abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77549161
Voor de geïnteresseerden het achtergrond verhaal staat onderaan vet gedrukt, ik zal beginnen met een korte samenvatting!

Ik heb tot op heden geen enkele maand een dubbel loon gehad (van 2 verschillende werkgevers). Wel is het zo dat ik per maand switch van loon wat ik krijg per werknemer en van werkgever die loonheffing toe past. Op papier zijn er dus 2 werkgevers die loonheffingskorting toepassen.

Mijn loon zag er als volgt uit.

Jan 2009 - Juli 2009: Werkgever A + toepassen loonheffing
Aug 2009 - Jan 2010 Stagevergoeding + toepassen loonheffing
Feb 2009 - ... Werkgever A + toepassen loonheffing, Werkgever B + niet toepassen loonheffing

Nogmaals, op papier passen zowel mijn stagebedrijf als werkgever A loonheffingskorting toe.

In de afgelopen tijd heb ik 3 verschillende werkgevers gehad: mn stage(vergoeding) en twee bijbaantjes.

Nu heb ik in de afgelopen 2 jaar al een jaar bij een van mijn 2 bijbaantjes een jaar gewerkt, en aangezien dit destijds mijn enige werkgever was, heb ik hier ook de heffingskorting op toe laten passen. Met dit werk ben ik in juli 2009 gestopt, waarna ik ben begonnen met mijn stage. Aangezien ik geen andere inkomsten meer had op dat moment, heb ik over mijn stagevergoeding eveneens heffingskorting toe laten passen.

Aangezien de stagevergoeding geen zoden aan de dijk zet, heb ik er nog een extra baantje bij genomen, waar ik de heffingskorting niet op toe heb laten passen. Ik wilde dit omzetten wanneer mijn stage was stopgezet.

Nu is het op dit moment zo, dat de werkgever waar ik in juli ben gestopt, mij weer een opdracht heeft aangeboden en dat ik mijn laatste stagevergoeding afgelopen maand heb gekregen. Aangezien ik bij de 'nieuwe werkgever' het meest zal verdienen, leek het mij logisch om hier de heffingskorting weer op toe te laten passen.

Nu vraag ik mij af of het op deze manier belastingtechnisch wel correct is?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 14:02:59 #2
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77549806
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:44 schreef ColaKoning het volgende:
Voor de geïnteresseerden het achtergrond verhaal staat onderaan vet gedrukt, ik zal beginnen met een korte samenvatting!

Ik heb tot op heden geen enkele maand een dubbel loon gehad (van 2 verschillende werkgevers). Wel is het zo dat ik per maand switch van loon wat ik krijg per werknemer en van werkgever die loonheffing toe past. Op papier zijn er dus 2 werkgevers die loonheffingskorting toepassen.

Mijn loon zag er als volgt uit.

Jan 2009 - Juli 2009: Werkgever A + toepassen loonheffing
Aug 2009 - Jan 2010 Stagevergoeding + toepassen loonheffing
Feb 2009 - ... Werkgever A + toepassen loonheffing, Werkgever B + niet toepassen loonheffing

Nogmaals, op papier passen zowel mijn stagebedrijf als werkgever A loonheffingskorting toe.

In de afgelopen tijd heb ik 3 verschillende werkgevers gehad: mn stage(vergoeding) en twee bijbaantjes.

Nu heb ik in de afgelopen 2 jaar al een jaar bij een van mijn 2 bijbaantjes een jaar gewerkt, en aangezien dit destijds mijn enige werkgever was, heb ik hier ook de heffingskorting op toe laten passen. Met dit werk ben ik in juli 2009 gestopt, waarna ik ben begonnen met mijn stage. Aangezien ik geen andere inkomsten meer had op dat moment, heb ik over mijn stagevergoeding eveneens heffingskorting toe laten passen.

Aangezien de stagevergoeding geen zoden aan de dijk zet, heb ik er nog een extra baantje bij genomen, waar ik de heffingskorting niet op toe heb laten passen. Ik wilde dit omzetten wanneer mijn stage was stopgezet.

Nu is het op dit moment zo, dat de werkgever waar ik in juli ben gestopt, mij weer een opdracht heeft aangeboden en dat ik mijn laatste stagevergoeding afgelopen maand heb gekregen. Aangezien ik bij de 'nieuwe werkgever' het meest zal verdienen, leek het mij logisch om hier de heffingskorting weer op toe te laten passen.

Nu vraag ik mij af of het op deze manier belastingtechnisch wel correct is?

Ik zie belastingtechnisch geen probleem.
En bij je aangifte trek je eventuele verschillen wel weer recht.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_77550448
Is helemaal correct, regel is in principe dat je waar je het meest verdiend de heffingskorting van toepassing laat zijn. Mocht dit niet goed gaan dan komt dat in je aangifte wel terug.

Bij mijn vriendin hadden ze maar de helft van het jaar arbeidskorting toegepast (geen idee waarom, is haar enige fulltime baan) en nu krijgt ze dus 1400,- euro terug
  dinsdag 2 februari 2010 @ 14:29:38 #4
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77550872
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:19 schreef bijderechter het volgende:
Is helemaal correct, regel is in principe dat je waar je het meest verdiend de heffingskorting van toepassing laat zijn.
Ik adviseer altijd om bij het baantje waar je relatief het minste verdient, de LHK toe te laten passen. Dat voorkomt dat je aan het eind van het jaar mogelijk moet bijbetalen.
(Uiteraard is het advies afhankelijk van de specifieke omstandigheden.)
quote:
Mocht dit niet goed gaan dan komt dat in je aangifte wel terug.
Dat sowieso.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')