abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77581130
Hallo,

Ik doe momenteel Mbo interieur adviseur en het is een leuke opleiding maar er zit bijna geen uitdaging in voor mij. Ik heb inmiddels toelating gedaan voor de opleiding docent beeldende kunst en vormgeving en ben aangenomen!!

Nou wil ik eigenlijk mijn huidige opleiding niet laten vallen en vraag ik me af of iemand misschien ervaring heeft met 2 opleidingen en hoe zit dat met het les/ collegegeld? Moet je twee keer betalen als je Mbo voltijd en Hbo deeltijd doet?

Greetzz Ibi
pi_77581222
Volgens mij heb je een (fulltime, of minimaal 32 uurs) baan nodig wil je een HBO deeltijd gaan volgen. Zo is het in ieder geval bij mijn opleiding.
Waarom zou je eigenlijk? Maak eerst rustig je MBO af, en kijk dan of je klaar bent en zin hebt in een HBO opleiding.
Soms is het niet erg iets moois te verliezen. Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_77581263
Wat waren de voorwaarden van je HBO toelating?

Wat rondarts al zegt: vaak moet je 4 dagen in de week minimaal werken in de sector waar je studeert. Of telt MBO-stage eventueel ook?
Ja doei.
pi_77581362
Qua uren is het mogelijk.. Mijn huidige opleiding kost me ongeveer 25 á 30 uur en de deeltijd opleiding zal ongeveer dezelfde tijd gaan kosten.. Goed te doen lijkt me!?

Ik heb idd nagevraagd hoe het zit met een eventuele baan naast deeltijd, maar dat is bij deze opleiding niet nodig.. De laatste twee jaar moet ik in de laatste periode wel 1 dag in de week stage gaan lopen...

Waarom nu.....?? Ik ben inmiddels 26 en heb een hoop van de wereld gezien alleen niks afgemaakt en dat wil ik nu wel.. Dus de tijd begint ook wel een beetje te dringen.. Ik hoop zo rond de 30 toch wel van school te zijn

Greetzz
pi_77589137
Goed te doen? Dat weet je helemaal niet. Je hebt verplichte contacturen en het is maar de vraag hoe je lesrooster eruit gaat zien.
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:59:36 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77589984
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:39 schreef RRGJL het volgende:
Goed te doen? Dat weet je helemaal niet. Je hebt verplichte contacturen en het is maar de vraag hoe je lesrooster eruit gaat zien.
Mwah, voltijd is overdag en doordeweeks en deeltijd 's avonds of in het weekend. Dus dat zal elkaar niet zo bijten
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_77649595
je moet eerst je mbo halen voordat je uberhaupt toegelaten wordt aan het hbo en je kunt beter voltijd doen. In de deeltijd zitten vaak 35/40+ ers die al bekend zijn met het vakgebied maar een stapje verder willen, dus best wel saai. Te groot leeftijdsverschil.
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:51:49 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77650015
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:43 schreef Leonidas82 het volgende:
je moet eerst je mbo halen voordat je uberhaupt toegelaten wordt aan het hbo en je kunt beter voltijd doen. In de deeltijd zitten vaak 35/40+ ers die al bekend zijn met het vakgebied maar een stapje verder willen, dus best wel saai. Te groot leeftijdsverschil.
Er zijn meerdere toelatingsmogelijkheden Een HAVO-diploma of een 21+ toets bv.

Over de 'bevolking' bij deeltijd ben ik het wel met je eens
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')