Heb jij daar wel toestemming voor gevraagd?quote:Op zondag 31 januari 2010 21:38 schreef LXIV het volgende:
Het vorige bericht is enkel voor testdoeleinden bedoeld!
Het is werk, geen verslaving. Hoe eerder ik mn werk "af heb" hoe eerder ik iets anders kan doenquote:
Het spul van afgelopen vrijdag de deur uit(+), zo posities innemen en dan pittenquote:
schuldigquote:
Tijdens reguliere handelstijden (9-17:30) 0,1 spread en aftermarket ook 0,3.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:13 schreef sitting_elfling het volgende:
@melandri wat is je spread op de AEX? Ik zie dat de spread hier (after market) 0.3 punt is. Ik wist niet eens dat er ook producten op de futures van de AEX waren.
Uiteraard is er nog geen beweging op de markt atm. We zitten op het moment lichtjes rood. 2 mini posities met gegarandeerde stop short op de gbp/eur en de FTSE.
Klopt, is hetzelfde principe.quote:Op maandag 1 februari 2010 01:42 schreef edikt het volgende:
Een CFD lijkt toch op een turbo omdat je bij beide een aankoop doet met geleend geld?
Alleen bij een CFD kan je dat deel geleend geld naar eigen gerieven aanpassen (dus de leverage). Zo had ik het iig begrepen.
lekker!quote:
Volgens mij maak je geen fout, hoor.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:11 schreef sintesi het volgende:
Even een beginnersvraag over sprinters, hier heb ik nog geen praktijkervaring mee. Stel je wilt bijvoorbeeld short gaan op de aex index, dan heb je de keuze uit verschillende sprinters met een afwijkende stoploss.
Als ik de 2 uitersten vergelijk (bij AEX index 327,5):
- AEX sprinter short 332 koers 1,57 financieringsniveau 343,20
- AEX sprinter short 356 koers 3,99 financieringsniveau 367,90
Nou heb ik begrepen dat het voordeel van de eerste variant de hoger hefboom is, het nadeel het hogere risico om al snel de stoploss te raken. Stel nu de index gaat inderdaad omhoog naar 332.
- de 332 wordt uitgestopt bij een waarde van 1,12 dus verlies is 0,45
- de 356 loopt door, maar is in waarde gedaald naar 3,59 dus verlies van 0,40
Voor mijn gevoel scheelt het verlies weinig (ongeveer 10% en dat is dan tussen de uitersten). Als je boven de 332 toch nog short zou willen zitten kun je van de restwaarde evt. weer nieuwe sprinters kopen tegen alleen de extra kosten van 0,05 per stuk extra geleden verlies en weer de transactiekosten. Met als voordeel bij een daling van de index een hoger rendement.
Ik maak vast een denk/reken fout? Ik had een groter verschil verwacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |