abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 14:33:08 #1
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77512520
Vorige topic
Studenten OV Chipkaart --==VERVANGT==-- de OV-jaarkaart!
GAARNE DE OPENINGSPOST DOORLEZEN VOORDAT ER VRAGEN GESTELD WORDEN



Aangezien er een hoop onduidelijkheid is over de OV-Chipkaart en de websites van de klantenservice en de Dienst Uitvoering Onderwijs (vroeger IB Groep) niet altijd uitkomst bieden, is er nu een groot topic over deze geweldige kaart die het reizen in Nederland (niet alleen voor studenten) schijnt te gaan vergemakkelijken.

Veel vragen zijn hieronder beantwoord maar om dat er geregeld dingen wijzigen kun je het beste http://www.studentenov-chipkaart.nl/ raadplegen. Heb je toch nog (specifiekere) vragen. Stel ze dan hier! Dan komen we er met z'n allen wel uit!

Vorige delen:

[FAQ] Studenten OV-Chipkaart. Wie, wat, hoe en waarom? Vraag het hier!
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #2
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #3
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #4
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #5
[FAQ] studenten ov-chipkaart #6
[FAQ] studenten ov-chipkaart #7
[FAQ] studenten ov-chipkaart #8
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #10
======================================================================================
Vragen en antwoorden!
======================================================================================

Wat is de OV-Chipkaart?

Zolang je recht hebt op studiefinanciering kun je gratis of met korting reizen met het openbaar vervoer. Je hebt namelijk recht op het studentenreisproduct. Het studentenreisproduct is een week- of weekendabonnement.
Vanaf 1 januari 2010 is de Studenten OV-chipkaart, geladen met een studentenreisproduct het geldige vervoerbewijs.

Waar kan ik hem gebruiken?

Zie hiervoor de kaart onder deze link!
De NS en enkele andere vervoerders doen voorlopig nog niet mee. Hier gebruik je de chipkaart als zichtkaart. Controleurs kunnen echter wel controleren of je een geldig reisproduct op de chipkaart hebt staan.

Ik heb al een OV-Chipkaart ontvangen? Wat moet ik nu doen?

Je kan met je oude OV-studenten doorreizen tot 31 januari 2010. Voor die tijd moet je er voor zorgen dat je nieuwe reisproduct ingeladen wordt op je kaart. Dit kun je doen bij een ophaalautomaat.
Op www.ov-chipkaart.nl vind je de locaties van de ophaalautomaten bij jou in de buurt. Je kunt ook hier in google maps kijken.
De geadviseerde ophaaldata vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ .

Ophalen doe je bij onderstaande automaat. Bij de NS-automaten kun je je studentenreisproduct niet ophalen!


Zie ook de mail/brief die iedereen hierover heeft ontvangen:



Ik heb nog geen kaart, wat moet ik doen?

Het is een hekel karwei om in het bezit te komen van deze kaart. Tenminste, voor velen! Waar deze kaarten al ruimschoots verspreid hadden moeten zijn onder de talloze studenten die hun pasfoto al (wellicht wel meerdere keren) hadden ingeleverd, is er her en der 'iets' fout gegaan, waardoor de pasfoto's zijn verdwenen. Hiervoor kun je het best contact opnemen met http://www.studentenov-chipkaart.nl/ . Zij zorgen voor de distributie van deze kaarten.
Een aanvraagformulier is ook te vinden op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ . Deze ontvang je over het algemeen binnen enkele dagen thuis en moet je voorzien van je gegevens, een pasfoto en een kopie van een identiteitsbewijs terug sturen.

Studenten die (te laat) een aanvraagformulier aangevraagd hebben en nog geen studenten OV-chipkaart gekregen hebben, ontvangen een tijdelijk chipkaart.

Hoe gaat dat dan als ik wil gaan reizen met die kaart?

Ben je in het bezit van een Studenten OV-chipkaart en heb je er een geldig studentenreisproduct op staan? Dan ben je nu klaar voor het reizen met het openbaar vervoer.
Reizen met de Studenten OV-chipkaart is heel eenvoudig. Het studentenreisproduct dat op de kaart staat is geldig zolang je recht hebt op studiefinanciering. Zorg ook voor het reizen tijdens je kortingsperiode voor voldoende saldo op de kaart.

Let op: Het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.

In de gebieden waar de kaart nog niet volledig is ingevoerd gebruik je de chipkaart als zichtkaart. Buiten de vrij-reizen periode om zul je dan een kaartje met korting moeten kopen. Dit geld ook als je andere mensen met je mee laat reizen.

Maar hoe zit dat dan met de stations van bijvoorbeeld de metro waar je nu al alleen toegang hebt tot de metro met je OV-Chipkaart?

Dit geldt voor Rotterdam en Amsterdam. Klik op de links voor meer informatie over het reizen met je OV-Chipkaart op deze metrostations.

Ook over de trams in Utrecht is er wat te zeggen:
quote:
Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
Mijn studie eindigt, en nu?
Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk voor je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl .
Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als ‘gewone’ persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden.

======================================================================================
Nuttige sites (tevens bronnen) en telefoonnummers
======================================================================================

www.ocwduo.nl
http://www.studentenov-chipkaart.nl/
http://www.ov-chipkaart.nl/


en in het bijzonder:

http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen
http://www.ib-groep.nl/pa(...)ten_ov-chipkaart.asp

Telefonisch kan via:

0900 - 66 55 444 ( ¤0,10 euro/min)

Maandag t/m vrijdag 07:00 - 21:30
Zaterdag en zondag 9:00 - 16:00

======================================================================================
Updates
======================================================================================

De tijdelijke kaart

Retouradres na ontvangen van je persoonlijke kaart:

Patch marketing
Antwoordnummer 11090
5200 VC 's-Hertogenbosch


______________________________________________________________________________________
Belangrijk
Op verzoek van de NS!
quote:
Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-id

______________________________________________________________________________________
Oude OV-kaart nog maand geldig in de trein
quote:
De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.


LET OP:
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.

Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.

Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.

Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.

Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica ). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
SCHADEVERGOEDING INDIEN HET PRODUCT NOG NIET OP DE KAART STAAT!
Link: Schadevergoeding - DUO/IB-Groep
quote:
Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van ¤ 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.
Daarnaast
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Tochjo het volgende:
Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat (bij mij althans) de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
============PERSBERICHT=============

========================================================================
Ik heb alles geprobeerd, maar m'n probleem is nog steeds niet opgelost. Wie kan me helpen?
Neem voor hulp met het oplossen van je probleem contact op met het OV-Loket (een onderdeel van Reizigersvereniging ROVER) via dit formulier. Zij hebben direct contact met de back-offices van de verantwoordelijke instanties en kunnen je helpen met het sneller oplossen van je probleem.
========================================================================
En om helemaal je gal te spuwen:
http://www.ov-chipklacht.nl/

En om het op Twitter neer te zetten:
http://ov-failkaart.nl/157
========================================================================
Rest ons niets verder dan jullie allemaal veel succes te wensen!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77512565
Hoi!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 14:34:55 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77512566
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:32 schreef tha_dark het volgende:
Ik heb nu een tijdelijke binnengekregen... Moet je die ook activeren?
Of kan ik daar zometeen meteen de bus mee instappen?
Lees alles goed door! Ofwel: eerst opladen! Maar tussen de mogelijkheid tot ontvangen en het kunnen gebruiken zit soms 1 week.

Neem anders de brief mee !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77512637
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Heb je die vorige mail bewaard? Want dan moet je echt een schadevergoeding gaan aanvragen, hoor.
Yep, die ga ik met het schadevergoedingsformulier opsturen. Maar dit is wat ik niet aan dat formulier snap:

1. Je moet een datum invullen voor vanaf wanneer je schadevergoeding wil. Ik lijd pas vanaf aanstaande vrijdag schade (tot dan heb ik vrij) maar ik had er vanaf vandaag eigenlijk recht op. Moet ik dan 1 of 5 februari invullen?

2. Er staat dat bewijsstukken van schade opgevraagd kunnen worden (dus bonnetjes, treinkaartjes enzo). Dit zou betekenen dat ik pas na een tijdje schadevergoeding kan vragen want, zoals gezegd, ik heb nog geen schade geleden. Of heb ik t mis? Zo niet, vanaf wanneer kan ik t dan aanvragen Er staat geen einddatum bij. Misschien moet ik nog meer betalen als ik dat formulier heb opgestuurd.
pi_77512971
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:34 schreef automatic_ het volgende:
Hoi!


tvp!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  maandag 1 februari 2010 @ 14:53:14 #6
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77513124
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:37 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Yep, die ga ik met het schadevergoedingsformulier opsturen. Maar dit is wat ik niet aan dat formulier snap:

1. Je moet een datum invullen voor vanaf wanneer je schadevergoeding wil. Ik lijd pas vanaf aanstaande vrijdag schade (tot dan heb ik vrij) maar ik had er vanaf vandaag eigenlijk recht op. Moet ik dan 1 of 5 februari invullen?

2. Er staat dat bewijsstukken van schade opgevraagd kunnen worden (dus bonnetjes, treinkaartjes enzo). Dit zou betekenen dat ik pas na een tijdje schadevergoeding kan vragen want, zoals gezegd, ik heb nog geen schade geleden. Of heb ik t mis? Zo niet, vanaf wanneer kan ik t dan aanvragen Er staat geen einddatum bij. Misschien moet ik nog meer betalen als ik dat formulier heb opgestuurd.
Ik zou gewoon 1 februari invullen. Zij kunnen niet weten waneer jij had willen reizen en zij hebben hun zaakjes nu niet voor elkaar.
Maar die bewijsstukken vind ik wel vaag, misschien stel jij een reis nu wel uit, dat kun je niet bewijzen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 1 februari 2010 @ 14:55:08 #7
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_77513185
11 topics over een stom pasje
Frysk bloed tsjoch op!
  maandag 1 februari 2010 @ 14:56:20 #8
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77513234
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:55 schreef iFries het volgende:
11 topics over een stom pasje
En dan is dit alleen nog maar de [FAQ]...
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77513368
Nogmaals in nieuwe topic in hoop op reactie


Onduidelijkheid voor mij ik heb mijn ov-chipkaart al sinds november , heb deze 2 jaar geleden aangevraagd bij mijn eerste OV. Nu heb ik hem een aantal keren proberen op te laden zonder succes en blijkt dus recent dat het pasje gewoon niet werkt. Apparaat herkent hem niet en scanners van de conducteurs ook niet.

Nou moet ik toch echt naar school, en ik heb mijn nieuwe ov chipkaart/tijdelijke ov chipkaart nog niet ontvangen , moet ik nu kaartjes gaan kopen of hopen dat de de conducteurs mijn oude 2009 ov met mijn niet werkende ov chipkaart als genoeg zullen voorzien.
pi_77513420
Vandaag ging hier de chipkaart ook in gebruik

Vanmorgen in de eerste bus werkte het in- en uitchecken prima Toen overgestapt en in de tweede bus werkte het nog niet

De terugweg kon ik wel gewoon in checken Maar bij het uitchecken kreeg ik

"Toegang geweigerd"

Dus weer 4 euro weg
You dream it, I live it.
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 15:01:06 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77513422
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:59 schreef Nymeriaa het volgende:
Nogmaals in nieuwe topic in hoop op reactie


Onduidelijkheid voor mij ik heb mijn ov-chipkaart al sinds november , heb deze 2 jaar geleden aangevraagd bij mijn eerste OV. Nu heb ik hem een aantal keren proberen op te laden zonder succes en blijkt dus recent dat het pasje gewoon niet werkt. Apparaat herkent hem niet en scanners van de conducteurs ook niet.

Nou moet ik toch echt naar school, en ik heb mijn nieuwe ov chipkaart/tijdelijke ov chipkaart nog niet ontvangen , moet ik nu kaartjes gaan kopen of hopen dat de de conducteurs mijn oude 2009 ov met mijn niet werkende ov chipkaart als genoeg zullen voorzien.
Neem je jaarkaart mee, je oude chipkaart mee en laat hem zien aan de conducteur. Vertel daarna het verhaal. Hoop vervolgens op coulance.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77514131
tvp deployed
pi_77514994
Ik heb ongeveer 2.5 week geleden geprobeerd mijn nieuwe studenten ov op te laden, maar er stond geen reisproduct klaar. (Die stond een week eerder klaar, maar toen had ik die kaart nog niet binnen). Ik ging toen kijken wat er dan wel op die kaart stond, en er stonden 2 dingen op. Eentje voor in de week, en een korting voor in het weekend, beiden geldig tot 2014 ofzo.

Is de kaart dus al opgeladen, of was dit gewoon een fout? Ik moet morgen naar school :p
effe normaal he
pi_77516025
Hoe weet je dan dat ie klaar staat als je nog geen kaart hebt? En zoals je zelf zegt, je hebt nog niks opgeladen, dat wat erop staat zal het tijdelijke product wel zijn.
You dream it, I live it.
pi_77516460
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:09 schreef Meddo het volgende:
Hoe weet je dan dat ie klaar staat als je nog geen kaart hebt? En zoals je zelf zegt, je hebt nog niks opgeladen, dat wat erop staat zal het tijdelijke product wel zijn.
Nou omdat op de site stond dat mijn product klaar stond in de week van 8 t/m 13 februari. (Je moest de eerste letter van je achternaam invoeren). echter had ik de kaart toen nog niet binnen.
maarja aangezien er stond dat het product tot ongeveer 2013/2014 geldig was, zal het wel goed zijn?
effe normaal he
pi_77516539
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:19 schreef shayolo het volgende:

[..]

Nou omdat op de site stond dat mijn product klaar stond in de week van 8 t/m 13 februari. (Je moest de eerste letter van je achternaam invoeren). echter had ik de kaart toen nog niet binnen.
maarja aangezien er stond dat het product tot ongeveer 2013/2014 geldig was, zal het wel goed zijn?
Dat op de site was gewoon een adviesdatum. Voor (bijna) iedereen stond het product 1 januari al klaar. Voor jouw blijkbaar nog steeds niet. Ik zou de klantenservice van studenten ov-chipkaart eens bellen.

Die datums zeggen helemaal niks!
You dream it, I live it.
pi_77516723
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:22 schreef Meddo het volgende:

[..]

Dat op de site was gewoon een adviesdatum. Voor (bijna) iedereen stond het product 1 januari al klaar. Voor jouw blijkbaar nog steeds niet. Ik zou de klantenservice van studenten ov-chipkaart eens bellen.

Die datums zeggen helemaal niks!
ok, bedankt! ik ga eens bellen dan.
effe normaal he
pi_77517104
Heeft iemand het mailadres van DUO – IB-Groep? op de site vind ik alleen maar mailformulieren met andere onderwerpen..
From all the things I've lost I miss my mind the most...
pi_77517119
TVP
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_77520639
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:18 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik ben een van die voorlichters
Maar meestal als het wel opgehaald is dan kunnen die chauffeurs/conducteurs het ding niet goed uitlezen.
Wat ik dan adviseer is naar een automaat gaan en een overzicht met je ov gegevens printen.
Het is gewoon een gruwelijk irritant probleem wat niet bij jou ligt.
Ik kan niet zo'n overzicht printen want daar staat weekend op.
Terwijl ik 2x een WEEK abonnement heb geactiveerd.
  maandag 1 februari 2010 @ 18:18:13 #21
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77520980
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:06 schreef Debjeee het volgende:

[..]

Ik kan niet zo'n overzicht printen want daar staat weekend op.
Terwijl ik 2x een WEEK abonnement heb geactiveerd.
Misschien is er dan toch iets niet goed gegaan...
  maandag 1 februari 2010 @ 18:32:02 #22
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_77521476
Hij deed het! In de trein in elk geval, kreeg keurig netjes: Goede reis stwk!
In de bus deed ie niks maar ik had op de een of andere vage manier het klaargespeeld een min saldo op die kaart te krijgen. Even opgewaardeerd met 5 euro en toen gaf hij in de bus de melding OK st *rijtje cijfers*.
Ik ben opgelucht.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_77521525
Kom ik doe eens gek. Probeer het gewoon voor de derde keer

Als jullie inchecken, staat er dan ook dat je abonnement geldig is tot 31/12/2030??
  maandag 1 februari 2010 @ 18:37:48 #24
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_77521671
Bij mij tot 2014 volgens mij?
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 1 februari 2010 @ 18:43:53 #25
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77521886
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:33 schreef Thomas B. het volgende:
Kom ik doe eens gek. Probeer het gewoon voor de derde keer

Als jullie inchecken, staat er dan ook dat je abonnement geldig is tot 31/12/2030??
Bij mij tot 2011. Maar je bent niet de enige waarbij het geldig is tot 2030, vaker gelezen in ieder geval (en dan bedoel ik niet dat ik het vaker bij jou heb gelezen, wat ook het geval is )
pi_77523320
Vandaag gewoon met papieren kaart kunnen reizen.
gr gr
pi_77523799
Wat ik me avfraag he, waarom zijn al die reisproducten niet gewoon met 1 druk op de knop al voor-geactiveerd door de admin van tls ofzo? waarom moeten studenten dat zelf doen?? (niet dat het mij problemen opgeleverd heeft, maargoed)
pi_77528666
Kunnen ze die automaten waar je je product moet ophalen niet op wat meer plekken zetten.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_77529012
Op enkele plekken hebben ze een 2e automaat gezet, op Utrecht CS tijdelijk meer.
Er is mij verteld dat er meer automaten bij komen waar het kan, dus geen nieuwe maar bestaande worden aangepast. Een monteur heeft me dit in Den Haag nog laten zien, met zijn onderhouds ov-chipkaart kon hij het menu activeren. Maar de echt drukke tijden zijn wel voorbij, ik heb nergens meer rijden van meer dan een half uur wachten gezien de laatste 2 dagen dat ik er stond voor advies. Lijkt mij zich nu wel op te lossen.
pi_77529187
Ik bedoel meer dat ze in sommige gebieden vrij schaars zijn.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 1 februari 2010 @ 21:11:08 #31
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77529248
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:26 schreef alwaysedo het volgende:
Wat ik me avfraag he, waarom zijn al die reisproducten niet gewoon met 1 druk op de knop al voor-geactiveerd door de admin van tls ofzo? waarom moeten studenten dat zelf doen?? (niet dat het mij problemen opgeleverd heeft, maargoed)
Omdat je de keuze krijgt om hem niet te activeren zodat er geen geld bij je voorlopig lening komt (als je bijvoorbeeld denkt je studie niet binnen 10 af te maken) net als eerst het niet ophalen van je kaart op het postkantoor.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77529492
Nou ik heb begrepen dat het tegen misbruik is, dat als ze die onderscheppen ze niet met jouw ov kunnen reizen. Want er wordt ook al maak je er geen gebruik van toch geld voor in rekening gebracht heb ik al bij een vriend gezien. Die woont om de hoe van de opleiding, heeft kaart niet geactiveerd en wordt toch het maandbedrag voor in rekening gebracht bij de studieschuld. Kan ook zijn dat het gewoon niet feilloos werkt.
  maandag 1 februari 2010 @ 21:59:39 #33
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77531546
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:17 schreef Nick_Taken het volgende:
Nou ik heb begrepen dat het tegen misbruik is, dat als ze die onderscheppen ze niet met jouw ov kunnen reizen. Want er wordt ook al maak je er geen gebruik van toch geld voor in rekening gebracht heb ik al bij een vriend gezien. Die woont om de hoe van de opleiding, heeft kaart niet geactiveerd en wordt toch het maandbedrag voor in rekening gebracht bij de studieschuld. Kan ook zijn dat het gewoon niet feilloos werkt.
Maar je kunt hem dan nog steeds activeren toch? Je hoeft je niet te indentificeren bij het activeren oid? Maar goed, ik weet het ook niet.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77531871
Dat is zo, ik snap ook lang niet alles wat mij uitgelegd is.
pi_77531952
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:18 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Misschien is er dan toch iets niet goed gegaan...
Nou egeltje..
Dat snap ik dus niet.
Want als ik doordeweeks incheck komt er wel voor te staan:

Goede reis student wk vrij.
pi_77531992
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:06 schreef Nick_Taken het volgende:
Dat is zo, ik snap ook lang niet alles wat mij uitgelegd is.
Hoi Nick

Als ik doordeweeks incheck komt er voor te staan; Goede reis student wk vrij.

Er blijft echter bij de kaartautomaat studentenkaart weekend voorkomen als ik mijn pas ervoor hou.

heb hem 2x geactiveerd met week. is dit dan gewoon goed gegaan?
pi_77532246
Een maat van me heeft z'n product nog niet opgeladen bij het oplaadpunt, kan dat na de deadline van 31 januari nog? Lijkt me wel toch, je kan alleen niet reizen.
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
  maandag 1 februari 2010 @ 22:17:39 #38
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77532506
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:08 schreef Debjeee het volgende:

[..]

Nou egeltje..
Dat snap ik dus niet.
Want als ik doordeweeks incheck komt er wel voor te staan:

Goede reis student wk vrij.
Owja, dat was bij jou het geval. Hmz, dan denk ik toch dat in ieder geval 1 van de 2 iets tijdelijks is. Vreemd.
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:13 schreef GeneraalUli het volgende:
Een maat van me heeft z'n product nog niet opgeladen bij het oplaadpunt, kan dat na de deadline van 31 januari nog? Lijkt me wel toch, je kan alleen niet reizen.
Jep, als het goed is blijft het gewoon klaarstaan.
pi_77532834
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:09 schreef Debjeee het volgende:

[..]

Hoi Nick

Als ik doordeweeks incheck komt er voor te staan; Goede reis student wk vrij.

Er blijft echter bij de kaartautomaat studentenkaart weekend voorkomen als ik mijn pas ervoor hou.

heb hem 2x geactiveerd met week. is dit dan gewoon goed gegaan?
Lijkt mij gewoon goed, die automaten geven wel vaker rare meldingen. Met mijn pas, een hele oude, krijg ik dat geeneens te zien. Ga naar een NS automaat of eentje waar je een overzicht kan zien en wat daar staat klopt exact.

Je moet een product met vrij hebben en een ander niet, die niet vrij is is met korting.
Erg verwarrend dat weet ik, maar aan die naamgeving gaan ze nog wat doen.
Iig vertrouw niet op die dingen in de bus, die zijn wel vaker abuis.
Zo zie ik ook bijv. van elke reis wat het gekost heeft/zou hebben, alsof ie geld af schrijft maar dat doet ie dus nooit. En ik zie ook nooit goededag mededelingen
  maandag 1 februari 2010 @ 22:26:48 #40
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77533003
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:23 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

Lijkt mij gewoon goed, die automaten geven wel vaker rare meldingen. Met mijn pas, een hele oude, krijg ik dat geeneens te zien. Ga naar een NS automaat of eentje waar je een overzicht kan zien en wat daar staat klopt exact.

Je moet een product met vrij hebben en een ander niet, die niet vrij is is met korting.
Erg verwarrend dat weet ik, maar aan die naamgeving gaan ze nog wat doen.
Iig vertrouw niet op die dingen in de bus, die zijn wel vaker abuis.
Zo zie ik ook bijv. van elke reis wat het gekost heeft/zou hebben, alsof ie geld af schrijft maar dat doet ie dus nooit. En ik zie ook nooit goededag mededelingen
Ik zie ook nooit goede reis, maar altijd iets van 'in ok 16574644146'. Al staat er bij de prijs wel altijd 0 volgens mij.
pi_77533310
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:23 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

Lijkt mij gewoon goed, die automaten geven wel vaker rare meldingen. Met mijn pas, een hele oude, krijg ik dat geeneens te zien. Ga naar een NS automaat of eentje waar je een overzicht kan zien en wat daar staat klopt exact.

Je moet een product met vrij hebben en een ander niet, die niet vrij is is met korting.
Erg verwarrend dat weet ik, maar aan die naamgeving gaan ze nog wat doen.
Iig vertrouw niet op die dingen in de bus, die zijn wel vaker abuis.
Zo zie ik ook bijv. van elke reis wat het gekost heeft/zou hebben, alsof ie geld af schrijft maar dat doet ie dus nooit. En ik zie ook nooit goededag mededelingen
Oke ik zal het eventjes wat beter uitleggen nog:P
Had in 2009 een weekend ov kaart.
Maar wilde per januari 2010 een week abonnement.
Die heb ik eind oktober dus om laten zetten.
Vervolgens op 30 december EN 15 januari een week abonnement geactiveerd.

Op www.ov-chipkaart.nl blijft studentenkaart weekend staan als ik inlog en bij kaartinformatie kijk.

Ging toen het weekend reizen en he in-en uitgecheckt(na melding:goede reis student wknd. omdat ik dus dacht dat er een weekend op zou staan.
Geen saldo niks vanaf gegaan en de conducteur vertelde mij dat ik een weekend had EN die had geactiveerd

Toen moest ik van de DUO eens proberen in te checken doordeweeks om te kijken wat ervoor kwam te staan, toen kwam er dus voor: Goede reis student wk vrij.

Heb een overzicht laten printen bij de Ns servicebalie in Groningen en daar staat hetzelfde op het papier wat onder kaartinformatie staat op www.ov-chipkaart.nl

Dus nu weet ik nog niet wat erop staat en of het goed is gegaan met 2x activeren
pi_77533425
Trouwens onder mijn gegevens bij DUO staat week abonnement, geactiveerd op 01-01-2010 :S
pi_77537420
Is er eigenlijk al een nieuwe deadline? Heb em nog niet geactiveerd, zolang er nog gezeik is.. wacht er eigenlijk het liefst zo lang mogelijk mee!
pi_77538554
Waarom wachten? Gewoon proberen, zodra stuit je wel op problemen en dan ben je er te laat mee.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 06:52:22 #45
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_77539717
Misschien denk ik te moeilijk of klopt het niet, maar wat te doen als je moet reizen van een stad waar je nog niet kan in-/uitchecken naar een stad waar dat wel kan/moet?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:01:49 #46
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77541852
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 06:52 schreef Ladidadida het volgende:
Misschien denk ik te moeilijk of klopt het niet, maar wat te doen als je moet reizen van een stad waar je nog niet kan in-/uitchecken naar een stad waar dat wel kan/moet?
Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken sowieso, dus dat kan het probleem niet zijn. En met de bus kun je gewoon uitchecken in de bus natuurlijk.
pi_77543864
Ik kan mijn OV-studentenchipkaart ook nog niet activeren. "Er staan geen bestellingen voor u klaar".
Gisteren met de klantenservice hierover gebeld, m'n product staat gewoon klaar. Blijkbaar komt het door de drukte en moet ik het gewoon blijven proberen... Het liefst niet tussen 12.00 en 16.00uur. Gisteren probeerde ik het om 09.00uur enfin.... Ik blijf dus maar even proberen en anders maar weer bellen...
pi_77547111
Het is net eindelijk toch gelukt. Na weetikveel hoeveel keer proberen bij verschillende automaten waarbij er gewoon niets gebeurde lukte het nu in één keer.

Nu maar hopen dat dat ook zo blijft als ik m'n nieuwe OV chipkaart krijg, want deze was volgens de klachtenlijn defect.. maar hij deed het toch vandaag.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:34:50 #49
178707 hendrik_M
015 nergens bang
pi_77553511
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:09 schreef Zephyrus het volgende:

Omdat ik van de week ook al een aantal keer van de conducteur hoorde dat ik hem nog moet ophalen, heb ik gisteren maar even gebeld. Bij de IB-groep staat dat mijn product opgehaald is, dus 'meer kunnen wij ook niet doen' kreeg ik als antwoord. M.a.w. fout ligt bij de NS
Dit dus..''de apparatuur van de NS werkt niet. Zorg dat u uw gegevens van mijn ov-chipkaart uitprint en bij u heeft waar status actief op staat..hopelijk zien ze het dan door de vingers''
Maakt me geen fuck uit..al zijn ze paars
pi_77555596
Nick_Taken waar vind ik een automaat waar ik zo'n overzicht kan printen (omgeving Amsterdam)? of kan dat bij zo'n gele unit bij de AH..
From all the things I've lost I miss my mind the most...
pi_77556275
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:23 schreef iosubSyS het volgende:
Nick_Taken waar vind ik een automaat waar ik zo'n overzicht kan printen (omgeving Amsterdam)? of kan dat bij zo'n gele unit bij de AH..
Vorige topic...
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:35 schreef Nick_Taken het volgende:
Niet alle NS automaten kunnen het, als er boven een roze chipknip logo hangt in principe wel.
De RET automaten in Rotterdam kunnen het allemaal, en in Den Haag die roze automaten bij het spoor.
In Utrecht de automaat die bij de stadsbussen staan.
In Eindhoven aan de voorkant van het station bij de NS automaten de meest rechtse.
Andere plaatsen weet ik het zo uit mijn hoofd niet.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77574493
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:50 schreef PiRANiA het volgende:
Niet geactiveerd:


Wel geactiveerd:
You dream it, I live it.
pi_77575688
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:09 schreef Meddo het volgende:

[..]
Precies zoals die van mij.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 februari 2010 @ 23:54:25 #54
282940 Mr777
pi_77576420
Ging vandaag met de bus, wilde ik inchecken met ov chip bleek de kaart een grote barst te hebben. Gelukkig deed de chauffeur niet moeilijk. Op de bekende sites staat niks over defecte chipkaarten. Weet iemand wat ik kan doen? Morgen zal ik wel gaan bellen met de hulplijn.
pi_77586549
Ik naar het NS-loket, nee meneer, kaart is niet geactiveerd. Ik bellen naar studenten chipkaart lijn, ja meneer, de kaart is gewoon geactiveerd. Ze moeten met dat apparaat even naar beneden scrollen.. ..

WAT IS HET NOU? Als ik bij een gewone NS-machine sta en kijk wat er op staat, staan er 2 overige producten op.. Dat lijkt mij toch niet goed dan..

Is toch niet te geloven, wie moet ik nu geloven..?
pi_77586645
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:36 schreef Hansjoh het volgende:
Ik naar het NS-loket, nee meneer, kaart is niet geactiveerd. Ik bellen naar studenten chipkaart lijn, ja meneer, de kaart is gewoon geactiveerd. Ze moeten met dat apparaat even naar beneden scrollen.. ..

WAT IS HET NOU? Als ik bij een gewone NS-machine sta en kijk wat er op staat, staan er 2 overige producten op.. Dat lijkt mij toch niet goed dan..

Is toch niet te geloven, wie moet ik nu geloven..?
Wat zie je 2 posts terug?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:41:47 #57
285850 Elohim
leeft in kaarslicht
pi_77586729
Hebben jullie nog suggesties om die pauperservice te bereiken (van Studenten OV-Chipkaart)? Ik heb nu 10x gebeld (0900-6655444), verspreid over 1.5 maand (lange wachttijden).
Haast je langzaam.
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:48:26 #58
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_77586962
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:01 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken sowieso, dus dat kan het probleem niet zijn. En met de bus kun je gewoon uitchecken in de bus natuurlijk.
In Rotterdam gebruiken ze toch alleen de chipkaart?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_77587145
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:39 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Wat zie je 2 posts terug?
Euh, ik heb 'alleen' 2 overige producten, dus niet die 2 situaties. Suggestie?
pi_77587200
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:41 schreef Elohim het volgende:
Hebben jullie nog suggesties om die pauperservice te bereiken (van Studenten OV-Chipkaart)? Ik heb nu 10x gebeld (0900-6655444), verspreid over 1.5 maand (lange wachttijden).
Ja nu bellen en optie 8 nemen (overige vragen). 2 keer achter elkaar gebeld (bij eerste poging batterijen op), beide keren binnen 7 minuten iemand aan de lijn!
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:56:13 #61
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77587248
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 23:36 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Precies zoals die van mij.
En bij mij
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:59:43 #62
285850 Elohim
leeft in kaarslicht
pi_77587410
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:54 schreef Hansjoh het volgende:

[..]

Ja nu bellen en optie 8 nemen (overige vragen). 2 keer achter elkaar gebeld (bij eerste poging batterijen op), beide keren binnen 7 minuten iemand aan de lijn!
Okay, ik heb optie 8 gedrukt. Ben benieuwd.
Haast je langzaam.
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:17:56 #63
285850 Elohim
leeft in kaarslicht
pi_77588167
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:59 schreef Elohim het volgende:

[..]

Okay, ik heb optie 8 gedrukt. Ben benieuwd.
Ik heb contact gehad. Het duurt nog 1.5 week voordat mijn abbo omgezet is. Hij zei dat ik sowieso tot eind feb. met mijn oude OV-kaart kan reizen.
Haast je langzaam.
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:19:32 #64
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77588240
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:17 schreef Elohim het volgende:

[..]

Ik heb contact gehad. Het duurt nog 1.5 week voordat mijn abbo omgezet is. Hij zei dat ik sowieso tot eind feb. met mijn oude OV-kaart kan reizen.
Haha, dus het ging snel?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:28:41 #65
285850 Elohim
leeft in kaarslicht
pi_77588637
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:19 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Haha, dus het ging snel?
Ja (relatief gezien) (suggestie van die man: bel rond 07.00 uur).
Haast je langzaam.
pi_77589503
Ook hier gaat het dramatisch met de OV chipkaart. Na ongeveer 10x contact gehad te hebben met de klantenservice en iets van 5 formulieren opgestuurd te hebben nog steeds niet in het bezig van de OV chipkaart... .
Nu werd mij net door een niet al te kundig personeelslid aan de telefoon verteld dat ze er weer mee bezig zouden gaan. Ook werd mij verteld dat ik in februari nog met de papieren ov kaart kon reizen. Echter kan ik hier nergens bericht van vinden dat dit daadwerkelijk zo is. Iemand die weet of dit toevallig nog toegestaan is?
  woensdag 3 februari 2010 @ 14:10:34 #67
285850 Elohim
leeft in kaarslicht
pi_77590405
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:47 schreef iggEh het volgende:
Echter kan ik hier nergens bericht van vinden dat dit daadwerkelijk zo is. Iemand die weet of dit toevallig nog toegestaan is?
Ja, Plasterk heeft aangegeven dat het nog mogelijk is.
Haast je langzaam.
pi_77591155
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:10 schreef Elohim het volgende:

[..]

Ja, Plasterk heeft aangegeven dat het nog mogelijk is.
In de nieuwsberichten heeft ie het steeds over het tijdelijke product op je chipkaart wat je voor onbepaalde tijd kan blijven gebruiken. Kan zijn dat ik het steeds mis, maar heb nog geen nieuwsbericht gevonden waar hij het over de papieren kaart heeft. Zou er wel blij mee zijn, dat wel
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:00:29 #69
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77592362
Ik heb persoonlijk het idee dat het aan de vervoerder ligt of ze het gedogen want ik had begrepen dat er vorige maand ook al vervoerders waren die het niet accepteerden. Misschien zul je op de website van de breffende vervoerder moeten kijken. Verder is het misschien handig als mensen hier hun ervaringen posten..
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:01:01 #70
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77592380
NS is de oude OV jaarkaart wel aan het gedogen volgens mij...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:13:07 #71
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_77592835
Wat een tenenkrommend voorlichtingsfilmpje overigens, op studentenov-chipkaart.nl. Hip woord hoor, dat "gast".

http://studentenov-chipkaart.nl/Upload/ovchip-movieplayer.swf
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:22:59 #72
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77593221
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:13 schreef Veerboot het volgende:
Wat een tenenkrommend voorlichtingsfilmpje overigens, op studentenov-chipkaart.nl. Hip woord hoor, dat "gast".

http://studentenov-chipkaart.nl/Upload/ovchip-movieplayer.swf
Ik vind het maar stom dat ze bij het ophalen bijvoorbeeld niet goed laten zien hoe het echt gaat. 'kaart erin, ophalen bestelling, ophallen +++++, ophalen ++, ophalen ++++, nog wat wachten, kaart eruit'.
pi_77593687
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:13 schreef Veerboot het volgende:
Wat een tenenkrommend voorlichtingsfilmpje overigens, op studentenov-chipkaart.nl. Hip woord hoor, dat "gast".

http://studentenov-chipkaart.nl/Upload/ovchip-movieplayer.swf
Dat filmpje gebruikte wij bij de presentaties op scholen en verenigingen.
Ik heb hem nog ergens in ik meen 720P
Wat ook weer erg goed geregeld was, wij kregen een laptop en beamer mee, geluid moest dus uit die mini speakertjes komen, en de beamer werkte niet goed met de laptop .
Hebben ze na een paar dagen een andere laptop voor gekocht zo heb ik begrepen.
Campagne gaat iig door, maar mijn colleges zijn weer begonnen dus draai nu niet mee.
Ik heb wel nog een mooie sweater van de OV-chipkaart die eigenlijk een keer terug moet.
pi_77596452
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:35 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

Dat filmpje gebruikte wij bij de presentaties op scholen en verenigingen.
Ik heb hem nog ergens in ik meen 720P
Wat ook weer erg goed geregeld was, wij kregen een laptop en beamer mee, geluid moest dus uit die mini speakertjes komen, en de beamer werkte niet goed met de laptop .
Hebben ze na een paar dagen een andere laptop voor gekocht zo heb ik begrepen.
Campagne gaat iig door, maar mijn colleges zijn weer begonnen dus draai nu niet mee.
Ik heb wel nog een mooie sweater van de OV-chipkaart die eigenlijk een keer terug moet.
Hou hem!! Verkoop hem aan mij!

Dan plak ik er een "Fail 2010" op.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77597287
Nou ik ben weer niets wijzer geworden. Ik doodleuk richting Utrecht, ja hoor controle, 'nee meneer, is nog niet geactiveerd' en loopt gelijk weg (volgens ov-chipkaart-lijn is ie absoluut geactiveerd). Ik naar het loket, ja er staan 2 producten op, maar wij kunnen het niet lezen.. 'Daarvoor moet je bij een conducteur/informatiebalie zijn'.. :-S

Ik kom op de terugweg een conducteur tegen en maar gelijk gevraagd hoe het nou zit, hij is er 10 min bij komen zitten en heeft een boekje gepakt die ze allemaal gehad hebben. Normaal hoort er wat anders te staan, maar zoals het bij mij staat komt niet vaak voor, maar is toch wel geactiveerd.. moet ik dit elke keer gaan uitleggen, nee toch hoop ik?

Bij mij staan er dus alleen maar 2 'overige producten' en daardoor denken ze dat het niet geactiveerd is, mijn god wat een gedoe!!
pi_77598450
Ik kreeg net een mail van hun waarin stond:
quote:
Het is voorlopig nog mogelijk om met je 'oude' OV-bewijs te reizen. Voor de einddatum moet je de website www.studentenov-chipkaart volgen.
Maar ik zie geen einddatum op hun site.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:00:39 #77
176140 YourBuddy
Deze bijdrage is 1 euro waard
pi_77603786
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:37 schreef BluesRebel het volgende:
Ik kreeg net een mail van hun waarin stond:
[..]

Maar ik zie geen einddatum op hun site.
Klopt, er is nog geen datum bekend.
Sukkels.
YB
pi_77605459
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:00 schreef YourBuddy het volgende:

[..]

Klopt, er is nog geen datum bekend.
Sukkels.
pi_77605724
Iets met onbepaalde tijd
pi_77623122
Ik heb 2 en een half week een aanvraag formulier voor een studenten ovchipkaart kaart ingevuld, met id kopie en pasfoto er bij. Op het aanvraag formulier stond dat hij er binnen 2 weken zou zijn. Het is nu 2 en een half week later en ik heb nog steeds geen ovchipkaart. Nu probeer ik contact te zoeken met de ovchipkaart mensen/bedrijf, ik heb een 0900 nummer gevonden (0900-6655444) maar dit nummer werkt niet. Nu kan ik nergens een ander nummer vinden. Iemand een idee wat ik het best kan doen?
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:39:05 #81
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77625721
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:19 schreef fokaccount666 het volgende:
Ik heb 2 en een half week een aanvraag formulier voor een studenten ovchipkaart kaart ingevuld, met id kopie en pasfoto er bij. Op het aanvraag formulier stond dat hij er binnen 2 weken zou zijn. Het is nu 2 en een half week later en ik heb nog steeds geen ovchipkaart. Nu probeer ik contact te zoeken met de ovchipkaart mensen/bedrijf, ik heb een 0900 nummer gevonden (0900-6655444) maar dit nummer werkt niet. Nu kan ik nergens een ander nummer vinden. Iemand een idee wat ik het best kan doen?
Wachten. En je kunt ze mailen: http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/ Hoezo werkt het nummer niet trouwens? Lange wachttijd, of doet ie niks?
Ander nummer: U kunt Klantenservice OV-chipkaart ook bellen op 0900-0980 (¤ 0,10 p.m.)
Maar daar kunnen ze je alleen helpen als je kaart al in het systeem zit, anders weten ze niks.
pi_77632434
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:00 schreef YourBuddy het volgende:

[..]

Klopt, er is nog geen datum bekend.
Sukkels.
Ik kan dit nergens op de site vinden? of ligt dat aan mij..
From all the things I've lost I miss my mind the most...
pi_77640084
Ik heb vandaag eindelijk mijn studentenreisproduct kunnen afhalen. Toen ik bekeek wat voor producten er op mijn kaart stonden, zag ik dat mijn studenten weekabo vanaf 01-01-'10 t/m 30-09-'10 23:59 uur geldig is. Dat klopt volgens mij niet? Herkent iemand dit?
pi_77640201
Ik had een vraag, als ik nu met de trein ga reizen en ik neem iemand mee, hoe krijgt diegene dan reductie?

Gewoon een kaartje met reductie halen en dan mijn kaart laten zien?
Hoi
pi_77640228
Zal wel worden verlengd als je daadwerkelijk voor een nieuw studiejaar wordt ingeschreven...

Ik weet dat je in de trein nog steeds niet moet inchecken met een week abo en dat je in het weekend dan een kaartje moet kopen.

Heb hier gelezen dat het doordeweeks toch wel mogelijk is om in te checken. Iemand die weet wat er gebeurt als je dit in het weekend doet? Foutmelding? Toch reizen op saldo? Je hebt immers twee reisproducten...

[ Bericht 55% gewijzigd door Hugo__Boss op 04-02-2010 19:45:49 ]
pi_77640655
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:36 schreef JWTOG het volgende:
Ik had een vraag, als ik nu met de trein ga reizen en ik neem iemand mee, hoe krijgt diegene dan reductie?

Gewoon een kaartje met reductie halen en dan mijn kaart laten zien?
Ja, zou niet weten hoe anders.. gewoon kaartje kopen
pi_77640674
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:37 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zal wel worden verlengd als je daadwerkelijk voor een nieuw studiejaar wordt ingeschreven...
Ik hoop 't, maar is 't bij jullie niet zo dan?
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:37 schreef Hugo__Boss het volgende:
Heb hier gelezen dat het doordeweeks toch wel mogelijk is om in te checken. Iemand die weet wat er gebeurt als je dit in het weekend doet? Foutmelding? Toch reizen op saldo? Je hebt immers twee reisproducten...
Geen idee. Misschien even aan een conducteur vragen.
pi_77641029
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:46 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Ja, zou niet weten hoe anders.. gewoon kaartje kopen
Ja maar ik vraag me af of die korting voor derden nog geld met een studenten ov-chip kaart?
Hoi
pi_77641252
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:54 schreef JWTOG het volgende:

[..]

Ja maar ik vraag me af of die korting voor derden nog geld met een studenten ov-chip kaart?
Ja, maximaal 3 mensen geloof ik...
pi_77641516
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:59 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Ja, maximaal 3 mensen geloof ik...
Nice, maar hoe gaat de korting werken als je in de trein ook een ov-chip zal gebruiken, of krijgt de trein geen ov-chip?
Hoi
pi_77641758
Hoe bedoel je? Voor de studenten? Die gebruiken toch al een OV-chip...

Voor de mensen die mee-reizen? Geen idee! Los kaartje kopen dus altijd..
pi_77642253
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:10 schreef Hugo__Boss het volgende:
Hoe bedoel je? Voor de studenten? Die gebruiken toch al een OV-chip...

Voor de mensen die mee-reizen? Geen idee! Los kaartje kopen dus altijd..
Het vervoerbewijs blijft een kaartje als je met de trein gaat reizen? Ik dacht dat die ook zouden verdwijnen en dat je dan alleen nog maar met de ov-chip kaart kan reizen?
Hoi
pi_77645818
Ja ooit wel, maar heb echt geen idee hoe ze dat dan op gaan lossen.. misschien kun je een wegwerp kopen tegen die tijd, waar je een kaartje opzet met korting ofzo.. zou het anders ook niet weten...

ach, gewoon niet druk over maken, duurt vast nog jaren!
pi_77646209
Oke hartstikke bedankt man! Morgen gerust op pad dus
Hoi
pi_77653782
Heb nu een week geleden mijn ovkaart ontvangen en kon vandaag voor het eerst mijn reisproduct ophalen. Helaas was dit geen weekend ov, zoals ik op het formulier heb gezet maar een weekabonnement.

Moet ik nu via de ocwduo site een wissel van abonnenemnt aanvragen? Maar moet ik hiervoor eerst het weekabonnement opgehaald hebben of kan ik deze laten staan?
pi_77655334
Woei, ik ben voor aankomende maandag weer ingeplanned.
Als er nu echt serieuze problemen zijn en je kunt niet langs een van de grote steden om het probleem te rapporteren mag dat ook bij mij.
Voordeel is dat het bij ons geen geld kost en dat er als het goed is met jou contact wordt opgenomen.
pi_77675992
Een vriend van mij is afgelopen 6 maanden in het buitenland geweest en heeft toen dus zijn OV-kaart ingeleverd. Nu heeft hij zijn OV-chipkaart geactiveerd etc. Alleen hebben de bussen in Groningen (Qbuzz) geen scanners. Volgens sommige chaffeurs moet je zowel je OV-kaart als OV-chipkaart meenemen tot ze scanners hebben, deze komen eind van het jaar

Iemand enig idee hoe je dit moet oplossen? Erg vervelend als je soms de bus niet in komt omdat er een achterlijke buschaffeur achter het stuur zit
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_77676078
papierkaart heb je niet nodig, ze zorgen maar dat de apparatuur werkt
You dream it, I live it.
pi_77676276
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:23 schreef Meddo het volgende:
papierkaart heb je niet nodig, ze zorgen maar dat de apparatuur werkt
Dat weet jij, dat weet ik maar die buschaffeur accepteert dat niet. Wat moet je doen dan? Buschaffeur op de bek slaan en doorlopen?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_77676412
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef MaxC het volgende:

[..]

Dat weet jij, dat weet ik maar die buschaffeur accepteert dat niet. Wat moet je doen dan? Buschaffeur op de bek slaan en doorlopen?
Zeggen dat je het risico op een controle wel wilt nemen
You dream it, I live it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')