GOD-VER-DOMME!
pi_77603842
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:59 schreef Rnie het volgende:
Nog 7 dagen
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Jin ziet er wel steeds cooler uit btw.

Sawyer is er alleen op achteruit gegaan. Alhoewel, in seizoen 5, nu ziet hij er weer wat beter uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bragi op 03-02-2010 20:42:44 (Euh, ik zei Jack, bedoelde Sawyer...) ]
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_77605577
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Jin ziet er wel steeds cooler uit btw.

Alleen wel raar dat desmond ineens naast jack zat, en ook weer ineens was verdwenen.
In vergelijking met seizoen 1 is Jin een ruigbak geworden
Ik krijg nog geld van je.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:40:41 #78
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_77605651
En Kate blijft gewoon het stoerst van allemaal
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:41:53 #79
256220 85
Together we're invincible
pi_77605704
love the details, Kierkegaards 'Vrees en beven'
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:43:46 #80
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77605796
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:41 schreef 85 het volgende:
love the details, Kierkegaards 'Vrees en beven'
In welke scène?
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:46:24 #81
256220 85
Together we're invincible
pi_77605908
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:43 schreef Bragi het volgende:

[..]

In welke scène?
Als kate die rugzak leeg maakt wanneer ze de grot ingaan. Hurley laat dan nog even de titel zien
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:49:19 #82
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77606051
Even naar onder scrollen...
quote:
The book the frenchman in the temple tunnel had on him was Soren Kierkegaard's Fear and Trembling (it was a French copy, obviously, so the title was in French). It's yet another existentialist philosophical book to go along with the Sartre and Dostoyevsky we've had on the show already.

from Wiki:

"The title is a reference to a line from Philippians 2:12, "...continue to work out your salvation with fear and trembling."

Fear and Trembling presents a highly original and provocative interpretation of the Binding of Isaac story as told in Genesis Chapter 22, and uses the story as an occasion to discuss fundamental issues in moral philosophy and the philosophy of religion, such as the nature of God and faith, faith's relationship with ethics and morality, and the difficulty of being authentically religious."

"In Fear and Trembling Kierkegaard introduces the "Knight of Faith" and contrasts him with the "knight of infinite resignation". The latter gives up everything in return for the infinite, that which he may receive after this life, and continuously dwells with the pain of his loss. The former, however, not only relinquishes everything, but also trusts that he will receive it all back, his trust based on the "strength of the absurd".

For Kierkegaard, infinite resignation is easy, but faith is founded in the belief in the absurd. The absurd is that which is contradictory to reason itself.

[en.wikipedia.org]

The book Des was reading on the plane was Haroun and the Sea of Stories by Salman Rushdie.

From Wiki:

"Haroun and the Sea of Stories is a 1990 children's book[1] by Salman Rushdie. It was Rushdie's first novel after The Satanic Verses. It is a phantasmagorical story set in a city so old and ruinous that it has forgotten its name.[2]"

The book includes the following things:

- an ancient city so old that people forgot it existed
- a war between the rulers of that ancient city
- a main character who is represented by two sides of himself: an "anthropomorphic shadow" and a "diminished man"
- a "poisoned ocean" caused by above man's splitting of himself into two parts
- a potential mutiny of one of the warring tribes led by a man who isn't the leader
- the anthropomorphic shadow has the ability to "appear identical" to some of the people in the city
- a plan to destroy the ocean using "complicated machines powered by electromagnetic induction"
- the Big Bad is killed at the end after his ice palace melts and his giant statue falls on him
- "a landscape whose weather changes to reflect the emotions of the people currently present in it"
- the two tribes are kept apart "by a force field named Chattergy's Wall"
- "At the South Pole of Kahani is a spring known as the Source of Stories, from which (according to the premise of the plot) originated all stories ever communicated. The prevention of this spring's blockage therefore forms the climax of the novel's own story."

I was particularly struck by the "man divided in two: anthropomorphic shadow and the diminished man" reference from Rushdie's book. That seems to describe the Man In Black/Fake Locke/Smoke Monster to a T.

Also of note, the title of Flannery O'Connor's "Everything That Rises Must Converge" (which Jacob was reading in "The Incident" as Locke fell out the window) seems to take on a new meaning with the revelation of divergent timelines in "LAX".
http://www.nj.com/enterta(...)ing_the_final_s.html
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:11:50 #83
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_77607088
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:02 schreef larry_flynt het volgende:
Had ook nog wel verwacht om bij The Temple Claire te zien.
Ik ook Heb nog eens wat over de eerste twee eps nagedacht en vond eigenlijk de alternatieve flight 815 het meest intressante. Ik weet niet wat ik van die gasten in de tempel moet denken. Eerlijk gezegd vond ik het een beetje overkill om nog meer personages te introduceren. En dat John Locke er niet meer echt is vind ook wel wat jammer, hij speelde trouwens wel briljant in het vliegtuig en op LAX

Overigens dacht/denk ik dat Jacks pa in een ander vliegtuig werd/is geladen en dat die vlucht neerstort op het eiland. Hoopte ook even dat die gast van Oceanic op LAX dat zou zeggen.

"Euhm , i dont know to put this mister Shephard but uh your father has crashed somewhere in the pacific"
pi_77607201
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:11 schreef RedFever007 het volgende:
Overigens dacht/denk ik dat Jacks pa in een ander vliegtuig werd/is geladen en dat die vlucht neerstort op het eiland. Hoopte ook even dat die gast van Oceanic op LAX dat zou zeggen.

"Euhm , i dont know to put this mister Shephard but uh your father has crashed somewhere in the pacific"
Neerstorten op hét eiland kan niet, dat ligt immers onder water.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:17:36 #85
159761 Arn0
Abbey Road
pi_77607336
Ik realiseer me net waarom Desmond en Jack elkaar niet herkenden: Toen de atoombom ontplofte op het eiland, was Widmore hoogstwaarschijnlijk nog op het eiland. Ergo: Hij was niet depressief omwille van Penny en ging dus nooit lopen in dat stadion.

Maar dat wisten jullie waarschijnlijk al
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_77607530
net even de eerste 2 afleveringen van het nieuwe seizoen gezien, zag er wel goed uit! ben nooit zo van de theorieen, ik kijk altijd maar gewoon...
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:22:18 #87
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77607533
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:17 schreef Arn0 het volgende:
Ik realiseer me net waarom Desmond en Jack elkaar niet herkenden: Toen de atoombom ontplofte op het eiland, was Widmore hoogstwaarschijnlijk nog op het eiland. Ergo: Hij was niet depressief omwille van Penny en ging dus nooit lopen in dat stadion.

Maar dat wisten jullie waarschijnlijk al
Of Jack heeft Shannon's vader gered in plaats van Sarah, waardoor hij niet gestressed zou zijn en niet die stadionloop zou doen en Desmond niet zou tegenkomen.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:23:20 #88
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_77607576
Toch jammer dat Michael, Eko, Libby, Shannon en Ana-Lucia (en Nikki en Paolo ) niet op dat vliegtuig zaten. Zelfs al is er een reden voor en komen ze eventueel later op een andere manier terug.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:30:41 #89
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_77607884
Ik mis mr. Eko nog steeds. Dat was pas een coole/interessante personage.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:31:10 #90
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_77607910
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:30 schreef Asskimo het volgende:
Ik mis mr. Eko nog steeds. Dat was pas een coole/interessante personage.
eens
Sayid had wel dood mogen gaan van mij
pi_77607925
Wat een aflevering!

Nu even Lostpedia lezen
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_77608168
Zou dit nog iets te betekenen hebben?

Het standbeeld had in beide handen een zogenaamde Ankh (grote versie van wat in Hurleys koffer zat) toen het nog intact was (zie plaatje).

Nadat het standbeeld verwoest is, zijn die Ankhs nergens meer te zien (zie plaatje 1 en plaatje 2).

Echter, links naast de onder water gelopen voet ligt ineens zo'n Ankh:

Als het standbeeld nog intact was toen het eiland onderliep moet dat dus iig voor 1974 gebeurd zijn (toen was de Ankh immers al verdwenen) en heeft die bom daar niks mee te maken.

Maar als het eiland al voor de jaren 70 op de zeebodem lag, hoe komt het Dharmadorp daar dan?

Wat?
pi_77608247
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:36 schreef Symer het volgende:
Zou dit nog iets te betekenen hebben?

Het standbeeld had in beide handen een zogenaamde Ankh (grote versie van wat in Hurleys koffer zat) toen het nog intact was (zie plaatje).

Nadat het standbeeld verwoest is, zijn die Ankhs nergens meer te zien (zie plaatje 1 en plaatje 2).

Echter, links naast de onder water gelopen voet ligt ineens zo'n Ankh:
[ afbeelding ]

Als het standbeeld nog intact was toen het eiland onderliep moet dat dus iig voor 1974 gebeurd zijn (toen was de Ankh immers al verdwenen) en heeft die bom daar niks mee te maken.

Maar als het eiland al voor de jaren 70 op de zeebodem lag, hoe komt het Dharmadorp daar dan?

Wat?
Detective Symer aan het woord

Het zal dan wel voor 1800 gebeurt zijn.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:38:38 #94
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77608262
Is het wel zo'n ankh op dat onder-water-plaatje?
pi_77608380
Jawel toch? Het is rond, het lijkt van steen, ligt naast het standbeeld en de grootte komt ongeveer overeen.

Then it's probably a duck.
pi_77608472
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:41 schreef Symer het volgende:
Jawel toch? Het is rond, het lijkt van steen, ligt naast het standbeeld en de grootte komt ongeveer overeen.

Then it's probably a duck.
Het lijkt me ook inderdaad. Ben je zelf tot die info gekomen? Of heb je een ander forum geraadpleegd? Zoja, welke?
pi_77608843
Nou nou, ik vond het niet zo bijzonder
pi_77608873
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:52 schreef TwyLight het volgende:
Nee? Waarom niet?
pi_77609237
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:52 schreef TwyLight het volgende:
Was dat meisje dus toch een hersenspinsel?
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:02:05 #100
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77609264
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: