukraak voorbeeld) 50% van het totaalgewicht van de hamburger zijn.
pi_77631884
Ik heb ze een tijdje geleden geprobeert na te maken en dat was best goed gelukt. Met mager rundgehakt, alleen peper en zout. Daar hele platte schijven van gemaakt, 1/2 centimeter dik en groter nog dan je hand. Die een uurtje in de koelkast en daarna zonder boter/olie in een anti-aanbakpan soort van gegrilled. Klodder remouladesaus van Kühne erop en het was lekker. Kan natuurlijk ook nog een plak cheddar op maar die had ik niet in huis.

Naar een link van Youtube, alleen die had ze in de vriezer gelegd, schijnen ze bij de Mac ook zo te doen.
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
  Moderator donderdag 4 februari 2010 @ 15:53:12 #12
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_77632453
Het beste doe je het zo:

Haal rundergehakt wat nog mooi in streepjes zit. Sommige slagers maken er een soort bal van, dan verkloot je het. Albert Heijn heeft hier mooi gehakt voor.
Doe dit zo los mogelijk in een komzodat de streepjes nog streepjes blijven, maak er geen bal van. Doe er peper en zout over, hussel het door elkaar en nu kun je 2 dingen doen:

Dikke hamburgers:

Maak er een balletje van, maar hou het allemaal heel erg los. Doe dit in de pan, geen vet erbij. Laat het aan 1 kant bakken tot het wat bruin is, draai de bal om en plet hem tot hamburgerformaat met een spatel ofzo. Als hij mooi bruin is nog even keren en bakken en klaar!

Dunne hamburgers:

1: gebruik een hamburgermal
als je die niet hebt:
2: pak een snijplank, leg er vershoudfolie op, leg daar wat gehakt op, ook weer vrij losjes een bal maken. Leg hierop nog een laag vershoudfolie. Gebruik nu een vleeshamer (of koekenpan ofzo) om de burger te pletten tot het juiste formaat. Nu bakken en eet smakelijk!

Al die onzin heb je niet nodig, het geheim van de MacDonalds hamburgers is de korrelige structuur en die verkloot je zodra je het gehakt gaat kneden. Peper en zout zijn echt voldoende, eet maar eens een Mac burger zonder broodje en saus enzo: smaakt naar bijna niks. Het broodje en de saus, daar zit de smaak aan.
In tegenstelling tot wat hier boven staat hoef je geen bindmiddelen te gebruiken, het vet van het gehakt (daarom ook geen mager gehakt nemen) zorgt voor de binding. Ook geen uitjes, mosterd, ketchup, eieren en andere bende in je burgers doen, dan verkloot je de smaak van het vlees.
Ohja: biefstukken hakken heeft geen zin, die zijn niet vet genoeg, dus daar kun je nooit lekkere burgers van maken, dan krijg je van dat gortdroge korrelvlees.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_77633845
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:33 schreef Platina het volgende:

[..]

lage prijs bij de Mc? no way
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_77635041
Wat versta je onder 100% rundvlees.
De overblijfselen van een rund na de slacht is ook 100% rundvlees.
Het restafval, meestal toch echt geen kwaliteitsproduct is 100% rund.
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:04:18 #15
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77635156
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:30 schreef vaagsel het volgende:
Elke hamburger heeft vulling. Er is namelijk altijd iets nodig om het spul te binden zodat het niet uit elkaar valt bij het bakken.
Ze worden bevroren op de grill gedaan, daarom vallen ze niet uit elkaar/
  vrijdag 5 februari 2010 @ 23:27:39 #16
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_77689106
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:53 schreef djkoelkast het volgende:
Het beste doe je het zo:

Haal rundergehakt wat nog mooi in streepjes zit. Sommige slagers maken er een soort bal van, dan verkloot je het. Albert Heijn heeft hier mooi gehakt voor.
Doe dit zo los mogelijk in een komzodat de streepjes nog streepjes blijven, maak er geen bal van. Doe er peper en zout over, hussel het door elkaar en nu kun je 2 dingen doen:

Dikke hamburgers:

Maak er een balletje van, maar hou het allemaal heel erg los. Doe dit in de pan, geen vet erbij. Laat het aan 1 kant bakken tot het wat bruin is, draai de bal om en plet hem tot hamburgerformaat met een spatel ofzo. Als hij mooi bruin is nog even keren en bakken en klaar!

Dunne hamburgers:

1: gebruik een hamburgermal
als je die niet hebt:
2: pak een snijplank, leg er vershoudfolie op, leg daar wat gehakt op, ook weer vrij losjes een bal maken. Leg hierop nog een laag vershoudfolie. Gebruik nu een vleeshamer (of koekenpan ofzo) om de burger te pletten tot het juiste formaat. Nu bakken en eet smakelijk!

Al die onzin heb je niet nodig, het geheim van de MacDonalds hamburgers is de korrelige structuur en die verkloot je zodra je het gehakt gaat kneden. Peper en zout zijn echt voldoende, eet maar eens een Mac burger zonder broodje en saus enzo: smaakt naar bijna niks. Het broodje en de saus, daar zit de smaak aan.
In tegenstelling tot wat hier boven staat hoef je geen bindmiddelen te gebruiken, het vet van het gehakt (daarom ook geen mager gehakt nemen) zorgt voor de binding. Ook geen uitjes, mosterd, ketchup, eieren en andere bende in je burgers doen, dan verkloot je de smaak van het vlees.
Ohja: biefstukken hakken heeft geen zin, die zijn niet vet genoeg, dus daar kun je nooit lekkere burgers van maken, dan krijg je van dat gortdroge korrelvlees.
Voor die burgers van de McDonalds hoef je er niets in te doen misschien.
Maar als ik zelf een lekkere burger maak gooi ik er wel degelijk iets in.
Want je zei het zelf al, alleen het vlees zonder broodje smaakt naar niks, waarom eet je dan vlees
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  Moderator zaterdag 6 februari 2010 @ 00:40:25 #17
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_77691326
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:27 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

Voor die burgers van de McDonalds hoef je er niets in te doen misschien.
Maar als ik zelf een lekkere burger maak gooi ik er wel degelijk iets in.
Want je zei het zelf al, alleen het vlees zonder broodje smaakt naar niks, waarom eet je dan vlees
Aan de andere kant heeft goed vlees niet meer dan peper en zout nodig
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_77695231
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:20 schreef Prometus het volgende:
De mac burgers worden gemaakt van de voorvoet (schouder, voorpoot, ribben) van de koe. Dat is per definitie geen biefstuk, dat komt van de achterkant of de haas.

Meeste hamburgers, macdonalds incluis, gaat seperatorvlees in, ofwel slachtafval.
pi_77695402
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 08:50 schreef Fixers het volgende:

[..]

De mac burgers worden gemaakt van de voorvoet (schouder, voorpoot, ribben) van de koe. Dat is per definitie geen biefstuk, dat komt van de achterkant of de haas.

Meeste hamburgers, macdonalds incluis, gaat seperatorvlees in, ofwel slachtafval.
Zal ik dan maar zeggen dat dat niet zo is
Ik werk op een runderslachterij. Waarvan de grootste afnemer toevallig nog mcdonalds is ook.. (Frankrijk, dat dan weer wel, maar mcd = mcd)
Het is gewoon rundvlees, geen afval producten. Wel het "goedkopere" vlees, maar zeker geen slecht vlees, en al helemaal geen afvalproduct.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zaterdag 6 februari 2010 @ 10:57:34 #20
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_77696699
Smaak aan Mac donalds hamburgers? Welke heb jij gegeten dan?
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_77706263
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:57 schreef Equites het volgende:
Smaak aan Mac donalds hamburgers? Welke heb jij gegeten dan?
de patties zijn gewoon rundvlees. zie niet in wat er fout mee is.

dat je thuis voor veel minder veel lekkerder broodjes kan maken ben ik wel weer met je eensch
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:12:43 #22
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_77706923
Goed kan het in ieder geval niet zijn, met hun euroknallers

Ik hoorde eens van een kennis dat de BBC er een keer een docu over had. Er was een gast en die had een cheeseburger oid in zijn zak gestopt omdat ie haast had. Hij was m vervolgens vergeten en na lange tijd vond ie m weer en het vlees was niet beschimmeld. Bleek dat dat kwam omdat de burgers van de Mac voornamelijk uit kunstmatige smaakstoffen bestaan en bacteriën diggen dat niet.

Enfin, ik vond het wel een sterk verhaal, maar ik ben wel echt benieuwd wat de McDonald's in hun burgers gooit. Als je voor 1euro zo'n burger kan verkopen, vraag ik mij serieus af wat voor rotzooi er in zit.

TS, ik denk niet dat je de burgers van de Mac thuis kan maken. Anderszijds, zonder dat ik je wil beledigen, als je serieus deze burgers het lekkerst vind, denk ik dat je smaak nogal verstoord is. En dat is toch wel zonde wat mij betreft. Probeer gewoon eens zelf een lekkere burger te maken met kwaliteitsgehakt van de slager en wat lekkere kruiden.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_77707009
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:12 schreef -Mellow- het volgende:
Goed kan het in ieder geval niet zijn, met hun euroknallers

Ik hoorde eens van een kennis dat de BBC er een keer een docu over had. Er was een gast en die had een cheeseburger oid in zijn zak gestopt omdat ie haast had. Hij was m vervolgens vergeten en na lange tijd vond ie m weer en het vlees was niet beschimmeld. Bleek dat dat kwam omdat de burgers van de Mac voornamelijk uit kunstmatige smaakstoffen bestaan en bacteriën diggen dat niet.

Enfin, ik vond het wel een sterk verhaal, maar ik ben wel echt benieuwd wat de McDonald's in hun burgers gooit. Als je voor 1euro zo'n burger kan verkopen, vraag ik mij serieus af wat voor rotzooi er in zit.

TS, ik denk niet dat je de burgers van de Mac thuis kan maken. Anderszijds, zonder dat ik je wil beledigen, als je serieus deze burgers het lekkerst vind, denk ik dat je smaak nogal verstoord is. En dat is toch wel zonde wat mij betreft. Probeer gewoon eens zelf een lekkere burger te maken met kwaliteitsgehakt van de slager en wat lekkere kruiden.
graag een linkje.... mac donald's hamburger patties zijn 100 % rundvlees bij mijn beste weten... als je bewijs hebt dat het niet zo is, graag onderbouwd
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:21:15 #24
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_77707175
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

graag een linkje.... mac donald's hamburger patties zijn 100 % rundvlees bij mijn beste weten... als je bewijs hebt dat het niet zo is, graag onderbouwd
Zoals gezegd, ik heb het gehoord en ik weet dus niet in hoeverre het waar is.

En zoals ook hierboven genoemd, 100% rundvlees wil zeggen dat het vleesgedeelte alleen van runderen is. Dat betekent dus niet per se dat er niet van alles aan toegevoegd kan worden.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:22:50 #25
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77707209
Bij de KVW zijn ze in die fabriek geweest die de burgers maakt. Rundvlees van de voorpoten, zout&peper, meer niet.

En wie zegt dat ze winst maken op de euroknallers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')