Niet persé. Ik ben nu elf jaar samen met iemand die ik opduikelde toen ik zeventien was. Misschien scheelt het dat we allebei heel relaxte, blije mensen zijn, want ik zou niet weten waar het óóit verkeerd op zou kunnen gaan. Deze mag gewoon blijven tot ik oud/dood ben.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:20 schreef Stereotomy het volgende:
Ik merk ook dat ik in elke relatie wat beter wordt: weet beter wat ik wel moet tolereren en wat niet, wanneer ik zelf over een grens heen ga of niet. Ik vraag me altijd af hoe de mensen dat doen die met hun highschool sweetheart hun hele leven getrouwd zijn
Bij m'n ex, waarbij ik haar eerste vriendje was, weet ik nu ook zeker dat ze over een heleboel dingen niet angstig of lastig of twijfelend gaat doen zoals ze dat soms deed bij mij. Volgens mij is relaties doen net zoals koken: je leert het door te doen.
Stap 1 is iig idd gelukkig met jezelf zijn, want hoe moet je anders de ander gelukkig maken?quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:25 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet persé. Ik ben nu elf jaar samen met iemand die ik opduikelde toen ik zeventien was. Misschien scheelt het dat we allebei heel relaxte, blije mensen zijn, want ik zou niet weten waar het óóit verkeerd op zou kunnen gaan. Deze mag gewoon blijven tot ik oud/dood ben.
Nou ja, het scheelt wel dat we in dat soort dingen nogal overdreven open en makkelijk zijn. Als mijn lief plotsklaps een onbedwingbare behoefte voelt om te experimenteren met de buurman, dan heeft -ie mijn zegen. Leuke meisjes liever samen delen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Stap 1 is iig idd gelukkig met jezelf zijn, want hoe moet je anders de ander gelukkig maken?
Maarja, je hoort toch van die verhalen dan oom kees op z'n 48e toch hetero blijkt te zijn ende zo...
Nou achteraf gezien ben ik toch wel een tijdje behoorlijk ongelukkig geweest!quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:23 schreef Stereotomy het volgende:
Ja relatietechnisch ja. Omdat je nu zegt dat het zoveulerdeveul beter voelt dan de vorige. Dan vraag ik me af: voelde de vorige dan wel goed of niet?
Mijn eerste relatie was ook_!!! bijvoorbeeld. Veel te lang in blijven hangen, omdat ik dacht dat het zo ging. Met de kennis van nu zou ik al eerder gillend weggerend zijn.
Ah Elf, wat een wijze woordenquote:Op woensdag 3 februari 2010 15:28 schreef DarkElf het volgende:
ik denk, maar goed wat weet ik nu, dat het belangrijkste is dat je samen verder groeit ipv de een die de ene kant op gaat en de ander die achter blijft (of dat nu carrieretechnisch of op t emotionele vlak is maakt weinig uit denk ik)... dat heb ik wel vaker om mij heen gezien, mensen die elkaar bijna niet meer lijken te snappen zo ... jaar.
En communicatie, lekker lame, maar tis wel zo: je moet voorkomen dat er dingen gaan broeien door in contact te blijvenEn nooit dingen vanzelfsprekend nemen
tenminste ik hoop dat dat dingen het zijn (oa) want dat is wat de mr en ik bijna elf jaar doen en tot nu toe werkt het
Dat is denk ik wel een heel belangrijk ding. Ik denk dat het in relaties tussen mensen heel veel zou schelen als iedereen gewoon helemaal met zichzelf in tune zou zijn - dat je goed weet hoe je zelf in elkaar zit en het ook meteen herkent als er iets scheef loopt. Maar de meeste mensen kennen zichzelf helemaal niet zo goed. Lijkt me vreselijk lastig en onhandig.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:31 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou achteraf gezien ben ik toch wel een tijdje behoorlijk ongelukkig geweest!
soms weetje niet beter en herken je de signalen dan ook niet goed zeg maar.
Absoluut! en communicatie is een must! daar ontbrak het ook behoorlijk aan na lange tijd.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:33 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat is denk ik wel een heel belangrijk ding. Ik denk dat het in relaties tussen mensen heel veel zou schelen als iedereen gewoon helemaal in tune is met zichzelf, dat je goed weet hoe je zelf in elkaar zit en het ook meteen herkent als er iets scheef loopt.
Ja wat ik zei; als je niet meer communiceert, of iig nooit helemaal eerlijk en open communiceert dan gaan er dingen scheef trekken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:35 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Absoluut! en communicatie is een must! daar ontbrak het ook behoorlijk aan na lange tijd.
Iets wat in nu in mijn relatie wel goed heb zeg maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |