abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:24:35 #201
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77932003
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:37 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Die op de stoep naast de sporen staan? Gewoon 1 keer erlangs laten gaan om te kijken of ie werkt en dan meteen weer uitchecken?
Nee, een NS kaartjes automaat
Je kan dan op "kaartinfo" klikken en dan kan je zien wat er op jouw kaart staat.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:31:22 #202
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77932258
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:22 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Maar dat wat ik boven jou zeg, op station even snel in- en uitchecken kan wel als test? Is geen probleem? Dan weet ik t zeker
Joa, zie geen probleem, doe het wel bij een bus. Bij NS liever niet.

Anders kijk ff op een gele ns automaat met logo van ovchipkaart:)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77932768
Als ik vanavond nog tijd heb zal ik t proberen
Anders kom ik er maandag in de trein wel achter
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:44:34 #204
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77932874
Trein hoeft je niet in te checken
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77932928
Nee maar in de Arriva hebben ze wel een apparaatje waarmee ze t controleren.
pi_77933812
Mijn pet zakt af...

Ik heb een studenten OV-week. Ik reis al weken gewoon gratis, zo ook vanmiddag toen ik naar mijn werk ging. Kom ik terug, zie ik dat er ineens 1.01 euro van mijn rekening afgaat. WTF Het is toch vrijdag?

Kijk ik op internet, zie ik dit:
Studenten OV-chipkaart week -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf

Zoals je ziet een studentenOV-week.. Maar waar the fuck is mijn korting in het weekend? Er staat er bij de automaat geen meer voor mijn klaar..

Wat moet ik nu doen?

Schiet mij maar lek.. zucht..

[ Bericht 2% gewijzigd door elby1988 op 12-02-2010 21:30:00 ]
pi_77936944
Weet iemand misschien hoe je die tijdelijke studenten ov-chipkaarten kunt terugsturen? Het punt is ik heb er drie ontvangen en ik begrijp wel dat ze naar dat patch marketing adres moeten, maar stel er gebeurt iets met de post of je bent zo'n tijdelijke kaart kwijt ofzo...zitten er dus gevolgen aan? Ik bedoel het enige dat er bij die kaart vermeld staat is dat hij als je je persoonlijke kaart ontvangen hebt je er geen recht meer op hebt en je hem moet terugsturen??? Weet iemand meer?
pi_77937062
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:03 schreef nicolesoufi het volgende:
Weet iemand misschien hoe je die tijdelijke studenten ov-chipkaarten kunt terugsturen? Het punt is ik heb er drie ontvangen en ik begrijp wel dat ze naar dat patch marketing adres moeten, maar stel er gebeurt iets met de post of je bent zo'n tijdelijke kaart kwijt ofzo...zitten er dus gevolgen aan? Ik bedoel het enige dat er bij die kaart vermeld staat is dat hij als je je persoonlijke kaart ontvangen hebt je er geen recht meer op hebt en je hem moet terugsturen??? Weet iemand meer?
Niet zo druk om maken

Ik heb er geloof ik ook nog twee liggen. Ik heb er niet zo een haast mee, hadden zij namelijk ook niet.
You dream it, I live it.
pi_77937611
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:06 schreef Meddo het volgende:

[..]

Niet zo druk om maken

Ik heb er geloof ik ook nog twee liggen. Ik heb er niet zo een haast mee, hadden zij namelijk ook niet.
Tipje voor mij?

Sowieso, waar kan ik me geld terugvragen van connection? Zie in dit topic alleen een link naar synctus..
pi_77937769
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:19 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Tipje voor mij?

Sowieso, waar kan ik me geld terugvragen van connection? Zie in dit topic alleen een link naar synctus..
Waarom er geld afgeschreven wordt weet ik niet En de producten die op ov-chipkaart.nl staan is bij iedereen anders, daar kun je niet vanuit gaan

Link naar formulier kun je ook op ov-chipkaart.nl vinden

http://www.connexxion.nl/(...)tutie%20Compleet.pdf
You dream it, I live it.
pi_77937902
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:23 schreef Meddo het volgende:

[..]

Waarom er geld afgeschreven wordt weet ik niet En de producten die op ov-chipkaart.nl staan is bij iedereen anders, daar kun je niet vanuit gaan

Link naar formulier kun je ook op ov-chipkaart.nl vinden

http://www.connexxion.nl/(...)tutie%20Compleet.pdf
Ik zal eens wachten tot ik op de site ook zie dat er geld vanaf is gegaan. Zag er erg vreemd uit.

Op de oplaadpunten staat inderdaad dat ik 2 abo's heb. Ik zal het in de trein voor de zekerheid nog eens aan zo'n conducteur vragen..
pi_77942840
Toch nog positief nieuws

Ik check toen net mijn rekening en zie dat Syntus mij mijn vier euro terug heeft gegeven

You dream it, I live it.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 14:25:30 #213
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77953548
Eergister weer zoiets geweldigs meegemaakt. Ik reis één halte, maar tijdens het ritje van 3 minuten is er blijkbaar een fuckup gebeurd in het systeem. Gevolg is dat er binnen 4 minuten (!) twee checkins zijn geregistreerd, waar de tweede checkin dus een checkout had moeten zijn. Zo'n geintje kost me dus 8 euro.

Ik koop dus nooit meer saldo voor die kutkaart. Hopelijk krijg ik het terug.
  zondag 14 februari 2010 @ 16:25:45 #214
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_77986652
Hoe zit het eigenlijk met je product inleveren als je stage in het buitenland gaat doen (en dus OV-vergoeding krijgt)? De DUO-site zegt er niets over, en het aanvraagformulier voor de OV-vergoeding heeft het nog over het "inleveren van de OV-studentenkaart"?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_77993375
quote:
Op zondag 14 februari 2010 16:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met je product inleveren als je stage in het buitenland gaat doen (en dus OV-vergoeding krijgt)? De DUO-site zegt er niets over, en het aanvraagformulier voor de OV-vergoeding heeft het nog over het "inleveren van de OV-studentenkaart"?
Je kan het product stopzetten op de site van DUO. Ik denk dat je dat dan tijdelijk moet doen. Mail anders DUO voor de zekerheid.
  zondag 14 februari 2010 @ 22:31:49 #216
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_78001984
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:46 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Je kan het product stopzetten op de site van DUO. Ik denk dat je dat dan tijdelijk moet doen. Mail anders DUO voor de zekerheid.
Even gekeken, de laatste stap is hetzelfde (verouderde) formulier printen, invullen en opsturen Het is niet voor mij, maar we moeten maar eens een belletje naar de DUO doen dan.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_78021817
Vandaag vertelde een conducteur me dat mijn reisproducten er niet goed opstaan door een software fout ofzo. Even later werd ik weer gecontroleerd door een andere conducteur waarbij het wel allemaal goed was.

Zou ik naar de klantendienst bellen of zou ik het gewoon afwachten?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_78022354
Er staat nog steeds geen abonnement voor me klaar .

De IB-groep heeft mijn verzoek voor schadevergoeding afgewezen, omdat zij WEL het product op tijd hebben klaar gezet en dus niet verantwoordelijk zijn. Ik werd door verwezen naar OV-Chipkaart voor een schadevergoeding.

Het interesseert me niet wie er verantwoordelijk voor is, geef me mijn abo .
pi_78030532
quote:
Op maandag 15 februari 2010 16:12 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Vandaag vertelde een conducteur me dat mijn reisproducten er niet goed opstaan door een software fout ofzo. Even later werd ik weer gecontroleerd door een andere conducteur waarbij het wel allemaal goed was.

Zou ik naar de klantendienst bellen of zou ik het gewoon afwachten?
Lekker afwachten, geen moeite voor doen. Een softwarefout wordt toch niet direct opgelost als jij daar een telefoontje voor pleegt zolang je geen boete krijgt en jij hebt opgeladen is het allemaal hun probleem toch..
pi_78037228
Vandaag werkte mijne zowel in de bus als in de trein.... EINDELIJK
pi_78042552
Heeft iemand van jullie deze nog liggen voor een zacht prijsje?

Ik verzamel OV Chipkaarten; heb r bijna 40 al.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 00:57:30 #222
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_78042581
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 00:56 schreef Svwees het volgende:
Heeft iemand van jullie deze nog liggen voor een zacht prijsje?
[ afbeelding ]
Ik verzamel OV Chipkaarten; heb r bijna 40 al.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_78047629
Misschien niet een heel grote verrassing, maar ook ik heb een probleem met de ov-chipkaart.

Ik begrijp het principe en ik vind het op zich goed dat ze naar een dergelijk systeem gaan, maar liever met wat minder problemen.
De situatie zoals die bij mij is, is als volgt:
Begin van januari 2010 heb ik mijn kaart opgeladen met een weekproduct, deze stond voor mij klaar en in het scherm waar ik het opgeladen heb, stond ook dat ik een weekproduct heb (halverwege januari zelfs van DUO, voorheen IBG, een bevestiging gehad dat ik een weekproduct heb opgeladen)
Echter, sinds ik die kaart heb en ik gecontroleerd wordt, kunnen er drie situaties ontstaan:
1. Conducteur controleert en loopt verder, waardoor ik ervan uit ga dat het in orde is.
2. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit en loopt door.
3. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit niet en komt met heel verhaal dat ik dit in orde moet maken en dat ik anders een boete krijg, veelal wordt er niet eens verteld waar ik dit in 'orde' zou kunnen maken. Goed, ik ben niet achterlijk, dus ik bel naar het DUO, de Ov-chiplijn en de NS. Zowel DUO als OV-chiplijn zeggen dat ik een weekproduct heb, ondanks dat ns-conducteurs in eerste instantie een weekendproduct controleren.
Wat nog wel van belang is om te weten dat ik in september 2009 van weekend-ov naar week-ov ben gegaan, waar volgens sommigen ook het probleem zou kunnen liggen.
Inmiddels meerdere malen gebeld met de verschillende instanties en zit nog steeds met hetzelfde probleem. Het van het kastje naar de muur principe, zoals ik die nu meegemaakt heb, zou als omschrijving in het spreekwoordenboek moeten worden opgenomen.
Nu, anderhalf maand verder, zelfde probleem en ik zie mij binnenkort wel met een boete de trein uitlopen. Uiteraard geen zin in, dus ik vroeg mij af of er mensen met soortgelijke problemen zijn en die daar ook een oplossing voor hebben.

P.s. Het duo zal geen nieuwe kaart opsturen omdat ik volgens hen een weekproduct heb, en er dus niets mis is met mijn kaart.

Tot slot, de laatste paar dagen, wanneer conducteurs controleren, scannen ze mijn kaar niet meer, misschien heeft dat er iets mee te maken en heeft iemand daar ervaringen mee?

Bvd.
pi_78048334
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef DeMaS het volgende:
*knip*
Heb ook nog steeds problemen met de NS. De ene conducteur leest m'n in één keer goed uit, de ander zegt dat ik moet activeren. Heb aan een conducteur op het perron gevraagd of hij m'n kaart even kon scannen om te kijken wat er aan de hand was... de eerste keer scannen zag hij alleen twee 'Overige reisproducten'. Daarna bij een andere conducteur geprobeerd en daar gaf hij alles wel goed aan. Hit or miss dus.
pi_78048868
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef DeMaS het volgende:
*Verhaal*
Ik heb precies hetzelfde, alleen dan van week naar weekend geswitcht. In het derde scenario is die conducteur gewoon onwetend, want nadat hij/zij op het pijltje heeft gedrukt, komt je definitieve abo in beeld. Het abonnement wat ze als eerste in beeld krijgen, is je tijdelijke abonnement dat de makers erop hebben gezet, zodat je begin dit jaar nog de kans zou hebben om je echte product op te halen.
Dat ze hierbij zijn uitgegaan van je oude weekendabonnement, is eigenlijk alleen maar gunstig voor jou, omdat je nu de hele week gratis kunt.

Overigens wist een conducteur mij te vertellen, dat dat tijdelijke product er vanzelf af gaat, dus ik zou me er niet zo druk om maken.

Dat sommige conducteurs je kaart niet scannen, is raar en heeft hier niks mee te maken.
pi_78049478
Die onwetendheid is er wel vaak.. Wist alleen niet dat het eerste product dat ze lezen je tijdelijke product is. DUO vertelde mij dat ze al je gegevens op je pas gezet hebben. Dus als je ooit gewisseld bent, dan lezen ze je oude kaart ook, terwijl je die inmiddels al niet meer hebt. Wat betreft het gratis reizen, dit is inderdaad wel zo, maar niet elke conducteur accepteert het verhaal, want wanneer je zegt dat ze op het pijltje moeten drukken, hebben ze dus een weekend en een weekproduct gezien, waardoor een aantal conducteurs zegt, 'je hebt beide, dus ik accepteer de eerste kaart', wat in mijn geval een weekend is.
Als het eerste product er inderdaad afgaat, dan ben ik wel benieuwd wanneer dat dan gebeurt, want ik heb al een verhaal gehoord dat iemand 3 boetes heeft gekregen, met betrekking tot een situatie, gelijk aan die van mij.

Met betrekking tot het niet scannen. Ik heb zondag, maandag en dinsdag (vandaag), in de trein gezeten, waarbij ik elke keer gecontroleerd werd, maar zodra ik mijn pas te voorschijn haalde, gingen ze hem niet scannen en accepteerden ze dit. Ik vermoed zelf dat er binnen de organisatie van de NS erkent is dat er een te groot probleem is met betrekking tot de studenten-ov's o.i.d., want gewone chipkaarten scannen ze wel.
Maar het blijft een raar fenomeen die studentenov-chipkaart. Brengt een hele hoop frustratie met zich mee, maar op zich beleef ik er ook mijn lol wel aan..
pi_78052001
Ik heb ook hetzelfde probleem, hoewel het nog niet echt een probleem is aangezien ik tijdens mijn treinreizen de afgelopen tijd of nog geen conducteur tegengekomen ben, of op vrijdagmiddag reisde, of de conducteur de chipkaart niet eens gescand heeft.

Ik ben in september 2009 gewisseld naar een weekendkaart, terwijl ik mijn chipkaart al in april ofzo ontvangen had. Daarom was het tijdelijke product een week-abonnement. Nu heb ik mijn chipkaart in januari geactiveerd, dus een weekendabonnement erop gezet. Mijn IBgroep geeft dit ook aan, en ik heb een brief gekregen waarin staat dat ik op die en die datum een weekend aoonnement geactiveerd heb. Allemaal prima dus. Op ov-chipkaart.nl staan bij mijn kaartgegevens echter alleen nog de 2 producten die bij een week-abo horen (dus mijn tijdelijke ov). Die andere twee staan er (nog) niet op. Bij de NS-kaartjesautomaat met een roze logo geeft ie ook die 2 week-producten aan, en 2 overige producten (waarschijnlijk wel mn weekend abo).

Er is dus nog geen conducteur geweest die mijn chipkaart gescand heeft, maar die zal dan ook wel te zien krijgen dat ik een (tijdelijk) week-abo heb, en dan zal op de 2e pagina van zijn apparaat wel mijn weekendabo staan. Het inderdaad maar afwachten of die conducteur weet dat die 2e pagina dus de juiste is en dat ook accepteert.
Ik neem aan dat als je in deze situatie een boete krijgt deze niet hoeft te betalen toch? Ik heb volgens mij voldoende bewijs dat ik recht heb op vrij reizen in het weekend.
Door de week reizen ga ik maar niet proberen, straks is er wel een conducteur die goed op de hoogte is en die dus weet dat het mijn tijdelijke ov is en ik daar eigenlijk helemaal geen recht op heb...
pi_78065164
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:17 schreef harrejasses het volgende:

Ik neem aan dat als je in deze situatie een boete krijgt deze niet hoeft te betalen toch? Ik heb volgens mij voldoende bewijs dat ik recht heb op vrij reizen in het weekend.
Door de week reizen ga ik maar niet proberen, straks is er wel een conducteur die goed op de hoogte is en die dus weet dat het mijn tijdelijke ov is en ik daar eigenlijk helemaal geen recht op heb...
De enige conducteur die me bijna niet geloofde, vroeg om een bewijs dat ik een weekendabonnement had. Ik denk dat ze daarmee een brief of uitdraai van de IB-Groep/DUO bedoelt. Als je toch een boete krijgt, kun je dit waarschijnlijk wel terugvragen, bij welke instantie is nog maar de vraag, want ze geven elkaar de schuld van de problemen.

En door de week reizen zou je kunnen doen met je papieren ov-kaart en zeggen dat je je ov-chipkaart of product nog niet hebt wegens omstandigheden.

Dit kan natuurlijk van de een op de andere dag afgelopen zijn, dus check regelmatig je ov-chipkaart bij die NS-automaten wat er nog allemaal op staat.
pi_78072463
Ik checkte net maar weer eens even bij een NS automaat, en had een studenten vrij week en een korting week... moet dat laatste geen weekend zijn?
pi_78077620
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:35 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik checkte net maar weer eens even bij een NS automaat, en had een studenten vrij week en een korting week... moet dat laatste geen weekend zijn?
Zie vorige pagina van dit topic, waar het antwoord gegeven is:
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 06:35 schreef Nick_Taken het volgende:
Het is al veel vaker hier gezegd:

Studenten OV-chipkaart week -> je hebt een week ov en je mag gratis reizen doordeweeks.
Studentenkaart korting week -> bij je week ov hoort een korting in het weekend.

Deze is dus juist helemaal goed!
Gewoon een ongelukkige naamgeving.
en tevens staat dit op http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen# :
quote:
Welke producten staan er op mijn Studenten OV-chipkaart?
Als je een weekabonnement hebt, dan staan op je kaart de producten 'Studenten OV-chipkaart week' en 'Studenten OV-chipkaart korting week'.
Heb je een weekendabonnement, dan staan op je kaart de producten 'Studenten OV-chipkaart weekend' en 'Studenten OV-chipkaart korting weekend'.


Deze vraag lijkt me inmiddels ook wel OP-materiaal..
pi_78080431
Hmmm, heb dit topic redelijk goed gevolgd, maar toch overheen gelezen dan! Thnx voor je reactie
pi_78088607
Zojuist weer met de trein gereisd. En gecontroleerd. Conducteur scant mijn pas, ziet in eerste instantie een weekendproduct staan, scant nog een keer, drukt nu op het pijltje en ziet weekproduct staan, geeft op heel duidelijke wijze aan dat het goed is en hij vervolgde zijn weg.
pi_78090407
Ik heb sinds kort mijn ov studentenchipkaart binnen gekregen.
En nou ben ik een paar vergeten uit te checken en nu is die geblokkeerd weet iemand hoe dat kan en hoe ik dat kan op lossen, hij is trouwens nog niet geactiveerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door RemcoOcelot op 17-02-2010 10:24:52 ]
pi_78099120
Was maandag bij servicebalie van de ns, liet ik mijn pas scannen en stond ook ergens, houdbaar tot 2030. Is niet iets waar je je druk om hoeft te maken. Ze moesten daar "gewoon een datum neerzetten".
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:19:20 #235
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_78110721
Eem snel vroagje: ik heb een weekendproduct op mijn chipkaart staan, maar ik wilde een weekproduct. Dus ik dat aangevraagd bij de IBGroep.
Is het nu zo dat ik weer naar zo'n kastje moet om dat weekproduct te activeren en tot die tijd nog het weekendproduct erop heb?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:22:02 #236
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_78110849
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:19 schreef Bullet-tooth het volgende:
Eem snel vroagje: ik heb een weekendproduct op mijn chipkaart staan, maar ik wilde een weekproduct. Dus ik dat aangevraagd bij de IBGroep.
Is het nu zo dat ik weer naar zo'n kastje moet om dat weekproduct te activeren en tot die tijd nog het weekendproduct erop heb?
Ja
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:28:13 #237
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_78111123
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:22 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja
Cheers!
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:53:40 #238
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_78156185
Hee ik ben erachter gekomen dat ik ook door de week gratis kan reizen.
Zijn er anderen die hier ook "last van" hebben?

PS Ik kreeg als voorlopige ov-chipkaart ook een week-ov opgestuurd. Wat dus niet klopte.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_78164242
Ik momenteel met het volgende probleem.

Begin Januari heb ik met mijn OV-Chipkaart bij een ophaalpunt een WeekOV opgehaald. Wekenlang kon ik gewoon reizen met de trein, en was alles in orde.

Tot ongeveer 2 weken geleden, toen begonnen allerlei conducteurs opeens te vertellen dat ik mijn kaart nog moest activeren. Op mijn antwoord dat ik dat al gedaan had kreeg ik een legio van tegenwerpingen dat het niet zo was, want op hun apparaat konden ze geen blauw blokje met een pijltje erin zien.

Nu sprak ik een conductrice die mij vertelde dat wél alles in orde was, en in een andere trein een half uur later heb ik slaande ruzie gekregen met een conducteur die mij vertelde dat mijn kaart niet geactiveerd was. Ook liet hij het verschil zien tussen mijn kaart en die van iemand waar die wél geactiveerd zou zijn.

Nu heb ik bij een ophaalpunt gekeken of ik er nog wat op kon zetten, maar er stonden geen bestellingen klaar.

Mijn vraag, wat moet ik nu doen, want ik ben het zo langzaam spuugzat elke keer trammelant met zo´n kloteconducteur te moeten hebben omdat iets niet in orde is. Die conducteur kan niet controleren of de techniek goed werkt, maar ik weet wel heel zeker dat ik mijn bestelling opgehaald heb.

Hoe kan ik zelf controleren wat er wel of niet op mijn kaart staat?

Ik las in dit topic dat sommige mensen ergens konden zien of hun kaar geactiveerd is (op internet), welke site is dit?

En kan ik anders bij een NS-balie terecht om te vragen wat er aan de hand is?
pi_78173547
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef DeMaS het volgende:
Misschien niet een heel grote verrassing, maar ook ik heb een probleem met de ov-chipkaart.

Ik begrijp het principe en ik vind het op zich goed dat ze naar een dergelijk systeem gaan, maar liever met wat minder problemen.
De situatie zoals die bij mij is, is als volgt:
Begin van januari 2010 heb ik mijn kaart opgeladen met een weekproduct, deze stond voor mij klaar en in het scherm waar ik het opgeladen heb, stond ook dat ik een weekproduct heb (halverwege januari zelfs van DUO, voorheen IBG, een bevestiging gehad dat ik een weekproduct heb opgeladen)
Echter, sinds ik die kaart heb en ik gecontroleerd wordt, kunnen er drie situaties ontstaan:
1. Conducteur controleert en loopt verder, waardoor ik ervan uit ga dat het in orde is.
2. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit en loopt door.
3. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit niet en komt met heel verhaal dat ik dit in orde moet maken en dat ik anders een boete krijg, veelal wordt er niet eens verteld waar ik dit in 'orde' zou kunnen maken. Goed, ik ben niet achterlijk, dus ik bel naar het DUO, de Ov-chiplijn en de NS. Zowel DUO als OV-chiplijn zeggen dat ik een weekproduct heb, ondanks dat ns-conducteurs in eerste instantie een weekendproduct controleren.
Wat nog wel van belang is om te weten dat ik in september 2009 van weekend-ov naar week-ov ben gegaan, waar volgens sommigen ook het probleem zou kunnen liggen.
Inmiddels meerdere malen gebeld met de verschillende instanties en zit nog steeds met hetzelfde probleem. Het van het kastje naar de muur principe, zoals ik die nu meegemaakt heb, zou als omschrijving in het spreekwoordenboek moeten worden opgenomen.
Nu, anderhalf maand verder, zelfde probleem en ik zie mij binnenkort wel met een boete de trein uitlopen. Uiteraard geen zin in, dus ik vroeg mij af of er mensen met soortgelijke problemen zijn en die daar ook een oplossing voor hebben.

P.s. Het duo zal geen nieuwe kaart opsturen omdat ik volgens hen een weekproduct heb, en er dus niets mis is met mijn kaart.

Tot slot, de laatste paar dagen, wanneer conducteurs controleren, scannen ze mijn kaar niet meer, misschien heeft dat er iets mee te maken en heeft iemand daar ervaringen mee?

Bvd.
Ik heb een soort gelijk probleem
Had eerst een weekendabbo klaar staan op mn kaart, maar wou een week. die toen bij DUO om laten zetten.

Vervolgens gewoon 2x een week abbo geactiveerd en goed opgehaald.(bij duo staat dat ik hem geactiveerd heb)

Nu reis ik en er komt vervolgens: Goede reis student wknd voor te staan.

Na eindeloos bellen maar gemaild naar de klantenservice...Die mij nu weten te vertellen dat het weekend abbo mijn TIJDELIJKE abbo is(en nog niet is vervallen)...maar er vervolgens ook nog 3 week abbo's op mijn kaart staan.

Ik heb dus 4 producten
Ik laat het nu wel zo...Betekend vast dat ik nu 7 dagen per week gratis reis.
Ga vandaag en zondag met de trein. Ga dus eens bekijken of ik zondag ook zonder 40 % korting kaartje kan reizen
pi_78180667
Gewoon de hele week door reizen. Doe ik zelf ook als dit nodig is. Is zo veel trammelant over. Doordeweek zeggen conducteurs dat je een weekendproduct hebt, waardoor ze soms ook zeggen, ga maar in het weekend reizen of koop een kaartje. Heb ik zoiets van, oke, reis ik ook wel in het weekend en vertel ze dit verhaal. Consensus binnen de ns is er toch niet. Alhoewel, de hele afgelopen week dat ik gecontroleerd wordt, drukken alle conducteurs netjes op het pijltje in hun scherm, dus misschien hebben ze het nu door. Wie weet. Iig, iedereen veel succes!
pi_78195949
Studenten 16 maart over op OV-chipkaart

Vanaf 16 maart kunnen studenten alleen nog maar met een OV-chipkaart reizen in het openbaar vervoer. De vervoerders en het ministerie van Onderwijs zijn die datum overeengekomen. Tot nu toe heeft zo'n tachtig procent van de studenten zijn OV-chipkaart opgehaald.

Studenten moesten eigenlijk al met ingang van dit jaar overstappen op de chipkaart, maar die datum werd wegens technische problemen verschoven naar 1 februari. Ook die deadline werd vanwege problemen met de techniek niet gehaald. Door de problemen konden veel studenten hun chipkaart niet activeren.

Omdat veel studenten de chipkaart nog niet hadden opgehaald, werd een prijzenpakket opgesteld om de kaart te promoten. Iedere student die zijn kaart voor 16 maart heeft opgehaald maakt kans op een van de tien iPads die daarvoor beschikbaar zijn gesteld of een wintersportreis. De trekking is ook op die datum.
You dream it, I live it.
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 19:46:12 #243
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78195976
quote:
Je bent me net voor.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_78199193
Zullen op die datum de problemen met de apparatuur, software, reisproducten en de voorlichting van het NS personeel ook verholpen zijn?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_78200518
Op welke site kan ik zien of er een reisproduct op mijn kaart staat, danwel of hij geactiveerd is?

Kan ik dat ook ergens anders zien, bijv. bij een oplaadpunt?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:16:52 #246
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_78200662
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
Op welke site kan ik zien of er een reisproduct op mijn kaart staat, danwel of hij geactiveerd is?

Kan ik dat ook ergens anders zien, bijv. bij een oplaadpunt?
Bij vele punten in het land.

http://www.ov-chipkaart.nl/?wicket:interface=:0::::#map
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_78250065
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:13 schreef von_Preussen het volgende:
Ik momenteel met het volgende probleem.

Begin Januari heb ik met mijn OV-Chipkaart bij een ophaalpunt een WeekOV opgehaald. Wekenlang kon ik gewoon reizen met de trein, en was alles in orde.

Tot ongeveer 2 weken geleden, toen begonnen allerlei conducteurs opeens te vertellen dat ik mijn kaart nog moest activeren. Op mijn antwoord dat ik dat al gedaan had kreeg ik een legio van tegenwerpingen dat het niet zo was, want op hun apparaat konden ze geen blauw blokje met een pijltje erin zien.

Nu sprak ik een conductrice die mij vertelde dat wél alles in orde was, en in een andere trein een half uur later heb ik slaande ruzie gekregen met een conducteur die mij vertelde dat mijn kaart niet geactiveerd was. Ook liet hij het verschil zien tussen mijn kaart en die van iemand waar die wél geactiveerd zou zijn.

Nu heb ik bij een ophaalpunt gekeken of ik er nog wat op kon zetten, maar er stonden geen bestellingen klaar.

Mijn vraag, wat moet ik nu doen, want ik ben het zo langzaam spuugzat elke keer trammelant met zo´n kloteconducteur te moeten hebben omdat iets niet in orde is. Die conducteur kan niet controleren of de techniek goed werkt, maar ik weet wel heel zeker dat ik mijn bestelling opgehaald heb.

Hoe kan ik zelf controleren wat er wel of niet op mijn kaart staat?

Ik las in dit topic dat sommige mensen ergens konden zien of hun kaar geactiveerd is (op internet), welke site is dit?

En kan ik anders bij een NS-balie terecht om te vragen wat er aan de hand is?
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn reisproduct een maand geleden opgehaald en nu ineens zeggen sommige conducteurs dat ik het reisproduct nog moet ophalen. Ik heb het nu al drie keer geprobeerd om hem nog een keer op te halen, echter staan er ook bij mij geen bestellingen klaar. Ik ga maandag maar weer eens proberen te bellen...
pi_78297229
quote:
Op zondag 21 februari 2010 01:06 schreef maartuh21 het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn reisproduct een maand geleden opgehaald en nu ineens zeggen sommige conducteurs dat ik het reisproduct nog moet ophalen. Ik heb het nu al drie keer geprobeerd om hem nog een keer op te halen, echter staan er ook bij mij geen bestellingen klaar. Ik ga maandag maar weer eens proberen te bellen...
Wen er maar aan, same problem here! Bij de meesten staan er 4 producten op (2 tijdelijke en 2 overige producten wat tevens de geactiveerde producten zijn heb ik begrepen). Bij het activeren zelf zijn bij mij de tijdelijke producten verdwenen en heb ik alleen die 2 overige producten waardoor het pijltje op hun apparaatje verdwenen is en vandaar dat ze dan gelijk denken dat het niet geactiveerd is. Tevens staat bij mij nu een week-OV geldig t/m 31-12-2030 wat dus idereen heeft met dit probleem..
2 keer gebeld en helpdesk van ov-studentenkaart zeggen 100% zeker te weten dat het geactiveerd is en de fout bij NS ligt..

Dus wanneer ik weer gecontrolleerd wordt zeg ik van te voren al dat het geactiveerd is, dat brengt al een normale discussie op gang ipv achteraf te zeggen krijg ik het idee..
  maandag 22 februari 2010 @ 12:00:07 #249
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78298037
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:37 schreef Hansjoh het volgende:

[..]

Wen er maar aan, same problem here! Bij de meesten staan er 4 producten op (2 tijdelijke en 2 overige producten wat tevens de geactiveerde producten zijn heb ik begrepen). Bij het activeren zelf zijn bij mij de tijdelijke producten verdwenen en heb ik alleen die 2 overige producten waardoor het pijltje op hun apparaatje verdwenen is en vandaar dat ze dan gelijk denken dat het niet geactiveerd is. Tevens staat bij mij nu een week-OV geldig t/m 31-12-2030 wat dus idereen heeft met dit probleem..
2 keer gebeld en helpdesk van ov-studentenkaart zeggen 100% zeker te weten dat het geactiveerd is en de fout bij NS ligt..

Dus wanneer ik weer gecontrolleerd wordt zeg ik van te voren al dat het geactiveerd is, dat brengt al een normale discussie op gang ipv achteraf te zeggen krijg ik het idee..
Binnenkort verdwijnt bij iedereen toch het tijdelijke abonnement, misschien ben je dan weer van je problemen af.
pi_78316361
Ik had een ov-chipkaart die ik ook al geactiveerd heb. Deze ben ik echter kwijtgeraakt, heb een nieuwe aangevraagd maar moet ik die dan ook nog activeren?

[ Bericht 0% gewijzigd door DanseMacabre op 22-02-2010 20:05:48 ]
  maandag 22 februari 2010 @ 20:02:26 #251
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78316476
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:00 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik had een ov-chipkaar die ik ook al geactiveerd heb. Deze ben ik echter kwijtgeraakt, heb een nieuwe aangevraagd maar moet ik die dan ook nog activeren?
Dat lijkt me wel. Je oude zal ook wel meteen geblokkeerd zijn?
pi_78316696
Ja, die is geblokkeerd. Ik heb een vervangende chipkaart aangevraagd en daarbij ingevuld dat ik week-ov wilde.
  maandag 22 februari 2010 @ 20:24:52 #253
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78317602
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:06 schreef DanseMacabre het volgende:
Ja, die is geblokkeerd. Ik heb een vervangende chipkaart aangevraagd en daarbij ingevuld dat ik week-ov wilde.
Hmz, het wordt me op de site ook niet echt duidelijk. Heb je opnieuw een aanvraagformulier ingevuld of sturen ze meteen een vervangende op?

Nja, als je er één hebt kun je natuurlijk gewoon naar zo'n automaat om te kijken of er iets voor je klaar staat. Rijen zijn er toch niet. En anders ff aan een conducteur vragen of ie al geactiveerd is.
pi_78317791
Ik moest een aanvraagformulier invullen voor een vervangende kaart, binnen een week krijg ik een aanvraagformulier per post, die moet ik weer per post opsturen en dan krijg ik binnen drie weken een nieuwe.
En ik durf niet het risico te nemen dat ik straks in de trein zit en dan een boete moet betalen + 32 euro voor een retourkaartje volle prijs.
pi_78318464
Even gebeld, ik moet de kaart inderdaad opnieuw activeren.
Kan ik nog wel reizen in de bus met m'n oude kaart?

Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe kaart er is.
pi_78319667
Toe te voegen aan OP: deadline voor activeren: 16 maart 2010
pi_78352143
Ik heb nu dus alleen nog maar mijn papieren ov. Kan ik die dan wel gewoon gebruiken tot 16 maart? Ook bij de busbedrijven.
Ik had namelijk bij de ns al bijna een boete, die kreeg ik alleen niet omdat de conducteur oprecht geloofde dat ik 'm net kwijt was geraakt.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 17:56:39 #258
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78352200
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:55 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb nu dus alleen nog maar mijn papieren ov. Kan ik die dan wel gewoon gebruiken tot 16 maart? Ook bij de busbedrijven.
Ik had namelijk bij de ns al bijna een boete, die kreeg ik alleen niet omdat de conducteur oprecht geloofde dat ik 'm net kwijt was geraakt.
Volgens mij accepteren ze die papieren kaart al lang niet meer... Misschien als je brieven meeneemt waarmee je kunt aantonen dat je er wel 1 moet hebben en dat je hem hebt aangevraagd enzo.
pi_78352779
Volgens de ib-groep heb ik recht op een vervangende kaart, volgens de klantenservice van de ov-chipkaart niet.
Lekker tegenstrijdig.

[ Bericht 71% gewijzigd door DanseMacabre op 23-02-2010 18:30:04 ]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 18:59:13 #260
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_78354603
Heb nu ook eindelijk een brief gekregen van IB Groep.

"Uw heeft uw abonnement op 4 januari in gebruik genomen"
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_78423895
En de problemen duren voort, ronduit genant. Dacht dat alles nu in orde was en conducteurs goed geïnstrueerd waren, wordt ik vanochtend gecontroleerd en zegt de conducteur tegen mij, je hebt een weekend en weekov. Het weekendov is geldig tot en met 2012 en de weekov is tot en met 2030. Je kunt er gewoonweg niets mee. Heel leuk dat blokje in hun scherm, maar volgens mij klopt daar ook iets niet helemaal mee. Iemand overigens nog ideeën over wanneer dat tijdelijke product er af gaat. Voel er vrij weinig voor om weer hele dagen aan de telefoon te hangen..
pi_78446699
Volgens de ib-groep heb ik nu gewoon geen reisrecht meer. Vraag me af waarom ik dan wel stufi krijg.
pi_78454486
Ik heb mijn weekabonnement omgewisseld naar een weekendabonnement vanaf 9 februari. Maar ik heb dit op mijn kaart nog niet aangepast door van reisproduct te wisselen. Als ze nu mijn kaart scannen staat daar nog gewoon een weekov op neem ik aan?
Professor Paljas von Pinguïn is een ijsbeer en een veelzijdig wetenschapper, die Alfred steeds weer op gevaarlijke missies over de gehele wereld meeneemt. Daarbij dient zijn grote vliegende windmolen als transportmiddel.
pi_78456368
Ja, je moet hem sowieso opnieuw activeren...
pi_78486835
Een nieuwe kaart moet je altijd activeren! Ondertussen kun je met de toegestuurde tijdelijke kaart reizen tot je je nieuwe kaart hebt. Activeren doe je bij de gele oplaadpunten in AH/C1000/Kiosk/Primera/Totaalgemak. Kies dan ophalen bestelling en controleer of je week of weekend hebt en dit klopt; bevestig vervolgens met ja.
Dit activeren kan dus NIET bij de kaartjesautomaten van de NS!!

Activeer een nieuwe kaart voor de 16e maart. Reis niet meer met je oude ov kaart want dan riskeer je een boete. Koop dus beter gewoon kaartjes. Voor de kaartjes kun je schadevergoeding aanvragen bij de klantenservice van de OV Chipkaart...

Daarnaast moet je bij OV die al van die uitcheckkastjes heeft altijd in en uitchecken. Als je dit niet doet en je hebt een week ov en reist in het weekend en vergeet het dan kost je het dus geld.
Bij de NS check je niet in of uit, maar koop je dan in het weekend gewoon nog een kaartje met korting.
pi_78486900
@ Prof Paljas; Je moet een wisseling naar week of weekend aanvragen via het formulier bij OCW Duo. Als je dit gedaan hebt gaan hier een paar dagen tot 2 weken overheen voor het is omgezet. Je kunt dit checken bij de gele oplaadpunten! Gewoon proberen totdat je ziet dat het is veranderd en nu nog niet activeren!
pi_78513677
Maandag mag ik weer een dag voor de OV-chipkaart draaien, en nu in Almelo
Zal nu toch wel de allerlaatste keer zijn gok ik zo.
Inmiddels al mijn sweater ingeleverd met de ov-chipkaart info erop dus erg herkenbaar ben ik dan ook niet meer
Ach het verdiende leuk bij, alles bij elkaar toch een aantal maanden stufie, kan voor mijn examenweek mezelf helemaal op mijn studie storten en proberen mijn P te pakken in een jaar.
En dat mag ook wel, want een groot gedeelte van mijn vrije tijd heb ik de afgelopen 2 maanden besteed aan werken terwijl ik eigenlijk iets meer had moeten studeren
Ach ja prioriteiten he, ff mijn verslag aftikken voor dit blok en me dit weekend vol op statica storten.

Dus heb je nog problemen met je ov-chipkaart, kom naar Almelo maandag
  maandag 1 maart 2010 @ 11:19:16 #268
32320 iosubSyS
Stay Awake
pi_78583474
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef DeMaS het volgende:
Misschien niet een heel grote verrassing, maar ook ik heb een probleem met de ov-chipkaart.

heel verhaal..
Zit met het exact hetzelfde probleem... ook alle instanties afgebeld zonder enige oplossing
Dus ik houd me ook aanbevolen voor een oplossing en tot die tijd hopelijk zonder boetes het land door..
From all the things I've lost I miss my mind the most...
  maandag 1 maart 2010 @ 22:30:13 #269
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_78614730
Moet ik na 16 maart nu wel of niet inchecken in de trein?
In de bus wel hè? Ik dacht zelf dat het in de trein niet hoefde (in je vrij-reizen-periodes dan)
pi_78620342
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:30 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Moet ik na 16 maart nu wel of niet inchecken in de trein?
In de bus wel hè? Ik dacht zelf dat het in de trein niet hoefde (in je vrij-reizen-periodes dan)
Volgens mij nog niet, je moet vanaf 16 maart alleen zorgen voor een geactiveerd reisproduct
pi_78629166
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:30 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Moet ik na 16 maart nu wel of niet inchecken in de trein?
In de bus wel hè? Ik dacht zelf dat het in de trein niet hoefde (in je vrij-reizen-periodes dan)
In je niet-vrij-reizen periode hoef je ook niet in te checken. Dan alleen een kaartje kopen (trein dan he!)

Bus altijd inchecken.
pi_78631667
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:37 schreef Hansjoh het volgende:

[..]

Wen er maar aan, same problem here! Bij de meesten staan er 4 producten op (2 tijdelijke en 2 overige producten wat tevens de geactiveerde producten zijn heb ik begrepen). Bij het activeren zelf zijn bij mij de tijdelijke producten verdwenen en heb ik alleen die 2 overige producten waardoor het pijltje op hun apparaatje verdwenen is en vandaar dat ze dan gelijk denken dat het niet geactiveerd is. Tevens staat bij mij nu een week-OV geldig t/m 31-12-2030 wat dus idereen heeft met dit probleem..
2 keer gebeld en helpdesk van ov-studentenkaart zeggen 100% zeker te weten dat het geactiveerd is en de fout bij NS ligt..

Dus wanneer ik weer gecontrolleerd wordt zeg ik van te voren al dat het geactiveerd is, dat brengt al een normale discussie op gang ipv achteraf te zeggen krijg ik het idee..
Sinds januari loop ik al achter dit probleem aan, alleen het enige waar ik tot nu toe achter ben gekomen: niemand kan er iets aan doen. Er is toch wel iemand die er een oplossing voor heeft. Ik begin er een beetje strontziek van te worden...
pi_78676866
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:30 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Moet ik na 16 maart nu wel of niet inchecken in de trein?
In de bus wel hè? Ik dacht zelf dat het in de trein niet hoefde (in je vrij-reizen-periodes dan)
Zolang er nog niks over gezegd is alleen kaart laten zien an conducteur en niet in/uitchecken.
De bedoeling was om dit te veranderen maar waarschijnlijk blijft het zo.
pi_78726399
Vast al wel gevraagd, maar is de oude kaart van vorig jaar nog geldig? Hoor daar namelijk verschillende verhalen over.

Thanks!
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:56:13 #275
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78726909
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:41 schreef Glenn0 het volgende:
Vast al wel gevraagd, maar is de oude kaart van vorig jaar nog geldig? Hoor daar namelijk verschillende verhalen over.

Thanks!
Neehee, kap daarmee.
pi_78855252
Tot zestien maart is de oude kaart nog geldig volgens de klantenservice van ov-chipkaart en volgens DUO.

Ik heb nu dus een nieuwe kaart aangevraagd, ruim een week geleden. Volgens de klantenservice van de ov-chipkaart kunnen ze pas twee weken na het ontvangen van het aanvraagformulier zien of ze 'm hebben ontvangen. Daarna duurt het nog 2 tot 3 weken tot ik 'm heb. In totaal dus 4 tot 5 weken.

Volgens de website echter krijg je binnen een week na versturen van het aanvraagformulier een bevestiging en daarna duurt het nog 2 weken.

Hoe zit het nou?
pi_78861073
Weinig over te zeggen denk ik, veel meer doen dan afwachten kan je niet.. heb je een tijdelijke?
pi_78861773
Ik wil graag weten wat de feestdagen zijn, waarop een week-OV niet geldig is en een weekend-OV wel. Dit stond vroeger op de achterkant van de kaart, maar dat is nu dus niet meer het geval.
Ik kon zo snel niet vinden via google want ik kwam alleen maar bij pagina's over het gezeik van de afgelopen maanden.

Iemand een linkje? ^^
gr gr
pi_78862870
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp

Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst).
You dream it, I live it.
pi_78863047
Bedankt Meddo
gr gr
pi_78863147
Heb al 2 jaar een OV-chipkaart en die heeft het altijd prima gedaan in de metro en sinds kort ook in de trein en bus dan. Is mijn portemonnee dit weekend gestolen. Ik moet nu een nieuwe OV-chipkaart aanvragen en dit gaat volgens die vrouw van de helpdesk nog 4 weken duren!

Ik heb nu een tijdelijke OV-chipkaart gekregen van de RET, maar weet iemand of ik deze ook in de trein kan gebruiken? Of moet ik gewoon die groene kaart nog gebruiken tot 16 maart?

Lekkere timing
pi_78863522
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:20 schreef Meddo het volgende:
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp

Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst).
Interessant is overigens dat de NS enerzijds zelf naar de Dienst Uitvoering Onderwijs verwijst voor de feestdagen, maar anderzijds ook een andere lijst met feestdagen noemt.
pi_78863658
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:50 schreef Hugo__Boss het volgende:
Weinig over te zeggen denk ik, veel meer doen dan afwachten kan je niet.. heb je een tijdelijke?
Ja, heb ik. Maar volgens de ib-groep worden de tijdelijke kaarten allemaal stopgezet op 16 maart.
pi_78863784
Oh, DanseMacabre, volgens mij zit ik in dezelfde situatie!

Ik heb vandaag gebeld en ben ook langsgegaan bij een servicepunt, maar daar zeiden ze inderdaad dat de tijdelijke kaarten worden stopgezet (alleen WAAROM?!).
  zondag 7 maart 2010 @ 21:37:52 #285
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78863993
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:30 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Interessant is overigens dat de NS enerzijds zelf naar de Dienst Uitvoering Onderwijs verwijst voor de feestdagen, maar anderzijds ook een andere lijst met feestdagen noemt.
Handig, DUO zegt 5 mei en de NS zegt 14 mei
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_78869051
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:34 schreef Aotearoa het volgende:
Oh, DanseMacabre, volgens mij zit ik in dezelfde situatie!

Ik heb vandaag gebeld en ben ook langsgegaan bij een servicepunt, maar daar zeiden ze inderdaad dat de tijdelijke kaarten worden stopgezet (alleen WAAROM?!).
Omdat op de tijdelijke kaarten het voorlopige reisproduct staat.
pi_78877670
Dan zal ik maar weer even reageren, er zijn 2 tijdelijke, en nee je kunt ze niet van elkaar onderscheiden (wat ook lekker handig is).

Veel mensen hebben eerst een tijdelijke toegestuurd gekregen (of hadden problemen met hun huidige en hebben een tijdelijke gekregen). Dit was tot begin februari ergens zo en kreeg je standaard een tijdelijke.
Deze vervallen allemaal, maar, en nu komt een dikke maar...

Ook na die datum zijn tijdelijke kaarten uitgegeven, omdat de persoon al eerder een echte had die het niet (meer) deed, en deze blijven wel gewoon werken (!). Nu is het zo dat eigenlijk al deze mensen voor of rond die datum hun nieuwe wel moeten hebben dus zo'n groot probleem zal het niet zijn.

In de toekomst komen er waarschijnlijk geen tijdelijke meer, dan moet het allemaal snel genoeg werken dat je gelijk weer een persoonlijke krijgt.

Nu ging iedereen met heraanvraag voor een tijdelijke, althans, die kreeg je dan automatisch vanwege de tijdsnoot van het activeren. Dit was zo een belasting dat ze alleen nog maar in noodgevallen werden uitgegeven. Niet alleen een belasting aan tijd maar ook geld, uiteindelijk draaien wij er allemaal wel voor op, daarom is ook besloten ze niet meer standaard uit te geven. Eigenlijk moeten deze kaarten ook (kostenloos) terug gestuurd worden maar nagenoeg niemand doet het, weet niet of hier nog een boete op komt maar zou e niet van opkijken. Ik weet wel dat sommige mensen een euro of 6-7 meen ik moeten betalen als de uiteindelijke komt, dat heb ik vaak gehoord. Waarom de ene het bedrag wel moet betalen en de andere weer niet ook geen idee.

Onder de streep, recente tijdelijke kaarten blijven het nog even doen en je krijgt snel je echte, oude tijdelijke kaarten vervallen inderdaad, en heb je al lang een tijdelijke en dacht je van, dat zit wel goed, blijft geldig en je was te lui om een nieuwe aan te vragen? dan heb je dikke pech! Dit zijn ongeveer 15% van het totaal van studenten die nog geen echte hebben of helemaal geen aangevraagd hebben.
  maandag 8 maart 2010 @ 09:15:26 #288
132191 -jos-
Money=Power
pi_78877986
quote:
Op maandag 8 maart 2010 08:58 schreef Nick_Taken het volgende:
Dan zal ik maar weer even reageren, er zijn 2 tijdelijke, en nee je kunt ze niet van elkaar onderscheiden (wat ook lekker handig is).

Veel mensen hebben eerst een tijdelijke toegestuurd gekregen (of hadden problemen met hun huidige en hebben een tijdelijke gekregen). Dit was tot begin februari ergens zo en kreeg je standaard een tijdelijke.
Deze vervallen allemaal, maar, en nu komt een dikke maar...

Ook na die datum zijn tijdelijke kaarten uitgegeven, omdat de persoon al eerder een echte had die het niet (meer) deed, en deze blijven wel gewoon werken (!). Nu is het zo dat eigenlijk al deze mensen voor of rond die datum hun nieuwe wel moeten hebben dus zo'n groot probleem zal het niet zijn.

In de toekomst komen er waarschijnlijk geen tijdelijke meer, dan moet het allemaal snel genoeg werken dat je gelijk weer een persoonlijke krijgt.

Nu ging iedereen met heraanvraag voor een tijdelijke, althans, die kreeg je dan automatisch vanwege de tijdsnoot van het activeren. Dit was zo een belasting dat ze alleen nog maar in noodgevallen werden uitgegeven. Niet alleen een belasting aan tijd maar ook geld, uiteindelijk draaien wij er allemaal wel voor op, daarom is ook besloten ze niet meer standaard uit te geven. Eigenlijk moeten deze kaarten ook (kostenloos) terug gestuurd worden maar nagenoeg niemand doet het, weet niet of hier nog een boete op komt maar zou e niet van opkijken. Ik weet wel dat sommige mensen een euro of 6-7 meen ik moeten betalen als de uiteindelijke komt, dat heb ik vaak gehoord. Waarom de ene het bedrag wel moet betalen en de andere weer niet ook geen idee.

Onder de streep, recente tijdelijke kaarten blijven het nog even doen en je krijgt snel je echte, oude tijdelijke kaarten vervallen inderdaad, en heb je al lang een tijdelijke en dacht je van, dat zit wel goed, blijft geldig en je was te lui om een nieuwe aan te vragen? dan heb je dikke pech! Dit zijn ongeveer 15% van het totaal van studenten die nog geen echte hebben of helemaal geen aangevraagd hebben.
Het is toch echt de fout van jullie zelf dat er tijdelijke kaarten uitgegeven moeten worden dus om daar de studenten voor verantwoordelijk te stellen is echt onzin jullie hebben gewoon dikke pech, zorg eerst maar dat dat systeem een beetje normaal werkt, dan pas mag je voor nieuwe kaarten geld gaan vragen
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_78878604
Te lui om een nieuwe aan te vragen? Ik heb meteen een nieuwe aangevraagd toen ik m'n oude kwijt was.
Nu moet ik volgens de klantenservice 5 weken op een nieuwe wachten.

Is het trouwens wel zo dat je een bevestiging krijgt als je een nieuwe hebt aangevraagd, binnen een week?

Ik lees trouwens ook iets over zelfcontrole op studenten-ovchipkaart.nl maar ik kan 'm niet vinden.

[ Bericht 16% gewijzigd door DanseMacabre op 08-03-2010 10:14:54 ]
pi_78881469
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:41 schreef DanseMacabre het volgende:
Is het trouwens wel zo dat je een bevestiging krijgt als je een nieuwe hebt aangevraagd, binnen een week?
Dat klopt, het kan ook ietsjes langer zijn. Ik heb vanochtend de bevestiging gehad dat ze mijn formulier hebben ontvangen en dat alles in orde is. Binnen twee weken krijg ik mijn nieuwe OV thuisgestuurd
pi_78892639
Kwijt vind ik dan weer onder eigen schuld vallen, maar de grootste fout was de niet te halen deadline.
Ze hadden geen tijdelijke moeten sturen maar gewoon echte en zo het systeem niet over belasten.
Een mooie deadline was geweest dat vanaf augustus je de chipkaart nodig had, niet zoals nu.
Maar ik heb echt veel mensen gesproken in de 2,5 maand, en ongeveer 15% heeft niet geactiveerd:

- voornamelijk vmbo 4 niveau studenten
- te lui om te activeren
- formulier niet ingevuld
- ik heb al een auto/brommer/scooter veel gehoord

Op zich zou een nieuwe nu echt geen 5 weken meer mogen en kunnen duren, er zit nog evenveel mankracht en er zijn een heel stuk minder studenten met problemen nu. Als het echt lang duurt of problemen blijven aan kan ik aanbieden om nog eens een rondje namen te noteren en gegevens en die direct aanbieden. Ik wil best geloven dat jullie moeite hebben gedaan maar het overgrote deel wat nu niet geactiveerd heeft valt in de bovenste 4 categorieën.
pi_78893784
Ja ik vind het ook echt balen anders dat ik al jaren een OV-chipkaart heb maar uitgerekend nu mijn portemonnee (incl. kaart) wordt gestolen.

Die vrouwen die ik sprak snapten ook echt niet dat ik met één kaart EN met de RET kon reizen, EN met de NS. Zij zeiden ook tegen mij dat het nog 5 weken gaat duren, wat behoorlijk klote is omdat ik elke dag in totaal een uur met de trein moet en 30 minuten met de metro! Ik kan dat echt niet zelf gaan bekostigen.. maarja. Je hebt zeker geen enkel idee hoe ik dat proces van die kaart krijgen kan versnellen? Wacht namelijk nog steeds op het aanvraagformulier!
pi_78895111
Vroeger kon je een truc toepassen, vulde je ipv het formulier in dat je een nieuwe wilde dat je oude beschadigd of kapot was en dat duurde veel korter. Toen ik daar mensen op attent ging maken was dat ook heel vlug afgelopen. Versnellen kan ik het niet, maar mocht je over 3 weken niks weten kan ik je op de lijst zetten, want eigenlijk zou het maar 3 weken moeten duren nu nog, maximaal. Na die 3 weken kan ik je gegevens op zo'n formulier zetten als de ov chipkaart actie dan nog loopt, in ieder geval deze week nog dat ik zeker weet.
pi_78895930
OK, dankje iig voor alle informatie!
pi_78920305
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:38 schreef VegaKip het volgende:
Weet iemand of je met je ov-chipkaart geld kunt terugvragen bij de NS? Heb deze week alweer genoeg vertragingen gehad maar m'n kaartnummer past niet op dat formulier
Joehoe, heb eindelijk (na twee maanden) EUR2,27 geld terug gekregen voor mijn vertraging. Had netjes met de studenten ov-chipkaart in- en uitgecheckt, dus ze konden zien dat ik echt meer dan 30 minuten vertraging had. Heb het nummer ingevuld dat boven de streepjescode op de achterkant staat en een kopietje van mijn kaart meegestuurd en nu dan eindelijk een mailtje van de NS dat deze claim is geaccepteerd.

Over deze procedure kun je echter via geen enkele bron informatie vinden. Zowel de NS als het geweldige studentenov-chipkaart.nl zwijgt in alle talen over wat te doen bij vertraging met je studenten OV-kaart.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:14:21 #296
133369 Jivis
Critikut
pi_78921613
Vraagje: mijn OV studentenchipkaart is helemaal dood, zowel in bus als trein werkt die niet meer. Bel ik dat nummer, krijg ik te horen dat ik dan "naar een informatiebalie" op het station moet gaan omdat die waarschijnlijk geblokkeerd is.

Nu zit ik in de regio Deventer/Zwolle en als ik even een korte blik op de Conexxion site werp wordt daar gemeldt dat een verkooppunt zich in Zwolle bij GWK bevindt. Maar kan ik daar ook echt terecht? GWK is toch voor geld inwisselen en dergelijke?
Amen.
pi_78937205
Klopt, ik ben m'n kaart expres kwijtgeraakt. Maar ik vind het gewoon wazig dat je dan ook nog van de ib-groep te horen krijgt dat je aanvraag afgewezen kan worden omdat het je eigen schuld is dat je 'm kwijt bent.

Maar m'n aanvraag is dus goedgekeurd en als het goed is heb ik binnen twee weken een nieuwe.

En ik had 'm wel meteen geactiveerd.
pi_78964978
Even inhakend op mijn volgende vraag: waar ik kan ik in godsnaam terecht om te bekijken of mijn kaart defect is in de regio Zwolle/Deventer. Ik ben bang dat ze me bij de NS balie heel dom gaan aankijken namelijk.
Amen.
pi_78983509
Ik heb al een tijdje m'n studenten ov-chipkaart geactiveerd, en in het begin ging alles goed, maar op een gegeven moment kon ik niet meer inchecken. Die scan-apparaten deden niks als ik m'n kaart ervoor hield. Naar een service-punt geweest, waar ze me vertelden dat m'n kaart waarschijnlijk kapot was. Ik zou dan een nieuwe kaart moeten aanvragen en tot die tijd op eigen kosten moeten reizen. Toen ik voor het eerst op eigen kosten wilde gaan reizen, probeerde ik nog 1 keer om in te checken. En ja hoor, hij deed het! Op die dag zelfs in 3 trams en 1 trein. Maar in m'n laatste tram naar huis deed ie het ineens weer niet. :S Ik begrijp er niks meer van.
Mijn vraag is dus:
Weet iemand misschien waarom mijn kaart het de ene keer wel doet, en de andere keer ineens weer niet (wat helaas het vaakst voorkomt...) ?
Alvast bedankt!
pi_78983942
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:11 schreef sboersma het volgende:
Ik heb al een tijdje m'n studenten ov-chipkaart geactiveerd, en in het begin ging alles goed, maar op een gegeven moment kon ik niet meer inchecken. Die scan-apparaten deden niks als ik m'n kaart ervoor hield. Naar een service-punt geweest, waar ze me vertelden dat m'n kaart waarschijnlijk kapot was. Ik zou dan een nieuwe kaart moeten aanvragen en tot die tijd op eigen kosten moeten reizen. Toen ik voor het eerst op eigen kosten wilde gaan reizen, probeerde ik nog 1 keer om in te checken. En ja hoor, hij deed het! Op die dag zelfs in 3 trams en 1 trein. Maar in m'n laatste tram naar huis deed ie het ineens weer niet. :S Ik begrijp er niks meer van.
Mijn vraag is dus:
Weet iemand misschien waarom mijn kaart het de ene keer wel doet, en de andere keer ineens weer niet (wat helaas het vaakst voorkomt...) ?
Alvast bedankt!
Nee, maar ik heb hetzelfde probleem. Het lijkt bij mij uit te maken of ik mijn hand voor die strip houd of niet.

Wat overigens wel vreemd is, aangezien ik eerst m'n portemonnee ervoor kon houden en die het dan nog steeds deed.

Voor nu laat ik het nog maar even zo, heb geen zin om drie weken lang te moeten dokken .
Amen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')