En waar heeft jouw mama die wijsheid vandaan?quote:Op maandag 1 februari 2010 19:05 schreef Xaryna het volgende:
Dat wist ik al![]()
Vroeger snapte ik het ook nooit, maar dat heeft mama mij geleerd.
Een baan is de hele baan, en niet alleen jouw helft. Een 4-baansweg heeft dus 4 banen, en jouw helft daar twee van.
Dit dus.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:55 schreef Piles het volgende:
Hoe heten deze dan volgens jullie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1-baans en half-baans
En zo'n driebaansweg ziet er bijvoorbeeld zo uit:quote:Op maandag 1 februari 2010 19:20 schreef PiRANiA het volgende:
Results 1 - 10 of about 588 for "1 baansweg".
Results 1 - 10 of about 4,930 for "2 baansweg"
Results 1 - 10 of about 1,120 for "3 baansweg"
Results 1 - 10 of about 4,900 for "4 baansweg"
Results 1 - 10 of about 236 for "5 baansweg"
Hmm. Dat zet je aan het denken
1-baans naar Groningen, en 2-baans naar Emmenquote:Op maandag 1 februari 2010 19:24 schreef Igen het volgende:
Hoe zou TS dit dan trouwens noemen:
[ afbeelding ]
Een 1½-baansweg?
Mijn mama weet alles.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:15 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
En waar heeft jouw mama die wijsheid vandaan?
Even dit plaatje nog een keer:quote:Op maandag 1 februari 2010 19:29 schreef LoggedIn het volgende:
Ik vind dat je het aantal rijstroken moet tellen die voor jou bedoeld zijn. Wat heb je aan 4 rijstroken als je er 2 niet kan gebruiken? Dus 2 en 4baans
En 2x de helft jaquote:Op maandag 1 februari 2010 19:32 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Is dit de nieuwe patat/friet discussie?
Dat vind ik dus ook, maar ook genoeg mensen dus nietquote:Op maandag 1 februari 2010 19:29 schreef LoggedIn het volgende:
Ik vind dat je het aantal rijstroken moet tellen die voor jou bedoeld zijn. Wat heb je aan 4 rijstroken als je er 2 niet kan gebruiken? Dus 2 en 4baans
Nee, want dat werkt dus nietquote:Op maandag 1 februari 2010 19:37 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook, maar ook genoeg mensen dus niet
Dat is niet in nl dus dat is andersquote:Op maandag 1 februari 2010 19:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Even dit plaatje nog een keer:
[ afbeelding ]
Dat is dus volgens jou een tweebaansweg, omdat jij twee van de drie rijbanen (rechts en midden) mag gebruiken?
Zulke rare wegen hebben we in NL toch niet?quote:Op maandag 1 februari 2010 19:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Even dit plaatje nog een keer:
[ afbeelding ]
Dat is dus volgens jou een tweebaansweg, omdat jij twee van de drie rijbanen (rechts en midden) mag gebruiken?
En toch werkt dat al 30 jaar heel goed voor mij.quote:
Die middenste rijbaan mag door beide rijrichtingen gebruikt worden, met het gratis risico op een frontale botsing.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:39 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Zulke rare wegen hebben we in NL toch niet?Maar, ja, het is een 1 of 2baans weg, afhankelijk van welke richting je neemt.
Wil jij alle Noorderlingen niet over één kam scheren?quote:Op maandag 1 februari 2010 18:36 schreef Huppelmuts het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens de logica hier in het Noorden is bovenstaande een 4-baans weg.
Ik denk bij een 4-baans weg aan dit:
[ afbeelding ]
Maar dat is dus een 8-baans weg kreeg ik te horen vandaag.
Dat is bij mij dus een 2baans wegquote:Op maandag 1 februari 2010 20:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wil jij alle Noorderlingen niet over één kam scheren?![]()
Als ik vierbaansweg zeg bedoel ik ook een vierbaansweg.
Dus ???quote:Op maandag 1 februari 2010 20:08 schreef Mutant01 het volgende:
Om dit soort verwarringen te voorkomen wordt ook wel gesproken van 2x2 snelwegen of 2x4 snelwegen (in het geval van de OP),
Nee, een vierbaansweg bestaat uit 2 X 2 rijstroken.quote:Op maandag 1 februari 2010 20:07 schreef Idler het volgende:
Twee- en vierbaans dus. Je telt alleen de banen die in één richting gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |