abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78855252
Tot zestien maart is de oude kaart nog geldig volgens de klantenservice van ov-chipkaart en volgens DUO.

Ik heb nu dus een nieuwe kaart aangevraagd, ruim een week geleden. Volgens de klantenservice van de ov-chipkaart kunnen ze pas twee weken na het ontvangen van het aanvraagformulier zien of ze 'm hebben ontvangen. Daarna duurt het nog 2 tot 3 weken tot ik 'm heb. In totaal dus 4 tot 5 weken.

Volgens de website echter krijg je binnen een week na versturen van het aanvraagformulier een bevestiging en daarna duurt het nog 2 weken.

Hoe zit het nou?
pi_78861073
Weinig over te zeggen denk ik, veel meer doen dan afwachten kan je niet.. heb je een tijdelijke?
pi_78861773
Ik wil graag weten wat de feestdagen zijn, waarop een week-OV niet geldig is en een weekend-OV wel. Dit stond vroeger op de achterkant van de kaart, maar dat is nu dus niet meer het geval.
Ik kon zo snel niet vinden via google want ik kwam alleen maar bij pagina's over het gezeik van de afgelopen maanden.

Iemand een linkje? ^^
gr gr
pi_78862870
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp

Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst).
You dream it, I live it.
pi_78863047
Bedankt Meddo
gr gr
pi_78863147
Heb al 2 jaar een OV-chipkaart en die heeft het altijd prima gedaan in de metro en sinds kort ook in de trein en bus dan. Is mijn portemonnee dit weekend gestolen. Ik moet nu een nieuwe OV-chipkaart aanvragen en dit gaat volgens die vrouw van de helpdesk nog 4 weken duren!

Ik heb nu een tijdelijke OV-chipkaart gekregen van de RET, maar weet iemand of ik deze ook in de trein kan gebruiken? Of moet ik gewoon die groene kaart nog gebruiken tot 16 maart?

Lekkere timing
pi_78863522
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:20 schreef Meddo het volgende:
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp

Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst).
Interessant is overigens dat de NS enerzijds zelf naar de Dienst Uitvoering Onderwijs verwijst voor de feestdagen, maar anderzijds ook een andere lijst met feestdagen noemt.
pi_78863658
quote:
Op zondag 7 maart 2010 20:50 schreef Hugo__Boss het volgende:
Weinig over te zeggen denk ik, veel meer doen dan afwachten kan je niet.. heb je een tijdelijke?
Ja, heb ik. Maar volgens de ib-groep worden de tijdelijke kaarten allemaal stopgezet op 16 maart.
pi_78863784
Oh, DanseMacabre, volgens mij zit ik in dezelfde situatie!

Ik heb vandaag gebeld en ben ook langsgegaan bij een servicepunt, maar daar zeiden ze inderdaad dat de tijdelijke kaarten worden stopgezet (alleen WAAROM?!).
  zondag 7 maart 2010 @ 21:37:52 #285
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_78863993
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:30 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Interessant is overigens dat de NS enerzijds zelf naar de Dienst Uitvoering Onderwijs verwijst voor de feestdagen, maar anderzijds ook een andere lijst met feestdagen noemt.
Handig, DUO zegt 5 mei en de NS zegt 14 mei
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_78869051
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:34 schreef Aotearoa het volgende:
Oh, DanseMacabre, volgens mij zit ik in dezelfde situatie!

Ik heb vandaag gebeld en ben ook langsgegaan bij een servicepunt, maar daar zeiden ze inderdaad dat de tijdelijke kaarten worden stopgezet (alleen WAAROM?!).
Omdat op de tijdelijke kaarten het voorlopige reisproduct staat.
pi_78877670
Dan zal ik maar weer even reageren, er zijn 2 tijdelijke, en nee je kunt ze niet van elkaar onderscheiden (wat ook lekker handig is).

Veel mensen hebben eerst een tijdelijke toegestuurd gekregen (of hadden problemen met hun huidige en hebben een tijdelijke gekregen). Dit was tot begin februari ergens zo en kreeg je standaard een tijdelijke.
Deze vervallen allemaal, maar, en nu komt een dikke maar...

Ook na die datum zijn tijdelijke kaarten uitgegeven, omdat de persoon al eerder een echte had die het niet (meer) deed, en deze blijven wel gewoon werken (!). Nu is het zo dat eigenlijk al deze mensen voor of rond die datum hun nieuwe wel moeten hebben dus zo'n groot probleem zal het niet zijn.

In de toekomst komen er waarschijnlijk geen tijdelijke meer, dan moet het allemaal snel genoeg werken dat je gelijk weer een persoonlijke krijgt.

Nu ging iedereen met heraanvraag voor een tijdelijke, althans, die kreeg je dan automatisch vanwege de tijdsnoot van het activeren. Dit was zo een belasting dat ze alleen nog maar in noodgevallen werden uitgegeven. Niet alleen een belasting aan tijd maar ook geld, uiteindelijk draaien wij er allemaal wel voor op, daarom is ook besloten ze niet meer standaard uit te geven. Eigenlijk moeten deze kaarten ook (kostenloos) terug gestuurd worden maar nagenoeg niemand doet het, weet niet of hier nog een boete op komt maar zou e niet van opkijken. Ik weet wel dat sommige mensen een euro of 6-7 meen ik moeten betalen als de uiteindelijke komt, dat heb ik vaak gehoord. Waarom de ene het bedrag wel moet betalen en de andere weer niet ook geen idee.

Onder de streep, recente tijdelijke kaarten blijven het nog even doen en je krijgt snel je echte, oude tijdelijke kaarten vervallen inderdaad, en heb je al lang een tijdelijke en dacht je van, dat zit wel goed, blijft geldig en je was te lui om een nieuwe aan te vragen? dan heb je dikke pech! Dit zijn ongeveer 15% van het totaal van studenten die nog geen echte hebben of helemaal geen aangevraagd hebben.
  maandag 8 maart 2010 @ 09:15:26 #288
132191 -jos-
Money=Power
pi_78877986
quote:
Op maandag 8 maart 2010 08:58 schreef Nick_Taken het volgende:
Dan zal ik maar weer even reageren, er zijn 2 tijdelijke, en nee je kunt ze niet van elkaar onderscheiden (wat ook lekker handig is).

Veel mensen hebben eerst een tijdelijke toegestuurd gekregen (of hadden problemen met hun huidige en hebben een tijdelijke gekregen). Dit was tot begin februari ergens zo en kreeg je standaard een tijdelijke.
Deze vervallen allemaal, maar, en nu komt een dikke maar...

Ook na die datum zijn tijdelijke kaarten uitgegeven, omdat de persoon al eerder een echte had die het niet (meer) deed, en deze blijven wel gewoon werken (!). Nu is het zo dat eigenlijk al deze mensen voor of rond die datum hun nieuwe wel moeten hebben dus zo'n groot probleem zal het niet zijn.

In de toekomst komen er waarschijnlijk geen tijdelijke meer, dan moet het allemaal snel genoeg werken dat je gelijk weer een persoonlijke krijgt.

Nu ging iedereen met heraanvraag voor een tijdelijke, althans, die kreeg je dan automatisch vanwege de tijdsnoot van het activeren. Dit was zo een belasting dat ze alleen nog maar in noodgevallen werden uitgegeven. Niet alleen een belasting aan tijd maar ook geld, uiteindelijk draaien wij er allemaal wel voor op, daarom is ook besloten ze niet meer standaard uit te geven. Eigenlijk moeten deze kaarten ook (kostenloos) terug gestuurd worden maar nagenoeg niemand doet het, weet niet of hier nog een boete op komt maar zou e niet van opkijken. Ik weet wel dat sommige mensen een euro of 6-7 meen ik moeten betalen als de uiteindelijke komt, dat heb ik vaak gehoord. Waarom de ene het bedrag wel moet betalen en de andere weer niet ook geen idee.

Onder de streep, recente tijdelijke kaarten blijven het nog even doen en je krijgt snel je echte, oude tijdelijke kaarten vervallen inderdaad, en heb je al lang een tijdelijke en dacht je van, dat zit wel goed, blijft geldig en je was te lui om een nieuwe aan te vragen? dan heb je dikke pech! Dit zijn ongeveer 15% van het totaal van studenten die nog geen echte hebben of helemaal geen aangevraagd hebben.
Het is toch echt de fout van jullie zelf dat er tijdelijke kaarten uitgegeven moeten worden dus om daar de studenten voor verantwoordelijk te stellen is echt onzin jullie hebben gewoon dikke pech, zorg eerst maar dat dat systeem een beetje normaal werkt, dan pas mag je voor nieuwe kaarten geld gaan vragen
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_78878604
Te lui om een nieuwe aan te vragen? Ik heb meteen een nieuwe aangevraagd toen ik m'n oude kwijt was.
Nu moet ik volgens de klantenservice 5 weken op een nieuwe wachten.

Is het trouwens wel zo dat je een bevestiging krijgt als je een nieuwe hebt aangevraagd, binnen een week?

Ik lees trouwens ook iets over zelfcontrole op studenten-ovchipkaart.nl maar ik kan 'm niet vinden.

[ Bericht 16% gewijzigd door DanseMacabre op 08-03-2010 10:14:54 ]
pi_78881469
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:41 schreef DanseMacabre het volgende:
Is het trouwens wel zo dat je een bevestiging krijgt als je een nieuwe hebt aangevraagd, binnen een week?
Dat klopt, het kan ook ietsjes langer zijn. Ik heb vanochtend de bevestiging gehad dat ze mijn formulier hebben ontvangen en dat alles in orde is. Binnen twee weken krijg ik mijn nieuwe OV thuisgestuurd
pi_78892639
Kwijt vind ik dan weer onder eigen schuld vallen, maar de grootste fout was de niet te halen deadline.
Ze hadden geen tijdelijke moeten sturen maar gewoon echte en zo het systeem niet over belasten.
Een mooie deadline was geweest dat vanaf augustus je de chipkaart nodig had, niet zoals nu.
Maar ik heb echt veel mensen gesproken in de 2,5 maand, en ongeveer 15% heeft niet geactiveerd:

- voornamelijk vmbo 4 niveau studenten
- te lui om te activeren
- formulier niet ingevuld
- ik heb al een auto/brommer/scooter veel gehoord

Op zich zou een nieuwe nu echt geen 5 weken meer mogen en kunnen duren, er zit nog evenveel mankracht en er zijn een heel stuk minder studenten met problemen nu. Als het echt lang duurt of problemen blijven aan kan ik aanbieden om nog eens een rondje namen te noteren en gegevens en die direct aanbieden. Ik wil best geloven dat jullie moeite hebben gedaan maar het overgrote deel wat nu niet geactiveerd heeft valt in de bovenste 4 categorieën.
pi_78893784
Ja ik vind het ook echt balen anders dat ik al jaren een OV-chipkaart heb maar uitgerekend nu mijn portemonnee (incl. kaart) wordt gestolen.

Die vrouwen die ik sprak snapten ook echt niet dat ik met één kaart EN met de RET kon reizen, EN met de NS. Zij zeiden ook tegen mij dat het nog 5 weken gaat duren, wat behoorlijk klote is omdat ik elke dag in totaal een uur met de trein moet en 30 minuten met de metro! Ik kan dat echt niet zelf gaan bekostigen.. maarja. Je hebt zeker geen enkel idee hoe ik dat proces van die kaart krijgen kan versnellen? Wacht namelijk nog steeds op het aanvraagformulier!
pi_78895111
Vroeger kon je een truc toepassen, vulde je ipv het formulier in dat je een nieuwe wilde dat je oude beschadigd of kapot was en dat duurde veel korter. Toen ik daar mensen op attent ging maken was dat ook heel vlug afgelopen. Versnellen kan ik het niet, maar mocht je over 3 weken niks weten kan ik je op de lijst zetten, want eigenlijk zou het maar 3 weken moeten duren nu nog, maximaal. Na die 3 weken kan ik je gegevens op zo'n formulier zetten als de ov chipkaart actie dan nog loopt, in ieder geval deze week nog dat ik zeker weet.
pi_78895930
OK, dankje iig voor alle informatie!
pi_78920305
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:38 schreef VegaKip het volgende:
Weet iemand of je met je ov-chipkaart geld kunt terugvragen bij de NS? Heb deze week alweer genoeg vertragingen gehad maar m'n kaartnummer past niet op dat formulier
Joehoe, heb eindelijk (na twee maanden) EUR2,27 geld terug gekregen voor mijn vertraging. Had netjes met de studenten ov-chipkaart in- en uitgecheckt, dus ze konden zien dat ik echt meer dan 30 minuten vertraging had. Heb het nummer ingevuld dat boven de streepjescode op de achterkant staat en een kopietje van mijn kaart meegestuurd en nu dan eindelijk een mailtje van de NS dat deze claim is geaccepteerd.

Over deze procedure kun je echter via geen enkele bron informatie vinden. Zowel de NS als het geweldige studentenov-chipkaart.nl zwijgt in alle talen over wat te doen bij vertraging met je studenten OV-kaart.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:14:21 #296
133369 Jivis
Critikut
pi_78921613
Vraagje: mijn OV studentenchipkaart is helemaal dood, zowel in bus als trein werkt die niet meer. Bel ik dat nummer, krijg ik te horen dat ik dan "naar een informatiebalie" op het station moet gaan omdat die waarschijnlijk geblokkeerd is.

Nu zit ik in de regio Deventer/Zwolle en als ik even een korte blik op de Conexxion site werp wordt daar gemeldt dat een verkooppunt zich in Zwolle bij GWK bevindt. Maar kan ik daar ook echt terecht? GWK is toch voor geld inwisselen en dergelijke?
Amen.
pi_78937205
Klopt, ik ben m'n kaart expres kwijtgeraakt. Maar ik vind het gewoon wazig dat je dan ook nog van de ib-groep te horen krijgt dat je aanvraag afgewezen kan worden omdat het je eigen schuld is dat je 'm kwijt bent.

Maar m'n aanvraag is dus goedgekeurd en als het goed is heb ik binnen twee weken een nieuwe.

En ik had 'm wel meteen geactiveerd.
pi_78964978
Even inhakend op mijn volgende vraag: waar ik kan ik in godsnaam terecht om te bekijken of mijn kaart defect is in de regio Zwolle/Deventer. Ik ben bang dat ze me bij de NS balie heel dom gaan aankijken namelijk.
Amen.
pi_78983509
Ik heb al een tijdje m'n studenten ov-chipkaart geactiveerd, en in het begin ging alles goed, maar op een gegeven moment kon ik niet meer inchecken. Die scan-apparaten deden niks als ik m'n kaart ervoor hield. Naar een service-punt geweest, waar ze me vertelden dat m'n kaart waarschijnlijk kapot was. Ik zou dan een nieuwe kaart moeten aanvragen en tot die tijd op eigen kosten moeten reizen. Toen ik voor het eerst op eigen kosten wilde gaan reizen, probeerde ik nog 1 keer om in te checken. En ja hoor, hij deed het! Op die dag zelfs in 3 trams en 1 trein. Maar in m'n laatste tram naar huis deed ie het ineens weer niet. :S Ik begrijp er niks meer van.
Mijn vraag is dus:
Weet iemand misschien waarom mijn kaart het de ene keer wel doet, en de andere keer ineens weer niet (wat helaas het vaakst voorkomt...) ?
Alvast bedankt!
pi_78983942
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:11 schreef sboersma het volgende:
Ik heb al een tijdje m'n studenten ov-chipkaart geactiveerd, en in het begin ging alles goed, maar op een gegeven moment kon ik niet meer inchecken. Die scan-apparaten deden niks als ik m'n kaart ervoor hield. Naar een service-punt geweest, waar ze me vertelden dat m'n kaart waarschijnlijk kapot was. Ik zou dan een nieuwe kaart moeten aanvragen en tot die tijd op eigen kosten moeten reizen. Toen ik voor het eerst op eigen kosten wilde gaan reizen, probeerde ik nog 1 keer om in te checken. En ja hoor, hij deed het! Op die dag zelfs in 3 trams en 1 trein. Maar in m'n laatste tram naar huis deed ie het ineens weer niet. :S Ik begrijp er niks meer van.
Mijn vraag is dus:
Weet iemand misschien waarom mijn kaart het de ene keer wel doet, en de andere keer ineens weer niet (wat helaas het vaakst voorkomt...) ?
Alvast bedankt!
Nee, maar ik heb hetzelfde probleem. Het lijkt bij mij uit te maken of ik mijn hand voor die strip houd of niet.

Wat overigens wel vreemd is, aangezien ik eerst m'n portemonnee ervoor kon houden en die het dan nog steeds deed.

Voor nu laat ik het nog maar even zo, heb geen zin om drie weken lang te moeten dokken .
Amen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')