abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77414875
Monsanto

Introductie mezelf:

Hallo, allemaal
Ik ben Milan en ik ben nieuw op dit forum en ik dacht laat ik een topic maken. dat had ik gedaan maar ik vond de topic niet zo gestructureerd en bij deze topic heb ik mijn best gedaan om het zo duidelijk mogelijk te maken en zo wil ik mensen echt duidelijk maken dat dit bedrijf niet langer op deze aardbodem zich mag bevinden, ik weet het, het is een wilde uitspraak maar ik zal jullie overtuigen dat dit gebaseerd is op feiten,documentaire`s en naar uren rescears . Ik vraag jullie allen om hier zelf ook naar te researchen voor verdere bevestiging . verspreid de woord over monsanto naar vrienden,familie of kennissen zodat dit kan gestopt worden voor der nog meer doden,vergiftigen vallen stoppen met GMO`s te gebruiken is van fitaal belang om dit bedrijf te stoppen omdat onze toekomst en de toekomst van onze kinderen in gevaar zijn van dit soort bedrijven want. Dit bedrijf is onmenselijk,corrupt en alleen maar uit op macht.

Monsanto

Monsanto is een bedrijf opgericht door meneer John Francis Queeny. In 1901 begon hij in een oud warenhuis die kunstmatige zoetstof sacharine produceerde. Hij noemde zijn bedrijf coca cola,pas later had hij cafeïne en vanille geïntroduceerd in zijn product. Hier onder beschrijft de website www.monsato.com het bedrijf.
quote:
Monsanto is an agricultural company. We apply innovation and technology to help farmers around the world produce more while conserving more. We help farmers grow yield sustainably so they can be successful, produce healthier foods, better animal feeds and more fiber, while also reducing agriculture's impact on our environment.
Hoe dit bedrijf zich beschrijft is opzicht wel een leuk bedrijf dat het goed heeft voor iedereen,maar dat zijn de woorden van Monsanto.
quote:
het maken van genetisch gemanipuleerde zaden. In ga nu uitleggen hoe ze een genetisch gemanipuleerde zaad(ggo) maken. ze halen het DNA uit de zaadje en zetten er nieuwe DNA in die tegen de onkruidverdelger (round-up) is bestemd. Wat er hier door gebeurd is dat het zaadje sterker is. Nu het proces het zaadje word geplant er word round-up er over heen gespoten zodat er geen onkruid bij komt nou er komt wel onkruid maar die gaat zo snel weg omdat round up het proces van onkruid te verhogen. Daar door spuiten ze round up der op zodat de onkruid snel weg gaat. Nu krijg je een genetisch gemanipuleerde maïs, katoen,sojaboon of koolzaad veld. Doordat word het eco systeem in dat gebeid zodanig beschadigd dat er insecten en kleine zoogdieren dood gaan. hoe komt dit in stand denk je dan? Dat komt omdat round up een spel is dat blijft een paar maanden in de grond liggen in die paar maanden regent het daar door spoelt round up weg dat komt dan in de natuur terecht en viola! je hebt die zooi in de natuur, wat ook gebeurd is dat die gmo zich mengt met de natuur daar door krijg je andere soort planten en word het eco systeem verstoord. Nu denk je dit is erg wacht maar af just wait. Doordat de menselijke populatie enorm stijgt moet er meer eten komen meer eten dus meer veld meer veld dus meer natuur moet gekapt worden nu word elke sec iets van 4 voetbal velden gekapt per minuut ofzo was het. En wat word daar geplant ?. mais,katoen, sojaboon of koolzaad dat word daar geplant. de native mensen die daar wonen worden weg gejaagd veel dieren staan op uit sterven planten sterven uit ‘dit en dat’ allemaal heel erg. Wat kunnen we er aan doen ? steun het wereld natuur fonds denk je dan ? toch ?¿? ik weet het niet maar ik heb niet zo`n goedgevoel bij wwf zal ik een keer tot de bodem uitzoeken ik bedoel als monsanto zichzelf een aardig bedrijg noemt en het goeden voor iedereen heeft wil ik niet weten wat wwf zegt en wat hun eigenlijk doen. Nu ga ik verder Monsanto zit over de hele wereld verspreid.
[\quote]

http://www.monsanto.com/who_we_are/locations.asp

monsanto heeft zoveel macht dat ze boeren manipuleren de zaden die de boeren eerst hadden dus normalen biologische zaden zijn te duur Monsanto zaden ze heel goed koop , maar een boer moet een lening aan vragen om zaden te krijgen. Dus ze vragen een lening aan bij Monsanto om zoveel zaden te krijgen. Waarom gaan ze overstappen van bio zaden naar gmo`s ? omdat de gmo`s zaden veel meer opbrengst leveren en veel makkelijker zijn te planten en natuurlijk mind control . boeren over de hele wereld hebben last van monsanto overal word het zelfde smerige spelletje gespeeld om boeren te latern overstappen naar GMO`s. in Mexico is GMO`s verboden toch zijn daar GMO`s omdat het GMOs zich zo snel verspreid dat er boeren zijn die al GMO`s hebben zonder dat ze GMO`s willen. Daar zijn hele dorpen ziek omdat GMO`s heeft een effect op je lichaam. Dan komt er pcb aan de pas of te wel polychlorinated biphenyls. Hier onder staat wat pcb kan doen.

[quote]
bron: www.wikipedia.nl
[quote]PCB's kunnen leverschade veroorzaken en het optreden van kanker bevorderen (carcinogeen). Ze kunnen geboorteafwijkingen veroorzaken (teratogeen) en aantasting van het afweersysteem (verminderde immuniteit). Ook kunnen PCB's een verstorende invloed uitoefenen op de hormoonhuishouding, dit betreft zowel de geslachtshormonen als schildklierhormonen. Verminderde vruchtbaarheid kan hiervan het gevolg zijn. .
Een beperkt aantal leden van de PCB familie (11 leden) heeft met dioxine vergelijkbare giftige eigenschappen. Verder geldt dat bij verbranding van PCB's bij temperaturen onder 1000°C (bijvoorbeeld in gewone vuilverbrandingsovens) dioxinen kunnen worden gevormd, waarbij de giftigheid sterk kan toenemen. In Nederland geldt een algeheel verbod op de productie en het gebruik van PCB's. Desondanks ligt er in de Nederlandse bodem en in het slib nog een erfenis, aangezien PCB's ruim 50 jaar zijn toegepast in industrie en techniek. En ook zijn er nog steeds transformatoren en condensatoren in gebruik die PCB's bevatten. Het overheidsbeleid is erop gericht deze apparaten zo snel mogelijk te reinigen of te verwijderen.

Het stadje nitro
In de kalmen rustige stadje kwam een fabriek genaamd Monsanto, deze fabriek heeft letterlijk mensen verminkt. Lees het onderstaande nieuws bericht van natural news
quote:
In the town of Nitro, West Virginia, Monsanto operated a chemical plant from 1929 to 1995, making an herbicide that had dioxin as a by-product. The name dioxin refers to a group of highly toxic chemicals that have been linked to heart and liver disease, human reproductive disorders, and developmental problems. Dioxin persists in the environment and accumulates in the body, even in small amounts. In 2001, the U.S. government listed dioxin as a "known human carcinogen".

In 1949, at the Nitro plant, a pressure valve blew on a container of this herbicide, producing a plume of vapor and white smoke that drifted out over the town. Residue coated the interior of buildings and those inside them with a fine black powder. Within days, workers experienced skin eruptions, and many were diagnosed with chloracne, a long lasting and disfiguring condition. Others felt intense pains in their chest, legs and trunk. A medical report from the time said the explosion "caused a systemic intoxication in the workers involving most major organ systems." Doctors detected a strong odor coming from the patients they described as men "excreting a foreign chemical through their skins".

Monsanto downplayed the incident, saying that the contaminant was "fairly slow acting" and only an irritant to the skin.

Meanwhile, the Nitro plant continued to produce herbicides, In the 1960's it manufactured Agent Orange, the powerful herbicide used by the U.S. military to defoliate jungles during the Vietnam War, and which became the focus of lawsuits by veterans contending they had been harmed by exposure to the chemical. Agent Orange also created dioxin as a by-product.

At the Nitro plant, dioxin waste went into landfills, storm drains, streams, sewers, into bags with the herbicide, and then the waste was burned out into the air. Dioxin from the plant can still be found in nearby streams, rivers, and fish. Residents have sued Monsanto and Solutia for damages, but Monsanto claims "the allegations are without merit" and promises to vigorously defend itself. The suit may drag on for years. Monsanto has the resources to wait; plaintiffs usually don't.
Poisoned earth

From 1929 to 1971, the Anniston, Alabama plant produced PCBs as industrial coolants and insulating fluids for transformers and other electrical equipment. PCBs became central to American industries as lubricants, hydraulic fluids, and sealants. PCBs are highly toxic members of a family of chemicals that mimic hormones, and have been linked to damage in the liver and nervous system, as well as immune, endocrine and reproductive disorders. The Environmental Protective Agency (EPA), and the Agency for Toxic Substances and Disease Registry, part of Health and Human Services, classify PCBs as "probably carcinogens".

Today, after tons of contaminated soil have been removed in an effort to reclaim the Anniston site, the area around the old Monsanto plant continues to be one of the most polluted spots in the U.S. While the plant was in production, excess PCBs were dumped in a nearby open-pit landfill or allowed to flow off the property with storm water. Some were poured directly into a creek running alongside the plant and emptying into a larger stream. PCBs are contained in private lawns fertilized with soil from the plant.

The people of Anniston have breathed air, planted gardens, drunk from wells, fished in rivers, and swum in creeks contaminated with PCBs without knowing the danger. As public awareness grew in the 1990's, health authorities found elevated levels of PCBs in houses, yards, streams, fields, fish –- and people. The cleanup is now underway, and will take years, but once PCB is absorbed into human tissue, it is there forever.
Vietnamese people who suffer that "I am sorry and I pray that they will be taken care of".
om een idee te krijgen hoe die mensen verminkt zijn kijk onderstaande foto`s(niet voor mensen met een zwakkemaag)
http://images.google.nl/images?hl=nl&lr=&rlz=1R2SUNC_enDE363&um=1&q=vietnam+war+victem+from+dioxine&sa=N&start=36&ndsp=18

Dit is wat ze over ons eten spuiten dit is wat wij eten overal zit gemodificeerd mais of soja in bijna overal ik ben net naar de supermarkt geweest en het zit in kinderproducten waar ook aspartaam in zit het zit overal in dat we gewoon letterlijke vergiftig worden. Ik sta zelf nog versteld dat dit bedrijf nog word geaccepteerd. Dit is het eerste deel van mijn verslag de volgende deel verschijnt waarschijnlijk in een week of 2. Ik wil iedereen bedanken die dit heeft gelezen. Ik hoop dat dit alvast een eye opener wat er in je voedsel zit geloof je me niet ? loop even naar de supermarkt 9/10 producten zit gemodificeerde soja of maïs in ?

Hier onderstaan video`s een documentaires die je kan kijken om een beter beeld over monsato te krijgen
- Food inc
- De wereld volgens monsanto
- Youtube
- Google video

Dit is de link naar de docu de wereld volgens monsanto
Het is Nederlands gesproken en ondertiteld.
http://video.google.nl/videoplay?docid=5995944862121634838&ei=7XxgS4DGCJGM2ALe-LScBQ&q=monsanto&hl=nl#

links
http://www.planetwaves.net/silence.html
http://www.mo.be/index.php?id=63&tx_uwnews_pi2%5Bart_id%5D=27282&cHash=70e9e39edc
[img][img][/img][/img]http://www.laleva.cc/pharma/monsantofiles.html#Anchor-Ghost-38103

moelijke woorden

Ggo = genetisch gemanipuleerde organisme
Gmo = Genetically modified organism
Dioxine = Een dioxine is een verbinding uit een groep van organische verbindingen, waaronder enkele zeer giftige, die kunnen ontstaan bij verbranding van materialen die chloor (gechloreerde koolwaterstoffen) bevatten.
Pcb = Polychloorbifenyl Polychloorbifenyl (PCB) is een klasse van organische stoffen met 1 tot 10 chloor atomen die vastzitten aan bifenyl. De algemene structuurformule is C12H10-xClx. De meeste PCB's zijn kleurloze en geurloze kristallen. De commerciële mengsels zijn heldere viskeuse (stroperige) vloeistoffen. Hoe meer chlooratomen in het molecuul, hoe viskeuzer het PCB is. PCB is een verzamelnaam voor een vrij uitgebreide familie (209 leden) van stoffen.
De PCB's die hoofdzakelijk in hoogspannings-tranformatoren worden gebruikt zijn van het type "askarel" of "clopheen".

[ Bericht 81% gewijzigd door meneerseruis op 29-01-2010 14:44:43 ]
ik ben seruis
pi_77415171
hmm,, in word zag het er beter uit ik hoop dat jullie dit goed kunnen doornemn

[ Bericht 75% gewijzigd door meneerseruis op 29-01-2010 14:24:17 ]
ik ben seruis
pi_77416874
Graag 1 topic over dit onderwerp: Monsanto had je ook al aangemaakt. Zal ik vragen of ze samengevoegd kunnen worden, of zal ik 1 van beide sluiten?
pi_77417203
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 14:31 schreef ToT het volgende:
Graag 1 topic over dit onderwerp: Monsanto had je ook al aangemaakt. Zal ik vragen of ze samengevoegd kunnen worden, of zal ik 1 van beide sluiten?
heey leuk dat je het vraagt ik ben een beetje aan het prutten want het lukt niet echt maar ije kan die vorige inderdaad sluiten ik wil een duidelijk overzichtelijk verhaal maar ik moet nog wat verbeteren ik dacht dat het goed was maar dat is het niet.
ik ben seruis
pi_108044778
Mooi dat ik dit pareltje weer even uit de stront kan trekken. Monsanto is voor mij een van de belangrijkste BNW onderwerpen. Bij elk item wat ik over dit bedrijf lees lopen de rillingen weer over mijn rug. Nu schijnt het dat mensen hun handen ineenslaan en de grote baas aan willen pakken.

Mensen die zich verdiept hebben in Monsanto zijn vast wel bekend met de verhalen waarin Monsanto boeren dreigt met een rechtszaak omdat er sporen van hun troep op hun land is gevonden. Daar willen ze nu een stokje voor steken;

http://www.nationofchange(...)-go-trial-1329059467

quote:
The lawsuit addresses the bizarre and shocking issue of Monsanto harassing and threatening organic farmers with lawsuits of “patent infringement” if any organic farmer ends up with any trace amount of GM seeds on their organic farmland.

Judge Naomi Buckwald heard the oral arguments on Monsanto’s Motion to Dismiss, and the legal team from Public Patent Foundation represented the rights of American organic farmers against Monsanto, maker of GM seeds, [and additionally, Agent Orange, dioxin, etc.]

After hearing the arguments, Judge Buckwald stated that on March 31st she will hand down her decision on whether the lawsuit will move forward to trial.
Ik hoop dat het gaat lukken. Monsanto verdient een reality slap, dit is niet hun wereld.

[ Bericht 0% gewijzigd door HyperViper op 16-02-2012 14:48:09 ]
pi_108046905
Scientists From Inside Monsanto, The Truth.

pi_108047100
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 15:49 schreef Bankfurt het volgende:
Scientists From Inside Monsanto, The Truth.

Die ga ik straks zeker even kijken, bedankt.
pi_108047332
quote:
4s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:31 schreef HyperViper het volgende:
Mooi dat ik dit pareltje weer even uit de stront kan trekken. Monsanto is voor mij een van de belangrijkste BNW onderwerpen. Bij elk item wat ik over dit bedrijf lees lopen de rillingen weer over mijn rug.
Ik hoop dat het gaat lukken. Monsanto verdient een reality slap, dit is niet hun wereld.
Ik steun je standpunt volledig
Maar ik vrees dat hier zoveel geld en macht mee gemoeid is dat het weer vechten tegen de bierkaar wordt
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_108047384
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 16:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ik steun je standpunt volledig
Maar ik vrees dat hier zoveel geld en macht mee gemoeid is dat het weer vechten tegen de bierkaar wordt
Dat vrees ik ook..
pi_108056748
Oi oi oi Monsanto, wat fijn dat iemand hier een topic over opent
Top 5 in categorie Most Evil Corporations in the World
brrrrrrrrrrr

Zijn ze nog wel te stoppen?
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_108059040
pi_108059201
MONSANTO =

MON SANTO =

MIJN SATAN
pi_108059288
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:26 schreef Bankfurt het volgende:
MONSANTO =

MON SANTO =

MIJN SATAN
Tja
pi_108060199
quote:
Heftig artikel. Monsanto is net de John. D. Rockefeller van vandaag. Gewetenloos, meedogenloos, opportunistisch, corrupt en gedreven om iedere vorm van concurrentie volledig uit te schakelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door dadgad op 16-02-2012 21:59:41 ]
pi_108060551
270 000 biologische boeren, een waar leger. Ik vraag me af of Monsanto zich hieruit zal weten te wringen.
pi_108068760
goed topic

voedsel

http://www.uitdaging.net/gezond/E-nummers.html

[ Bericht 83% gewijzigd door sientelo op 17-02-2012 02:55:40 ]
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_108083282
quote:
Daar hou ik nu ook al jaren rekening mee, vooral aspartaam raak ik niet aan. Troep is het. En het smaakt ook nog eens ranzig.
pi_108090158
quote:
4s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:18 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Daar hou ik nu ook al jaren rekening mee, vooral aspartaam raak ik niet aan. Troep is het. En het smaakt ook nog eens ranzig.
Wat ook de reden is dat ik het niet tot me neem. Bah.
pi_108090512
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:26 schreef Bankfurt het volgende:
MONSANTO =

MON SANTO =

MIJN SATAN
Volgens mij ben je een van de weinigen die santo als satan vertaalt, maar voel je vrij me te corrigeren hoor.
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_108867015
270.000 boeren klagen Monsanto aan

Zo'n 270.000 biologische boeren hebben Monsanto, het grootste zadenbedrijf ter wereld, aangeklaagd wegens intimidatie en marktmanipulatie. Een rechter in New York beslist eind mei of de aanklacht voldoende gegrond is voor een rechtszaak.

De boeren worden begeleid door de Organic Seed Growers & Trade Association (OSGTA) en ondersteund door een groep country-artiesten.

Overgewaaide zaden
De boeren beweren dat Monsanto bedrijven aanklaagt voor wat Monsanto de illegale teelt van genetisch gemodificeerde gewassen uit hun gamma noemt. Volgens OSGTA weet Monsanto heel goed dat er geen sprake is van illegale teelt, maar wel van vervuiling door zaden die zijn overgewaaid van andere percelen. "Via deze intimidatie dwingt Monsanto de boeren om haar ggo-maïs, -soja of -koolzaadvariëteiten te kopen".

Zwarte lijst
De organisatie van biologische telers weigert met deze zaden te werken omdat ze volgens hen nadelig zijn voor de biodiversiteit. Bovendien is het volgens hen nog onduidelijk welke gevolgen de consumptie van ggo's heeft voor de volksgezondheid. "Monsanto zet telers die eerder wel zaaigoed van de firma kochten, maar daarmee ophielden, vaak op een zwarte lijst. Het bedrijf bedenkt daarna dat ze illegaal zaaigoed gebruiken", meent OSGTA.

Er loopt reeds een onderzoek naar Monsanto's 'blacklisting'. De officiële waakhond voor beursgenoteerde bedrijven startte in 2011 ook al een onderzoek naar Monsanto's klantstimuleringsprogramma's.

Gifschandalen
Monsanto won vorig jaar de prijs voor het slechtste bedrijf van het jaar. Dat dankt de biotechreus aan rechtszaken rond het ontbladermiddel Agent Orange, dioxine-vergiftigingen, omkoping in Indonesië en gifschandalen zoals het grootschalig dumpen van giftig afval in Groot-Brittannië. Monsanto levert 90 procent van de genetisch gemanipuleerde zaden van maïs, graan en soja op de Amerikaanse markt.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-Monsanto-aan.dhtml
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_109016817
Niet alleen aspartaam is heel erg slecht ook bij E nummer 621 Mononatriumglutamaat
Op google genoeg over te vinden.
En ik hoop dat die bio boeren wat bereiken. Ik eet graag bio groenten en aardappelen dit mag niet verloren gaan door zo'n sh*t bedrijf dat monsanto is.
pi_109048412
HIER VERDER KTHX:

GM food
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')