abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77541605
In een paar korte vragen aan een Marokkaans ouder wordt gevraagd naar de problemen in Slotervaart en de Marokkaanse jongeren, hierin geeft hij aan dat het de schuld van de ouders en politie is, beiden zijn te soft, met name laatstgenoemde. 'Politie zou ze allemaal moeten oppakken, een maand cel, water en eten en ze zijn allemaal genezen'.

Waarbij hij aanvult dat er bij Nederlanders weinig tot geen problemen zijn omdat de ouders en jongeren hun tijd goed besteden met sporten, school en hobby's.

Eerlijk gezegd spreekt zijn opvattingen mij wel aan, hij vraagt voor een strenger aanpak, een aanpak wat autochtonen meestal niet durven om niet racistisch genoemd te worden, wat vinden jullie? Is dit het moment waar jullie het voor het eerst eens worden met onze oud en wijze Marokkaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2010 09:51:14 ]
pi_77541659
Iedereen weet denk ik wel een beetje hoe het opgelost moet worden(behalve extreem links en extreem rechts)

Alleen gebeurt er nog niks...
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:59:10 #3
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_77541781
Ik zie toch het meest in een combinatie van maatregelen.
Ten eerste moet er iets gebeuren aan de uitzichtloosheid waarin veel van deze jongeren zitten. De Marokkaanse meneer geeft het zelf al aan: wie gewoon lekker bezig is met sport, school en hobby's, heeft minder tijd en zin om te rotzooien. Dus hoezeer rechts het ook verafschuwt: meer buurthuizen, gratis sport etc. Niet om slecht gedrag te belonen, zoals velen zo graag denken, maar gewoon puur als preventie.

En wie dan nog steeds niet wil horen, mag best voelen van mij.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:59:58 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_77541802
Je past gewoon je TT fout aan om meer reacties te krijgen?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_77541826
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:59 schreef HeatWave het volgende:
Je past gewoon je TT fout aan om meer reacties te krijgen?
Busted.
pi_77541890
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:59 schreef Frollo het volgende:
Ik zie toch het meest in een combinatie van maatregelen.
Ten eerste moet er iets gebeuren aan de uitzichtloosheid waarin veel van deze jongeren zitten. De Marokkaanse meneer geeft het zelf al aan: wie gewoon lekker bezig is met sport, school en hobby's, heeft minder tijd en zin om te rotzooien. Dus hoezeer rechts het ook verafschuwt: meer buurthuizen, gratis sport etc. Niet om slecht gedrag te belonen, zoals velen zo graag denken, maar gewoon puur als preventie.

En wie dan nog steeds niet wil horen, mag best voelen van mij.
Het 'inleveren' van zo een stukje privacy zou jij niet erg vinden?
pi_77541899
Het is natuurlijk een punt dat de politie te "soft" is, maar kennelijk is de politie dat niet voor autochtone jongeren, dan moet er dus een verschil in opvoeding zijn, en dat zit hem niet alleen in sporten en andere activiteiten die de ouders met hun kinderen ondernemen, maar vooral in het bijbrengen wat er wel en niet kan.

En een essentieel deel van die opvoeding is het begrip dat jongeren zich op straat ook gewoon fatsoenlijk horen te gedragen, en dat de politie wel wat beters te doen heeft dan onopgevoedde jongeren corrigeren.

Ook op straat is het gedrag van de jeugd de verantwoordelijkheid van de ouders, niet van de politie.
Syl moet winnen!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:05:18 #8
15967 Frollo
pi_77541937
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het 'inleveren' van zo een stukje privacy zou jij niet erg vinden?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. (Ik heb het filmpje niet gezien wegens op het werk.)
pi_77541968
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:05 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. (Ik heb het filmpje niet gezien wegens op het werk.)
Nee sorry, ik interpreteerde je reactie onjuist.
pi_77542007
En dat gratis sport??
Dat geldt dan ook voor autochtone jongeren of alleen maar voor uitzichtloze allochtone jongeren??

Als hun ouders op maximaal 120% van bijstand zitten qua inkomen dan kunnen ze al een (gedeeltelijke) vergoeding voor de kosten van sporten uit de bijzondere bijstand krijgen.
Syl moet winnen!
pi_77542070
Ik voel me vereerd
pi_77542133
zie je wel.. iedereen weet het antwoord al.

ALLEEN DE LINKSE KERK MOET NOG WAKKER GESCHUD WORDEN!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:14:15 #13
167595 mirved
Infobesitas
pi_77542181
Eens met deze man.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:15:36 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77542225
quote:
'Politie zou ze allemaal moeten oppakken, een maand cel, water en eten en ze zijn allemaal genezen'.
Uiteraard! Maar de politiek vindt dat zielig...
Wat mij betreft moeten straffen dusdanig zijn, dat het afschrikt, en de overgrote meerderheid eerlijk houdt. Helaas is dat nu niet het geval.
censuur :O
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:23:16 #15
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_77542433
meer buurthuizen, gratis sport en zelfs de bajes in? Is makkelijker gezegd dan gedaan/gerealiseerd.Wie betaald dat allemaal? Kost de belastingbetaler weer meer geld.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:27:36 #16
15967 Frollo
pi_77542540
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:23 schreef controlaltdelete het volgende:
meer buurthuizen, gratis sport en zelfs de bajes in? Is makkelijker gezegd dan gedaan/gerealiseerd.Wie betaald dat allemaal? Kost de belastingbetaler weer meer geld.
Niks mis met investeren in een samenleving met mensen die goed in hun vel zitten en gewoon lekker werken en belasting betalen.
pi_77542646
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Niks mis met investeren in een samenleving met mensen die goed in hun vel zitten en gewoon lekker werken en belasting betalen.
Aan de ene kant mee eens, maar er dat hadden de ouders natuurlijk ook zelf kunnen doen....

Mijn zoon sport ook, en dat kost gewoon, en niet alleen contributie, ook sportkleding en eens per zoveel weken een keer moeten rijden als er een wedstrijd is.
Syl moet winnen!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:37:54 #18
189978 controlaltdelete
pi_77542809
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:27 schreef Frollo het volgende:

[..]

Jij liever dan ik. Ik betaal al zat belasting. Bovendien zoals hier eerder werd aangegeven krijg je fatsoen en gedragsregels (ook voor buitenshuis) mee van thuis, dit wordt door je ouders bijgebracht. Ik vind het wat te kort door de bocht genomen dat het goed komt met de misdragingen van de marokkaanse jeugd als ze maar kunnen sporten en hobbyen. De ouders moeten ingrijpen als hun zoon (en dochter) zich misdraagt en het niet over laten aan de politie (die dan weer te soft zou zijn).
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:39:00 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77542848
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:23 schreef controlaltdelete het volgende:
Uiteindelijk is het lange-termijn-doel dusdanig afschrikwekkende straffen, dat de criminaliteit sterk afneemt. En meer mensen zich aan de wet gaan houden. Dus bespaart het geld.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:39:49 #20
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_77542876
tvp
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:47:11 #21
189978 controlaltdelete
pi_77543109
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het lange-termijn-doel dusdanig afschrikwekkende straffen, dat de criminaliteit sterk afneemt. En meer mensen zich aan de wet gaan houden. Dus bespaart het geld.

die vlieger gaat ook niet altijd op. In landen met extreme straffen worden ook nog altijd misdaden begaan terwijl mensen weten dat het je een hand of zelfs je nek kan kosten.
Zwaarder straffen wil lang niet altijd zeggen dat de criminaliteit daardoor afneemt.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:49:56 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77543179
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:47 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

die vlieger gaat ook niet altijd op. In landen met extreme straffen worden ook nog altijd misdaden begaan terwijl mensen weten dat het je een hand of zelfs je nek kan kosten.
Zwaarder straffen wil lang niet altijd zeggen dat de criminaliteit daardoor afneemt.
Uiteraard heeft het ook met de mentaliteit te maken... Blijkbaar hebben allochtonen (met een veel groter percentage criminelen) zwaardere straffen nodig dan autochtonen, maar dat mag je dan weer niet zeggen.
Vergelijk het eens met Singapore, dat land is ook zwaar overbevolkt, nog veel meer dan hier, en stokslagen leren wel degelijk criminaliteit af!
pi_77543284
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Uiteraard heeft het ook met de mentaliteit te maken... Blijkbaar hebben allochtonen (met een veel groter percentage criminelen) zwaardere straffen nodig dan autochtonen, maar dat mag je dan weer niet zeggen.
Vergelijk het eens met Singapore, dat land is ook zwaar overbevolkt, nog veel meer dan hier, en stokslagen leren wel degelijk criminaliteit af!
Ja, en in de VS bestaat in een hoop staten de doodstraf zelfs nog, en kennelijk schrikt dat niet voldoende af om geen zware misdrijven te begaan.

Ik blijf erbij dat opvoeding het grootste goed is; je brengt een kind bij wat wel en niet gewenst is, ook op straat.
Dat de jeugd in het land van herkomst minder problemen veroorzaakt ligt IMHO niet alleen aan het optreden van de politie in die landen, maar vooral aan de sociale controle; men corrigeert elkaars kinderen op straat wel en ouders krijgen via via het te horen als een kind over de schreef gaat, en dat is vernederend want de ouders zijn niet de enigen die het horen.
Syl moet winnen!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:07:15 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77543629
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:54 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Ja, en in de VS bestaat in een hoop staten de doodstraf zelfs nog, en kennelijk schrikt dat niet voldoende af om geen zware misdrijven te begaan.
Ben jij zo iemand die denkt dat er in de VS minder misdaad zou zijn als de straffen lager zouden zijn? Ik niet namelijk!

En uiteraard helpt opvoeding ook, maar bij bepaalde groepen "Nederlanders", die dag en nacht (okee vooral nacht) buiten rondhangen, met capuchons als het 30+ graden is, waarbij de ouders de taal niet spreken, is er van opvoeding geen sprake. Dan is het een taak voor de overheid om in te grijpen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Singapore :
quote:
The crime rate in Singapore is one of the lowest in the world.[1]
http://en.wikipedia.org/wiki/Criminal_law_of_Singapore :
quote:
Singapore retains both corporal punishment (in the form of caning) and capital punishment (by hanging) as punishments for serious offences. For certain offences, the imposition of these penalties is mandatory. More than 400 people were executed in Singapore, mostly for drug trafficking, between 1991 and 2004. Statistically, Singapore has one of the highest execution rates in the world relative to its population, surpassing Saudi Arabia.[13] Science fiction writer William Gibson famously described Singapore as "Disneyland with the death penalty".[14]
pi_77543937
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ben jij zo iemand die denkt dat er in de VS minder misdaad zou zijn als de straffen lager zouden zijn? Ik niet namelijk!
Wat is dat nou weer voor stupide vergelijking??

Dat ik stel dat de doodstraf niet dusdanig afschrikt dat er geen zware misdrijven meer voorkomen heeft natuurlijk niets te maken met een stelling dat er minder misdaad zou zijn als de straffen lager zouden zijn....

Ik stel alleen maar dat er niet minder misdaad is terwijl de straffen wel heel hoog zijn.
Het afschrikwekkende effect van de doodstraf is dus kennelijk niet hoog, maar ik vermoed dat dat komt omdat de waarde van het leven dat daar ook niet is.
Syl moet winnen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')