abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77838247
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:55 schreef Debjeee het volgende:
En Nick_Taken
Als ik doordeweeks incheck komt ervoor: Goede reis student wk vrij.

Dus vraag me ook al lange tijd af waarom er op de site weekend komt te staan
heb je hetzelfde probleem als wat ik heb, staat er waarschijnlijk ook een tijdelijk weekend-ov op..
kan je dus 7-dagen per week reizen, tot de tijdelijke afloopt

Het mooie is dat zowel DUO als OV-chipkaart instantie dit bij mij in ieder geval niet konden oplossen...
From all the things I've lost I miss my mind the most...
pi_77844834
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:54 schreef iosubSyS het volgende:

[..]

heb je hetzelfde probleem als wat ik heb, staat er waarschijnlijk ook een tijdelijk weekend-ov op..

Het mooie is dat zowel DUO als OV-chipkaart instantie dit bij mij in ieder geval niet konden oplossen...
Nee inderdaad, dat konden ze bij mij ook niet.
Als ik het aan DUO vraag zeggen ze dat ik contact moet opnemen met de ov klantenservice.
Doe ik dat, zeggen die mensen dat er in hun systeem staat dat ik gewoon een week heb geactiveerd.

Ik zal dus blijkbaar wel een week hebben als er voorkomt: Goede reis student wk vrij.

Moet volgende week het weekend reizen,,,zal ik een kaartje kopen met korting ofniet?
pi_77846913
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:24 schreef Debjeee het volgende:

[..]

Nee inderdaad, dat konden ze bij mij ook niet.
Als ik het aan DUO vraag zeggen ze dat ik contact moet opnemen met de ov klantenservice.
Doe ik dat, zeggen die mensen dat er in hun systeem staat dat ik gewoon een week heb geactiveerd.

Ik zal dus blijkbaar wel een week hebben als er voorkomt: Goede reis student wk vrij.

Moet volgende week het weekend reizen,,,zal ik een kaartje kopen met korting ofniet?
in principe hoef je dat niet te doen.. eerst ff testen in de bus/tram/metro
pi_77849102
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:54 schreef iosubSyS het volgende:

heb je hetzelfde probleem onbewuste cadeautje van de overheid als wat ik heb, staat er waarschijnlijk ook een tijdelijk weekend-ov op..

Mensen met 2 abonnementen unite!
pi_77850079
Oké, ik dacht dat bij mij alles goed gegaan was...
Ik had 27 januari m'n bestelling opgehaald (ik heb weekabbo) en dat ging in één keer goed volgens het apparaat (2 producten had ik opgehaald aldus het apparaat!) behalve dan dat er geen bonnetje uitkwam maarja. Ik had een 'Mijn OV-chipkaart' aangemaakt op ov-chipkaart.nl en daar stond eerst steeds geen kaartinformatie (ik had al gelezen dat dat even kon duren, dus geen paniek) maar nu kijk ik net weer even bij Mijn OV-chipkaart en nu staat er dus wel kaartinformatie maar ik zie dit staan:

Hier staat dus mijn weekend-korting niet bij? Dat klopt zeker niet? Wat te doen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Marissaatje op 10-02-2010 17:01:10 ]
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:03:31 #156
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77850799
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:42 schreef Marissaatje het volgende:
Oké, ik dacht dat bij mij alles goed gegaan was...
Ik had 27 januari m'n bestelling opgehaald (ik heb weekabbo) en dat ging in één keer goed volgens het apparaat (2 producten had ik opgehaald aldus het apparaat!) behalve dan dat er geen bonnetje uitkwam maarja. Ik had een 'Mijn OV-chipkaart' aangemaakt op ov-chipkaart.nl en daar stond eerst steeds geen kaartinformatie (ik had al gelezen dat dat even kon duren, dus geen paniek) maar nu kijk ik net weer even bij Mijn OV-chipkaart en nu staat er dus wel kaartinformatie maar ik zie dit staan:

[ afbeelding ]

Hier staat dus mijn weekend-korting niet bij? Dat klopt zeker niet? Wat te doen?

Dat had ik ook een tijdje. Na nog langer wachten verscheen dat abonnement er ineens ook bij. Je kunt je ov-chip beter checken bij een ns-automaat. Daar staat meestal beter wat je allemaal op je kaart hebt staan.
pi_77850993
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:03 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Dat had ik ook een tijdje. Na nog langer wachten verscheen dat abonnement er ineens ook bij. Je kunt je ov-chip beter checken bij een ns-automaat. Daar staat meestal beter wat je allemaal op je kaart hebt staan.
Oke, dan wacht ik nog even af. Maar zo'n NS-automaat waar je dat kan checken, wat voor automaat is dat?
pi_77851021
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:08 schreef Marissaatje het volgende:

[..]

Oke, dan wacht ik nog even af. Maar zo'n NS-automaat waar je dat kan checken, wat voor automaat is dat?
Zo een gele grote met een chipkaart logootje

You dream it, I live it.
pi_77851341
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:09 schreef Meddo het volgende:

[..]

Zo een gele grote met een chipkaart logootje

[ afbeelding ]
Oké, eens kijken of ik zo'n automaat op een station kan vinden..
En hoe kun je dan je reisproducten bekijken? Gewoon je ov-kaart erin stoppen?
pi_77851428
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:19 schreef Marissaatje het volgende:

[..]

Oké, eens kijken of ik zo'n automaat op een station kan vinden..
En hoe kun je dan je reisproducten bekijken? Gewoon je ov-kaart erin stoppen?
Je moet hem boven dat paars/witte dingetje rechtsonder houden; dan krijgt je verschillende opties. (ns)bestelling ophalen, saldo opladen, producten bekijken enzo
You dream it, I live it.
pi_77851521
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:22 schreef Meddo het volgende:

[..]

Je moet hem boven dat paars/witte dingetje rechtsonder houden; dan krijgt je verschillende opties. (ns)bestelling ophalen, saldo opladen, producten bekijken enzo
Oh oke, bedankt voor je uitleg!
Ik ga het morgen even proberen!
pi_77851653
Kunnen conducteurs eigenlijk zien of je bent ingechecked? Ik heb dat nog geen enkele keer gedaan, maar ik krijg er ook geen opmerking over. Gewoon laten dus voortaan?
(met studenten week ov)
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:34:31 #163
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77851829
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:29 schreef crossover het volgende:
Kunnen conducteurs eigenlijk zien of je bent ingechecked? Ik heb dat nog geen enkele keer gedaan, maar ik krijg er ook geen opmerking over. Gewoon laten dus voortaan?
(met studenten week ov)
Volgens mij kunnen ze het wel zien, maar ze kunnen ook zien welke abonnementen er op staan, dus inchecken is in je vrij reizen periode bij de ns niet nodig.
pi_77853901
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:17 schreef iosubSyS het volgende:

[..]

in principe hoef je dat niet te doen.. eerst ff testen in de bus/tram/metro
Ik woon in Groningen,

Tram en metro zijn hier niet.

En qbuzz heeft die in-uitcheck dingen nog niet in de bus...weet dus niet hoe ik het moet checken
pi_77871327
Zo en morgen sta ik weer in Rotterdam
pi_77874396
Zal wel nodig zijn ook, als ik zo de voorpagina van de Volkskrant las vandaag
  donderdag 11 februari 2010 @ 11:12:22 #167
132191 -jos-
Money=Power
pi_77876162
Grml ik erger me er echt elke keer aan die kut OV chipkaart.

Normaal laat ik gewoon altijd die oude studentenkaart zien maar sinds deze week vragen de buschauffeurs of ik ook een OV-Chipkaart heb, "ja meneer", "ok, dan is uw oude OV-kaart dus niet meer geldig", "checkt in met OV-chipkaart: ", oja en dan zegt ie ook nog "ja er zijn in heel Nederland nog maar 3 mensen zonder OV-cipkaart", uiteraard de volgende dag in dezelfde bus heeft iemand nog geen OV-chipkaart en mag gewoon in de bus blijven

Overigens roep ik alle studenten op NIET uit te checken, nergens voor nodig!! Lekker boycotten die rotzooi!!!
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_77882922
Een vriendin hoort weekend te hebben, staat Week op OV-chipkaart.nl, Weekend bij $tudentenov-chipkaart, Week én Weekend bij de NS-conducteur....

Studentov-chipkaart gebeld en door fatima af worden gescheept dat er toch alleen weekend op hoort te staan volgens het systeem.

Astallas: "Oh dan mag ze dus gewoon door de week én door het weekend reizen?"
je hoort haar 2 seconden denken
Fatima: "Oh dus ze kan dat echt, oh dan is niet de bedoeling, tja ik weet het ook niet."
Astellas: "Misschien kan je het aan iemand vragen die dat wel weet?"
Fatima: "uh ja misschien een momentje"
1 minuut later
Fatima: "ja ik zal het door sturen"
Astellas: "naar wie? zodat ik er later direct naar kan vragen"
Fatima: "uh ja weet ik niet, gewoon andere mensen"
Astellas: "naar wie stuur je het dan door?"
Fatima: "ja.. ik weet niet meer hoe ze heten"
Astellas: "wie dan?"
Fatima: "... iets van 2e lijn"
Astellas: "en hoe snel wordt het opgelost?"
Fatima: "weet ik niet"
Astellas: "Wordt ik dan terug gebeld of?"
Fatima: "ja, volgende week gebeld of gemaild"

inmiddels een week later en niets vernomen.... ZUCHT

[ Bericht 0% gewijzigd door Astellas op 11-02-2010 14:27:53 ]
pi_77885753
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:16 schreef Astellas het volgende:
Een vriendin hoort weekend te hebben, staat Week op OV-chipkaart.nl, Weekend bij $tudentenov-chipkaart, Week én Weekend bij de NS-conducteur....

Studentov-chipkaart gebeld en door fatima af worden gescheept dat er toch alleen weekend op hoort te staan volgens het systeem.

Astallas: "Oh dan mag ze dus gewoon door de week én door het weekend reizen?"
je hoort haar 2 seconden denken
Fatima: "Oh dus ze kan dat echt, oh dan is niet de bedoeling, tja ik weet het ook niet."
Astellas: "Misschien kan je het aan iemand vragen die dat wel weet?"
Fatima: "uh ja misschien een momentje"
1 minuut later
Fatima: "ja ik zal het door sturen"
Astellas: "naar wie? zodat ik er later direct naar kan vragen"
Fatima: "uh ja weet ik niet, gewoon andere mensen"
Astellas: "naar wie stuur je het dan door?"
Fatima: "ja.. ik weet niet meer hoe ze heten"
Astellas: "wie dan?"
Fatima: "... iets van 2e lijn"
Astellas: "en hoe snel wordt het opgelost?"
Fatima: "weet ik niet"
Astellas: "Wordt ik dan terug gebeld of?"
Fatima: "ja, volgende week gebeld of gemaild"

inmiddels een week later en niets vernomen.... ZUCHT
Haha komt me bekend voor, had precies hetzelfde..
Vorige week donderdag gebeld nooit meer wat terug gehoort...

Waar ze die mensen toch vandaan halen is echt een raadsel
pi_77894984
Ik ga me ook maar aan de studenten OV chipkaart wagen. Een poos geleden was er zo'n website waarop je kon checken of je al die pasfoto's al had ingeleverd. Nu kan ik die nergens meer vinden. Bestaat ie nog, en zo ja weet iemand waar?

Het is namelijk zo dat ik zelf in het buitenland zit, maar mijn postadres is in Nederland (bij mijn ouders). Het aanvraagformulier is nu dus onderweg naar mijn ouders, maar stel dat DUO mijn pasfoto's heeft kwijtgemaakt (want die heb ik dus wel ingeleverd) moet ik dus snel een nieuwe pasfoto naar NL sturen... Daarom wil ik even checken of ze misschien zelf al zeggen dat ik ze wel heb ingeleverd, dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
pi_77895251
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:57 schreef gifkwal het volgende:
Daarom wil ik even checken of ze misschien zelf al zeggen dat ik ze wel heb ingeleverd, dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
Die site is volgens mij weg, maar die was ook niet betrouwbaar.
Ik had foto's ingeleverd en op de site stond "wij hebben geen foto's ontvangen, stuur nieuwe". Op vrijdag dacht ik "laat ik eens nieuwe inleveren", maar dat ging toen niet en op maandag lag opeens mijn chipkaart in de bus. Meteen daarna op de site gekeken en daar stond nog steeds "wij hebben geen foto's ontvangen, stuur nieuwe"
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_77895554
Ok, bedankt. Ik herinner me dat ik ooit die site heb gecheckt toen ik al pasfoto's had ingeleverd en toen stond er ook dat ik niks had ingeleverd. Hoopte dat ze het nu geupdate zouden hebben.

Stel dat ze toch nog een pasfoto willen, denk je dan dat een ingescande en door mijn ouders uitgeprinte pasfoto ook wordt geaccepteerd? Dus niet op fotopapier maar op gewoon papier. Want het opsturen van een pasfoto duurt misschien wel minstens 2 weken terwijl ik de kaart straks wil gebruiken als ik in Nederland ben en dan heb ik hem misschien nog niet als ik moet wachten op de post en zo...
pi_77902729
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 11:12 schreef -jos- het volgende:
Grml ik erger me er echt elke keer aan die kut OV chipkaart.

Normaal laat ik gewoon altijd die oude studentenkaart zien maar sinds deze week vragen de buschauffeurs of ik ook een OV-Chipkaart heb, "ja meneer", "ok, dan is uw oude OV-kaart dus niet meer geldig", "checkt in met OV-chipkaart: ", oja en dan zegt ie ook nog "ja er zijn in heel Nederland nog maar 3 mensen zonder OV-cipkaart", uiteraard de volgende dag in dezelfde bus heeft iemand nog geen OV-chipkaart en mag gewoon in de bus blijven

Overigens roep ik alle studenten op NIET uit te checken, nergens voor nodig!! Lekker boycotten die rotzooi!!!
Doe toch maar wel, want na een aantal keer wordt je kaart anders geblokkeerd...
pi_77902826
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:46 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Ja, en erger nog... Je bent elke keer vier euro kwijt.
You dream it, I live it.
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:58:30 #175
132191 -jos-
Money=Power
pi_77903271
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:46 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

hoezo? en hoe weet je dat?
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:48 schreef Meddo het volgende:

[..]

Ja, en erger nog... Je bent elke keer vier euro kwijt.
Nee blijft steeds hetzelfde saldo staan omdat je als student toch gratis reist.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')