Dat dacht ik dus ook. Ook omdat ik jaren auto's heb gereden zonder toerenteller.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:23 schreef Sm0keZ het volgende:
Toerenteller heeft niet zoveel met veiligheid te maken, lijkt me geen probleem.
Dat wilde ik ook al aangeven. Sommige auto's hebben geen eens een toerentellerquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:24 schreef fratsman het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Ook omdat ik jaren auto's heb gereden zonder toerenteller.
Bron http://www.st-ab.nl/wette(...)e_van_keuren_APK.htmquote:Het stationaire toerental moet liggen tussen de voor het desbetreffende type personenauto in het boekwerk ‘APK-milieukeuringseisen’ aangegeven waarden. Dit wordt gecontroleerd met behulp van een toerenteller.
Sommige auto's hebben ook verstelbare koplampen en die moeten het doen voor de keuring.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:25 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook al aangeven. Sommige auto's hebben geen eens een toerenteller
Bizar eigenlijk. Wist ik dus nietquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:30 schreef Brainles het volgende:
[..]
Sommige auto's hebben ook verstelbare koplampen en die moeten het doen voor de keuring.
Kun je de lampen niet meer verstellen dan is dit een afkeur.
Trek je de schakelaar ervan uit je wagen dan is het opeens een goedkeur
zonder achterbank wel iigquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:57 schreef Keiichi het volgende:
Kan een auto zonder stoelen ook door de keuring komen? Zolang de riemen maar werken?
Zolang de bevestiging van de stoelen een punt is waarop gekeurd wordt helaas nietquote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:57 schreef Keiichi het volgende:
Kan een auto zonder stoelen ook door de keuring komen? Zolang de riemen maar werken?
Toerental controleren ze met een stroboscoop als de auto geen toerenteller heeft.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:30 schreef willempjewever het volgende:
In de regeling wijze van keuren APK staat wel dit:
[..]
Bron http://www.st-ab.nl/wette(...)e_van_keuren_APK.htm
Maar wellicht bedoelen ze daar een andere teller mee aangezien niet alle auto's een toerenteller hebbben.
en dan heel snel tellen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:50 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Toerental controleren ze met een stroboscoop als de auto geen toerenteller heeft.
quote:
- 5 flauwquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:10 schreef Gunner het volgende:
Ga je morgen voor de Algemene Periodieke Keuring-keuring?
alles wat er niet standaard inzit kunnen ze niet op afkeuren, wat er wel inzit moet werken (mist het een controlepunt is). Zoals iemand al zei, heb je in hoogte verstelbare koplampen,en schakelaar, moet het werken, werkt het niet? ruk die schakelaar eruit en hij komt door de apk.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef TeringHenkie het volgende:
SHIT MIJN AUTO HEEFT GEEN TOERENTELLER
hapquote:Op woensdag 3 februari 2010 00:34 schreef Providentia het volgende:
[..]
alles wat er niet inzit kunnen ze niet op afkeuren, wat er wel inzit moet werken (mist het een controlepunt is). Zoals iemand al zei, heb je in hoogte verstelbare koplampen,en schakelaar, moet het werken, werkt het niet? ruk die schakelaar eruit en hij komt door de apk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |