Dit verbaast me dus helemaal niets. De consument wordt echt dagelijks belazerd met deze onzin. Volgens mij is er dus nog echt een hele waslijst met artikelen waarin (vers) groente en fruit wordt gesuggereerd maar waar helemaal niets in zit.quote:Hero Fruitontbijt bevat geen vers fruit
ROTTERDAM - Het etiket van 'Hero FruitOntbijt' dekt niet de lading: de flesjes bevatten geen vers fruit.'Gezond', 'fruitig' en 'voedzaam', met 'evenveel vezels als twee bruine boterhammen' verkondigt Hero over zijn eigen FruitOntbijt. Bart van Opzeeland van foodwatch Nederland wijst erop dat de inhoud van FruitOntbijt het tegendeel bewijst.
''Er zitten inderdaad vezels in en toegevoegde vitamines, maar geen snipper vers fruit. Als je goed leest wat er staat, krijg je vooral water, suiker, smaakstoffen en verdikkingsmiddel naar binnen,'' somt Van Opzeeland op. ''Hierdoor is FruitOntbijt verworden tot een namaak vruchtendrank waarin vers fruit ver te zoeken is.''
Het Voedingscentrum beveelt voor een gezond dieet twee stuks fruit per dag aan. Dat wil ook Hero graag en veel communiceren. Helaas komt het fabrieksmatige vruchtenpapje FruitOntbijt niet in de buurt van twee stuks vers fruit, ondanks vijf toegevoegde vitamines. Door de toegevoegde suiker bevat de fles FruitOntbijt Aardbei-Sinaasappel zelfs meer dan 420 calorieën. (ANP/AHA)
Bron: AD
'Heavy user' en je hebt nooit gekeken wat er echt in zat?quote:Op maandag 1 februari 2010 21:38 schreef Killaht het volgende:
Klotezooi!
Daar gaat mijn ontbijt. Hero naait me gewoon hard!
Ik denk verstandig te ontbijten met fruit en granen.... :Ik was een heavy user... Hoe kunnen ze zoiets dan verkopen, ze liegen gewoon.
Gooien ze er gewoon een ton goedkope troep erin, wat nog erg slecht voor je is ook.
Boycot HERO vanaf nu. en bedankt!
Ja, tuurlijk heb ik gekeken wat erin zit. Daar staat ook in hoeveel % van welke fruitsoorten erin zitten. Maar dat is dus gewoon bedrog.quote:Op maandag 1 februari 2010 21:56 schreef DJKoster het volgende:
[..]
'Heavy user' en je hebt nooit gekeken wat er echt in zat?
Ja maar als een vrucht van een boom afvalt is ie vers. niet als ie 10.000km verder in een supermarkt wordt verkocht.quote:Op maandag 1 februari 2010 21:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Als je fruit uitperst en het in een flesje stopt dan is het sowieso niet meer vers.
Het gaat om de suggestie die gewekt wordt. Daarbij is het niet alleen dit product, maar vrijwel alle producten die je uit hetzelfde schap haalt.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:19 schreef Ringo het volgende:
Tsjk, wie vers fruit wil, ete vers fruit.
quote:foto Op dinsdag 2 februari 2010 09:05 schreef Casos het volgende:
Ik zie (maar kan mij vergissen) nergens op de fles of op de site van Hero staan dat er vers fruit inzit.
http://www.hero.nl/257/producten/hero-fruitontbijt.htmlquote:Hero FruitOntbijt is een lekkere ontbijtdrank vol fruit en granen voor een verantwoord en lekker begin van de dag. Wie zijn dag goed begint, kan er weer even tegenaan. Een lekker extraatje (zoals FruitOntbijt) kan daarbij helpen!
Er is praktisch geen "vanille"-product waar daadwerkelijk vanille in zitquote:Op dinsdag 2 februari 2010 00:53 schreef -Mellow- het volgende:
Ik sta er niet echt van te kijken.
Van bijna alles dat ik koop lees ik de etiketten en je komt soms de raarste dingen tegen. Laatst bijvoorbeeld in hertog "vanillie" roomijs: geen vanille (niet eens aroma), maar wel paprika-extract
Het is makkelijk, het is lekker en het is iets wat je snel kunt pakken.quote:foto Op dinsdag 2 februari 2010 09:13 schreef Brentmeister het volgende:
Hmmmm....verdikkingsmiddel![]()
Verbaast me ook weer niksLos van het feit dat het gewoon misleidend is snap ik überhaupt niet waarom je voor de prijs van een kilo fruit een of ander gaar plastic flesje naar binnen werkt. Eet dan gewoon een appel, oh nee wacht, daar heb je natuurlijk geen tijd voor.
Punt is net dat het geen fruitdrank is, maar een hoop andere zooi!quote:foto Op dinsdag 2 februari 2010 09:18 schreef senesta het volgende:
[..]
Het is makkelijk, het is lekker en het is iets wat je snel kunt pakken.
Ik krijg bijvoorbeeld 's ochtends maar lastig een ontbijt door mijn keel hoor, maar een lekker glas met fruitdrank is dan wel weer lekker.
Zoals ik al zei, ik zie nergens staan dat er vers fruit inzit.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:10 schreef senesta het volgende:
[..]
[..]
http://www.hero.nl/257/producten/hero-fruitontbijt.html
Ja precies, de huftersquote:foto Op dinsdag 2 februari 2010 09:20 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Punt is net dat het geen fruitdrank is, maar een hoop andere zooi!
Van wat ik begrijp zit er überhaupt geen fruit inquote:foto Op dinsdag 2 februari 2010 09:22 schreef Casos het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik zie nergens staan dat er vers fruit inzit.
Die sitequote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:22 schreef Casos het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik zie nergens staan dat er vers fruit inzit.
Uitslapen, Ochtendseks ... HERO FRUITONTBIJT!quote:De nieuwe FruitOntbijt campagne haakt in op onderzoek onder 500 vrouwen naar ochtendrituelen en hun favoriete extraatjes in de ochtend.
De top 5 lekkere extraatjes zijn:
1. Uitslapen 79%
2. Ochtendseks 58%
3. Uitgebreid douchen/badderen 56%
4. Ontbijt op bed 53%
5. Uitgebreid ontbijten 52%
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop