quote:Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
quote:De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.
SCHADEVERGOEDING INDIEN HET PRODUCT NOG NIET OP DE KAART STAAT!quote:Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.
Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.
Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.
Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.
Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
![]()
Daarnaastquote:Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van ¤ 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.
============PERSBERICHT=============quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Tochjo het volgende:
Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat (bij mij althans) de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
Lees alles goed door! Ofwel: eerst opladen! Maar tussen de mogelijkheid tot ontvangen en het kunnen gebruiken zit soms 1 week.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:32 schreef tha_dark het volgende:
Ik heb nu een tijdelijke binnengekregen... Moet je die ook activeren?
Of kan ik daar zometeen meteen de bus mee instappen?
Yep, die ga ik met het schadevergoedingsformulier opsturen. Maar dit is wat ik niet aan dat formulier snap:quote:Op maandag 1 februari 2010 14:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb je die vorige mail bewaard? Want dan moet je echt een schadevergoeding gaan aanvragen, hoor.
Ik zou gewoon 1 februari invullen. Zij kunnen niet weten waneer jij had willen reizen en zij hebben hun zaakjes nu niet voor elkaar.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:37 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Yep, die ga ik met het schadevergoedingsformulier opsturen. Maar dit is wat ik niet aan dat formulier snap:
1. Je moet een datum invullen voor vanaf wanneer je schadevergoeding wil. Ik lijd pas vanaf aanstaande vrijdag schade (tot dan heb ik vrij) maar ik had er vanaf vandaag eigenlijk recht op. Moet ik dan 1 of 5 februari invullen?
2. Er staat dat bewijsstukken van schade opgevraagd kunnen worden (dus bonnetjes, treinkaartjes enzo). Dit zou betekenen dat ik pas na een tijdje schadevergoeding kan vragen want, zoals gezegd, ik heb nog geen schade geleden. Of heb ik t mis? Zo niet, vanaf wanneer kan ik t dan aanvragenEr staat geen einddatum bij. Misschien moet ik nog meer betalen als ik dat formulier heb opgestuurd.
Neem je jaarkaart mee, je oude chipkaart mee en laat hem zien aan de conducteur. Vertel daarna het verhaal. Hoop vervolgens op coulance.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:59 schreef Nymeriaa het volgende:
Nogmaals in nieuwe topic in hoop op reactie
Onduidelijkheid voor mij ik heb mijn ov-chipkaart al sinds november , heb deze 2 jaar geleden aangevraagd bij mijn eerste OV. Nu heb ik hem een aantal keren proberen op te laden zonder succes en blijkt dus recent dat het pasje gewoon niet werkt. Apparaat herkent hem niet en scanners van de conducteurs ook niet.
Nou moet ik toch echt naar school, en ik heb mijn nieuwe ov chipkaart/tijdelijke ov chipkaart nog niet ontvangen , moet ik nu kaartjes gaan kopen of hopen dat de de conducteurs mijn oude 2009 ov met mijn niet werkende ov chipkaart als genoeg zullen voorzien.
Nou omdat op de site stond dat mijn product klaar stond in de week van 8 t/m 13 februari. (Je moest de eerste letter van je achternaam invoeren). echter had ik de kaart toen nog niet binnen.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:09 schreef Meddo het volgende:
Hoe weet je dan dat ie klaar staat als je nog geen kaart hebt? En zoals je zelf zegt, je hebt nog niks opgeladen, dat wat erop staat zal het tijdelijke product wel zijn.
Dat op de site was gewoon een adviesdatum. Voor (bijna) iedereen stond het product 1 januari al klaar. Voor jouw blijkbaar nog steeds niet. Ik zou de klantenservice van studenten ov-chipkaart eens bellen.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:19 schreef shayolo het volgende:
[..]
Nou omdat op de site stond dat mijn product klaar stond in de week van 8 t/m 13 februari. (Je moest de eerste letter van je achternaam invoeren). echter had ik de kaart toen nog niet binnen.
maarja aangezien er stond dat het product tot ongeveer 2013/2014 geldig was, zal het wel goed zijn?
ok, bedankt! ik ga eens bellen dan.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:22 schreef Meddo het volgende:
[..]
Dat op de site was gewoon een adviesdatum. Voor (bijna) iedereen stond het product 1 januari al klaar. Voor jouw blijkbaar nog steeds niet. Ik zou de klantenservice van studenten ov-chipkaart eens bellen.
Die datums zeggen helemaal niks!
Ik kan niet zo'n overzicht printen want daar staat weekend op.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:18 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik ben een van die voorlichters
Maar meestal als het wel opgehaald is dan kunnen die chauffeurs/conducteurs het ding niet goed uitlezen.
Wat ik dan adviseer is naar een automaat gaan en een overzicht met je ov gegevens printen.
Het is gewoon een gruwelijk irritant probleem wat niet bij jou ligt.
Misschien is er dan toch iets niet goed gegaan...quote:Op maandag 1 februari 2010 18:06 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Ik kan niet zo'n overzicht printen want daar staat weekend op.
Terwijl ik 2x een WEEK abonnement heb geactiveerd.
Bij mij tot 2011. Maar je bent niet de enige waarbij het geldig is tot 2030, vaker gelezen in ieder geval (en dan bedoel ik niet dat ik het vaker bij jou heb gelezen, wat ook het geval isquote:Op maandag 1 februari 2010 18:33 schreef Thomas B. het volgende:
Kom ik doe eens gek. Probeer het gewoon voor de derde keer
Als jullie inchecken, staat er dan ook dat je abonnement geldig is tot 31/12/2030??
Omdat je de keuze krijgt om hem niet te activeren zodat er geen geld bij je voorlopig lening komt (als je bijvoorbeeld denkt je studie niet binnen 10 af te maken) net als eerst het niet ophalen van je kaart op het postkantoor.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:26 schreef alwaysedo het volgende:
Wat ik me avfraag he, waarom zijn al die reisproducten niet gewoon met 1 druk op de knop al voor-geactiveerd door de admin van tls ofzo? waarom moeten studenten dat zelf doen?? (niet dat het mij problemen opgeleverd heeft, maargoed)
Maar je kunt hem dan nog steeds activeren toch? Je hoeft je niet te indentificeren bij het activeren oid? Maar goed, ik weet het ook niet.quote:Op maandag 1 februari 2010 21:17 schreef Nick_Taken het volgende:
Nou ik heb begrepen dat het tegen misbruik is, dat als ze die onderscheppen ze niet met jouw ov kunnen reizen. Want er wordt ook al maak je er geen gebruik van toch geld voor in rekening gebracht heb ik al bij een vriend gezien. Die woont om de hoe van de opleiding, heeft kaart niet geactiveerd en wordt toch het maandbedrag voor in rekening gebracht bij de studieschuld. Kan ook zijn dat het gewoon niet feilloos werkt.
Nou egeltje..quote:Op maandag 1 februari 2010 18:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Misschien is er dan toch iets niet goed gegaan...
Hoi Nickquote:Op maandag 1 februari 2010 22:06 schreef Nick_Taken het volgende:
Dat is zo, ik snap ook lang niet alles wat mij uitgelegd is.
Owja, dat was bij jou het geval. Hmz, dan denk ik toch dat in ieder geval 1 van de 2 iets tijdelijks is. Vreemd.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:08 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Nou egeltje..
Dat snap ik dus niet.
Want als ik doordeweeks incheck komt er wel voor te staan:
Goede reis student wk vrij.
Jep, als het goed is blijft het gewoon klaarstaan.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:13 schreef GeneraalUli het volgende:
Een maat van me heeft z'n product nog niet opgeladen bij het oplaadpunt, kan dat na de deadline van 31 januari nog? Lijkt me wel toch, je kan alleen niet reizen.
Lijkt mij gewoon goed, die automaten geven wel vaker rare meldingen. Met mijn pas, een hele oude, krijg ik dat geeneens te zien. Ga naar een NS automaat of eentje waar je een overzicht kan zien en wat daar staat klopt exact.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:09 schreef Debjeee het volgende:
[..]
Hoi Nick
Als ik doordeweeks incheck komt er voor te staan; Goede reis student wk vrij.
Er blijft echter bij de kaartautomaat studentenkaart weekend voorkomen als ik mijn pas ervoor hou.
heb hem 2x geactiveerd met week. is dit dan gewoon goed gegaan?
Ik zie ook nooit goede reis, maar altijd iets van 'in ok 16574644146'. Al staat er bij de prijs wel altijd 0 volgens mij.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:23 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Lijkt mij gewoon goed, die automaten geven wel vaker rare meldingen. Met mijn pas, een hele oude, krijg ik dat geeneens te zien. Ga naar een NS automaat of eentje waar je een overzicht kan zien en wat daar staat klopt exact.
Je moet een product met vrij hebben en een ander niet, die niet vrij is is met korting.
Erg verwarrend dat weet ik, maar aan die naamgeving gaan ze nog wat doen.
Iig vertrouw niet op die dingen in de bus, die zijn wel vaker abuis.
Zo zie ik ook bijv. van elke reis wat het gekost heeft/zou hebben, alsof ie geld af schrijft maar dat doet ie dus nooit. En ik zie ook nooit goededag mededelingen
Oke ik zal het eventjes wat beter uitleggen nog:Pquote:Op maandag 1 februari 2010 22:23 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Lijkt mij gewoon goed, die automaten geven wel vaker rare meldingen. Met mijn pas, een hele oude, krijg ik dat geeneens te zien. Ga naar een NS automaat of eentje waar je een overzicht kan zien en wat daar staat klopt exact.
Je moet een product met vrij hebben en een ander niet, die niet vrij is is met korting.
Erg verwarrend dat weet ik, maar aan die naamgeving gaan ze nog wat doen.
Iig vertrouw niet op die dingen in de bus, die zijn wel vaker abuis.
Zo zie ik ook bijv. van elke reis wat het gekost heeft/zou hebben, alsof ie geld af schrijft maar dat doet ie dus nooit. En ik zie ook nooit goededag mededelingen
Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken sowieso, dus dat kan het probleem niet zijn. En met de bus kun je gewoon uitchecken in de bus natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 06:52 schreef Ladidadida het volgende:
Misschien denk ik te moeilijk of klopt het niet, maar wat te doen als je moet reizen van een stad waar je nog niet kan in-/uitchecken naar een stad waar dat wel kan/moet?
Dit dus..''de apparatuur van de NS werkt niet. Zorg dat u uw gegevens van mijn ov-chipkaart uitprint en bij u heeft waar status actief op staat..hopelijk zien ze het dan door de vingers''quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:09 schreef Zephyrus het volgende:
Omdat ik van de week ook al een aantal keer van de conducteur hoorde dat ik hem nog moet ophalen, heb ik gisteren maar even gebeld. Bij de IB-groep staat dat mijn product opgehaald is, dus 'meer kunnen wij ook niet doen' kreeg ik als antwoord. M.a.w. fout ligt bij de NS
Vorige topic...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:23 schreef iosubSyS het volgende:
Nick_Taken waar vind ik een automaat waar ik zo'n overzicht kan printen (omgeving Amsterdam)? of kan dat bij zo'n gele unit bij de AH..
quote:Op maandag 1 februari 2010 09:35 schreef Nick_Taken het volgende:
Niet alle NS automaten kunnen het, als er boven een roze chipknip logo hangt in principe wel.
De RET automaten in Rotterdam kunnen het allemaal, en in Den Haag die roze automaten bij het spoor.
In Utrecht de automaat die bij de stadsbussen staan.
In Eindhoven aan de voorkant van het station bij de NS automaten de meest rechtse.
Andere plaatsen weet ik het zo uit mijn hoofd niet.
Wat zie je 2 posts terug?quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:36 schreef Hansjoh het volgende:
Ik naar het NS-loket, nee meneer, kaart is niet geactiveerd. Ik bellen naar studenten chipkaart lijn, ja meneer, de kaart is gewoon geactiveerd. Ze moeten met dat apparaat even naar beneden scrollen....
WAT IS HET NOU? Als ik bij een gewone NS-machine sta en kijk wat er op staat, staan er 2 overige producten op.. Dat lijkt mij toch niet goed dan..
Is toch niet te geloven, wie moet ik nu geloven..?
In Rotterdam gebruiken ze toch alleen de chipkaart?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:01 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Bij de trein hoef je nog niet in en uit te checken sowieso, dus dat kan het probleem niet zijn. En met de bus kun je gewoon uitchecken in de bus natuurlijk.
Ja nu bellen en optie 8 nemen (overige vragen). 2 keer achter elkaar gebeld (bij eerste poging batterijen op), beide keren binnen 7 minuten iemand aan de lijn!quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:41 schreef Elohim het volgende:
Hebben jullie nog suggesties om die pauperservice te bereiken (van Studenten OV-Chipkaart)? Ik heb nu 10x gebeld (0900-6655444), verspreid over 1.5 maand (lange wachttijden).
Okay, ik heb optie 8 gedrukt. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:54 schreef Hansjoh het volgende:
[..]
Ja nu bellen en optie 8 nemen (overige vragen). 2 keer achter elkaar gebeld (bij eerste poging batterijen op), beide keren binnen 7 minuten iemand aan de lijn!
Ik heb contact gehad. Het duurt nog 1.5 week voordat mijn abbo omgezet is.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:59 schreef Elohim het volgende:
[..]
Okay, ik heb optie 8 gedrukt. Ben benieuwd.
Haha, dus het ging snel?quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:17 schreef Elohim het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad. Het duurt nog 1.5 week voordat mijn abbo omgezet is.Hij zei dat ik sowieso tot eind feb. met mijn oude OV-kaart kan reizen.
Ja, Plasterk heeft aangegeven dat het nog mogelijk is.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:47 schreef iggEh het volgende:
Echter kan ik hier nergens bericht van vinden dat dit daadwerkelijk zo is. Iemand die weet of dit toevallig nog toegestaan is?
In de nieuwsberichten heeft ie het steeds over het tijdelijke product op je chipkaart wat je voor onbepaalde tijd kan blijven gebruiken. Kan zijn dat ik het steeds mis, maar heb nog geen nieuwsbericht gevonden waar hij het over de papieren kaart heeft. Zou er wel blij mee zijn, dat welquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:10 schreef Elohim het volgende:
[..]
Ja, Plasterk heeft aangegeven dat het nog mogelijk is.
Ik vind het maar stom dat ze bij het ophalen bijvoorbeeld niet goed laten zien hoe het echt gaat. 'kaart erin, ophalen bestelling, ophallen +++++, ophalen ++, ophalen ++++, nog wat wachten, kaart eruit'.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:13 schreef Veerboot het volgende:
Wat een tenenkrommend voorlichtingsfilmpje overigens, op studentenov-chipkaart.nl. Hip woord hoor, dat "gast".
http://studentenov-chipkaart.nl/Upload/ovchip-movieplayer.swf
Dat filmpje gebruikte wij bij de presentaties op scholen en verenigingen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:13 schreef Veerboot het volgende:
Wat een tenenkrommend voorlichtingsfilmpje overigens, op studentenov-chipkaart.nl. Hip woord hoor, dat "gast".
http://studentenov-chipkaart.nl/Upload/ovchip-movieplayer.swf
Hou hem!! Verkoop hem aan mij!quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:35 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Dat filmpje gebruikte wij bij de presentaties op scholen en verenigingen.
Ik heb hem nog ergens in ik meen 720P
Wat ook weer erg goed geregeld was, wij kregen een laptop en beamer mee, geluid moest dus uit die mini speakertjes komen, en de beamer werkte niet goed met de laptop.
Hebben ze na een paar dagen een andere laptop voor gekocht zo heb ik begrepen.
Campagne gaat iig door, maar mijn colleges zijn weer begonnen dus draai nu niet mee.
Ik heb wel nog een mooie sweater van de OV-chipkaart die eigenlijk een keer terug moet.
Maar ik zie geen einddatum op hun site.quote:Het is voorlopig nog mogelijk om met je 'oude' OV-bewijs te reizen. Voor de einddatum moet je de website www.studentenov-chipkaart volgen.
Klopt, er is nog geen datum bekend.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:37 schreef BluesRebel het volgende:
Ik kreeg net een mail van hun waarin stond:
[..]
Maar ik zie geen einddatum op hun site.
quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:00 schreef YourBuddy het volgende:
[..]
Klopt, er is nog geen datum bekend.
Sukkels.
Wachten. En je kunt ze mailen: http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/ Hoezo werkt het nummer niet trouwens? Lange wachttijd, of doet ie niks?quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:19 schreef fokaccount666 het volgende:
Ik heb 2 en een half week een aanvraag formulier voor een studenten ovchipkaart kaart ingevuld, met id kopie en pasfoto er bij. Op het aanvraag formulier stond dat hij er binnen 2 weken zou zijn. Het is nu 2 en een half week later en ik heb nog steeds geen ovchipkaart. Nu probeer ik contact te zoeken met de ovchipkaart mensen/bedrijf, ik heb een 0900 nummer gevonden (0900-6655444) maar dit nummer werkt niet. Nu kan ik nergens een ander nummer vinden. Iemand een idee wat ik het best kan doen?
Ik kan dit nergens op de site vinden? of ligt dat aan mij..quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:00 schreef YourBuddy het volgende:
[..]
Klopt, er is nog geen datum bekend.
Sukkels.
Ja, zou niet weten hoe anders.. gewoon kaartje kopenquote:Op donderdag 4 februari 2010 19:36 schreef JWTOG het volgende:
Ik had een vraag, als ik nu met de trein ga reizen en ik neem iemand mee, hoe krijgt diegene dan reductie?
Gewoon een kaartje met reductie halen en dan mijn kaart laten zien?
Ik hoop 't, maar is 't bij jullie niet zo dan?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:37 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zal wel worden verlengd als je daadwerkelijk voor een nieuw studiejaar wordt ingeschreven...
Geen idee. Misschien even aan een conducteur vragen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:37 schreef Hugo__Boss het volgende:
Heb hier gelezen dat het doordeweeks toch wel mogelijk is om in te checken. Iemand die weet wat er gebeurt als je dit in het weekend doet? Foutmelding? Toch reizen op saldo? Je hebt immers twee reisproducten...
Ja maar ik vraag me af of die korting voor derden nog geld met een studenten ov-chip kaart?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:46 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Ja, zou niet weten hoe anders.. gewoon kaartje kopen
Ja, maximaal 3 mensen geloof ik...quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:54 schreef JWTOG het volgende:
[..]
Ja maar ik vraag me af of die korting voor derden nog geld met een studenten ov-chip kaart?
Nice, maar hoe gaat de korting werken als je in de trein ook een ov-chip zal gebruiken, of krijgt de trein geen ov-chip?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:59 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Ja, maximaal 3 mensen geloof ik...
Het vervoerbewijs blijft een kaartje als je met de trein gaat reizen? Ik dacht dat die ook zouden verdwijnen en dat je dan alleen nog maar met de ov-chip kaart kan reizen?quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:10 schreef Hugo__Boss het volgende:
Hoe bedoel je? Voor de studenten? Die gebruiken toch al een OV-chip...
Voor de mensen die mee-reizen? Geen idee! Los kaartje kopen dus altijd..
Dat weet jij, dat weet ik maar die buschaffeur accepteert dat niet. Wat moet je doen dan? Buschaffeur op de bek slaan en doorlopen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:23 schreef Meddo het volgende:
papierkaart heb je niet nodig, ze zorgen maar dat de apparatuur werkt
Zeggen dat je het risico op een controle wel wilt nemenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef MaxC het volgende:
[..]
Dat weet jij, dat weet ik maar die buschaffeur accepteert dat niet. Wat moet je doen dan? Buschaffeur op de bek slaan en doorlopen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |