abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 februari 2010 @ 20:02:26 #251
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78316476
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:00 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik had een ov-chipkaar die ik ook al geactiveerd heb. Deze ben ik echter kwijtgeraakt, heb een nieuwe aangevraagd maar moet ik die dan ook nog activeren?
Dat lijkt me wel. Je oude zal ook wel meteen geblokkeerd zijn?
pi_78316696
Ja, die is geblokkeerd. Ik heb een vervangende chipkaart aangevraagd en daarbij ingevuld dat ik week-ov wilde.
  maandag 22 februari 2010 @ 20:24:52 #253
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78317602
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:06 schreef DanseMacabre het volgende:
Ja, die is geblokkeerd. Ik heb een vervangende chipkaart aangevraagd en daarbij ingevuld dat ik week-ov wilde.
Hmz, het wordt me op de site ook niet echt duidelijk. Heb je opnieuw een aanvraagformulier ingevuld of sturen ze meteen een vervangende op?

Nja, als je er één hebt kun je natuurlijk gewoon naar zo'n automaat om te kijken of er iets voor je klaar staat. Rijen zijn er toch niet. En anders ff aan een conducteur vragen of ie al geactiveerd is.
pi_78317791
Ik moest een aanvraagformulier invullen voor een vervangende kaart, binnen een week krijg ik een aanvraagformulier per post, die moet ik weer per post opsturen en dan krijg ik binnen drie weken een nieuwe.
En ik durf niet het risico te nemen dat ik straks in de trein zit en dan een boete moet betalen + 32 euro voor een retourkaartje volle prijs.
pi_78318464
Even gebeld, ik moet de kaart inderdaad opnieuw activeren.
Kan ik nog wel reizen in de bus met m'n oude kaart?

Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe kaart er is.
pi_78319667
Toe te voegen aan OP: deadline voor activeren: 16 maart 2010
pi_78352143
Ik heb nu dus alleen nog maar mijn papieren ov. Kan ik die dan wel gewoon gebruiken tot 16 maart? Ook bij de busbedrijven.
Ik had namelijk bij de ns al bijna een boete, die kreeg ik alleen niet omdat de conducteur oprecht geloofde dat ik 'm net kwijt was geraakt.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 17:56:39 #258
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78352200
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:55 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb nu dus alleen nog maar mijn papieren ov. Kan ik die dan wel gewoon gebruiken tot 16 maart? Ook bij de busbedrijven.
Ik had namelijk bij de ns al bijna een boete, die kreeg ik alleen niet omdat de conducteur oprecht geloofde dat ik 'm net kwijt was geraakt.
Volgens mij accepteren ze die papieren kaart al lang niet meer... Misschien als je brieven meeneemt waarmee je kunt aantonen dat je er wel 1 moet hebben en dat je hem hebt aangevraagd enzo.
pi_78352779
Volgens de ib-groep heb ik recht op een vervangende kaart, volgens de klantenservice van de ov-chipkaart niet.
Lekker tegenstrijdig.

[ Bericht 71% gewijzigd door DanseMacabre op 23-02-2010 18:30:04 ]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 18:59:13 #260
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_78354603
Heb nu ook eindelijk een brief gekregen van IB Groep.

"Uw heeft uw abonnement op 4 januari in gebruik genomen"
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_78423895
En de problemen duren voort, ronduit genant. Dacht dat alles nu in orde was en conducteurs goed geïnstrueerd waren, wordt ik vanochtend gecontroleerd en zegt de conducteur tegen mij, je hebt een weekend en weekov. Het weekendov is geldig tot en met 2012 en de weekov is tot en met 2030. Je kunt er gewoonweg niets mee. Heel leuk dat blokje in hun scherm, maar volgens mij klopt daar ook iets niet helemaal mee. Iemand overigens nog ideeën over wanneer dat tijdelijke product er af gaat. Voel er vrij weinig voor om weer hele dagen aan de telefoon te hangen..
pi_78446699
Volgens de ib-groep heb ik nu gewoon geen reisrecht meer. Vraag me af waarom ik dan wel stufi krijg.
pi_78454486
Ik heb mijn weekabonnement omgewisseld naar een weekendabonnement vanaf 9 februari. Maar ik heb dit op mijn kaart nog niet aangepast door van reisproduct te wisselen. Als ze nu mijn kaart scannen staat daar nog gewoon een weekov op neem ik aan?
Professor Paljas von Pinguïn is een ijsbeer en een veelzijdig wetenschapper, die Alfred steeds weer op gevaarlijke missies over de gehele wereld meeneemt. Daarbij dient zijn grote vliegende windmolen als transportmiddel.
pi_78456368
Ja, je moet hem sowieso opnieuw activeren...
pi_78486835
Een nieuwe kaart moet je altijd activeren! Ondertussen kun je met de toegestuurde tijdelijke kaart reizen tot je je nieuwe kaart hebt. Activeren doe je bij de gele oplaadpunten in AH/C1000/Kiosk/Primera/Totaalgemak. Kies dan ophalen bestelling en controleer of je week of weekend hebt en dit klopt; bevestig vervolgens met ja.
Dit activeren kan dus NIET bij de kaartjesautomaten van de NS!!

Activeer een nieuwe kaart voor de 16e maart. Reis niet meer met je oude ov kaart want dan riskeer je een boete. Koop dus beter gewoon kaartjes. Voor de kaartjes kun je schadevergoeding aanvragen bij de klantenservice van de OV Chipkaart...

Daarnaast moet je bij OV die al van die uitcheckkastjes heeft altijd in en uitchecken. Als je dit niet doet en je hebt een week ov en reist in het weekend en vergeet het dan kost je het dus geld.
Bij de NS check je niet in of uit, maar koop je dan in het weekend gewoon nog een kaartje met korting.
pi_78486900
@ Prof Paljas; Je moet een wisseling naar week of weekend aanvragen via het formulier bij OCW Duo. Als je dit gedaan hebt gaan hier een paar dagen tot 2 weken overheen voor het is omgezet. Je kunt dit checken bij de gele oplaadpunten! Gewoon proberen totdat je ziet dat het is veranderd en nu nog niet activeren!
pi_78513677
Maandag mag ik weer een dag voor de OV-chipkaart draaien, en nu in Almelo
Zal nu toch wel de allerlaatste keer zijn gok ik zo.
Inmiddels al mijn sweater ingeleverd met de ov-chipkaart info erop dus erg herkenbaar ben ik dan ook niet meer
Ach het verdiende leuk bij, alles bij elkaar toch een aantal maanden stufie, kan voor mijn examenweek mezelf helemaal op mijn studie storten en proberen mijn P te pakken in een jaar.
En dat mag ook wel, want een groot gedeelte van mijn vrije tijd heb ik de afgelopen 2 maanden besteed aan werken terwijl ik eigenlijk iets meer had moeten studeren
Ach ja prioriteiten he, ff mijn verslag aftikken voor dit blok en me dit weekend vol op statica storten.

Dus heb je nog problemen met je ov-chipkaart, kom naar Almelo maandag
  maandag 1 maart 2010 @ 11:19:16 #268
32320 iosubSyS
Stay Awake
pi_78583474
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef DeMaS het volgende:
Misschien niet een heel grote verrassing, maar ook ik heb een probleem met de ov-chipkaart.

heel verhaal..
Zit met het exact hetzelfde probleem... ook alle instanties afgebeld zonder enige oplossing
Dus ik houd me ook aanbevolen voor een oplossing en tot die tijd hopelijk zonder boetes het land door..
From all the things I've lost I miss my mind the most...
  maandag 1 maart 2010 @ 22:30:13 #269
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_78614730
Moet ik na 16 maart nu wel of niet inchecken in de trein?
In de bus wel hè? Ik dacht zelf dat het in de trein niet hoefde (in je vrij-reizen-periodes dan)
pi_78620342
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:30 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Moet ik na 16 maart nu wel of niet inchecken in de trein?
In de bus wel hè? Ik dacht zelf dat het in de trein niet hoefde (in je vrij-reizen-periodes dan)
Volgens mij nog niet, je moet vanaf 16 maart alleen zorgen voor een geactiveerd reisproduct
pi_78629166
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:30 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Moet ik na 16 maart nu wel of niet inchecken in de trein?
In de bus wel hè? Ik dacht zelf dat het in de trein niet hoefde (in je vrij-reizen-periodes dan)
In je niet-vrij-reizen periode hoef je ook niet in te checken. Dan alleen een kaartje kopen (trein dan he!)

Bus altijd inchecken.
pi_78631667
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:37 schreef Hansjoh het volgende:

[..]

Wen er maar aan, same problem here! Bij de meesten staan er 4 producten op (2 tijdelijke en 2 overige producten wat tevens de geactiveerde producten zijn heb ik begrepen). Bij het activeren zelf zijn bij mij de tijdelijke producten verdwenen en heb ik alleen die 2 overige producten waardoor het pijltje op hun apparaatje verdwenen is en vandaar dat ze dan gelijk denken dat het niet geactiveerd is. Tevens staat bij mij nu een week-OV geldig t/m 31-12-2030 wat dus idereen heeft met dit probleem..
2 keer gebeld en helpdesk van ov-studentenkaart zeggen 100% zeker te weten dat het geactiveerd is en de fout bij NS ligt..

Dus wanneer ik weer gecontrolleerd wordt zeg ik van te voren al dat het geactiveerd is, dat brengt al een normale discussie op gang ipv achteraf te zeggen krijg ik het idee..
Sinds januari loop ik al achter dit probleem aan, alleen het enige waar ik tot nu toe achter ben gekomen: niemand kan er iets aan doen. Er is toch wel iemand die er een oplossing voor heeft. Ik begin er een beetje strontziek van te worden...
pi_78676866
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:30 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Moet ik na 16 maart nu wel of niet inchecken in de trein?
In de bus wel hè? Ik dacht zelf dat het in de trein niet hoefde (in je vrij-reizen-periodes dan)
Zolang er nog niks over gezegd is alleen kaart laten zien an conducteur en niet in/uitchecken.
De bedoeling was om dit te veranderen maar waarschijnlijk blijft het zo.
pi_78726399
Vast al wel gevraagd, maar is de oude kaart van vorig jaar nog geldig? Hoor daar namelijk verschillende verhalen over.

Thanks!
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:56:13 #275
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78726909
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:41 schreef Glenn0 het volgende:
Vast al wel gevraagd, maar is de oude kaart van vorig jaar nog geldig? Hoor daar namelijk verschillende verhalen over.

Thanks!
Neehee, kap daarmee.
pi_78855252
Tot zestien maart is de oude kaart nog geldig volgens de klantenservice van ov-chipkaart en volgens DUO.

Ik heb nu dus een nieuwe kaart aangevraagd, ruim een week geleden. Volgens de klantenservice van de ov-chipkaart kunnen ze pas twee weken na het ontvangen van het aanvraagformulier zien of ze 'm hebben ontvangen. Daarna duurt het nog 2 tot 3 weken tot ik 'm heb. In totaal dus 4 tot 5 weken.

Volgens de website echter krijg je binnen een week na versturen van het aanvraagformulier een bevestiging en daarna duurt het nog 2 weken.

Hoe zit het nou?
pi_78861073
Weinig over te zeggen denk ik, veel meer doen dan afwachten kan je niet.. heb je een tijdelijke?
pi_78861773
Ik wil graag weten wat de feestdagen zijn, waarop een week-OV niet geldig is en een weekend-OV wel. Dit stond vroeger op de achterkant van de kaart, maar dat is nu dus niet meer het geval.
Ik kon zo snel niet vinden via google want ik kwam alleen maar bij pagina's over het gezeik van de afgelopen maanden.

Iemand een linkje? ^^
gr gr
pi_78862870
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp

Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst).
You dream it, I live it.
pi_78863047
Bedankt Meddo
gr gr
pi_78863147
Heb al 2 jaar een OV-chipkaart en die heeft het altijd prima gedaan in de metro en sinds kort ook in de trein en bus dan. Is mijn portemonnee dit weekend gestolen. Ik moet nu een nieuwe OV-chipkaart aanvragen en dit gaat volgens die vrouw van de helpdesk nog 4 weken duren!

Ik heb nu een tijdelijke OV-chipkaart gekregen van de RET, maar weet iemand of ik deze ook in de trein kan gebruiken? Of moet ik gewoon die groene kaart nog gebruiken tot 16 maart?

Lekkere timing
pi_78863522
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:20 schreef Meddo het volgende:
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp

Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst).
Interessant is overigens dat de NS enerzijds zelf naar de Dienst Uitvoering Onderwijs verwijst voor de feestdagen, maar anderzijds ook een andere lijst met feestdagen noemt.
pi_78863658
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:50 schreef Hugo__Boss het volgende:
Weinig over te zeggen denk ik, veel meer doen dan afwachten kan je niet.. heb je een tijdelijke?
Ja, heb ik. Maar volgens de ib-groep worden de tijdelijke kaarten allemaal stopgezet op 16 maart.
pi_78863784
Oh, DanseMacabre, volgens mij zit ik in dezelfde situatie!

Ik heb vandaag gebeld en ben ook langsgegaan bij een servicepunt, maar daar zeiden ze inderdaad dat de tijdelijke kaarten worden stopgezet (alleen WAAROM?!).
  zondag 7 maart 2010 @ 21:37:52 #285
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78863993
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:30 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Interessant is overigens dat de NS enerzijds zelf naar de Dienst Uitvoering Onderwijs verwijst voor de feestdagen, maar anderzijds ook een andere lijst met feestdagen noemt.
Handig, DUO zegt 5 mei en de NS zegt 14 mei
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_78869051
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:34 schreef Aotearoa het volgende:
Oh, DanseMacabre, volgens mij zit ik in dezelfde situatie!

Ik heb vandaag gebeld en ben ook langsgegaan bij een servicepunt, maar daar zeiden ze inderdaad dat de tijdelijke kaarten worden stopgezet (alleen WAAROM?!).
Omdat op de tijdelijke kaarten het voorlopige reisproduct staat.
pi_78877670
Dan zal ik maar weer even reageren, er zijn 2 tijdelijke, en nee je kunt ze niet van elkaar onderscheiden (wat ook lekker handig is).

Veel mensen hebben eerst een tijdelijke toegestuurd gekregen (of hadden problemen met hun huidige en hebben een tijdelijke gekregen). Dit was tot begin februari ergens zo en kreeg je standaard een tijdelijke.
Deze vervallen allemaal, maar, en nu komt een dikke maar...

Ook na die datum zijn tijdelijke kaarten uitgegeven, omdat de persoon al eerder een echte had die het niet (meer) deed, en deze blijven wel gewoon werken (!). Nu is het zo dat eigenlijk al deze mensen voor of rond die datum hun nieuwe wel moeten hebben dus zo'n groot probleem zal het niet zijn.

In de toekomst komen er waarschijnlijk geen tijdelijke meer, dan moet het allemaal snel genoeg werken dat je gelijk weer een persoonlijke krijgt.

Nu ging iedereen met heraanvraag voor een tijdelijke, althans, die kreeg je dan automatisch vanwege de tijdsnoot van het activeren. Dit was zo een belasting dat ze alleen nog maar in noodgevallen werden uitgegeven. Niet alleen een belasting aan tijd maar ook geld, uiteindelijk draaien wij er allemaal wel voor op, daarom is ook besloten ze niet meer standaard uit te geven. Eigenlijk moeten deze kaarten ook (kostenloos) terug gestuurd worden maar nagenoeg niemand doet het, weet niet of hier nog een boete op komt maar zou e niet van opkijken. Ik weet wel dat sommige mensen een euro of 6-7 meen ik moeten betalen als de uiteindelijke komt, dat heb ik vaak gehoord. Waarom de ene het bedrag wel moet betalen en de andere weer niet ook geen idee.

Onder de streep, recente tijdelijke kaarten blijven het nog even doen en je krijgt snel je echte, oude tijdelijke kaarten vervallen inderdaad, en heb je al lang een tijdelijke en dacht je van, dat zit wel goed, blijft geldig en je was te lui om een nieuwe aan te vragen? dan heb je dikke pech! Dit zijn ongeveer 15% van het totaal van studenten die nog geen echte hebben of helemaal geen aangevraagd hebben.
  maandag 8 maart 2010 @ 09:15:26 #288
132191 -jos-
Money=Power
pi_78877986
quote:
Op maandag 8 maart 2010 08:58 schreef Nick_Taken het volgende:
Dan zal ik maar weer even reageren, er zijn 2 tijdelijke, en nee je kunt ze niet van elkaar onderscheiden (wat ook lekker handig is).

Veel mensen hebben eerst een tijdelijke toegestuurd gekregen (of hadden problemen met hun huidige en hebben een tijdelijke gekregen). Dit was tot begin februari ergens zo en kreeg je standaard een tijdelijke.
Deze vervallen allemaal, maar, en nu komt een dikke maar...

Ook na die datum zijn tijdelijke kaarten uitgegeven, omdat de persoon al eerder een echte had die het niet (meer) deed, en deze blijven wel gewoon werken (!). Nu is het zo dat eigenlijk al deze mensen voor of rond die datum hun nieuwe wel moeten hebben dus zo'n groot probleem zal het niet zijn.

In de toekomst komen er waarschijnlijk geen tijdelijke meer, dan moet het allemaal snel genoeg werken dat je gelijk weer een persoonlijke krijgt.

Nu ging iedereen met heraanvraag voor een tijdelijke, althans, die kreeg je dan automatisch vanwege de tijdsnoot van het activeren. Dit was zo een belasting dat ze alleen nog maar in noodgevallen werden uitgegeven. Niet alleen een belasting aan tijd maar ook geld, uiteindelijk draaien wij er allemaal wel voor op, daarom is ook besloten ze niet meer standaard uit te geven. Eigenlijk moeten deze kaarten ook (kostenloos) terug gestuurd worden maar nagenoeg niemand doet het, weet niet of hier nog een boete op komt maar zou e niet van opkijken. Ik weet wel dat sommige mensen een euro of 6-7 meen ik moeten betalen als de uiteindelijke komt, dat heb ik vaak gehoord. Waarom de ene het bedrag wel moet betalen en de andere weer niet ook geen idee.

Onder de streep, recente tijdelijke kaarten blijven het nog even doen en je krijgt snel je echte, oude tijdelijke kaarten vervallen inderdaad, en heb je al lang een tijdelijke en dacht je van, dat zit wel goed, blijft geldig en je was te lui om een nieuwe aan te vragen? dan heb je dikke pech! Dit zijn ongeveer 15% van het totaal van studenten die nog geen echte hebben of helemaal geen aangevraagd hebben.
Het is toch echt de fout van jullie zelf dat er tijdelijke kaarten uitgegeven moeten worden dus om daar de studenten voor verantwoordelijk te stellen is echt onzin jullie hebben gewoon dikke pech, zorg eerst maar dat dat systeem een beetje normaal werkt, dan pas mag je voor nieuwe kaarten geld gaan vragen
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_78878604
Te lui om een nieuwe aan te vragen? Ik heb meteen een nieuwe aangevraagd toen ik m'n oude kwijt was.
Nu moet ik volgens de klantenservice 5 weken op een nieuwe wachten.

Is het trouwens wel zo dat je een bevestiging krijgt als je een nieuwe hebt aangevraagd, binnen een week?

Ik lees trouwens ook iets over zelfcontrole op studenten-ovchipkaart.nl maar ik kan 'm niet vinden.

[ Bericht 16% gewijzigd door DanseMacabre op 08-03-2010 10:14:54 ]
pi_78881469
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:41 schreef DanseMacabre het volgende:
Is het trouwens wel zo dat je een bevestiging krijgt als je een nieuwe hebt aangevraagd, binnen een week?
Dat klopt, het kan ook ietsjes langer zijn. Ik heb vanochtend de bevestiging gehad dat ze mijn formulier hebben ontvangen en dat alles in orde is. Binnen twee weken krijg ik mijn nieuwe OV thuisgestuurd
pi_78892639
Kwijt vind ik dan weer onder eigen schuld vallen, maar de grootste fout was de niet te halen deadline.
Ze hadden geen tijdelijke moeten sturen maar gewoon echte en zo het systeem niet over belasten.
Een mooie deadline was geweest dat vanaf augustus je de chipkaart nodig had, niet zoals nu.
Maar ik heb echt veel mensen gesproken in de 2,5 maand, en ongeveer 15% heeft niet geactiveerd:

- voornamelijk vmbo 4 niveau studenten
- te lui om te activeren
- formulier niet ingevuld
- ik heb al een auto/brommer/scooter veel gehoord

Op zich zou een nieuwe nu echt geen 5 weken meer mogen en kunnen duren, er zit nog evenveel mankracht en er zijn een heel stuk minder studenten met problemen nu. Als het echt lang duurt of problemen blijven aan kan ik aanbieden om nog eens een rondje namen te noteren en gegevens en die direct aanbieden. Ik wil best geloven dat jullie moeite hebben gedaan maar het overgrote deel wat nu niet geactiveerd heeft valt in de bovenste 4 categorieën.
pi_78893784
Ja ik vind het ook echt balen anders dat ik al jaren een OV-chipkaart heb maar uitgerekend nu mijn portemonnee (incl. kaart) wordt gestolen.

Die vrouwen die ik sprak snapten ook echt niet dat ik met één kaart EN met de RET kon reizen, EN met de NS. Zij zeiden ook tegen mij dat het nog 5 weken gaat duren, wat behoorlijk klote is omdat ik elke dag in totaal een uur met de trein moet en 30 minuten met de metro! Ik kan dat echt niet zelf gaan bekostigen.. maarja. Je hebt zeker geen enkel idee hoe ik dat proces van die kaart krijgen kan versnellen? Wacht namelijk nog steeds op het aanvraagformulier!
pi_78895111
Vroeger kon je een truc toepassen, vulde je ipv het formulier in dat je een nieuwe wilde dat je oude beschadigd of kapot was en dat duurde veel korter. Toen ik daar mensen op attent ging maken was dat ook heel vlug afgelopen. Versnellen kan ik het niet, maar mocht je over 3 weken niks weten kan ik je op de lijst zetten, want eigenlijk zou het maar 3 weken moeten duren nu nog, maximaal. Na die 3 weken kan ik je gegevens op zo'n formulier zetten als de ov chipkaart actie dan nog loopt, in ieder geval deze week nog dat ik zeker weet.
pi_78895930
OK, dankje iig voor alle informatie!
pi_78920305
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:38 schreef VegaKip het volgende:
Weet iemand of je met je ov-chipkaart geld kunt terugvragen bij de NS? Heb deze week alweer genoeg vertragingen gehad maar m'n kaartnummer past niet op dat formulier
Joehoe, heb eindelijk (na twee maanden) EUR2,27 geld terug gekregen voor mijn vertraging. Had netjes met de studenten ov-chipkaart in- en uitgecheckt, dus ze konden zien dat ik echt meer dan 30 minuten vertraging had. Heb het nummer ingevuld dat boven de streepjescode op de achterkant staat en een kopietje van mijn kaart meegestuurd en nu dan eindelijk een mailtje van de NS dat deze claim is geaccepteerd.

Over deze procedure kun je echter via geen enkele bron informatie vinden. Zowel de NS als het geweldige studentenov-chipkaart.nl zwijgt in alle talen over wat te doen bij vertraging met je studenten OV-kaart.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:14:21 #296
133369 Jivis
Critikut
pi_78921613
Vraagje: mijn OV studentenchipkaart is helemaal dood, zowel in bus als trein werkt die niet meer. Bel ik dat nummer, krijg ik te horen dat ik dan "naar een informatiebalie" op het station moet gaan omdat die waarschijnlijk geblokkeerd is.

Nu zit ik in de regio Deventer/Zwolle en als ik even een korte blik op de Conexxion site werp wordt daar gemeldt dat een verkooppunt zich in Zwolle bij GWK bevindt. Maar kan ik daar ook echt terecht? GWK is toch voor geld inwisselen en dergelijke?
Amen.
pi_78937205
Klopt, ik ben m'n kaart expres kwijtgeraakt. Maar ik vind het gewoon wazig dat je dan ook nog van de ib-groep te horen krijgt dat je aanvraag afgewezen kan worden omdat het je eigen schuld is dat je 'm kwijt bent.

Maar m'n aanvraag is dus goedgekeurd en als het goed is heb ik binnen twee weken een nieuwe.

En ik had 'm wel meteen geactiveerd.
pi_78964978
Even inhakend op mijn volgende vraag: waar ik kan ik in godsnaam terecht om te bekijken of mijn kaart defect is in de regio Zwolle/Deventer. Ik ben bang dat ze me bij de NS balie heel dom gaan aankijken namelijk.
Amen.
pi_78983509
Ik heb al een tijdje m'n studenten ov-chipkaart geactiveerd, en in het begin ging alles goed, maar op een gegeven moment kon ik niet meer inchecken. Die scan-apparaten deden niks als ik m'n kaart ervoor hield. Naar een service-punt geweest, waar ze me vertelden dat m'n kaart waarschijnlijk kapot was. Ik zou dan een nieuwe kaart moeten aanvragen en tot die tijd op eigen kosten moeten reizen. Toen ik voor het eerst op eigen kosten wilde gaan reizen, probeerde ik nog 1 keer om in te checken. En ja hoor, hij deed het! Op die dag zelfs in 3 trams en 1 trein. Maar in m'n laatste tram naar huis deed ie het ineens weer niet. :S Ik begrijp er niks meer van.
Mijn vraag is dus:
Weet iemand misschien waarom mijn kaart het de ene keer wel doet, en de andere keer ineens weer niet (wat helaas het vaakst voorkomt...) ?
Alvast bedankt!
pi_78983942
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:11 schreef sboersma het volgende:
Ik heb al een tijdje m'n studenten ov-chipkaart geactiveerd, en in het begin ging alles goed, maar op een gegeven moment kon ik niet meer inchecken. Die scan-apparaten deden niks als ik m'n kaart ervoor hield. Naar een service-punt geweest, waar ze me vertelden dat m'n kaart waarschijnlijk kapot was. Ik zou dan een nieuwe kaart moeten aanvragen en tot die tijd op eigen kosten moeten reizen. Toen ik voor het eerst op eigen kosten wilde gaan reizen, probeerde ik nog 1 keer om in te checken. En ja hoor, hij deed het! Op die dag zelfs in 3 trams en 1 trein. Maar in m'n laatste tram naar huis deed ie het ineens weer niet. :S Ik begrijp er niks meer van.
Mijn vraag is dus:
Weet iemand misschien waarom mijn kaart het de ene keer wel doet, en de andere keer ineens weer niet (wat helaas het vaakst voorkomt...) ?
Alvast bedankt!
Nee, maar ik heb hetzelfde probleem. Het lijkt bij mij uit te maken of ik mijn hand voor die strip houd of niet.

Wat overigens wel vreemd is, aangezien ik eerst m'n portemonnee ervoor kon houden en die het dan nog steeds deed.

Voor nu laat ik het nog maar even zo, heb geen zin om drie weken lang te moeten dokken .
Amen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')