abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:38:15 #101
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:57:32 #102
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78126992
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:32 schreef Karammel het volgende:
Op een gegeven moment is er een plant ontstaan die zichzelf ging beschermen door enorm hete vruchten te creëren. Geen dier zou daar immers van willen eten. Een uitstekend verdedigingsmechanisme.

Wat later in de geschiedenis is er een mens achter gekomen dat pepers en dergelijke uitstekend werken om niet ziek te worden van je eten. Het doodt immers behoorlijk wat ziekteverwekkers. Zonder de vele pepers in het eten in Azië zouden veel meer mensen doodgaan aan verkeerd voedsel.

Allemaal heel leuk en aardig natuurlijk, maar tegenwoordig is het helemaal niet meer nodig om het toe te voegen aan je eten. Het verdooft je tong en je smaak gaat er enorm door achteruit. Ik snap niet hoe mensen zichzelf wijs kunnen maken het daadwerkelijk lekker te vinden. Op een gegeven moment proef je gewoon nauwelijks meer iets waardoor het steeds nóg heter moet. Alles om dat beetje dat je kan proeven nog te proeven. Nooit aan beginnen.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over het toiletbezoek de dag erna.

Nee... Heet eten is niets voor mij.
Faalpost

Het lijkt verdorie wel een basisschoolwerkstukje
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:59:32 #103
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78127028
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:40 schreef Hik het volgende:
Oh ja, het kan mij niet vaak genoeg pittig zijn.... Vindaloo, jalapeños, gevulde pepers van de markt, wasabi, chipotle, diverse sambals, moles...

Ook een groot fan van deze dips (helaas bij mijn weten niet in NL te krijgen...)

[ afbeelding ]
Nando's is inderdaad niet in NL te krijgen. Wel erg lekker.

Vindaloo is overigens soms iets te heet naar mijn smaak.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_78127847
Heet ja, maar met mate en niet voor ieder gerecht. Twee jaar geleden had ik een habanero plant in mij tuin en als je daar te veel van gebruikte, kon je bijna niets meer proeven van de rest van het gerecht. Ik had ook 'thai dragon', die waren ook erg goed en wat milder, maar ik had niet zo'n grote opbrengst. Vorig jaar had ik tabasco pepers en die doe ik zelfs op mijn sandwiches. Voor de mildere gerechten groeide ik 'bananen peppers', maar daar zit amper hitte in. Eens kijken wat ik dit jaar ga groeien.
  donderdag 18 februari 2010 @ 02:47:26 #105
291933 JackyWalker
you what? you what?!
pi_78127858
Pittig = yay!
You know what i do when i do what i do.
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win youre still retarded."
  donderdag 18 februari 2010 @ 02:56:53 #106
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78127941
pi_78128953
Overigens wordt sterk gekruid eten vaak alleen gebruikt om de smaak van bederf te verbergen, want zelfs de meest pittige sambal kan gaan rotten en schimmelen.
Their eyes opaque.
pi_78129068
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:22 schreef rashudo het volgende:
Overigens wordt sterk gekruid eten vaak alleen gebruikt om de smaak van bederf te verbergen, want zelfs de meest pittige sambal kan gaan rotten en schimmelen.
Neuh
quote:
Rode peper, en dus ook sambal, bevat capsaïcine. Deze stof heeft geen smaak, maar voelt als ‘heet’. De capsaïcine prikkelt dezelfde warmtezintuigen of pijnreceptoren als wanneer er iets heets gegeten of gedronken wordt. Het lichaam probeert het irriterende stofje kwijt te raken, door de speekselproductie te verhogen en te gaan zweten.

Ook komt er endorfine vrij om de pijn te verzachten. Deze natuurlijke pijnstiller veroorzaakt een licht euforisch gevoel.
Denk dat het in die endorfines zit.
En gewenning. Eigenlijk net als drugs dat mensen steeds meer en extremer willen zoals je hier al kon lezen .
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_78129094
quote:
Op een gegeven moment is er een plant ontstaan die zichzelf ging beschermen door enorm hete vruchten te creëren. Geen dier zou daar immers van willen eten. Een uitstekend verdedigingsmechanisme.

Wat later in de geschiedenis is er een mens achter gekomen dat pepers en dergelijke uitstekend werken om niet ziek te worden van je eten. Het doodt immers behoorlijk wat ziekteverwekkers. Zonder de vele pepers in het eten in Azië zouden veel meer mensen doodgaan aan verkeerd voedsel.

Allemaal heel leuk en aardig natuurlijk, maar tegenwoordig is het helemaal niet meer nodig om het toe te voegen aan je eten. Het verdooft je tong en je smaak gaat er enorm door achteruit. Ik snap niet hoe mensen zichzelf wijs kunnen maken het daadwerkelijk lekker te vinden. Op een gegeven moment proef je gewoon nauwelijks meer iets waardoor het steeds nóg heter moet. Alles om dat beetje dat je kan proeven nog te proeven. Nooit aan beginnen.

En wat gebeurde er daarna?

.

Ontopic, heet eten is heerlijk. Sambal .
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:07:15 #110
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_78134234
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:34 schreef Winner_Taco het volgende:

Denk dat het in die endorfines zit.
En gewenning. Eigenlijk net als drugs dat mensen steeds meer en extremer willen zoals je hier al kon lezen .
Klopt. Zag ooit bij een semi-wetenschappelijk tv-programma over eten een experiment daarover. Hadden ze ook zo'n huilmannetje dat zogenaamd niet tegen spaanse pepers kon genomen en die 2 weken lang elke dag 1 spaanse peper rauw op laten eten. De eerste dag "bestierf" ie het nog, de laatste kon ie 'm zo wegknauwen zonder een spier te vertrekken of traan te laten. Dus voor iedereen die zegt dat ie er niet tegen kan: vaker oefenen!
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:13:35 #111
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_78136261
Wat een onzin dat je niets meer proeft als eten pittig is...
Je hebt natuurlijk malloten die dingen pittig maken om het pittig maken. Had ooit een studievriend die gewoon óveral eetlepels cayennepeper in gooide. Ja, das misschien leuk voor een hilarisch etentje met dronken vrienden, maar het heeft natuurlijk niets met koken te maken...
Je kunt ook gewoon pepers of andere pittige smaakmakers gebruiken omdat het past in het gerecht. In zo'n geval ondersteunt het de smaak en proef je juist meer.
Het lijkt me ook lastig hoor, als je helemaal niets gewend bent. Natuurlijk hoeft niet iedereen voor zijn lol een Vindaloo curry weg te happen, maar het is toch nogal onhandig als je van alles wat een half pepertje bevat gelijk aan het janken slaat...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_78136960
Vindaloo

Ben mijn hele leven al gek op extreem heet eten. Heb eigen adresjes die homegrown eigen sambal maken. Marie Antoinet pepertjes.
  donderdag 18 februari 2010 @ 13:46:11 #113
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_78137394
Hahahaha, Marie Antoinet peper, is dat het gekke zusje van Madame Jeanette?
pi_78137411
Marie-Henriette pepertjes zijn iig licht bruisend
Ja doei.
pi_78140091
Henriette? Haha, zeg altijd Antoinet.
pi_78157652
Ik hou wel van een beetje pittig eten, maar het moet niet TE heet zijn.
pi_78158604
Is er nou niemand die ook de hik krijgt?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:00:26 #118
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_78159615
quote:
die zichzelf ging beschermen door
klinkt als creationisme-ik wist niet dat de peper intelligentie bezat om zichzelf genetisch te modificeren.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2010 @ 22:14:16 #119
230491 Zith
pls tip
pi_78160468
quote:

Onzin post is onzin.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_78160527
Ja, sommige gerechten moeten gewoon lekker pittig zijn. Flauwe Chinese hap is niets voor mee, net zoals Mexicaans eten dat niet pittig is.
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:28:22 #121
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_78161369
Meeste chinese happen horen niet pittig.
pi_78170806
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:19 schreef seasushi het volgende:
Waarom krijg ik zo vaak de hik als ik scherp eet? ( en dan al bij de eerste hap) Ik vind scherp eten heerlijk, maar hikkend mijn bordje leeg eten vergalt de boel wel.
verschillende antwoorden zijn hierop de vinden. maar wat het antwoord wat vaak voorkomt blijkt dat pittig eten op de een of andere manier het diafragma irriteert en het daar voor zorgt dat je gaat van hikken ( http://uk.answers.yahoo.c(...)0061017172419AArtBKH ). meeste mensen die ik ken hikken pas bij EXTREEM pittig eten en niet bij een normaal pittige maaltijd. zelf nog nooit gehikt bij pittig eten zelfs niet bij extreem
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:15 schreef RobinOok het volgende:
Da's moeilijk. Euh, ik zou gewoon nooit cayennepeper gebruiken.
Nee je moet dan ook jolokia poeder gebruiken
  vrijdag 19 februari 2010 @ 03:09:32 #123
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_78170851
Nee, sukkel.
pi_78368834
Ja peper moet er altijd zijn
Wat ook lekker is: Pepre Watra > Soep met 10 pepers en cassave brood
KD
pi_78821725
Ik vind het wel lekker, zo lang ik maar genoeg zakdoekjes heb om me neus erna te snuiten. Want het water loopt uit me neus door die hete shit.
kanker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')