En dat inderdaad, alleen in het geval van een onbetaalde garderobe (voor zover je daar van kan spreken hier) mag hij dat gewoon ophangen en staat hij gewoon in zijn gelijk.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Bij een betaalde garderobe heeft een dergelijk bordje niet zo heel veel waarde. In dit geval is het anders en is het café niet aansprakelijk.
Dat het café zichzelf niet aansprakelijk stelt lijkt me logisch. Een bezoeker kan het café natuurlijk wel aansprakelijk stellen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:20 schreef DuTank het volgende:
Dat café stelt zich niet aansprakelijk voor diefstal. Klaar.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:31 schreef Ananajasje het volgende:
Uiteraard zijn er allerlei mogelijkheden te bedenken waarom ik wel of niet iets had gedaan, maar daar gaat het nu niet meer om. Ik vraag me gewoon of er toch niet ergens bij bijvoorbeeld de ingang verplicht is om daar iets over aansprakelijkheid op een bordje te zetten.
Zo'n bordje heeft geen enkele juridische betekenis.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:31 schreef Ananajasje het volgende:
Uiteraard zijn er allerlei mogelijkheden te bedenken waarom ik wel of niet iets had gedaan, maar daar gaat het nu niet meer om. Ik vraag me gewoon of er toch niet ergens bij bijvoorbeeld de ingang verplicht is om daar iets over aansprakelijkheid op een bordje te zetten.
Zo'n bord heeft wel juridische betekenis. Het is namelijk een algemene voorwaarde (6:231 BW) en daarmee onderdeel van de overeenkomst.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:01 schreef eleusis het volgende:
[..]
Zo'n bordje heeft geen enkele juridische betekenis.
Bij een bewaakte garderobe mag je verwachten dat zij op de spullen letten. Het bedrijf s dan aansprakelijk, of er nu een bordje hangt of niet! In dit geval is daar geen sprake van helaas.
Bij een verplichte garderobe toch ook?quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Bij een betaalde garderobe heeft een dergelijk bordje niet zo heel veel waarde. In dit geval is het anders en is het café niet aansprakelijk.
Bedankt voor de uitleg, confrere.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:09 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Zo'n bord heeft wel juridische betekenis.
Of het een betaalde of gratis garderobe betreft, maakt niets uit, het verschil zit hem in het feit of de garderobe bewaakt dan wel onbewaakt is.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Of je betaalt of niet maakt zeker uit, als je betaalt sluit je namelijk zonnekllaar een overeenkomst ter zake, of de garderobe nu bewaakt is of niet.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:13 schreef klipper het volgende:
[..]
Of het een betaalde of gratis garderobe betreft, maakt niets uit, het verschil zit hem in het feit of de garderobe bewaakt dan wel onbewaakt is.
Als je je jas afgeeft, geef je hem in bewaring, anders is het wanneer je hem zelf ophangt.
zie tevens:
http://www.usgjuristen.nl/nieuws.asp?nid=386
Aangezien TS aangeeft dat hij hem zelf opgehangen heeft, heeft hij dus pech.
Een garderobe waarvoor je moet betalen maar die niet bewaakt is, ben ik nog niet tegengekomen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Of je betaalt of niet maakt zeker uit, als je betaalt sluit je namelijk zonnekllaar een overeenkomst ter zake, of de garderobe nu bewaakt is of niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |