Even de melding van hun eigen site uitprinten:quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef MaxC het volgende:
[..]
Dat weet jij, dat weet ik maar die buschaffeur accepteert dat niet. Wat moet je doen dan? Buschaffeur op de bek slaan en doorlopen?
bronquote:Studenten OV-chipkaart
maandag, 4 januari 2010
Vandaag is de nieuwe OV-chipkaart voor studenten geïntroduceerd. In onze bussen in Groningen en Drenthe is het op dit moment nog niet mogelijk gebruik te maken van enkel de OV-chipkaart.
Studenten kunnen de hele maand januari met de bus reizen op vertoon van de OV-chipkaart in combinatie met de OV-studentenkaart van 2009, de zogenaamde zichtkaart. Uiterlijk 31 januari moeten studenten hun OV-chipkaart activeren. Na 31 januari is de oude OV-studentenkaart van 2009 niet meer geldig, er kan dan alleen nog maar met de OV-chipkaart worden gereisd. Omdat u met de OV-chipkaart in onze bussen nog niet kunt in- en uitchecken, vinden er vanaf 1 februari controles plaats waarbij het reisproduct op de OV-chipkaart wordt gecontroleerd.
Naar verwachting is het vanaf het najaar mogelijk ook in onze bussen in- en uit te checken met de OV-chipkaart.
Voor meer informatie over de studenten OV-chipkaart, zie www.studentenov-chipkaart.nl
Ik heb dus ook dat ik mijn kaart heb geactiveerd, staat ook op mijn account en bij de GVB in Amsterdam doet ie het gewoon.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:07 schreef Hansjoh het volgende:
Nou ik ben weer niets wijzer geworden. Ik doodleuk richting Utrecht, ja hoor controle, 'nee meneer, is nog niet geactiveerd' en loopt gelijk weg (volgens ov-chipkaart-lijn is ie absoluut geactiveerd). Ik naar het loket, ja er staan 2 producten op, maar wij kunnen het niet lezen.. 'Daarvoor moet je bij een conducteur/informatiebalie zijn'.. :-S
Ik kom op de terugweg een conducteur tegen en maar gelijk gevraagd hoe het nou zit, hij is er 10 min bij komen zitten en heeft een boekje gepakt die ze allemaal gehad hebben. Normaal hoort er wat anders te staan, maar zoals het bij mij staat komt niet vaak voor, maar is toch wel geactiveerd.. moet ik dit elke keer gaan uitleggen, nee toch hoop ik?
Bij mij staan er dus alleen maar 2 'overige producten' en daardoor denken ze dat het niet geactiveerd is, mijn god wat een gedoe!!
Ja, print dat stuk uit van hun site van een paar posts hierboven, en laat dat gewoon zien als ie je nog weigert.. zo printen dat duidelijk te zien is, dat het hun site is, print-screen ofzo... lijkt me sterk dat je dan nog geweigerd word!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef MaxC het volgende:
[..]
Dat weet jij, dat weet ik maar die buschaffeur accepteert dat niet. Wat moet je doen dan? Buschaffeur op de bek slaan en doorlopen?
Wordt daar überhaupt gecontroleerd?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:40 schreef Strooper het volgende:
Weet iemand hoe ze in de Arriva-treinen in het Noorden de studenten ov-chipkaart controleren?
Ik was eigenlijk van plan om morgen naar Leeuwarden te gaan met de trein, maar ik had per ongeluk een weekproduct op mijn kaart staan. Dit heb ik via de IBG nu gewijzigd in een weekendproduct, maar die kan ik nog niet ophalen bij zo'n ophaal-apparaat. Vandaar dus mijn vraag..
Ik woon er ookquote:Op zondag 7 februari 2010 10:28 schreef Nick_Taken het volgende:
Zal bij mij eens kijken
Witte Vrouwen Utrecht, daar woon ik
Mja spookritten zijn niet erg zolang je er niet voor hoeft te betalen, maar klinkt wel als een nieuw probleem.
Heb je dat wel aangevinkt met die toestemmingsdingen van TLS? Dat vond ik ook een heel gedoe..quote:Op zondag 7 februari 2010 10:28 schreef Nick_Taken het volgende:
Edit: Ook leuk, bij mij laat ie niet zien van waar naar waar ik ga
Zo staat ie hier ook ingesteld, ik zie ritten t/m 02/02/2010quote:Op zondag 7 februari 2010 10:37 schreef Nick_Taken het volgende:
Dat heb ik ja, en schijnbaar doet ie het niet. Ook is de 27ste de laatste datum dat ik reisgegevens zie.
Wat een faalsysteem weer.
Mijn machtiging aan TLS:
Toon locaties en productnamen
TLS mag de locaties bij mijn transacties tonen. Dat geldt voor alle kaarten waarvan ik de kaarthouder ben.
Machtiging aan rekeninghouder:
Maximaal
Toon alle reistegoed gerelateerde transacties (alle oplaad- en afboektransacties van de elektronische beurs).
Ik heb geen toestemming gegeven en toch worden ze getoond op NS automaten.quote:Op zondag 7 februari 2010 10:37 schreef Nick_Taken het volgende:
Dat heb ik ja, en schijnbaar doet ie het niet. Ook is de 27ste de laatste datum dat ik reisgegevens zie.
Wat een faalsysteem weer.
Mijn machtiging aan TLS:
Toon locaties en productnamen
TLS mag de locaties bij mijn transacties tonen. Dat geldt voor alle kaarten waarvan ik de kaarthouder ben.
Machtiging aan rekeninghouder:
Maximaal
Toon alle reistegoed gerelateerde transacties (alle oplaad- en afboektransacties van de elektronische beurs).
quote:Op zondag 7 februari 2010 17:11 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Net weekproducten erop gezet. Toen ik het controleerde stonden er twee overige producten op de kaart? Dit klopt wel gewoon lijkt me?
Ja, als je het te vaak doet wordt ie geblokt! Check gewoon niet meer in voortaan in de trein, scheelt je een hoop (mogelijk) gezeikquote:Op zondag 7 februari 2010 21:44 schreef Jac0bus het volgende:
Vraag: Ik heb net op m'n OV-chipkaart(weekend, dus gratis) wezen treinen maar ik ben vergeten uit te checken. Maakt dat uit aangezien ik niet op saldo reis?
Ja ik kom er net achter dat dat inderdaad niet hoeft. Ik ben voor de zekerheid maar terug naar het station gefietst om uit te checkenquote:Op zondag 7 februari 2010 22:30 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Ja, als je het te vaak doet wordt ie geblokt! Check gewoon niet meer in voortaan in de trein, scheelt je een hoop (mogelijk) gezeik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |