Of je hebt maandelijks loonstroken ontvangen of je hebt ze niet ontvangen. Er tussenin lijkt me niet iets te zittenquote:
Meestal dus wel, soms vergeten ze het uit te printen en te geven. Niet vaak hoor.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:57 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Of je hebt maandelijks loonstroken ontvangen of je hebt ze niet ontvangen. Er tussenin lijkt me niet iets te zitten
Mjah, ik zou je baas toch maar eens om een jaaropgave vragen.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:58 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Meestal dus wel, soms vergeten ze het uit te printen en te geven. Niet vaak hoor.
dat klinkt mij niet als wit-werken in de oren....quote:Op zondag 31 januari 2010 22:56 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ik krijg altijd in het begin van de maand contant mijn salaris en een loonstrookje, soms vergeten ze het strookje en dan krijg ik hem niet. Maar dat aantal is op 1 hand te tellen.
Vergeten uit te printen.. ze doen dus zelf hun salarisadministratie?quote:Op zondag 31 januari 2010 22:58 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Meestal dus wel, soms vergeten ze het uit te printen en te geven. Niet vaak hoor.
Ik denk het, zijn zelfstandige ondernemers (Chinees restaurant).quote:Op zondag 31 januari 2010 22:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat klinkt mij niet als wit-werken in de oren....
Namelijk je geld contant krijgen..... en een niet automatisch salarissysteem (anders zouden ze het wel standaard hebben liggen voor je)
[..]
Vergeten uit te printen.. ze doen dus zelf hun salarisadministratie?
Dan ben ik het met DrMarten eens. Zeuren om je jaaropgave.. En dan zullen ze toegeven als je inderdaad niet wit werkt dat je die nooit krijgt omdat zij je niet op de werkelijke loonlijst hebben staan.....quote:Op zondag 31 januari 2010 23:01 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Ik denk het, zijn zelfstandige ondernemers (Chinees restaurant).
Zal er van het weekend even naar vragen.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dan ben ik het met DrMarten eens. Zeuren om je jaaropgave.. En dan zullen ze toegeven als je inderdaad niet wit werkt dat je die nooit krijgt omdat zij je niet op de werkelijke loonlijst hebben staan.....
En als ze je wel netjes op hun loonlijst hebben staan zul je een jaaropgave krijgen.
Dat laatste hangt van de rest van de bedragen op je aangiftes af.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:07 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Zal er van het weekend even naar vragen.
Maar kan ik niet in de problemen komen als ik dit jaar die baan aangeef, dat de Belastingdienst opeens ziet dat ik daar al een aantal jaar werk en daarvoor nooit aangifte heb gedaan? Want zou ik normaal gesproken extra moeten betalen bij een bijbaan waar ik jaarlijks minder dan ¤5000 verdien en loonheffingskorting op toepas?
Andere baantje is qua getallen ongeveer gelijk. Verdien daar minder dan ¤5000 per jaar, alleen geen heffingskorting toegepast waardoor er loonbelasting wordt ingehouden (zo'n ¤1500). Verder niks ingevuld.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat laatste hangt van de rest van de bedragen op je aangiftes af.
En ik vind het raar dat je van de BD nog nooit iets hebt gehoord als je wit op de loonlijst zou staan bij het restaurant....
vul het programma eens in met twee keer de gegevens van de ene jaaropgave.. kijk eens of je dan verschillen krijgt in het te ontvangen bedrag...quote:Op zondag 31 januari 2010 23:14 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Andere baantje is qua getallen ongeveer gelijk. Verdien daar minder dan ¤5000 per jaar, alleen geen heffingskorting toegepast waardoor er loonbelasting wordt ingehouden (zo'n ¤1500). Verder niks ingevuld.
Nu jullie het zo zeggen vind ik het ook raar, ook omdat ik zorg/huurtoeslag krijg wat op basis van mijn loon wordt afgestemd.
Dat scheelt bijna ¤200 in negatieve zin voor mij.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
vul het programma eens in met twee keer de gegevens van de ene jaaropgave.. kijk eens of je dan verschillen krijgt in het te ontvangen bedrag...
dat is balen als je wit op de loonlijst blijkt te staan...quote:Op zondag 31 januari 2010 23:26 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Dat scheelt bijna ¤200 in negatieve zin voor mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
De bent verplicht om aangifte te doen als je een uitnodiging hebt gehad en/of wanneer je weet dat je belasting verschuldigd bent.quote:Op maandag 1 februari 2010 03:05 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hoi mensen.
Ik zeg alvast eerlijk dat ik niet veel snap van belastingen en dat ik me er ook nog nooit in verdiept heb. Sinds 2009 heb ik een echte baan gekregen, daarvoor bestonden mijn inkomsten uit studiefinanciering en stagevergoeding. Nu heb ik dus ook nog nooit belastingaangifte gedaan. Mijn vragen zijn: ben je verplicht om aangifte te doen? Zo niet, wanneer ben je dat wel verplicht of is het zinvol om het te doen (zoals ik begrijp is het in ieder geval zinvol wanneer je bijvoorbeeld ziektekosten hebt gemaakt)?
Ja.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:45 schreef Fixers het volgende:
Over de vervoerskosten, bij het onderdeel specifieke zorgkosten:Ik ben afgelopen jaar naar een tandarts gegaan een eind (meer dan 10 km) buiten mijn woonplaats, op aanraden van een goede vriendin (angst, jaren niet geweest, slecht gebit, enz. enz.).
- Kan ik daar reiskosten voor aftrekken?
Bewijs heb je inderdaad in de vorm van de factuur.quote:- Zo ja, moet ik daar dan direct bewijs voor hebben in de vorm van een treinkaartje of benzinebonnetje? Die heb ik niet meer, wel facturen van het bezoek zelf, dus bewijs dat ik er geweest ben.
Met eigen vervoer: 19 ct/km. Openbaar vervoer: werkelijke kosten.quote:- Hoeveel mag ik dan aftrekken, is dat x cent per kilometer?
Ja.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:48 schreef scrub_nurse het volgende:
vraag:
aftrek periodieke giften: is dat altijd zo geweest dat ze bij notaris vastgelegd moesten zijn?heb ik vlg mij altijd overheen gelezen..
Top! Nu nog gaan rekenen hoeveel kilometers ik daadwerkelijk heb gemaakt, zal nog een pittige worden met openbaar vervoer en een verhuizing afgelopen jaar.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Bewijs heb je inderdaad in de vorm van de factuur.
[..]
Met eigen vervoer: 19 ct/km. Openbaar vervoer: werkelijke kosten.
Tip: kijk ook eens in de Help of druk eens op F1 voor een toelichting op de post.
Je kunt in het overzicht de Heffingskortingen openklikken en daar de specificatie zien van de algemene heffingskorting, de arbeidskorting enz. enz.quote:Op maandag 1 februari 2010 10:03 schreef scrub_nurse het volgende:
vraag: ik vul bij "loon en dergelijke" In:
bij arbeidskorting: het bedrag op mijn jaaropgave dat heet: verrekende arbeidskorting, en bij loonheffing het bedrag dat heet ingehouden loonheffing/premie volksverz. Wanneer ik dan op akkoord klik krijg ik deze melding: de arbeidskorting die u hebt ingevuld, is hoger dan het maximumbedrag voor deze heffingskorting. als u in het scherm "overzicht" klikt op "heffingskortingen" ,ziet u de korting waar u recht op hebt. Wilt u het scherm toch verlaten?
maar in het scherm "overzicht" staat geen kopje heffingskortingen wel het kopje: af: heffingskortingen,maar dat bedrag is hoger dan de arbeidskorting die ik heb ingevuld in het eerdere scherm.
Wat doe ik verkeerd? of wat begrijp ik niet?
Ik gaan voor alleen de woning. In de garage kun je niet wonen. Ik neem aan dat je voor beide objecten een aparte WOZ-waarde krijgt.quote:Op maandag 1 februari 2010 10:08 schreef scrub_nurse het volgende:
ik ben eigenaar van een flatwoning + garage. De WOZ waarde van mijn woning die ik in moet vullen is toch beide waarden van woning en garage opgeteld he? of alleen van mijn woning? Ik krijg het ingevulde programma van vorig jaar niet meer geopend..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |