abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 februari 2010 @ 20:02:26 #251
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78316476
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:00 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik had een ov-chipkaar die ik ook al geactiveerd heb. Deze ben ik echter kwijtgeraakt, heb een nieuwe aangevraagd maar moet ik die dan ook nog activeren?
Dat lijkt me wel. Je oude zal ook wel meteen geblokkeerd zijn?
pi_78316696
Ja, die is geblokkeerd. Ik heb een vervangende chipkaart aangevraagd en daarbij ingevuld dat ik week-ov wilde.
  maandag 22 februari 2010 @ 20:24:52 #253
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78317602
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:06 schreef DanseMacabre het volgende:
Ja, die is geblokkeerd. Ik heb een vervangende chipkaart aangevraagd en daarbij ingevuld dat ik week-ov wilde.
Hmz, het wordt me op de site ook niet echt duidelijk. Heb je opnieuw een aanvraagformulier ingevuld of sturen ze meteen een vervangende op?

Nja, als je er één hebt kun je natuurlijk gewoon naar zo'n automaat om te kijken of er iets voor je klaar staat. Rijen zijn er toch niet. En anders ff aan een conducteur vragen of ie al geactiveerd is.
pi_78317791
Ik moest een aanvraagformulier invullen voor een vervangende kaart, binnen een week krijg ik een aanvraagformulier per post, die moet ik weer per post opsturen en dan krijg ik binnen drie weken een nieuwe.
En ik durf niet het risico te nemen dat ik straks in de trein zit en dan een boete moet betalen + 32 euro voor een retourkaartje volle prijs.
pi_78318464
Even gebeld, ik moet de kaart inderdaad opnieuw activeren.
Kan ik nog wel reizen in de bus met m'n oude kaart?

Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe kaart er is.
pi_78319667
Toe te voegen aan OP: deadline voor activeren: 16 maart 2010
pi_78352143
Ik heb nu dus alleen nog maar mijn papieren ov. Kan ik die dan wel gewoon gebruiken tot 16 maart? Ook bij de busbedrijven.
Ik had namelijk bij de ns al bijna een boete, die kreeg ik alleen niet omdat de conducteur oprecht geloofde dat ik 'm net kwijt was geraakt.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 17:56:39 #258
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78352200
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:55 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb nu dus alleen nog maar mijn papieren ov. Kan ik die dan wel gewoon gebruiken tot 16 maart? Ook bij de busbedrijven.
Ik had namelijk bij de ns al bijna een boete, die kreeg ik alleen niet omdat de conducteur oprecht geloofde dat ik 'm net kwijt was geraakt.
Volgens mij accepteren ze die papieren kaart al lang niet meer... Misschien als je brieven meeneemt waarmee je kunt aantonen dat je er wel 1 moet hebben en dat je hem hebt aangevraagd enzo.
pi_78352779
Volgens de ib-groep heb ik recht op een vervangende kaart, volgens de klantenservice van de ov-chipkaart niet.
Lekker tegenstrijdig.

[ Bericht 71% gewijzigd door DanseMacabre op 23-02-2010 18:30:04 ]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 18:59:13 #260
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_78354603
Heb nu ook eindelijk een brief gekregen van IB Groep.

"Uw heeft uw abonnement op 4 januari in gebruik genomen"
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_78423895
En de problemen duren voort, ronduit genant. Dacht dat alles nu in orde was en conducteurs goed geïnstrueerd waren, wordt ik vanochtend gecontroleerd en zegt de conducteur tegen mij, je hebt een weekend en weekov. Het weekendov is geldig tot en met 2012 en de weekov is tot en met 2030. Je kunt er gewoonweg niets mee. Heel leuk dat blokje in hun scherm, maar volgens mij klopt daar ook iets niet helemaal mee. Iemand overigens nog ideeën over wanneer dat tijdelijke product er af gaat. Voel er vrij weinig voor om weer hele dagen aan de telefoon te hangen..
pi_78446699
Volgens de ib-groep heb ik nu gewoon geen reisrecht meer. Vraag me af waarom ik dan wel stufi krijg.
pi_78454486
Ik heb mijn weekabonnement omgewisseld naar een weekendabonnement vanaf 9 februari. Maar ik heb dit op mijn kaart nog niet aangepast door van reisproduct te wisselen. Als ze nu mijn kaart scannen staat daar nog gewoon een weekov op neem ik aan?
Professor Paljas von Pinguïn is een ijsbeer en een veelzijdig wetenschapper, die Alfred steeds weer op gevaarlijke missies over de gehele wereld meeneemt. Daarbij dient zijn grote vliegende windmolen als transportmiddel.
pi_78456368
Ja, je moet hem sowieso opnieuw activeren...
pi_78486835
Een nieuwe kaart moet je altijd activeren! Ondertussen kun je met de toegestuurde tijdelijke kaart reizen tot je je nieuwe kaart hebt. Activeren doe je bij de gele oplaadpunten in AH/C1000/Kiosk/Primera/Totaalgemak. Kies dan ophalen bestelling en controleer of je week of weekend hebt en dit klopt; bevestig vervolgens met ja.
Dit activeren kan dus NIET bij de kaartjesautomaten van de NS!!

Activeer een nieuwe kaart voor de 16e maart. Reis niet meer met je oude ov kaart want dan riskeer je een boete. Koop dus beter gewoon kaartjes. Voor de kaartjes kun je schadevergoeding aanvragen bij de klantenservice van de OV Chipkaart...

Daarnaast moet je bij OV die al van die uitcheckkastjes heeft altijd in en uitchecken. Als je dit niet doet en je hebt een week ov en reist in het weekend en vergeet het dan kost je het dus geld.
Bij de NS check je niet in of uit, maar koop je dan in het weekend gewoon nog een kaartje met korting.
pi_78486900
@ Prof Paljas; Je moet een wisseling naar week of weekend aanvragen via het formulier bij OCW Duo. Als je dit gedaan hebt gaan hier een paar dagen tot 2 weken overheen voor het is omgezet. Je kunt dit checken bij de gele oplaadpunten! Gewoon proberen totdat je ziet dat het is veranderd en nu nog niet activeren!
pi_78513677
Maandag mag ik weer een dag voor de OV-chipkaart draaien, en nu in Almelo
Zal nu toch wel de allerlaatste keer zijn gok ik zo.
Inmiddels al mijn sweater ingeleverd met de ov-chipkaart info erop dus erg herkenbaar ben ik dan ook niet meer
Ach het verdiende leuk bij, alles bij elkaar toch een aantal maanden stufie, kan voor mijn examenweek mezelf helemaal op mijn studie storten en proberen mijn P te pakken in een jaar.
En dat mag ook wel, want een groot gedeelte van mijn vrije tijd heb ik de afgelopen 2 maanden besteed aan werken terwijl ik eigenlijk iets meer had moeten studeren
Ach ja prioriteiten he, ff mijn verslag aftikken voor dit blok en me dit weekend vol op statica storten.

Dus heb je nog problemen met je ov-chipkaart, kom naar Almelo maandag
  maandag 1 maart 2010 @ 11:19:16 #268
32320 iosubSyS
Stay Awake
pi_78583474
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef DeMaS het volgende:
Misschien niet een heel grote verrassing, maar ook ik heb een probleem met de ov-chipkaart.

heel verhaal..
Zit met het exact hetzelfde probleem... ook alle instanties afgebeld zonder enige oplossing
Dus ik houd me ook aanbevolen voor een oplossing en tot die tijd hopelijk zonder boetes het land door..
From all the things I've lost I miss my mind the most...
  maandag 1 maart 2010 @ 22:30:13 #269
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_78614730
Moet ik na 16 maart nu wel of niet inchecken in de trein?
In de bus wel hè? Ik dacht zelf dat het in de trein niet hoefde (in je vrij-reizen-periodes dan)
pi_78620342
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:30 schreef Mr.Houdoe het volgende:
In de bus wel hè? Ik dacht zelf dat het in de trein niet hoefde (in je vrij-reizen-periodes dan)
Volgens mij nog niet, je moet vanaf 16 maart alleen zorgen voor een geactiveerd reisproduct
pi_78629166
quote:
In je niet-vrij-reizen periode hoef je ook niet in te checken. Dan alleen een kaartje kopen (trein dan he!)

Bus altijd inchecken.
pi_78631667
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:37 schreef Hansjoh het volgende:

[..]

Wen er maar aan, same problem here! Bij de meesten staan er 4 producten op (2 tijdelijke en 2 overige producten wat tevens de geactiveerde producten zijn heb ik begrepen). Bij het activeren zelf zijn bij mij de tijdelijke producten verdwenen en heb ik alleen die 2 overige producten waardoor het pijltje op hun apparaatje verdwenen is en vandaar dat ze dan gelijk denken dat het niet geactiveerd is. Tevens staat bij mij nu een week-OV geldig t/m 31-12-2030 wat dus idereen heeft met dit probleem..
2 keer gebeld en helpdesk van ov-studentenkaart zeggen 100% zeker te weten dat het geactiveerd is en de fout bij NS ligt..

Dus wanneer ik weer gecontrolleerd wordt zeg ik van te voren al dat het geactiveerd is, dat brengt al een normale discussie op gang ipv achteraf te zeggen krijg ik het idee..
Sinds januari loop ik al achter dit probleem aan, alleen het enige waar ik tot nu toe achter ben gekomen: niemand kan er iets aan doen. Er is toch wel iemand die er een oplossing voor heeft. Ik begin er een beetje strontziek van te worden...
pi_78676866
quote:
Zolang er nog niks over gezegd is alleen kaart laten zien an conducteur en niet in/uitchecken.
De bedoeling was om dit te veranderen maar waarschijnlijk blijft het zo.
pi_78726399
Vast al wel gevraagd, maar is de oude kaart van vorig jaar nog geldig? Hoor daar namelijk verschillende verhalen over.

Thanks!
  donderdag 4 maart 2010 @ 12:56:13 #275
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78726909
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 12:41 schreef Glenn0 het volgende:
Vast al wel gevraagd, maar is de oude kaart van vorig jaar nog geldig? Hoor daar namelijk verschillende verhalen over.

Thanks!
Neehee, kap daarmee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')