abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 4 april 2000 @ 14:55:00 #1
2674 elfje!
Onrust stoker
pi_257390
Nu Antonette geen vleggies meer heeft wordt het moeilijker om beelden van haar te manipuleren. Zou het niet grappig zijn als ze (net als bij Aziz) iedereen even onder handen neemt.

Krijgt SBS het weer wat moeilijker!

Ik loop mij er namelijk scheel aan te ergeren dat er vaak beelden gebruikt worden die al een week oud zijn en bepaalde suggesties wekken.


pi_257391
Nu Antonette geen vleggies meer heeft wordt het moeilijker om beelden van haar te manipuleren. Zou het niet grappig zijn als ze (net als bij Aziz) iedereen even onder handen neemt.
Krijgt SBS het weer wat moeilijker!

Ik loop mij er namelijk scheel aan te ergeren dat er vaak beelden gebruikt worden die al een week oud zijn en bepaalde suggesties wekken.

pi_257392
Was niet de bedoeling om je stukje weer neer te zetten maar er ging even iets mis.
Zou je aub kunnen uitleggen wat je bedoelt, ik vind het namelijk nogal vaag wat je zegt over Antonette haar vlechtjes en dan niet meer kunnen manipuleren??
  dinsdag 4 april 2000 @ 18:38:00 #4
3024 mandarijn
wie lust mij?
pi_257393
Elfje bedoelt dat als SBS bijv. vandaag een stukje uitzend met een antonet MET vlechtjes, dan weten wij dat dat al een week geleden gebeurd is want de vlechtjes zijn er vorige week al uitgegaan. En als ze een stukje uitzenden van aziz met zwart haar, dan weten wij dat dat al 5 (?) dagen geleden gebeurd moet zijn.
Kortom: SBS kan nu moeilijker rommelen met tijd. Het komt nl nog al eens voor dat de uitzendingen niet chronologisch zijn.
  woensdag 5 april 2000 @ 11:55:00 #5
2674 elfje!
Onrust stoker
pi_257394
Thanks, dat probeerde ik inderdaad te zeggen!

Persoonlijk vind ik dat per week iemand z'n haar moet verven, zodat SBS gedwongen wordt om de daadwerkelijke gebeurtenis van een dag uit te zenden in plaats van suggestieve beelden van een week eerder!


  woensdag 5 april 2000 @ 12:04:00 #6
3081 pvdven
Vraag=>SBS=>Raadsel
pi_257395
SBS maakt er gewoon een puinhoop van. Vaak zijn dingen op dinsdag gebeurt en die zie je dan pas op vrijdag in de uitzending. Wat dat betreft is en wordt het programma met de dag slechter. Mijn algemeene mening over dit programma is toch al niet zo goed. Maar ja Fons moet toch wat nadat ie Big Brother had afgewezen en hij de centjes zag weg vliegen richting Veronica.
  woensdag 5 april 2000 @ 12:10:00 #7
2705 cynix
is verdwaald
pi_257396
Nieuwe spelregel: "Het is kandidaten vanaf nu verboden enig uiterlijk kenmerk te wijzigen, waardoor het manipuleren van 'live'-uitzendingen gehinderd wordt".

Uitzondering: "Enkele dagen voor vertrek mag de bussagier een wanhoopspoging doen, door zodanig wijzigingen in zijn of haar uiterlijk aan te brengen, dat er in ieder geval nog wat leuke afscheidsbeelden van te maken zijn."

Ik denk dat Büllent de volgende is, die z'n haar mag blonderen...

  woensdag 5 april 2000 @ 12:11:00 #8
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_257397
Het valt mij sowieso op dat SBS weinig moeite doet om een hype te creeeren.
Destijds bij BB was dit wel anders, bijna elk programma had wel een item over BB.
  woensdag 5 april 2000 @ 12:13:00 #9
3081 pvdven
Vraag=>SBS=>Raadsel
pi_257398
Nou ik hoop dat Büllent de volgende is want ik word echt moe van die jongen.
  woensdag 5 april 2000 @ 12:53:00 #10
2909 Pissed Off
I'm like totally Pissed O
pi_257399
Ja..waar zou dat nou aan liggen denk je..!!
Er is toch geen enkel ander programma dat geinteresseerd is in die BUS..ja om het af te kraken ja...maar daar hebben de zenders zelfs geen zin in....Ik heb alleen in het prog. Spijkers met Koppen van Jack Spikehead.....en samenvatting gezien. Je weet wel het panel van die maffe gasten die dan de week samenvatten...die staken er trouwens goed de draak mee..lache....

De mazzel..

Pissed Off
  woensdag 5 april 2000 @ 12:59:00 #11
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_257400
Uit de Volkskrant van 5 april 2000


'Omroep en kabelaar samen in internet'
De publieke omroepen zouden op internet moeten samenwerken met telecommunicatiebedrijven, internetproviders en kabelmaatschappijen. Dat schrijft staatssecretaris Van der Ploeg van Mediazaken in deze krant op de Forumpagina. Van der Ploeg vreest dat de publieke omroepen anders de concurrentiestrijd op internet zullen verliezen.

Van der Ploeg riep de omroepen onlangs al op niet allemaal hun eigen internetprojecten te beginnen. Hij vindt nu ook dat ze daarnaast buiten de deur allianties moeten sluiten. Van der Ploeg: 'Deze vormen van publiek-private samenwerking moeten we niet op voorhand uitsluiten, mits de journalistieke onafhankelijkheid en integriteit ondubbelzinnig gewaarborgd zijn.'

De Tweede Kamer reageert verbaasd. PvdA, VVD, CDA, D66 en GroenLinks wijzen erop dat publieke omroepen ingevolge de Mediawet niet mogen meewerken aan financieel gewin door derden. Van Zuijlen (PvdA): 'Daar moet scherp op worden gelet, want het is en blijft publiek geld.'

Nicolaï (VVD): 'Je neemt het risico van vermenging van publiek geld met commerciële belangen. Dat is niet erg wenselijk.'

Atsma (CDA): 'De omroepen moeten ruimte hebben om te ondernemen, maar het geld dat ze ermee verdienen, moet wel terugvloeien naar hun publieke taak.'

Halsema (GroenLinks): 'Als Van der Ploeg wil dat de omroepen onderling meer samenwerken, dan had hij ze via zijn eigen Mediawet moeten dwingen. Samenwerking met commerciële bedrijven kan echt niet, zolang er geen regels zijn om te voorkomen dat zij met publiek geld aan de haal gaan.'


============================
============================
Uit de Volkskrant van 13 maart 2000

Kabinet gaat concurrentie op kabel bevorderen

Het kabinet komt binnen twee maanden met maatregelen om concurrentie op de kabel te bevorderen. Het wil daarmee voorkomen dat kabelexploitanten zoals UPC te veel macht krijgen. Staatssecretaris Van der Ploeg (Media) maakt zich zorgen over het plan van UPC om SBS Broadcasting, eigenaar van de zenders SBS 6 en NET 5, over te nemen, zo maakte hij zondag duidelijk in het tv-programma Buitenhof.

De staatssecretaris vreest dat UPC de eigen zenders zal bevoordelen ten opzichte van andere, zoals RTL 4. Hij wil voorkomen dat het kabelbedrijf die andere zenders achter de decoder stopt zodat ze niet meer voor iedereen toegankelijk zijn.

De bewindsman wil het monopolie op de kabel opheffen. 'We moeten ervoor zorgen dat er naast UPC ook andere aanbieders op dezelfde kabel komen. Dat zal leiden tot meer keuze voor de kijker en waarschijnlijk lagere prijzen.'

Het kabinet denkt voor de kabelmarkt aan een regeling zoals die nu ook geldt op de telecommarkt. Daar is het monopolie van KPN op het vaste netwerk opgeheven ten gunste van andere aanbieders.

Van der Ploeg wil dat er een aparte minister voor informatie- en communicatietechnologie (ICT) komt in het volgende kabinet. 'ICT raakt alle departementen. Het moet een minister worden met duidelijke competenties. Als die er niet komt, ontstaat er een patstelling tussen de departementen.'

====================
====================
Uit de Volkskrant van 10 maart 2000

Kabelaar UPC wil SBS overnemen

UPC, het grootste kabelbedrijf van Nederland en nummer 2 in Europa, wil SBS Broadcasting overnemen. SBS is in Nederland eigenaar van de televisiezenders SBS 6 en Net 5. Het bod heeft beroering gewekt, omdat de combinatie te veel macht zou krijgen op de kabel.

UPC heeft 2,8 miljard dollar (6,4 miljard gulden) over voor SBS. Dat exploiteert tien televisiezenders en zeventien radiostations in onder meer Scandinavië, Nederland, België en Hongarije. De directie van SBS stemt in met het bod. Als de overname slaagt, onstaat een combinatie die actief is in achttien landen.

UPC heeft met zijn agressieve expansiebeleid de afgelopen jaren tientallen Europese kabelnetwerken opgekocht. Via de netwerken biedt UPC zijn klanten niet alleen kabeltelevisie, maar ook telefonie- en internetdiensten. In Nederland heeft het bedrijf naar eigen zeggen ruim twee miljoen klanten.

Met de overname krijgt UPC toegang tot de programma's, sportrechten en kennis van SBS. Daarmee wil het bedrijf zijn netwerken voorzien van felbegeerde 'inhoud'. Die trend is gezet sinds America Online, de grootste internetprovider van de VS, aankondigde het media-imperium Time Warner te zullen overnemen.

Zenders zoals SBS 6 en Net 5 zullen blijven uitzenden voor het grote publiek. UPC wil echter goed bekeken uitzendingen zoals voetbalwedstrijden toevoegen aan zijn pakket betaaltelevisie.

UPC's internetprovider Chello zal eveneens populaire SBS-producten gaan vertonen. Door de digitalisering zullen de scheidslijnen verdwijnen tussen televisie en internet, voorspelt het bedrijf.

UPC is nu nog afhankelijk van abonnementsgelden. Met het inlijven van SBS betreedt het bedrijf ook de lucratieve adverteerdersmarkt.

In Nederland heeft het bod al voor beroering gezorgd. De Consumentenbond en de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) hebben donderdag afzonderlijk aangekondigd een klacht in te dienen bij de mededingingsautoriteit NMa. De NVJ ziet een 'ongewenste machtsconcentratie' ontstaan, omdat UPC behalve toegang ook de inhoud van de kabel gaat controleren.

'Nederlands grootste kabelnetwerk kan met een grote content provider als SBS volledig de toon zetten op de kabel', zegt een woordvoerder van de Consumentenbond. 'Ze kunnen de markt dusdanig manipuleren dat de prijzen worden opgedreven. Wie bepaalt er straks wat er allemaal achter de decoder verdwijnt?'

Staatssecretaris Van der Ploeg van Mediazaken en het Commissariaat voor de Media hebbenal laten weten de nieuwe combinatie nauwlettend te zullen volgen.

UPC, nummer 2 in Europa met bijna zeven miljoen kabelabonnees, bezat al 23 procent van SBS. Sinds vorig jaar werkten de twee bedrijven samen bij het opzetten van themakanalen en de inkoop van uitzendrechten. De Nederlandse dochter van SBS is voor 30 procent in handen van het uitgeversconcern De Telegraaf.

Zowel SBS als UPC is verliesgevend. Donderdag maakte SBS bekend in 1999 een verlies te hebben geleden van bijna honderd miljoen gulden. Over de eerste negen maanden van vorig jaar leed UPC een verlies van bijna 680 miljoen gulden op een omzet van ruim zeshonderd miljoen gulden.
===============
===============
uit NRC 15 maart

Telefónica biedt 12 miljard voor Endemol
Door onze correspondent STEVEN ADOLF
MADRID, 17 MAART. Het Spaanse mediaconcern Telefónica brengt een bod van 5,5 miljard euro (ruim 12 miljard gulden) uit op alle aandelen van televisieproducent Endemol Entertainment. Dat hebben beide bedrijven vanmorgen bekendgemaakt.

Telefónica biedt 158 euro per aandeel Endemol, een premie van ruim 27 procent op de slotkoers van gistermiddag. De overname geschiedt in de vorm van een aandelenruil. Telefónica gaat daarvoor nieuwe aandelen uitgeven. Met een beurswaarde van 92 miljard euro is Telefónica het grootste beursfonds van Spanje.

Sinds het drie jaar geleden volledig werd geprivatiseerd, behoort het tot de grootste telefonie- en mediaconcerns van Europa, met belangen in vaste en mobiele telefoonverbindingen, Internet-diensten en automatisering. Endemol produceert in Spanje zelf Spaanstalige televisieprogramma's.

Telefónica liet vanmorgen weten vooral geïnteresseerd te zijn in de creatieve inbreng van Endemol voor zijn televisie- en Internet-producties en bij het opzetten van de derde generatie mobiele telefoonverbindingen. Endemol zal onder eigen naam als zelfstandige divisie werkzaam blijven vanuit Hilversum. Als president-directeur zal John de Mol aanblijven. De Mol - die 28,6 procent van de aandelen bezit - verklaarde vandaag dat zijn bedrijf met de overname de kennis over nieuwe communicatiedienstverlening wil vergroten. "Telefónica heeft een heldere visie over de inhoudelijke dienstverlening in onze snel veranderende industrie", verklaart De Mol.

Mededirecteur Joop van den Ende - aandeelhouder voor 25,7 procent - zal zic

pi_257401
  woensdag 5 april 2000 @ 13:03:00 #13
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_257402

UPC erkent misleiding

AMSTERDAM - Telefonie-aanbieder UPC geeft toe onder valse voorwendselen klanten van concurrent KPN te hebben afgepikt. Een kort geding dat KPN had aangespannen, ging dinsdagmorgen niet door. UPC heeft 'eieren voor zijn geld gekozen en is ons tegemoet gekomen op alle punten', aldus een woordvoerster van KPN.

UPC zegt voornamelijk in Amsterdam en Apeldoorn 'enkele duizenden' nieuwe abonnees te hebben aangesloten, van wie een beperkt aantal als gevolg van de verkooppraatjes van enkele 'overenthousiaste' verkopers. Colporteurs vertelden dat KPN de activiteiten in de omgeving zou beëindigen. Voor de klant zat er dus niets anders meer op dan een telefoonabonnement bij UPC te nemen, was het betoog.

De verkopers verklaarden verder dat UPC en KPN samenwerkten, dat ze van KPN waren of hingen een verhaal op dat UPC veel goedkoper zou zijn omdat de kabelaar in tegenstelling tot KPN met moderne satellietcommunicatie werkte. Daarnaast zou gesjoemeld zijn met handtekeningen op de machtigingen voor het aanvragen van een overstap.

UPC gaat in vijf regionale kranten -het Amsterdams Stadsblad, De Gelderlander, de Leeuwarder Courant, het Eindhovens Dagblad en het Noordhollands Dagblad- advertenties plaatsen waarin mensen die onder druk van colporteurs zijn overgestapt, worden opgeroepen terug te keren naar KPN. UPC betaalt de kosten daarvan. Een woordvoerster van UPC vindt excuses een zwaar woord. ''Maar het feit dat we die advertenties zetten, geeft aan dat we de gang van zaken betreuren. Dit is niet de manier waarop wij onze producten willen verkopen.''

KPN heeft meer dan driehonderd klachten van klanten uit het hele land gekregen. Onduidelijk is hoeveel mensen zijn vertrokken door de gewraakte colportage. ''Want er zijn natuurlijk ook klanten die vrijwillig overstappen,'' aldus KPN.

Volgens de woordvoerster heeft UPC tevergeefs geprobeerd het bureau dat de colporteurs leverde 'bij te sturen'. Toen dat geen verbetering opleverde, is de samenwerking gestaakt. UPC overweegt de kosten van de 'excuuscampagne' te verhalen op het bureau.

KPN vindt overigens dat UPC zich niet achter het externe bureau kan verschuilen. ''In onze optiek is de gang van zaken niet alleen te wijten aan die colporteurs. Ze zijn een halfjaar bezig geweest.''

© Het Parool, 21 maart 2000

  woensdag 5 april 2000 @ 13:06:00 #14
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_257403
* Quenda® denkt dat manipuleren juist véél gemakkelijker wordt.
  woensdag 5 april 2000 @ 13:09:00 #15
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_257404
'Overname SBS verbieden'

AMSTERDAM - De Consumentenbond wil dat het kabinet een overname van SBS Broadcasting door kabelexploitant UPC verbiedt. Volgens de bond wordt de tv-kijker gemangeld. UPC maakte donderdag bekend de Scandinavische omroep, eigenaar van onder meer SBS6 en Net5, voor 6,4 miljard gulden te willen kopen.


Met SBS kan UPC én televisieprogramma's én de verspreiding ervan controleren. Staatssecretaris Van der Ploeg van Mediazaken zegt beide bedrijven goed in de gaten te zullen houden. Hij waarschuwt dat UPC geen 'zenders mag bevoordelen die het toevallig in bezit heeft'.

In de Tweede Kamer -met uitzondering van de VVD- bestaat de vrees dat na de overname geen sprake zal zijn van eerlijke concurrentieverhoudingen. De Kamer is geïrriteerd dat het kabinet nog altijd geen standpunt heeft over dergelijke fusies.

Inge Brakman van het Commissariaat voor de Media zegt dat bij deze overname handig gebruik wordt gemaakt van een lacune in de wet. ''UPC heeft nu al een marktaandeel in Nederland van 38 procent en dat is vergeleken met de rest van Europa vrij hoog. Nu UPC samengaat met een commerciële omroep, kan de machtsconcentratie dusdanig worden dat die een bedreiging vormt voor het publieke bestel,'' aldus Brakman. Kartelagent NMA en telecom-waakhond Opta zullen zich over de fusie buigen.

Zowel de omroepwereld als de kabelbranche maakt zich nu op voor verdere concentratie. HMG-zenders als RTL4 en Veronica, zoeken al naar partners. Volgens een woordvoerder van HMG streeft CLT/Ufa, de Luxemburgse eigenaar, naar samenwerking met andere grote partijen. Wie dat zijn, kan nog niet worden meegedeeld.

Betaalzender Canal Plus is 'principieel' tegen fusies tussen kabelmaatschappijen en omroepen. ''Deze fusie zal de concurrentieverhoudingen in Nederland ernstig verstoren,'' zegt directeur J. Tillieux. ''UPC zal SBS op zijn kabelnetten bevoordelen.'' Tillieux verwacht SBS op open kanalen en HMG-zenders als RTL4 en Veronica achter een decoder.

© Het Parool, 10 maart 2000

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 05 April 2000).]

pi_257405
quote:
op 04-04-2000 om 02:55 PM schreef elfje! het volgende:

Ik loop mij er namelijk scheel aan te ergeren dat er vaak beelden gebruikt worden die al een week oud zijn en bepaalde suggesties wekken.


Gisteren nog gezien in het boodschappenmandje? 2 pakjes zware shag, voor wie zou dat nu zijn?

  donderdag 6 april 2000 @ 13:20:00 #17
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_257406
Die shag viel mij ook op. Blijkbaar is het geen issue meer in de bus...

pi_257407
quote:
op 04-06-2000 om 01:20 PM schreef Lafayette het volgende:
Die shag viel mij ook op. Blijkbaar is het geen issue meer in de bus...

Ja maar ik bedoel, het was zware shag en die wordt alleen door Aziz gebruikt. Dus op woensdag de booschappen doen voor iemand die al op maandag is vertrokken.

  donderdag 6 april 2000 @ 15:11:00 #19
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_257408
Gaan ze vast na-sturen......
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')