uhm schat zuid limburg IS buitenlandquote:Op dinsdag 20 juli 2010 12:03 schreef Fairydust het volgende:
[..]
Ja, het is best leuk hoor. Er zijn genoeg kinderen van mijn leeftijd die daar ook vaker komen dus het scheelt ook wel weer dat ik elk jaar dezelfde vriendengroep heb zegmaar. Het was dus niet negatief bedoeld tegen Zuid-Limburg zelf, maar ik bedoelde er gewoon mee dat ik liever naar het buitenland ging.
OT:
Aardrijkskundewonderquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:39 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
uhm schat zuid limburg IS buitenland
Troll.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:39 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
'quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:39 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
ik weet dat zuid limburg officieel gezien nederlands is maar daar houdt het ook op, want het heeft veel meer overeenkomsten met belgie dan met nederlandquote:
Goed beargumenteerd. Maargoed. Kap nu maar met je getroll, het is duidelijk. En dat terwijl je zelf in Den Haag (quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:03 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
ik weet dat zuid limburg officieel gezien nederlands is maar daar houdt het ook op, want het heeft veel meer overeenkomsten met belgie dan met nederland
En ook daar ga je de mist in... Maar goed, het is je vergeven hoorquote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:03 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
ik weet dat zuid limburg officieel gezien nederlands is maar daar houdt het ook op, want het heeft veel meer overeenkomsten met belgie dan met nederland
*proest!*quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:39 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:39 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
1. Leer typenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:39 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
uhm schat Zuid-Limburg IS buitenland
Daar sluit ik me bij aan. Als een Engelse mij vraagt. ''Where are you from ?'' Dan zeg ik terug Netherlands. En dan zeggen ze ''Oh Holland'' en ik dan ''no Netherlands not Holland'' Hollanders hebben nog nooit een echte koe gezien. En moeten naar hier komen om te zien wat een bos is. En dan zeuren dat wij boeren zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
1. Leer typen
2. Mensen die denken Limburgers te beledigen door Limburg als niet Nederlands te bestempelen
en 3. Mensen die denken dat Nederlands hetzelfde is als Hollands![]()
![]()
en ik dan. ik voel me toch echt een nederlander. ik heb niks met duitsland en ook niks met belgië. daarbij heb ik dat stomme accent van hier niet eens, en hetzelfde geldt voor de softe mentaliteit. ik wil zo graag weg hier, maar helaas kan ik er ook niks aan doen dat ik in dit gat geboren ben.quote:Op woensdag 21 juli 2010 00:46 schreef Rapaille het volgende:
Waar hebben jullie Limburgers meer afiniteit mee? Met Duitsland (aansluiting gezocht in 1848 lees in zojuist) of met België (aansluiting gezocht na de Eerste Wereldoorlog en in 2008).
Ik weet overigens niet of ik jullie als landverraders moet zien. Limburg hoort mijns inziens niet bij Nederland.
Hoezo verhuis je dan niet als je weg wiltquote:Op woensdag 21 juli 2010 01:08 schreef A-noniem het volgende:
[..]
en ik dan. ik voel me toch echt een nederlander. ik heb niks met duitsland en ook niks met belgië. daarbij heb ik dat stomme accent van hier niet eens, en hetzelfde geldt voor de softe mentaliteit. ik wil zo graag weg hier, maar helaas kan ik er ook niks aan doen dat ik in dit gat geboren ben.
ik ben minderjarig.quote:Op woensdag 21 juli 2010 01:29 schreef megamandy het volgende:
[..]
Hoezo verhuis je dan niet als je weg wiltAls het mij ergens niet bevalt dan ga ik weg, zo simpel als wat. Werk kun je bijna overal wel vinden.
De meeste afiniteit (heb ik in ieder geval) met de Limburgers aan de andere kant van de Maas. Maar deze hele situatie zou al een heel stuk eenvoudiger worden als men boven de grote rivieren eens het verschil tussen de woordjes Hollander en Nederlander zou leren. Ik spreek in mijn dagelijks leven vrijwel alleen maar Limburgs, ik vind klompen en windmolens idioot en tulpen enkel geschikt als compost. Ik voel me dus overduidelijk geen Hollander, maar dat hoeft nog niet te zeggen dat ik me geen Nederlander voel. Een vergelijkbaar voorbeeldje: Belgen zijn niet hetzelfde als Duitsers en visa versa ook niet, maar ze zijn wel beiden Europeanen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 00:46 schreef Rapaille het volgende:
Waar hebben jullie Limburgers meer afiniteit mee? Met Duitsland (aansluiting gezocht in 1848 lees in zojuist) of met België (aansluiting gezocht na de Eerste Wereldoorlog en in 2008).
Ik weet overigens niet of ik jullie als landverraders moet zien. Limburg hoort mijns inziens niet bij Nederland.
Mwa, ik ben grafisch ontwerper, geen stratenmaker. En inTurkije ben ik nognooit geweest, laat staan in een all-in resort.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Alsof jouw wereldbeeld zo fantastisch is. Waarschijnlijk ben je zelf nog nooit verder gekomen dan je all-inn resort in Turkije met je stratenmaker vrienden. Je hoeft niet alles de grond in te boren wat jonger is dan jij bent. Alsof jij de waarheid in pacht hebt.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 01:15 schreef trabant het volgende:
Wij Limburgers (En dat hebben we het over beide zijden van de Maas) hebben de meeste affiniteit met een zelfstandig eigen Groothertogdom.
Overigens staan de koeien hier ook steeds vaker 's zomers op stal. Moet van de economie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |