abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77522076
Ik zit eraan te denken om een opleiding te volgen bij de KL (Soldaat Geneeskundig Verzorger/Chauffeur), maar wil eigenljk, met alle respect, niet op dit niveau blijven steken. Vandaar wil ik graag weten wat de verdere doorstroom mogelijkheden zijn binnen de KL die minstens MBO-4 waardig zijn.

Groeten!
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 1 februari 2010 @ 18:57:12 #2
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_77522428
www.werkenbijdelandmacht.nl

En waarom zou je niet op OO niveau beginnen dan?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_77545133
Voornamelijk omdat dit in Weert is (woonplaats Groningen). Ik zou dit (nog) niet willen doen, omdat dit ver weg is. Ik zou het na een tijdje wel willen, maar eerst beginnen met een AMO en dan een Functie Opleiding. Hierna zou ik wel willen leren om OO te worden, maar dan wil ik eerst wat meer basiskennis. Uit ervaring is gebleken dat dit wat beter bij mij werkt.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 2 februari 2010 @ 11:55:24 #4
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_77545178
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:54 schreef jsmit91 het volgende:
Voornamelijk omdat dit in Weert is (woonplaats Groningen). Ik zou dit (nog) niet willen doen, omdat dit ver weg is. Ik zou het na een tijdje wel willen, maar eerst beginnen met een AMO en dan een Functie Opleiding. Hierna zou ik wel willen leren om OO te worden, maar dan wil ik eerst wat meer basiskennis. Uit ervaring is gebleken dat dit wat beter bij mij werkt.
En wat als je je AMO nou in bv Oirschot moet gaan doen?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_77545206
Ik heb trouwens ook geen MBO-opleiding voltooid (wel twee opleiding gevolgd, maar bleek niks voor mij te zijn en zie de KL wel zitten), dus volgens mij moet ik dan wel als soldaat beginnen??
pi_77545272
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:55 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

En wat als je je AMO nou in bv Oirschot moet gaan doen?
Dat is niet echt een verbetering qua afstand . Is er niet een OO opleiding in het noorden van het land? In Assen of Havelte?
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 2 februari 2010 @ 11:59:27 #7
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_77545318
OO is op de KMS en sld/kpl bij een schoolbattaljon.
pi_77545338
Sorry, verkeerd gelezen! Ik snap wat je bedoelt, maar ik wil eigenlijk nog wel naar Groningen, omdat ik samenwoon met m'n vriendin en ik hier ook gewoon mijn sociale leven heb! Dus het lijkt mij dan het meest voor de hand liggend dat ik de AMO dan in Assen volg. Ik weet dat je die daar ook kan volgen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 2 februari 2010 @ 12:06:58 #9
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_77545598
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:00 schreef jsmit91 het volgende:
Sorry, verkeerd gelezen! Ik snap wat je bedoelt, maar ik wil eigenlijk nog wel naar Groningen, omdat ik samenwoon met m'n vriendin en ik hier ook gewoon mijn sociale leven heb! Dus het lijkt mij dan het meest voor de hand liggend dat ik de AMO dan in Assen volg. Ik weet dat je die daar ook kan volgen.
Maar het is niet aan jou om te bepalen waar je een AMO kunt volgen. Defensie maakt uit waar dat gaat gebeuren.
pi_77546727
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:00 schreef jsmit91 het volgende:
precies, en wat nou als je straks na je AMO en FO in Oirschot gelegerd gaat worden? en je functie opleidingen zijn in Hollandsche rading, ook niet op fiets afstand van groningen.
pi_77556914
Ik dacht dat je kon kiezen waar je wilt opkomen? Toen ik ging had je iig nog keuzes op je contract staan . Anders kan je altijd nog voor luchtmobiele gnk in Assen gaan. Heb je je opleiding in Schaarsbergen daarna zit je gewoon in Assen
Bah !
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 2 februari 2010 @ 17:12:59 #12
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_77557629
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:54 schreef viezerdt het volgende:
Ik dacht dat je kon kiezen waar je wilt opkomen? Toen ik ging had je iig nog keuzes op je contract staan . Anders kan je altijd nog voor luchtmobiele gnk in Assen gaan. Heb je je opleiding in Schaarsbergen daarna zit je gewoon in Assen
Om vervolgens 4 maanden uitgezonden te worden. Da's pas een klote eind fietsen voor TS.
pi_77559796
Sorry, maar ik vind dit een beetje onzin berichten. Ik dacht dat fora er waren om ook daadwerkelijk wat wijzer te worden? Op www.werkenbijdelandmacht.nl staat dat je naar je eigen voorkeur bij School Noord of Zuid de AMO kunt volgen. Waar je later geplaatst word, dat ligt geheel aan de functie die je wilt bekleden.

En wat houd TS in?
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 2 februari 2010 @ 19:02:04 #14
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_77561581
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:18 schreef jsmit91 het volgende:
Sorry, maar ik vind dit een beetje onzin berichten. Ik dacht dat fora er waren om ook daadwerkelijk wat wijzer te worden? Op www.werkenbijdelandmacht.nl staat dat je naar je eigen voorkeur bij School Noord of Zuid de AMO kunt volgen. Waar je later geplaatst word, dat ligt geheel aan de functie die je wilt bekleden.

En wat houd TS in?
Geloof mij, je eigen voorkeur mogen opgeven en de keuze van Defensie staan compleet los van elkaar. Defensie plaatst je gewoon waar opleidingsplaatsen beschikbaar zijn. Als, in de maand dat jij opkomt, een klas start in Zuid dan ga je gewoon naar Zuid. Wat je voorkeur ook mag zijn.

En TS is de Topic Starter. Jij dus.
pi_77564697
Oke. Maar beginnen deze opleidingen altijd altijd per september en februari of beginnen die gewoon als er genoeg deelnemers zijn?
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 2 februari 2010 @ 20:11:37 #16
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_77565037
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:05 schreef jsmit91 het volgende:
Oke. Maar beginnen deze opleidingen altijd altijd per september en februari of beginnen die gewoon als er genoeg deelnemers zijn?
Er zijn een wisselend aantal opleidingen per jaar. Dat ligt aan de wervingsbehoefte van dat jaar.
pi_77567475
Ik neem aan dat je zelf ook bij KL zit, aangezien je er veel info over hebt. Weet je dan toevallig ook iets over de opleiding Soldaat Geneeskundig Verzorger / Chauffeur?
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 2 februari 2010 @ 20:56:57 #18
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_77567639
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:53 schreef jsmit91 het volgende:
Ik neem aan dat je zelf ook bij KL zit, aangezien je er veel info over hebt. Weet je dan toevallig ook iets over de opleiding Soldaat Geneeskundig Verzorger / Chauffeur?
Ik ben een blokkentrekker (KLu)

En nee, ik heb geen specifieke kennis over de GNK opleidingen.
pi_77583323
Na lang twijfelen denk ik dat, als ik in ieder geval ga solliciteren, ik een OO opleiding wil doen. Weet iemand hoelang het kan duren voordat alles rond is en de opleiding kan beginnen? En hoelang het duurt voordat de opleiding klaar is? Ik heb mijn oog laten vallen op "Onderofficier Geneeskundige Dienst".
pi_77586326
quote:

En wat houd TS in?
wat nou? je krijgt gewoon normale antwoorden. Zo werkt defensie nou eenmaal. Je kunt een boel voorkeuren opgeven, maar de baas beslist waar je heen gaat. Punt uit. Net zoals wanneer je PTLS'er word(gewonden verzorger), de baas beslist waar je terecht komt(400gnk bat, 13 gnk, 43gnk in hoofdzaak). Je kunt wederom een voorkeur geven, en thats it.

Niet zo bijdehand doen als de antwoorden je niet bevallen.

Ik kan je wel eea vertellen over een sld gnk, aangezien ik er zelf één geweest ben. ook over de OO AMV opleiding kan je wel eea vertellen.

Je opleiding op de KMS duurt 4 maanden voor de AMO(ivo-1) en 7 maanden kaderopleiding(ivo2) daarna ga je naar Hollandscherading waar je 4 jaar bezig bent met een MBO4+ verpleegkunde opleiding. Daarna zal je startfunctie 90% zeker in Ermelo bij 400gnkbat zijn.
pi_77587710
Kijk dat zijn de antwoorden die ik zoek! Heb je zelf ook een OO opleiding gedaan, of heb je alleen sld gnk gedaan? En die opleiding tot verpleegkundige, is dat vergelijkbaar als een opleiding die je gewoon bij een MBO school volgt of is die opleiding ook op een kazerne en ben je nog steeds bezig met het hele KL gebeuren?
pi_77588150
dit staat op de website van de landmacht over de functie Onderofficier Geneeskundige Dienst:

"Opleiding en plaatsing
Om de functie van onderofficier geneeskundige dienst uit te kunnen voeren, zul je eerst een onderofficiersopleiding moeten doorlopen. Voor deze opleiding word je geplaatst op de Koninklijke Militaire School in Weert. De onderofficiersopleiding duurt acht maanden. Tijdens de eerste drie maanden volg je de Algemene Militaire Opleiding (AMO) waarin je alle basis militaire vaardigheden leert. In de vijf maanden daarna volg je een Algemene Instructie Bekwaamheids (AIB) cursus waarin leren leidinggeven centraal staat. Daarna volg je de vakgerichte opleiding op het Instituut Defensie Geneeskundige Opleidingen te Hilversum."

Dus jouw informatie is verouderd, of we hebben het over verschillende functies.
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:01:36 #23
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77597047
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:07 schreef jsmit91 het volgende:
Kijk dat zijn de antwoorden die ik zoek! Heb je zelf ook een OO opleiding gedaan, of heb je alleen sld gnk gedaan? En die opleiding tot verpleegkundige, is dat vergelijkbaar als een opleiding die je gewoon bij een MBO school volgt of is die opleiding ook op een kazerne en ben je nog steeds bezig met het hele KL gebeuren?
het "hele KL gebeuren" is nu al een foute gedachte, als jij echt zo met het leger in je maag zit, solliciteer dan astjeblieft gewoon niet! Dat gebeuren word jouw lust en jouw leven, je gaat je eer en trots erin vinden en je zult je leven wijden aan het dienen in het ultieme bedrijf. Als je het nu al "gebeuren" noemt, vraag jezelf dan eerst af of het trotste beroep van militair dan wel wat voor je is!

ofzo
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 3 februari 2010 @ 19:05:33 #24
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_77601420
quote:

En wat houd TS in?
Een voorkeur voor de School wilt nog niet altijd zeggen dat er naar jou voorkeur geluisterd gaat worden.
Alles hangt bv af van vulling van nieuwe lichtingen.

Overigens de richting die jij wilt doen is puik. Zelf ook gedaan. Maar dan gewoon simpel als zijnde hospik bij een anti-tank peloton bij Luchtmobiel in 1992. OLD SKOOL dus
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_77601940
Dit bedoel ik dus met onzinberichten! ik noem het "het gebeuren" bij gebrek aan een betere term ervoor. Probeer me in plaats van te demotiveren te motiveren.

Heeft iemand nog meer over de opleiding specifiek te vertellen? En over de werkzaamheden (het eerder genoemde "gebeuren" dus, voor de jankers onder ons) die je naast deze opleiding volgt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')