abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:35:49 #101
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77676417
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef MaxC het volgende:

[..]

Dat weet jij, dat weet ik maar die buschaffeur accepteert dat niet. Wat moet je doen dan? Buschaffeur op de bek slaan en doorlopen?
Even de melding van hun eigen site uitprinten:
quote:
Studenten OV-chipkaart
maandag, 4 januari 2010
Vandaag is de nieuwe OV-chipkaart voor studenten geïntroduceerd. In onze bussen in Groningen en Drenthe is het op dit moment nog niet mogelijk gebruik te maken van enkel de OV-chipkaart.

Studenten kunnen de hele maand januari met de bus reizen op vertoon van de OV-chipkaart in combinatie met de OV-studentenkaart van 2009, de zogenaamde zichtkaart. Uiterlijk 31 januari moeten studenten hun OV-chipkaart activeren. Na 31 januari is de oude OV-studentenkaart van 2009 niet meer geldig, er kan dan alleen nog maar met de OV-chipkaart worden gereisd. Omdat u met de OV-chipkaart in onze bussen nog niet kunt in- en uitchecken, vinden er vanaf 1 februari controles plaats waarbij het reisproduct op de OV-chipkaart wordt gecontroleerd.

Naar verwachting is het vanaf het najaar mogelijk ook in onze bussen in- en uit te checken met de OV-chipkaart.
Voor meer informatie over de studenten OV-chipkaart, zie www.studentenov-chipkaart.nl
bron
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:43:38 #102
178707 hendrik_M
015 nergens bang
pi_77676662
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:07 schreef Hansjoh het volgende:
Nou ik ben weer niets wijzer geworden. Ik doodleuk richting Utrecht, ja hoor controle, 'nee meneer, is nog niet geactiveerd' en loopt gelijk weg (volgens ov-chipkaart-lijn is ie absoluut geactiveerd). Ik naar het loket, ja er staan 2 producten op, maar wij kunnen het niet lezen.. 'Daarvoor moet je bij een conducteur/informatiebalie zijn'.. :-S

Ik kom op de terugweg een conducteur tegen en maar gelijk gevraagd hoe het nou zit, hij is er 10 min bij komen zitten en heeft een boekje gepakt die ze allemaal gehad hebben. Normaal hoort er wat anders te staan, maar zoals het bij mij staat komt niet vaak voor, maar is toch wel geactiveerd.. moet ik dit elke keer gaan uitleggen, nee toch hoop ik?

Bij mij staan er dus alleen maar 2 'overige producten' en daardoor denken ze dat het niet geactiveerd is, mijn god wat een gedoe!!
Ik heb dus ook dat ik mijn kaart heb geactiveerd, staat ook op mijn account en bij de GVB in Amsterdam doet ie het gewoon.

Alleen de NS niet en krijg steeds te horen dat ik 'm moet activeren. Heb ook uitgelegd gekregen van een conductrice dat sommigen niet goed begrijpen hoe dat ding werkt. Deze zeggen dat ik mijn kaart moet activeren en uiteindelijk lijdt het tot een hoop frustratie en ik heb van de week lekker ruzie staan maken met een conducteur hier om. Heb al 6x gebeld naar klantenservice maar krijg steeds te horen dat het aan de NS ligt, maar dat de NS dat zelf nog niet weet..
Maakt me geen fuck uit..al zijn ze paars
pi_77680030
Weet iemand hoe ze in de Arriva-treinen in het Noorden de studenten ov-chipkaart controleren?
Ik was eigenlijk van plan om morgen naar Leeuwarden te gaan met de trein, maar ik had per ongeluk een weekproduct op mijn kaart staan. Dit heb ik via de IBG nu gewijzigd in een weekendproduct, maar die kan ik nog niet ophalen bij zo'n ophaal-apparaat. Vandaar dus mijn vraag..
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_77683306
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef MaxC het volgende:

[..]

Dat weet jij, dat weet ik maar die buschaffeur accepteert dat niet. Wat moet je doen dan? Buschaffeur op de bek slaan en doorlopen?
Ja, print dat stuk uit van hun site van een paar posts hierboven, en laat dat gewoon zien als ie je nog weigert.. zo printen dat duidelijk te zien is, dat het hun site is, print-screen ofzo... lijkt me sterk dat je dan nog geweigerd word!
pi_77683376
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:40 schreef Strooper het volgende:
Weet iemand hoe ze in de Arriva-treinen in het Noorden de studenten ov-chipkaart controleren?
Ik was eigenlijk van plan om morgen naar Leeuwarden te gaan met de trein, maar ik had per ongeluk een weekproduct op mijn kaart staan. Dit heb ik via de IBG nu gewijzigd in een weekendproduct, maar die kan ik nog niet ophalen bij zo'n ophaal-apparaat. Vandaar dus mijn vraag..
Wordt daar überhaupt gecontroleerd? zou het risico niet nemen, koop maar een kaartje want dat bespaart je een boete. Wijzigen kost nou eenmaal een aantal dagen en dat heeft niks te maken met technische problemen...
pi_77685791
Heeft iemand momenteel ook problemen met de site van de ib-groep?

Probeer in te loggen, maar werkt voor geen meter.
pi_77697199
Maandag staan we in Amsterdam/Rotterdam/Utrecht/Eindhoven/Nijmegen/Groningen en Zwolle.
Heb je dus klachten over je reisproduct en kom je niet door de infolijn, dan kun je daar je gegevens achterlaten. Zelf sta ik dit keer dus in Amsterdam, heb overal gestaan op Nijmegen, Groningen en Zwolle na. Best wel apart dat ze mij niet naar Nijmegen gestuurd hebben want ik kom er immers vandaan
En ik heb volgens het uitzendbureau een promotie gemaakt van student naar uitzendkracht
Goed, vooral komen dus
pi_77707452
Ik liet vandaag in de trein mijn OV kaart zien(bij mijn kaartje om de 40 procent korting aan te tonen). Gingen conducteuren helemaal moeilijk doen dat ik voortaan die kaart thuis moest laten, omdat ik met ov chip moest reizen. Dus ik zei: zorgen jullie dan dat alles werkt? Gingen ze doen alsof ik achterlijk was en dat alles prima geregeld was en dat het het probleem van de studenten was. Wat een lullo's ::kots::
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_77716149
In de trein hoef je nooit in en uit te checken, en of dat op korte termijn moet is nog onbekend.
Dat horen hun te weten, en het verbaasd me steeds weer hoe slecht de trainingen van conducteurs en buschauffeurs zijn. Maar de NS spant wel de kroon, al heel wat woorden met hun gehad, en die nemen ook niets aan van je terwijl ik de 'expert' ben met de ov chipkaart sweater aan en wel trainingen achter de rug heb, en de teksten bijna letterlijk ken uit het promo materiaal. Ik blijf gewoon de discussie aangaan met ze zolang ik actief ben voor deze campagne, dit lijkt gewoon nergens op en ze vragen erom om een lesje geleerd te worden. En vergeet niet, heb je problemen kom dan maandag naar Amsterdam CS dan zal ik persoonlijk problemen met jouw ov chipkaart noteren en doorgeven, bespaart de de 10 ct per minuut plus de bijkomende kosten van het gebruik van de mobiele telefoon. Uiteindelijk lukt het via deze weg wel vaak heb ik begrepen. Komen dus. Zou wel willen weten wie heeft er hier al onterechte boetes gehad? Namelijk nog niks gehoord maar het is pas ook weer de eerste keer sinds 1 feb dat ik klaar sta voor de campagne.
  zondag 7 februari 2010 @ 00:56:41 #110
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77720802
Mooi man dat je weer bezig gat Nick.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77724176
Hebben anderen hier ook last van spookritten? Mijn ov-chipkaart.nl geeft bij mij zeer vreemde reisgegevens aan.

02-02-2010 Reis
Check-in 10:41 Utrecht, Centraal Station
Check-out 10:50 Utrecht, Wittevrouwen Connexxion ¤ 0,00
02-02-2010 Reis
Check-in 08:46 Utrecht, Rijnsweerd Noord
Check-out 08:52 Utrecht-De Uithof, AZU Connexxion ¤ 0,00

Geen idee hoe ik in die tussentijd op Utrecht CS ben gekomen en toen weer terug ben gereisd naar WitteVrouwen terwijl ik de hele dag in het ziekenhuis aan het werk was?
En zo heb ik nog wel meer vreemde ritten gemaakt volgens die site, die ik nooit gemaakt kan hebben...
pi_77724363
Zal bij mij eens kijken
Witte Vrouwen Utrecht, daar woon ik
Mja spookritten zijn niet erg zolang je er niet voor hoeft te betalen, maar klinkt wel als een nieuw probleem.

Edit: Ook leuk, bij mij laat ie niet zien van waar naar waar ik ga

27-01-2010 Reis
Check-in 00:45 Locatie afgeschermd
Check-out 00:48 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 0,00
26-01-2010 Reis
Check-in 21:30 Locatie afgeschermd
Check-out 21:37 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 0,00
26-01-2010 Reis
Check-in 19:55 Locatie afgeschermd
Check-out 20:04 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 0,00
26-01-2010 Reis
Check-in 17:08 Locatie afgeschermd
Check-out 17:16 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 0,00
26-01-2010 Reis
Check-in 14:44 Locatie afgeschermd
Check-out 14:50 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 0,00
26-01-2010 Reis
Check-in 12:10 Locatie afgeschermd
Check-out 12:16 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 0,00
26-01-2010 Reis
Check-in 09:26 Locatie afgeschermd
Check-out 09:30 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 0,00
26-01-2010 Reis
Check-in 09:17 Locatie afgeschermd
Check-out 09:23 Locatie afgeschermd Connexxion ¤ 0,00

Ik weet wel wat merendeel is, reizen tussen wittevrouwen, neude, nijeoord en schouwburg.
Weer lekker op orde allemaal.
pi_77724428
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:28 schreef Nick_Taken het volgende:
Zal bij mij eens kijken
Witte Vrouwen Utrecht, daar woon ik
Mja spookritten zijn niet erg zolang je er niet voor hoeft te betalen, maar klinkt wel als een nieuw probleem.
Ik woon er ook maar toch heb ik liever niet dat mn ov-chipkaart er naar toe reist zonder me
Dit zijn (nu nog) voorvallen doordeweeks, dus in mijn vrij-reizen-periode. Maar als dit ook gaat gebeuren tijdens de weekenden vind ik het een stuk minder grappig.
Iemand enig idee waar ik deze klacht t beste naar toe kan sturen?
pi_77724440
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:28 schreef Nick_Taken het volgende:

Edit: Ook leuk, bij mij laat ie niet zien van waar naar waar ik ga
Heb je dat wel aangevinkt met die toestemmingsdingen van TLS? Dat vond ik ook een heel gedoe..
pi_77724461
Dat heb ik ja, en schijnbaar doet ie het niet. Ook is de 27ste de laatste datum dat ik reisgegevens zie.
Wat een faalsysteem weer.

Mijn machtiging aan TLS:
Toon locaties en productnamen
TLS mag de locaties bij mijn transacties tonen. Dat geldt voor alle kaarten waarvan ik de kaarthouder ben.
Machtiging aan rekeninghouder:
Maximaal
Toon alle reistegoed gerelateerde transacties (alle oplaad- en afboektransacties van de elektronische beurs).

[ Bericht 65% gewijzigd door Nick_Taken op 07-02-2010 10:46:02 ]
pi_77724686
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:37 schreef Nick_Taken het volgende:
Dat heb ik ja, en schijnbaar doet ie het niet. Ook is de 27ste de laatste datum dat ik reisgegevens zie.
Mijn machtiging aan TLS:
TLS mag de locaties bij mijn transacties tonen. Dat geldt voor alle kaarten waarvan ik de kaarthouder ben.
Maximaal
Toon alle reistegoed gerelateerde transacties (alle oplaad- en afboektransacties van de elektronische beurs).

Zo staat ie hier ook ingesteld, ik zie ritten t/m 02/02/2010
  zondag 7 februari 2010 @ 11:42:36 #117
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77725372
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:37 schreef Nick_Taken het volgende:

Mijn machtiging aan TLS:
Maximaal

Ik heb geen toestemming gegeven en toch worden ze getoond op NS automaten.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77734295
Net weekproducten erop gezet. Toen ik het controleerde stonden er twee overige producten op de kaart? Dit klopt wel gewoon lijkt me?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_77734379
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:11 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Net weekproducten erop gezet. Toen ik het controleerde stonden er twee overige producten op de kaart? Dit klopt wel gewoon lijkt me?

Dat is je weekproduct.
You dream it, I live it.
pi_77734628
ideaal
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_77745758
Vraag: Ik heb net op m'n OV-chipkaart(weekend, dus gratis) wezen treinen maar ik ben vergeten uit te checken. Maakt dat uit aangezien ik niet op saldo reis?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_77749294
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:44 schreef Jac0bus het volgende:
Vraag: Ik heb net op m'n OV-chipkaart(weekend, dus gratis) wezen treinen maar ik ben vergeten uit te checken. Maakt dat uit aangezien ik niet op saldo reis?
Ja, als je het te vaak doet wordt ie geblokt! Check gewoon niet meer in voortaan in de trein, scheelt je een hoop (mogelijk) gezeik
pi_77751519
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:30 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Ja, als je het te vaak doet wordt ie geblokt! Check gewoon niet meer in voortaan in de trein, scheelt je een hoop (mogelijk) gezeik
Ja ik kom er net achter dat dat inderdaad niet hoeft. Ik ben voor de zekerheid maar terug naar het station gefietst om uit te checken
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_77753719
Ik zei nog tegen mijn vriend, toen we in de bus stapten vanmiddag en alleen een van de incheckpaaltjes bij de achteruitgang bleek te werken, "Da's riskant, als 2/3 van de paaltjes niet werkt"... En ja hoor, wij stappen uit en ook het derde paaltje is plotseling buiten dienst.

Kaartjes insturen naar Connexxion om onze 4 euro terug te vragen dus. Bah.

Als klap op de vuurpijl mopperde de buschauffeur dat we ook helemaal niet hadden moeten inchecken als maar één paaltje werkte
  zondag 7 februari 2010 @ 23:52:12 #125
285850 Elohim
leeft in kaarslicht
pi_77753841
Wat een ellende lees ik hier
Haast je langzaam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')