Ja, lijkt me wel. Jij bent verantwoordelijk voor het op tijd betalen van de termijnen. Of dit nou per acceptgiro of per incasso gaat. En de instelling kan niet zien wat de oorzaak is hèquote:Op maandag 1 februari 2010 16:31 schreef SemperFii het volgende:
Nu zijn er dus een aantal dingen die ik me afvraag:
1. Is het mijn schuld dat een automatische incasso niet word afgeschreven?
Had gekund, lijkt me niet verplicht. Wordt meestal eerst nog een keer geprobeerd, in dit geval een maand later.quote:2. Had de instelling mij niet moeten notificeren over de geweigerde(?) incasso?
Goeie vraag, maar ik denk van niet. Is doorlopend niet zonder einddatum?quote:3. Omdat er maandelijks collegegeld wordt afgeschreven, gaat het hier dan wel om een eenmalige machtiging en niet om een doorlopende?
Klopt. Of je belt in december al waarom het niet afgeschreven is, en stort dan alsnog.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:36 schreef Dennis101 het volgende:
Los van hoe of wat, wat is je probleem nou precies? Je weet dat het afgeschreven wordt, dus je zorgt toch dat je in januari genoeg geld hebt voor 2 termijnen, of mis ik iets?
Dat sowieso... Maar een storno moet toch te zien zijn op je afschriften?quote:Op maandag 1 februari 2010 16:36 schreef Dennis101 het volgende:
Los van hoe of wat, wat is je probleem nou precies? Je weet dat het afgeschreven wordt, dus je zorgt toch dat je in januari genoeg geld hebt voor 2 termijnen, of mis ik iets?
Ik wist dat het in acht termijnen zou worden afgeschreven. Nu blijkt vanaf September tot en met April, maar omdat er in December niks afgeschreven was (wat niet aan mij lag), dacht ik dat ze dit gedaan hadden omdat December de duurste maand van het jaar is. Dus om de studenten een beetje tegemoet te komen. En dan ipv tot April tot en met Mei afschrijven.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:36 schreef Dennis101 het volgende:
En hoe kom je daar precies bij?quote:Op maandag 1 februari 2010 16:41 schreef SemperFii het volgende:
maar omdat er in December niks afgeschreven was (wat niet aan mij lag),
Tja, je gaat mij niet wijs maken dat er nergens vermeld staat wanneer die afschrijvingen zijn. Bij mij stond dat netjes op het machtigingsformulier.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:41 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Ik wist dat het in acht termijnen zou worden afgeschreven. Nu blijkt vanaf September tot en met April, maar omdat er in December niks afgeschreven was (wat niet aan mij lag), dacht ik dat ze dit gedaan hadden omdat December de duurste maand van het jaar is. Dus om de studenten een beetje tegemoet te komen. En dan ipv tot April tot en met Mei afschrijven.
Een rekening met meer dan voldoende saldo. Als ik teken voor een automatische incasso, mag ik er toch vanuit gaan dat dat ook automatisch gebeurt. Ik geef dan dus aan het begin van de termijn aan te betalen op afgesproken tijdstippen. Ik betaal hun dan administratiekosten om het er ook daadwerkelijk af te halen.quote:
omdat er genoeg geld op rekening van TS stond wat hij al meerdere keren aangeeft.quote:
Er kunnen meer oorzaken zijnquote:Op maandag 1 februari 2010 16:45 schreef SemperFii het volgende:
Een rekening met meer dan voldoende saldo.
Doen ze toch ook netjes? Als het niet lukt proberen ze het zelfs een maand later nog eens, zodat jij geen actie hoeft te ondernemenquote:Als ik teken voor een automatische incasso, mag ik er toch vanuit gaan dat dat ook automatisch gebeurt. Ik geef dan dus aan het begin van de termijn aan te betalen op afgesproken tijdstippen. Ik betaal hun dan administratiekosten om het er ook daadwerkelijk af te halen.
Niet toevallig met bedragen aan het schuiven geweest? Waardoor net op de dag dat zij het probeerden jouw geld aan het 'zweven' was?quote:Op maandag 1 februari 2010 16:45 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Een rekening met meer dan voldoende saldo. Als ik teken voor een automatische incasso, mag ik er toch vanuit gaan dat dat ook automatisch gebeurt. Ik geef dan dus aan het begin van de termijn aan te betalen op afgesproken tijdstippen. Ik betaal hun dan administratiekosten om het er ook daadwerkelijk af te halen.
whehehehe ja hoorquote:Op maandag 1 februari 2010 16:31 schreef SemperFii het volgende:
Mijn redenering: omdat dit de duurste maand van het jaar is zal hier wel rekening gehouden mee worden.
Oke, ze doen het wel. Maar is dat wel redelijk? Nu ben ik degene die een maand op een houtje moet bijten, terwijl ik elke maand voldoende geld op mijn rekening had staan!quote:Op maandag 1 februari 2010 16:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Er kunnen meer oorzaken zijn
[..]
Doen ze toch ook netjes? Als het niet lukt proberen ze het zelfs een maand later nog eens, zodat jij geen actie hoeft te ondernemen
Als jij zelf had opgelet had je nu niet op een houtje hoeven te bijtenquote:Op maandag 1 februari 2010 16:50 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Oke, fair. Maar is dat wel redelijk? Nu ben ik degene die een maand opeen houtje moet bijten, terwijl ik elke maand genoeg geld op mijn rekening had staan!
Je moet op een houtje bijten omdat je een aanname gedaan hebt die je niet had moeten doen, nl. dat ze december door zouden schuiven (zodat mei de laatste maand werd ipv april, wat je zei). Als je dat niet aangenomen had maar even uit had gezocht, had je geweten dat je het geld op je rekening had moeten laten staan ipv uit te geven.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:50 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Oke, fair. Maar is dat wel redelijk? Nu ben ik degene die een maand opeen houtje moet bijten, terwijl ik elke maand genoeg geld op mijn rekening had staan!
In december heb je een termijn niet bepaalt, dus moet je nu dat geld over hebbenquote:Op maandag 1 februari 2010 16:50 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Oke, fair. Maar is dat wel redelijk? Nu ben ik degene die een maand op een houtje moet bijten, terwijl ik elke maand genoeg geld op mijn rekening had staan!
Opgelet had ik. Ik wist dat december niet afgeschreven was. Maar ik had geen enkele reden om aan te nemen dat dit aan mij lag. Het zou toch raar zijn als ik hun betaal om geld van mijn rekening af te halen, dat ik daar zelf nog achteraan zou moeten bellen?quote:Op maandag 1 februari 2010 16:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als jij zelf had opgelet had je nu niet op een houtje hoeven te bijten
Hoeft niet, maar dan niet klagen als het de volgende maand afgeschreven wordtquote:Op maandag 1 februari 2010 16:54 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Opgelet had ik. Ik wist dat december niet afgeschreven was. Maar ik had geen enkele reden om aan te nemen dat dit aan mij lag. Het zou toch raar zijn als ik hun betaal om geld van mijn rekening af te halen, dat ik daar zelf nog achteraan zou moeten bellen?
quote:Op maandag 1 februari 2010 16:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja, je gaat mij niet wijs maken dat er nergens vermeld staat wanneer die afschrijvingen zijn. Bij mij stond dat netjes op het machtigingsformulier.
Gast hou je er alsjeblieft buiten als je geen idee hebt waar je over praat! Heb jij inzicht in mijn inkomsten?quote:Op maandag 1 februari 2010 16:54 schreef dabadbass het volgende:
Van StuFi leven, klagen, maar wel op wintersport gaan.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lekker kortzichtigquote:Op maandag 1 februari 2010 16:54 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Opgelet had ik. Ik wist dat december niet afgeschreven was. Maar ik had geen enkele reden om aan te nemen dat dit aan mij lag. Het zou toch raar zijn als ik hun betaal om geld van mijn rekening af te halen, dat ik daar zelf nog achteraan zou moeten bellen?
Jij zelf in ieder geval niet volgens mijquote:Op maandag 1 februari 2010 16:55 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Gast hou je er alsjeblieft buiten als je geen idee hebt waar je over praat! Heb jij inzicht in mijn inkomsten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |