abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78080431
Hmmm, heb dit topic redelijk goed gevolgd, maar toch overheen gelezen dan! Thnx voor je reactie
pi_78088607
Zojuist weer met de trein gereisd. En gecontroleerd. Conducteur scant mijn pas, ziet in eerste instantie een weekendproduct staan, scant nog een keer, drukt nu op het pijltje en ziet weekproduct staan, geeft op heel duidelijke wijze aan dat het goed is en hij vervolgde zijn weg.
pi_78090407
Ik heb sinds kort mijn ov studentenchipkaart binnen gekregen.
En nou ben ik een paar vergeten uit te checken en nu is die geblokkeerd weet iemand hoe dat kan en hoe ik dat kan op lossen, hij is trouwens nog niet geactiveerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door RemcoOcelot op 17-02-2010 10:24:52 ]
pi_78099120
Was maandag bij servicebalie van de ns, liet ik mijn pas scannen en stond ook ergens, houdbaar tot 2030. Is niet iets waar je je druk om hoeft te maken. Ze moesten daar "gewoon een datum neerzetten".
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:19:20 #235
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_78110721
Eem snel vroagje: ik heb een weekendproduct op mijn chipkaart staan, maar ik wilde een weekproduct. Dus ik dat aangevraagd bij de IBGroep.
Is het nu zo dat ik weer naar zo'n kastje moet om dat weekproduct te activeren en tot die tijd nog het weekendproduct erop heb?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:22:02 #236
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_78110849
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:19 schreef Bullet-tooth het volgende:
Eem snel vroagje: ik heb een weekendproduct op mijn chipkaart staan, maar ik wilde een weekproduct. Dus ik dat aangevraagd bij de IBGroep.
Is het nu zo dat ik weer naar zo'n kastje moet om dat weekproduct te activeren en tot die tijd nog het weekendproduct erop heb?
Ja
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:28:13 #237
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_78111123
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:22 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja
Cheers!
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:53:40 #238
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_78156185
Hee ik ben erachter gekomen dat ik ook door de week gratis kan reizen.
Zijn er anderen die hier ook "last van" hebben?

PS Ik kreeg als voorlopige ov-chipkaart ook een week-ov opgestuurd. Wat dus niet klopte.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_78164242
Ik momenteel met het volgende probleem.

Begin Januari heb ik met mijn OV-Chipkaart bij een ophaalpunt een WeekOV opgehaald. Wekenlang kon ik gewoon reizen met de trein, en was alles in orde.

Tot ongeveer 2 weken geleden, toen begonnen allerlei conducteurs opeens te vertellen dat ik mijn kaart nog moest activeren. Op mijn antwoord dat ik dat al gedaan had kreeg ik een legio van tegenwerpingen dat het niet zo was, want op hun apparaat konden ze geen blauw blokje met een pijltje erin zien.

Nu sprak ik een conductrice die mij vertelde dat wél alles in orde was, en in een andere trein een half uur later heb ik slaande ruzie gekregen met een conducteur die mij vertelde dat mijn kaart niet geactiveerd was. Ook liet hij het verschil zien tussen mijn kaart en die van iemand waar die wél geactiveerd zou zijn.

Nu heb ik bij een ophaalpunt gekeken of ik er nog wat op kon zetten, maar er stonden geen bestellingen klaar.

Mijn vraag, wat moet ik nu doen, want ik ben het zo langzaam spuugzat elke keer trammelant met zo´n kloteconducteur te moeten hebben omdat iets niet in orde is. Die conducteur kan niet controleren of de techniek goed werkt, maar ik weet wel heel zeker dat ik mijn bestelling opgehaald heb.

Hoe kan ik zelf controleren wat er wel of niet op mijn kaart staat?

Ik las in dit topic dat sommige mensen ergens konden zien of hun kaar geactiveerd is (op internet), welke site is dit?

En kan ik anders bij een NS-balie terecht om te vragen wat er aan de hand is?
pi_78173547
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef DeMaS het volgende:
Misschien niet een heel grote verrassing, maar ook ik heb een probleem met de ov-chipkaart.

Ik begrijp het principe en ik vind het op zich goed dat ze naar een dergelijk systeem gaan, maar liever met wat minder problemen.
De situatie zoals die bij mij is, is als volgt:
Begin van januari 2010 heb ik mijn kaart opgeladen met een weekproduct, deze stond voor mij klaar en in het scherm waar ik het opgeladen heb, stond ook dat ik een weekproduct heb (halverwege januari zelfs van DUO, voorheen IBG, een bevestiging gehad dat ik een weekproduct heb opgeladen)
Echter, sinds ik die kaart heb en ik gecontroleerd wordt, kunnen er drie situaties ontstaan:
1. Conducteur controleert en loopt verder, waardoor ik ervan uit ga dat het in orde is.
2. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit en loopt door.
3. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit niet en komt met heel verhaal dat ik dit in orde moet maken en dat ik anders een boete krijg, veelal wordt er niet eens verteld waar ik dit in 'orde' zou kunnen maken. Goed, ik ben niet achterlijk, dus ik bel naar het DUO, de Ov-chiplijn en de NS. Zowel DUO als OV-chiplijn zeggen dat ik een weekproduct heb, ondanks dat ns-conducteurs in eerste instantie een weekendproduct controleren.
Wat nog wel van belang is om te weten dat ik in september 2009 van weekend-ov naar week-ov ben gegaan, waar volgens sommigen ook het probleem zou kunnen liggen.
Inmiddels meerdere malen gebeld met de verschillende instanties en zit nog steeds met hetzelfde probleem. Het van het kastje naar de muur principe, zoals ik die nu meegemaakt heb, zou als omschrijving in het spreekwoordenboek moeten worden opgenomen.
Nu, anderhalf maand verder, zelfde probleem en ik zie mij binnenkort wel met een boete de trein uitlopen. Uiteraard geen zin in, dus ik vroeg mij af of er mensen met soortgelijke problemen zijn en die daar ook een oplossing voor hebben.

P.s. Het duo zal geen nieuwe kaart opsturen omdat ik volgens hen een weekproduct heb, en er dus niets mis is met mijn kaart.

Tot slot, de laatste paar dagen, wanneer conducteurs controleren, scannen ze mijn kaar niet meer, misschien heeft dat er iets mee te maken en heeft iemand daar ervaringen mee?

Bvd.
Ik heb een soort gelijk probleem
Had eerst een weekendabbo klaar staan op mn kaart, maar wou een week. die toen bij DUO om laten zetten.

Vervolgens gewoon 2x een week abbo geactiveerd en goed opgehaald.(bij duo staat dat ik hem geactiveerd heb)

Nu reis ik en er komt vervolgens: Goede reis student wknd voor te staan.

Na eindeloos bellen maar gemaild naar de klantenservice...Die mij nu weten te vertellen dat het weekend abbo mijn TIJDELIJKE abbo is(en nog niet is vervallen)...maar er vervolgens ook nog 3 week abbo's op mijn kaart staan.

Ik heb dus 4 producten
Ik laat het nu wel zo...Betekend vast dat ik nu 7 dagen per week gratis reis.
Ga vandaag en zondag met de trein. Ga dus eens bekijken of ik zondag ook zonder 40 % korting kaartje kan reizen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')