abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 februari 2010 @ 11:16:47 #176
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78296529
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

inderdaad! Super!

(morgen 7 weken yay!)

iemand enig idee wanneer de dromen over roken ophouden trouwens?
Daar heb ik nooit last van gehad
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78297726
Ik droom er nog steeds over, gemiddeld elke week en ben al anderhalf jaar gestopt.
  maandag 22 februari 2010 @ 11:52:02 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_78297750
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:51 schreef juliana het volgende:
Ik droom er nog steeds over, gemiddeld elke week en ben al anderhalf jaar gestopt.
ow. Shit
disclaimer
  maandag 22 februari 2010 @ 11:53:03 #179
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78297784
Ik sliep gewoon niet de eerste twee weken of langer, ik had liever wel geslapen en over roken gedroomd
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 22 februari 2010 @ 11:54:15 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_78297822
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:53 schreef oh-oh het volgende:
Ik sliep gewoon niet de eerste twee weken of langer, ik had liever wel geslapen en over roken gedroomd
niet geslapen?
da's wel heul klote...

wat ik trouwens het ergste vind aan die dromen is het schuldgevoel dat je er van krijgt
disclaimer
  maandag 22 februari 2010 @ 11:57:52 #181
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78297947
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

niet geslapen?
da's wel heul klote...

wat ik trouwens het ergste vind aan die dromen is het schuldgevoel dat je er van krijgt
Ja echt gewoon niet geslapen, of van die hazenslaapjes van een half uur of zo, echt vreselijk was dat
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 22 februari 2010 @ 14:49:49 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_78304457
jullie zijn goed bezig allemaal
stormy waters...
sailin'
pi_78326977
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:51 schreef juliana het volgende:
Ik droom er nog steeds over, gemiddeld elke week en ben al anderhalf jaar gestopt.
*jaloers*

One year, one week, one day, 33 minutes and 27 seconds. 5595 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.325,21. Life saved: 2 weeks, 5 days, 10 hours, 15 minutes.
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:01:15 #184
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78332520
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:33 schreef oranjekoek het volgende:

[..]

*jaloers*

One year, one week, one day, 33 minutes and 27 seconds. 5595 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.325,21. Life saved: 2 weeks, 5 days, 10 hours, 15 minutes.

En hoe voelt dat nu?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_78332564
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:33 schreef oranjekoek het volgende:

[..]

*jaloers*

One year, one week, one day, 33 minutes and 27 seconds. 5595 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.325,21. Life saved: 2 weeks, 5 days, 10 hours, 15 minutes.
Geweldig
Gefeliciteerd !!!
Keep the faith!!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:06:13 #186
202014 JJH
Knetter. O+
pi_78332617
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:57 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja echt gewoon niet geslapen, of van die hazenslaapjes van een half uur of zo, echt vreselijk was dat
Dat had ik ook, écht slopend. Ik geloof dat ik over die eerste anderhalve week aan een gemiddelde van 1,5 à 2 per nacht zat. En daar zat één topnacht van 4u bij. Ook meerdere nachten doorgehaald dus. En dan begin van de avond even een half uurtje weg en de nacht weer niet kunnen slapen.

Nu heb ik sowieso geen normaal bioritme, maar dat was wel extreem.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:11:47 #187
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78332741
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:06 schreef JJH het volgende:

[..]

Dat had ik ook, écht slopend. Ik geloof dat ik over die eerste anderhalve week aan een gemiddelde van 1,5 à 2 per nacht zat. En daar zat één topnacht van 4u bij. Ook meerdere nachten doorgehaald dus. En dan begin van de avond even een half uurtje weg en de nacht weer niet kunnen slapen.

Nu heb ik sowieso geen normaal bioritme, maar dat was wel extreem.
Ik vond het echt knap dat ik wel normaal kon functioneren op mn werk en zo, maar de nachten waren echt een hel.
Woelen draaien zweten, boos worden, echt doooooodmoe maar wat liggen, maar mn lijf had gewoon echt geen rust.
Echt afkickverschijnsel geloof ik
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:37:24 #188
222937 crazy987
KROEPOEK!!!!!
pi_78333390
Five days, 14 hours, 47 minutes and 1 second. 56 cigarettes not smoked, saving $12.69. Life saved: 4 hours, 40 minutes.

So far so good.

gaat goed hierzo iedereen met stoppen volgens mij
ga zo door
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:50:37 #189
202014 JJH
Knetter. O+
pi_78333803
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:11 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik vond het echt knap dat ik wel normaal kon functioneren op mn werk en zo, maar de nachten waren echt een hel.
Woelen draaien zweten, boos worden, echt doooooodmoe maar wat liggen, maar mn lijf had gewoon echt geen rust.
Echt afkickverschijnsel geloof ik
Dat was nog het meest bizarre inderdaad. Wel gewoon doorkunnen overdag.
Doodmoe thuiskomen en niet kunnen slapen...
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:51:27 #190
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_78333825
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:50 schreef JJH het volgende:

[..]

Dat was nog het meest bizarre inderdaad. Wel gewoon doorkunnen overdag.
Doodmoe thuiskomen en niet kunnen slapen...
Echt, alleen dat is al een reden om dr nooit meer mee te beginnen
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:58:18 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_78340024
oranjekoek yeah!!!

Ik heb je in de wiki naar de meer dan een jaar stoppers gezet
stormy waters...
sailin'
pi_78345584
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat luchtroken heb ik de eerste dagen ook gedaan, bizar hoe veel dat helpt
...zal wel met de zuurstofrush te maken hebben.

Nog steeds clean, maar wel bijna een iets te bijdehandte AHmuts afgesnauwd, zo'n getergd typ van achter in de vijftien. Mentaal begin ik het dus wel te merken nu. Effe volhouden maar, helaas heb ik nu ook weer last van m'n Colitis (was oa weer gaan roken omdat het goed helpt tegen darmziektes).
pi_78365492
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:58 schreef Belana het volgende:
oranjekoek yeah!!!

Ik heb je in de wiki naar de meer dan een jaar stoppers gezet
Super! Bedankt!

Ik voel me niet anders dan een maand geleden De tijd gaat zo ontzettend snel! Voor je het weet ben je een jaar gestopt.

Roken is geen optie! Mijn buurvrouw is nu ook al een maand gestopt, ze gebruitk dat zinnetje ook steeds

ROKEN IS GEEN OPTIE!

Succes allemaal, gewoon niet kopen dan kan je het ook niet roken!
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_78392148
Sinds 15 december 2009 ben ik gestopt (kan er een paar dagen naast zitten), gewoon, "cold turkey". Gaat op zich prima, denk er zo weinig mogelijk over na, voel me een stuk beter en ook een stuk vrolijker, althans, eerst wel.

Wat ik namelijk steeds meer begin te merken is dat mijn gedachtegang verandert, sinds ik niet meer rook.

Ik ben me bewuster van situaties, denk langer na over (negatieve) dingen en kan dingen minder makkelijk naast me neer leggen (ruzies, ergernissen b.v.). Het gevoel is moeilijk uit te leggen, maar ik ben alerter, bewuster en minder makkelijk in mijn gedachten.

Een aantal jaar terug ben ik ook eens gestopt en toen kwam dit gevoel ook na een aantal maanden.

Komt dit bekend voor bij andere stoppers? Wat is eraan te doen?
pi_78394890
Waarom zijn jullie eigenlijk gestopt met roken? Voor de meesten is dat vrij voordehand liggend, maar hoe zijn jullie tot het uiteindelijke besluit gekomen? What tipped the balance, om het zo maar te zeggen...

Bij mij was het, zoals bij de meesten vermoedelijk, toch wel een combinatie van de voordehandliggende dingen en omgeving. Dat het een hoop geld kost en slecht voor je is is vanzelfsprekend. Maar ik denk dat mijn omgeving toch wel de doorslag heeft geven. Op een of andere manier denk ik dat ik gebogen ben voor de stigmatisering die steeds meer om roken heenhangt. Niet dat er niet zat rokers in mijn directe omgeving zijn, maar ik voelde me er steeds slechter bij. Het is bij mij dus met name die sociale druk geweest die niet eens expliciet was maar die je wel duidelijk merkt. Althans ik dan. Owja, en er was een meisje dat ik leuk vond die een hekel aan roken had

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 15:27:11 ]
pi_78395050
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:16 schreef DJH het volgende:
Sinds 15 december 2009 ben ik gestopt (kan er een paar dagen naast zitten), gewoon, "cold turkey". Gaat op zich prima, denk er zo weinig mogelijk over na, voel me een stuk beter en ook een stuk vrolijker, althans, eerst wel.

Wat ik namelijk steeds meer begin te merken is dat mijn gedachtegang verandert, sinds ik niet meer rook.

Ik ben me bewuster van situaties, denk langer na over (negatieve) dingen en kan dingen minder makkelijk naast me neer leggen (ruzies, ergernissen b.v.). Het gevoel is moeilijk uit te leggen, maar ik ben alerter, bewuster en minder makkelijk in mijn gedachten.

Een aantal jaar terug ben ik ook eens gestopt en toen kwam dit gevoel ook na een aantal maanden.

Komt dit bekend voor bij andere stoppers? Wat is eraan te doen?
Ik ben altijd al iemand geweest die veel te veel nadenkt over die dingen en soms ga ik snel piekeren als ik me bedreigd voel of wat dan ook. Geloof niet dat is toegenomen. Is het niet gewoon dat je je vaste uitlaatklep voor stress mist ofzo?
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:30:45 #197
24188 Belana
kloon van belana
pi_78395078
Ik had de zoveelste voorhoofdsholte ontsteking en was daar aardig klaar mee, ik wilde vooral graag wat gezonder worden zeg maar en dat is gelukt trouwens, geen holte ontsteking meer gehad sinds ik gestopt ben
stormy waters...
sailin'
pi_78395142
nog ongeveer 4 daagjes tot de 2 maanden...
pi_78395661
Nog 3 maanden, dan heb ik het 2 jaar volgehouden.
pi_78402558
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:16 schreef DJH het volgende:
Sinds 15 december 2009 ben ik gestopt (kan er een paar dagen naast zitten), gewoon, "cold turkey". Gaat op zich prima, denk er zo weinig mogelijk over na, voel me een stuk beter en ook een stuk vrolijker, althans, eerst wel.

Wat ik namelijk steeds meer begin te merken is dat mijn gedachtegang verandert, sinds ik niet meer rook.

Ik ben me bewuster van situaties, denk langer na over (negatieve) dingen en kan dingen minder makkelijk naast me neer leggen (ruzies, ergernissen b.v.). Het gevoel is moeilijk uit te leggen, maar ik ben alerter, bewuster en minder makkelijk in mijn gedachten.

Een aantal jaar terug ben ik ook eens gestopt en toen kwam dit gevoel ook na een aantal maanden.

Komt dit bekend voor bij andere stoppers? Wat is eraan te doen?
Yep, hetzelfde. Heel Diep Ademhalen helpt.

Nicotine is netuurlijk een verdovend middel dat invloed heeft op je mentale functioneren. Als je stopt met roken kunnen je gedachten ongehinderd alle paden volgen, en kom je ook bij nieuwe conclusies terecht. Vaak behoorlijk wennen, niet alles is even leuk om op te merken, soms is het beter om maar een beetje dommig door het leven te gaan, houdt de boel gezellie toch? [insert irritant-luide, zelfvoldane giechel]

Anyway, ik zit om die reden momenteel nicotinekauwgum te kauwen, begin me zaken te realiseren betreffende de afgelopen bijna drie jaar dat ik gerookt heb die zo nu en dan fiks aankomen. Ben ook gaan roken om een slepend-uitdovende relatie te kunnen verdragen, maar die ligt nu alweer ruimschoots achter me. Toch komen er nu weer herinneringen boven uit die tijd die aandacht nodig hebben.

Maf is dat, alsof het jaren heeft liggen wachten achter de rook zegmaar. Naja. Dat moet dan 'een plekje krijgen' (haat dat soort taal) en geen peuk, anders blijf je weer bezig.

Tip: blijf uit de buurt van domgeschoold winkelpersoneel, zap reklames weg, dat soort gein. Zorg voor voldoende leuke tvseries op dvd/schijf om je niet te hoeven ergeren aan wat men je dagelijks voorschotelt op de buis. Wijntje kan de gezelligheid weer terugbrengen, goed boek kan nu ook meer boeien.

En als je ruzie krijgt, echt een aantal keren heel heel heel diep ademhalen, anders ga je veel te snel & te hard los. Dat diepe ademhalen geeft je even een zuurstofrush en een afstand van het vechtinstinct dat alles wel even voor je op gaat knappen. De eerste keer dat ik gestopt was -15 jr geleden- heb ik een bloedirritante kassamuts in een winkel staan uitkafferen, zo eentje die het heerlijk vond om de klanten het bloed onder de nagels weg te halen, ze werd ook helemaal vrolijk toen ze succes bij me had. Schaam me er nog steeds dood voor, zo'n zuur stuk onbenul zoveel aandacht geven...

We zijn hier in dit landje dik op 'gezelligheid', en nicotine is daar een uitstekend vehikel voor (speed nog beter trouwens, dan raakt geen enkele vorm van bullshit je meer). Er wordt van je verwacht dat je het gezellig houdt, en beter ben je dan lekker dom en vrolijk dan alert en slim. Ja, je hebt inderdaad een probleem als je met een rookvrij brein ineens boven het maaiveld uitkomt.

Gelukkig zit ik in den Haag, daar worden bijdehandte opmerkingen -het liefst kort, bondig en zwaar persoonlijk- sportief opgevat, dat geeft me wat ruimte. Maar zet me momenteel niet tussen jengelende Amstuddammus die graag willen horen van hun omgeving dat ze als hoofdstedelingen werkelijk alles beter weten.

Oef. Ik zit er echt middenin. Heb net de tv uitgezet, Jeltsje vaan Niew'nhooovn in 'debat' met Sietze Fritsma. Bijna een peuk geregeld..

Echt een goede oplossing heb ik dus ook niet voor je... Bestaat er een cursus "omgaan met klef-gezellige bullshit voor ex-rokers" oid?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')